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ガラス製ボトル・容器の世界市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Global Glass Bottles and Containers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecast(2022 - 2027)

2020年の生産量が689.94個だったガラス瓶・容器市場は、2020年には586.4億米ドルとなり、2021年から2026年の予測期間には年平均成長率4.18%を記録し、2026年には784.1億米ドル、922.3億個に達すると予想されてい... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

2020年の生産量が689.94個だったガラス瓶・容器市場は、2020年には586.4億米ドルとなり、2021年から2026年の予測期間には年平均成長率4.18%を記録し、2026年には784.1億米ドル、922.3億個に達すると予想されています。COVID-19の発生により、F&Bセクターの業界では、衛生と除菌により注力する必要性が高まっており、現在の状況を考えると、最近の人々は、健康で持続可能なライフスタイルを選択するようになっています。このセクターの製品のほとんどは、必要不可欠なサービスに含まれているように、それは保守的な慣行に従うことが包装部門のために重要になります。

主なハイライト
ガラスは飲料に含まれる化学物質と反応しないため、飲料の香りやコク、風味を保つことができ、包装に適していることから、ビールなどのアルコール飲料が市場の最大セグメントを占めています。このような理由から、ビールの輸送量の大部分はガラス瓶で輸送されており、この傾向は調査期間中も続くと予想されます。また、ガラス瓶は100%リサイクル可能であり、環境面でも望ましい包装形態であるといえます。6トンのリサイクルガラスは、直接的に6トンの資源を節約し、1トンのCO2排出を削減することができます。
市場成長の主な要因のひとつは、世界的なビール消費量の増加です。ビールは、アルコール飲料の中でも、包装にガラス瓶を使用する飲料の一つです。紫外線に当たると腐敗しやすい内容物を保存するために、色の濃いガラス瓶に詰められています。
ここ数年、食品包装の透明化が進んでいます。ラベルに記載された成分だけでなく、消費者は購入前に製品の現物を確認することを望んでいます。このトレンドを取り込むために、多くの企業、特に乳製品メーカーが透明なガラス容器で製品を提供するようになりました。
プラスチックや金属などの代替パッケージとの高い競争は、市場の成長を阻んでいます。プラスチックパッケージングソリューションの進化は、市場の脅威となっています。これは主に、ガラス瓶の代替品としてポリエチレンテレフタレート(PET)などのプラスチックが普及していることに起因しています。


主な市場動向

牛乳が大きな市場シェアを占める見込み


世界の乳製品業界では、プラスチックボトルからガラスボトルへの移行が進んでいます。環境にやさしい牛乳を求める消費者の声に後押しされ、多くの小規模乳業メーカーが再利用可能なボトルで製品を販売することを選択しています。牛乳業界におけるガラス瓶の需要は、他の地域と比較すると、ヨーロッパでますます高まってきています。
チェシャー州で3,000人の顧客を持つAlderly Edgeに本拠を置くDiaryDrop社は、ガラス製牛乳瓶の配送傾向が大きく逆転したことを発表しました。チェシャー州にある別の牛乳業者、Creamline Dairies社は、昨年からガラス瓶を配達してもらう人の数が85%増加したことを目撃しています。
さらに、A.B. Munroe Dairy United Statesなどの企業は、新鮮な牛乳瓶の戸別配達を行うことで、人々にガラス瓶の使用を奨励するいくつかの取り組みを行っており、特に米国の郊外地域で調査した市場は、予測期間中に成長すると予想されます。
イギリス国内の酪農家では、ガラス瓶入り牛乳の需要が急増しています。BBCニュースの調査によると、20の乳業会社のうち約17社が、プラスチック廃棄物に対する懸念の中で、家庭や企業向けにガラス製牛乳瓶の販売急増を観測しています。
英国全土に展開するミルク&モア社やロンドン東部の大手乳業メーカー、パーカー・デイリーズ社では、ガラス瓶の需要が大幅に増加していることが分かった。ロンドンの酪農家のほとんどは、その変化のほとんどが若い消費者からのものであると述べています。その家族は、環境に貢献するために、プラスチックではなく、サービスのために少し余分に支払うことをいとわないようです。


