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機能性水市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Functional Water Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

機能水の世界市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR7.06%を記録すると予測されています。 パンデミック発生当初、消費者は適切な栄養摂取に重点を置いていたため、より健康的な飲料に切り替え、ビタミン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

機能水の世界市場は、予測期間(2021年~2026年)にCAGR7.06%を記録すると予測されています。

パンデミック発生当初、消費者は適切な栄養摂取に重点を置いていたため、より健康的な飲料に切り替え、ビタミンやミネラルが含まれた機能性飲料を好むようになると思われます。このように、COVID-19のパンデミックは、予測期間中に機能性水市場に幅広い機会を提供しました。さらに、オンライン小売チャネルは、予測期間中、機能性水の販売において、スーパーマーケットや専門店などの従来の流通チャネルよりも高い成長率を達成する可能性がある。

機能水は、水に似た非アルコール飲料に機能性を高める成分を加えたもので、医薬品として認識されています。リフレッシュと嗜好性の両方を提供します。一般的な添加物としては、ビタミン、酸、ミネラル、ハーブ、果物や野菜などがあり、これらは免疫力の向上やエネルギーの増進に役立ちます。炭酸飲料や高糖分飲料からの嗜好の変化が、機能性ウォーター市場の需要を押し上げる可能性があります。

消費の利便性と人間の栄養に対する効果は、調査した市場の需要を増加させる要因です。労働者階級やミレニアム世代の人々の間で機能性水の人気が高まっているため、市場の発展が改善されると予想されます。

主な市場動向

機能水市場における消費者の嗜好を進化させる水分補給の付加価値

強化飲料の需要が急速に高まっている背景には、タンパク質、アミノ酸、ビタミン、ミネラルなどの必須成分が様々な機能性飲料に含まれていることが挙げられます。タンパク質やミネラルを配合した機能性飲料の製造に携わる飲料メーカーが、革新的な新タイプの機能性飲料を投入することが、市場の成長を後押ししていると考えられます。

米国、中国、インド、オーストラリア、英国などでは、肥満や糖尿病の人口が増加していることから、近年、炭酸飲料からボトル入り飲料水へと注目が集まっています。International Food Information Council Foundation on Food and Healthの調査によると、全体の47%の消費者が栄養素が追加された食品を好むことが明らかになりました。したがって、この要因が調査対象市場の成長を高めると予想されます。

北米市場における機能性水市場の優位性

北米地域の消費パターンは、健康や体重管理のための成分を配合した食品・飲料製品へと移行している。機能水はこれに貢献するため、この地域は突出した位置にある。また、カナダでは健康への関心が高まっていることから、国内外の多くの企業がこの市場に参入しており、消費者は豊富な製品から選択することができるため、北米市場を牽引しています。

競合他社の状況

Danone SA、The Coca-Cola Company、PepsiCo Inc.、Dr. Pepper Snappleなどが機能性水市場における有力企業である。その他のプレーヤーには、Vitamin Well AB、Triamino Brands LLC、New York Springなどがあります。バランスウォーターとハーバルウォーターは、それぞれ野草と有機ハーブで強化された水という独自の製品ポートフォリオで市場での地位を確立しています。また、地域や国内の企業は、スポンサーシップや広告への多大な投資といった戦略で製品を販売している。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Vitamin
5.1.2 Protein
5.1.3 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
5.2.2 Speciality Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Australia
5.3.3.4 Japan
5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Most Active Companies
6.4 Company Profiles
6.4.1 The Coca-Cola Co.
6.4.2 PepsiCo Inc.
6.4.3 Balance Water Company
6.4.4 Danone SA
6.4.5 Dr. Pepper Snapple Group Inc.
6.4.6 Function Drinks
6.4.7 Trimino Brands Company LLC
6.4.8 Herbal Water
6.4.9 San Benedetto
6.4.10 Unique Foods (Canada)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The global functional water market is projected to witness a CAGR of 7.06% during the forecast period (2021 - 2026).

As the consumer focus was centered toward proper nutritional intake initially during the pandemic, they are likely to switch toward healthier beverage options and depict their preference for vitamin and mineral-infused functional waters. Thus, the COVID-19 pandemic offered wider opportunities for the functional water market during the forecast period. Moreover, online retail channels may attain a higher growth rate than conventional channels of distribution, such as supermarkets and specialty stores, in terms of sales of functional water during the forecast period.

Functional water is recognized as aquaceutical, a non-alcoholic beverage similar to water having additional ingredients that increase functional benefits. It provides both refreshment and taste. Some common additives are vitamins, acids, minerals, herbs, and fruits or vegetables, which help improve immunity and boost energy. The shift in preference from carbonated and high sugar beverages may drive the demand for the functional water market.

The convenience of consumption and its effect on human nutrition are the factors that increase the demand of the market studied. The growing popularity of functional water among the working class and millennial populations is expected to improve the development of the market.

Key Market Trends

Value Added Hydration Evolving Consumer Preferences in Functional Water Market

The rapid demand for fortified beverages is attributed to the inclusion of essential ingredients, such as protein, amino acids, vitamins, and minerals, in various functional beverages. The introduction of new and innovative types of functional water from the beverage manufacturing companies engaged in the production of water from the modified blends of protein and minerals is likely to fuel the growth of the market.

The rise in obese and diabetic populations in the United States, China, India, Australia, and the United Kingdom, among others, has shifted the focus from carbonated soft drinks to bottled water in the recent past. Research by the International Food Information Council Foundation on Food and Health revealed that 47% of the total consumers prefer food with additional nutrients. Therefore, this factor is expected to increase the growth of the market studied.

Prominence of Functional Water Market in the North American Market

The consumption pattern in the North American region is shifting toward healthy and weight management ingredients infused food and beverage products. As functional water contributes to the same, the region stands at a prominent position. Consumers in the United States have started to develop an interest in beverages that deliver benefits above and beyond simple refreshments, which are also contributing to the expansion of the functional water market.​ Moreover, due to rising health concerns in the Canadian provinces, many domestic and international players are getting attracted to the opportunistic market, and consumers are getting an ample range of products to choose from, which is driving the North American market.

Competitive Landscape

Danone SA, The Coca-Cola Company, PepsiCo Inc., and Dr. Pepper Snapple are some of the prominent players in the functional water market. Some of the other players include Vitamin Well AB, Triamino Brands LLC, and New York Spring, among others. Balance Water and Herbal Water have marked their position in the market with their unique product portfolio, i.e., water enhanced with wildflowers and organic herbs, respectively. Moreover, regional or domestic companies have been marketing their products with strategies, such as sponsorship and significant investment in advertisements.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products and Services
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Vitamin
5.1.2 Protein
5.1.3 Other Product Types
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
5.2.2 Speciality Stores
5.2.3 Online Stores
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 India
5.3.3.2 China
5.3.3.3 Australia
5.3.3.4 Japan
5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
5.3.4 Rest of the World
5.3.4.1 South America
5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Most Active Companies
6.4 Company Profiles
6.4.1 The Coca-Cola Co.
6.4.2 PepsiCo Inc.
6.4.3 Balance Water Company
6.4.4 Danone SA
6.4.5 Dr. Pepper Snapple Group Inc.
6.4.6 Function Drinks
6.4.7 Trimino Brands Company LLC
6.4.8 Herbal Water
6.4.9 San Benedetto
6.4.10 Unique Foods (Canada)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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