アジア太平洋地域が最大のシェアを占めると予想される


アジア太平洋地域は、ガラス瓶の不活性な性質からガラス製包装を好む製薬・化学産業の需要増加により、他の国々と比較して大きな成長率を記録すると予想されています。中国、インド、日本、オーストラリアなどが、アジア太平洋地域のガラス瓶市場の成長に大きく貢献しています。
中国の医薬品・ヘルスケア分野は、高齢化社会を背景に世界最大の市場の1つとなっています。近年の規制強化により、外資系製薬企業は、特に市場参入や価格統制の面で、事業展開に困難に直面しています。したがって、国内製薬企業にとっては、こうした企業からのガラス瓶・容器の需要が増加する可能性があり、潜在的な成長機会があるといえます。
インドでは、瓶を中心としたガラス製包装ソリューションの再利用のみが増加しています。インドの消費者は健康を重視しており、表面からの溶出を防ぐことができるガラス製包装を好む傾向にあります。また、インドにはHindustan National GlassやAsahi India Glassなど多くの企業があり、あらゆる産業分野でガラス製包装材を提供しています。
日本は、米国に次いで急成長している医薬品産業の1つであり、強力な技術革新と特許薬に継続的に注力しています。日本政府も、国際企業の投資に対する規制緩和を通じてその成長に貢献しており、日本の医薬品市場を牽引しています。
さらに、国際的な企業は中国市場への投融資を幅広く行っています。例えば、ジボダンは、フレグランスビジネスのための新しい生産ハブを形成するために1億米ドルを投資しています。この工場は、2020年までに操業を開始する予定です。


競合他社の状況

ガラス瓶・容器の市場は競争が激しく、細分化されています。この市場における主要企業は、Owens-Illinois Inc.、Hindustan National Glass & Industries Ltd、Vitro、 S.A.B. De CV、Amcor Ltdなどです。流通経路に強いこれらの老舗ベンダーは、調査対象市場で強力な足場を築いています。


2021年2月 - ALPLAグループは、2021年から2025年の間に、できるだけ多くの地域で材料サイクルを閉じるために、リサイクル活動のグローバル化に最大2億5千万ユーロを投資すると発表した。これにより、パッケージング・ソリューションに関連する物流の手間を削減し、CO2排出量の削減という全体目標の達成と、循環型経済の積極的な推進に貢献することが期待される。
2021年4月 - レジラックスは、ボトルからボトルへのPETリサイクル能力を2倍にする大規模な新技術への投資を発表しました。Eremaの最新機器を使用し、PETの真の循環型経済を実現するためのResiluxの最新のステップとなる。この設備は、ResiluxグループのリサイクルコンピテンスセンターがあるスイスのBiltenに設置される予定です。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Industry Policies
4.5 Market Drivers
4.5.1 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging
4.5.2 Improved Technology Offering Better Solutions
4.6 Market Restraints
4.6.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
4.6.2 Operation and Logistical Concerns
4.7 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End-user Vertical
5.1.1 Bevarages
5.1.1.1 Liquor
5.1.1.2 Beer
5.1.1.3 Soft Drinks
5.1.1.4 Milk
5.1.2 Food
5.1.3 Cosmetics
5.1.4 Pharmaceutical
5.1.5 Other End-user Verticals
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 Germany
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Italy
5.2.2.5 Spain
5.2.2.6 Poland
5.2.2.7 Russia
5.2.2.8 Rest of Europe
5.2.3 Asia Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 Australia
5.2.3.5 Rest of Asia Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Mexico
5.2.4.3 Argentina
5.2.4.4 Rest of Latin America
5.2.5 Middle East and Africa
5.2.5.1 United Arab Emirates
5.2.5.2 Saudi Arabia
5.2.5.3 South Africa
5.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Owens-Illinois Inc. ​
6.1.2 Vidrala SA
6.1.3 Ardagh Packaging Group PLC​
6.1.4 Wiegand-Glas GmBH
6.1.5 Verallia Packaging SAS (Horizon Holdings II SAS)
6.1.6 Vetropack Holding Ltd
6.1.7 Stölzle Glass Group​ (CAG Holding GmbH)
6.1.8 AGI Glasspack Ltd​
6.1.9 Hindustan National Glass & Industries Ltd​
6.1.10 Vitro SAB de CV​
6.1.11 Consol glass (Pty) Ltd​
6.1.12 Carib Glassworks Ltd
6.1.13 Gerresheimer AG​
6.1.14 Middle East Glass Manufacturing Co SAE 
6.1.15 Toyo Glass Co. Ltd​ (Toyo Seikan Group)
6.1.16 BA Glass BV
6.1.17 Piramal Glass Ltd​
6.1.18 Verescence France
6.1.19 APG Europe
6.1.20 Saver Glass

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Glass Bottles and Containers Market with a production of 689.94 units in 2020 was valued at USD 58.64 billion in 2020, and it is expected to be valued at USD 78.41 billion, and reach 922.43 billion units by 2026, registering a CAGR of 4.18%, during the forecast period 2021-2026. COVID-19 outbreak created a growing necessity for industries in the F&B sector to focus more on hygiene and sanitization and given the current situation, people, nowadays, are opting for a healthy and sustainable lifestyle. As most of the products in this sector are included in essential services, it becomes crucial for the packaging sector to follow conservative practices.

Key Highlights
Alcoholic drinks, like beer, accounted for the largest segment of the market, as glass does not react with the chemicals present in drinks and, therefore, preserves the aroma, strength, and flavor of these beverages, making it a favorable option for packaging. Due to this reason, a majority of the beer volume is transported in glass bottles, and this trend is expected to continue over the study period. Glass packaging is 100% recyclable, which makes it a desirable packaging option from the environmental point of view. 6 ton of recycled glass directly save 6 ton of resources and reduce the emission of CO2 by 1 ton.
One of the main factors driving the growth of the market is the increase in beer consumption worldwide. Beer is one of the alcoholic beverages that use glass bottles for packaging. It is packed in dark-colored glass bottles to preserve the contents, which are prone to spoilage when exposed to UV light.
There has been an increasing trend of transparency in food packaging over the past few years. Going beyond the listed ingredients on the label, consumers also want to see the physical product before purchase. In order to capture this trend, many companies, especially dairy product companies, have started offering their products in transparent glass containers.
High competition from substitute packaging like plastic, metal is challenging the market’s growth. Incremental advancements in plastic packaging solutions are posing a threat to the market studied. This can be primarily attributed to the popularity of plastics, such as polyethylene terephthalate (PET), as substitutes for glass bottle formats.


Key Market Trends

Milk is expected to Account for Significant Market Share


The global dairy industry has been witnessing a backward shift from plastic to glass bottles. Driven by consumer demand for environmentally friendly milk, many small dairy market players choose to sell their products in reusable bottles. The demand for glass bottles in the milk industry has been increasingly more in Europe, when compared to other regions.
DiaryDrop, based in Alderly Edge, which has 3,000 customers in Cheshire, announced a significant reversal in the glass milk bottle delivery trend. Another Cheshire-based milk supplier, Creamline Dairies, witnessed an increase of 85% in the number of people getting glass bottles delivered since last year.
Moreover, with companies, such as A.B. Munroe Dairy United States, taking several initiatives to encourage people to use glass bottles by providing door-to-door delivery of fresh milk bottles, the market studied, especially in the sub-urban regions of the United States, is expected to grow over the forecast period.
Dairy firms across the United Kingdom have witnessed a surge in demand for milk in glass bottles. About 17 out of 20 dairy businesses, researched by BBC News, have observed a surge in sales of glass milk bottles to homes and businesses amid concern over plastic waste.
The Pan-UK company, Milk & More, and East-London dairy giant, Parker Dairies, have found a substantial increase in the demand for glass bottles. Most of the dairies from London mentioned that most of the change is from their younger consumers whose families seem more than willing to pay a little extra for the service rather than the plastic, in their efforts to help the environment.


Asia Pacific is Expected to Hold the Largest Market Share


The Asia Pacific region is expected to register a significant growth rate compared to other nations owing to an increase in demand for pharmaceutical and chemical industries, which prefers glass packaging because of the inert nature of glass bottles. China, India, Japan, and Australia among others are the prominent nations majorly contributing to the growth of the Asia Pacific glass packaging market.
The pharmaceutical and healthcare sector in China is one of the largest markets in the world, mainly driven by its ageing population. Due to the recent regulatory changes in the country, the foreign pharmaceutical companies are facing difficulties in conducting business, especially when it comes to market entry and price control. Hence, there is a potential growth opportunity for the domestic players as they might experience an increase in demand for glass bottles and containers from these companies.
In India, only the reusage of glass packaging solution, especially bottles, is increasing. As the Indian consumers are emphasizing on health, they are showing preference toward glass packaging over other options, as it prevents leaching from its surface. Also, the country comprises many companies, including Hindustan National Glass and Asahi India Glass, offering glass packaging solutions across the industries.
Japan boasts of one of the fastest-growing pharmaceutical industries after the United States, and is continuously focusing on strong innovation and patent drugs. The Government of Japan is also contributing to the growth through deregulations for international companies to invest, thus driving the pharmaceutical market in the country.
Additionally, international companies are extensively investing in pitching to the Chinese market. For instance, Givaudan has invested USD 100 million for forming its new production hub for its fragrance business. The plant is expected to start operation by 2020.


Competitive Landscape

The glass bottles and containers market is highly competitive and fragmented. Few of the major companies in this market are Owens-Illinois Inc., Hindustan National Glass & Industries Ltd, Vitro, S.A.B. De CV, Amcor Ltd, etc. These established vendors with strong access to distribution channels have a strong foothold in the market studied.


Feb 2021 - ALPLA Group announced that it would be investing up to EUR 250 million in globalizing its recycling activities between 2021 and 2025, in order to close the materials cycle in as many regions as possible. This is expected to help the company reduces the logistical effort related to its packaging solutions and helps the company to achieve the overall objective of reducing CO2 emissions and actively bring the circular economy forward.
April 2021 - Resilux announced a major new technology investment which will result in them doubling their bottle-to-bottle PET recycling capacity. Using state of the art equipment from Erema, it is Resilux’s latest step in their drive to create a truly circular economy in PET. The equipment is expected to be installed at the company’s Bilten location in Switzerland where the Resilux Group Recycling competence center is based


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Industry Policies
4.5 Market Drivers
4.5.1 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging
4.5.2 Improved Technology Offering Better Solutions
4.6 Market Restraints
4.6.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
4.6.2 Operation and Logistical Concerns
4.7 Assessment of Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 End-user Vertical
5.1.1 Bevarages
5.1.1.1 Liquor
5.1.1.2 Beer
5.1.1.3 Soft Drinks
5.1.1.4 Milk
5.1.2 Food
5.1.3 Cosmetics
5.1.4 Pharmaceutical
5.1.5 Other End-user Verticals
5.2 Geography
5.2.1 North America
5.2.1.1 United States
5.2.1.2 Canada
5.2.2 Europe
5.2.2.1 United Kingdom
5.2.2.2 Germany
5.2.2.3 France
5.2.2.4 Italy
5.2.2.5 Spain
5.2.2.6 Poland
5.2.2.7 Russia
5.2.2.8 Rest of Europe
5.2.3 Asia Pacific
5.2.3.1 China
5.2.3.2 India
5.2.3.3 Japan
5.2.3.4 Australia
5.2.3.5 Rest of Asia Pacific
5.2.4 Latin America
5.2.4.1 Brazil
5.2.4.2 Mexico
5.2.4.3 Argentina
5.2.4.4 Rest of Latin America
5.2.5 Middle East and Africa
5.2.5.1 United Arab Emirates
5.2.5.2 Saudi Arabia
5.2.5.3 South Africa
5.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles*
6.1.1 Owens-Illinois Inc. ​
6.1.2 Vidrala SA
6.1.3 Ardagh Packaging Group PLC​
6.1.4 Wiegand-Glas GmBH
6.1.5 Verallia Packaging SAS (Horizon Holdings II SAS)
6.1.6 Vetropack Holding Ltd
6.1.7 Stölzle Glass Group​ (CAG Holding GmbH)
6.1.8 AGI Glasspack Ltd​
6.1.9 Hindustan National Glass & Industries Ltd​
6.1.10 Vitro SAB de CV​
6.1.11 Consol glass (Pty) Ltd​
6.1.12 Carib Glassworks Ltd
6.1.13 Gerresheimer AG​
6.1.14 Middle East Glass Manufacturing Co SAE 
6.1.15 Toyo Glass Co. Ltd​ (Toyo Seikan Group)
6.1.16 BA Glass BV
6.1.17 Piramal Glass Ltd​
6.1.18 Verescence France
6.1.19 APG Europe
6.1.20 Saver Glass

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2024/11/27 10:26

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