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摩擦調整剤市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Friction Modifiers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

摩擦調整剤市場は、予測期間(2021-2026年)に3%以上のCAGRを記録すると予測されています。 2020年にはCOVID-19が市場にマイナスの影響を与えた。摩擦調整剤は、主に自動車産業の潤滑油に使用される添加剤で... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

摩擦調整剤市場は、予測期間(2021-2026年)に3%以上のCAGRを記録すると予測されています。

2020年にはCOVID-19が市場にマイナスの影響を与えた。摩擦調整剤は、主に自動車産業の潤滑油に使用される添加剤です。パンデミックの影響で、ロックダウン中は旅客機の運航が一時的に停止し、ロックダウン後も人々は航空会社や自家用車で頻繁に移動することを選択しませんでした。そのため、航空用潤滑油や自動車用潤滑油の消費量が減少し、摩擦調整剤などの潤滑油添加剤の需要に悪影響を及ぼしました。

主なハイライト
短期的には、燃料効率の高い潤滑油の用途の増加が市場の成長を牽引すると予想されます。
一方で、自動車産業の衰退、電気自動車の普及、COVID-19パンデミックの影響などが市場の成長を妨げると予想されます。
予測期間中、アジア太平洋地域が市場を支配し、また最も高いCAGRを示すことが予想されています。


主な市場動向

工業分野での使用増加


摩擦調整剤は、摩擦係数を低減し、機械の潤滑性とエネルギー効率を向上させるために、潤滑油の用途で一般的に使用される添加剤です。
摩擦調整剤は、境界潤滑剤とも呼ばれています。エステルや脂肪酸、グラファイトやモリブデンなどの固体材料が摩擦低減の目的で使用される。
無機系の摩擦調整剤は需要が高く、さまざまな工業用途に使用されている。中国国家統計局によると、2020年の中国の工業生産は前年比で約2.4%増加した。さらに、2020年12月の工業生産は、前月の前年同月比7%増に続き、前年同月比7.3%増となったため、さまざまな産業用途で摩擦調整剤の需要が高まっています。
摩擦調整剤は、内燃機関やトランスミッションに使用されている潤滑油に添加されます。摩擦調整剤の主な用途には、オートマチックおよびマニュアルトランスミッション、油圧システム、ショックアブソーバー、金属加工などがあります。
摩擦調整剤の特性は、摩擦を減らして燃費を向上させるのに役立ちます。また、工業用ギアの潤滑剤に使用することで、金属のスコーリングを防ぎ、エンジンの摩耗や騒音を低減し、金属表面のマイクロピッティングを防ぐのにも役立ちます。
2019年、欧州連合(EU-27)加盟国27カ国の鉱業・採石業・製造業部門の生産売上高は約5兆9158億円でした。2020年の年間平均工業生産高は、2019年と比較して、ユーロ圏(EU-16)では8.7%、EU(EU-27)では8%減少しました。
すべての地域でCOVID-19の影響により、生産や製造装置の停止が発生しました。このため、最近ではさまざまな分野で摩擦調整剤の使用量や需要が減少していると推測されます。
したがって、前述の要因は、今後数年間で市場に大きな影響を及ぼすと予想されます。


アジア太平洋地域が市場を支配する


アジア太平洋地域は、中国、インド、日本の自動車産業が高度に発展していることに加え、近年は海洋産業や工業分野も盛んであることから、世界市場の大半を占めると予想されています。
アジア太平洋地域は、同地域および世界で最大の潤滑油消費国であり、これに欧州が続きます。COVID-19の発生により、ほとんどすべての製造業やサービス業がロックダウンのために停止しているため、現在、すべての国の経済成長に影響を与えています。
アジア太平洋地域では、海洋産業の拡大により、摩擦調整剤の需要が増加すると予想されています。Marine Insight社によると、韓国、中国、日本は、様々な目的のために様々な船舶を生産・使用する主要国です。
OICAによると、近年の世界の自動車生産台数はアジア太平洋地域が圧倒的に多い。中国は世界最大の自動車生産国であり、2019年の生産台数は2,575万台、2020年には2,523万台に達し、約2%の減少率を記録しました。そのため、潤滑油の消費量が若干減少し、それが摩擦調整剤添加剤の市場需要にマイナスの影響を与えています。
摩擦調整剤は、航空宇宙分野での燃料効率の向上にも役立ちます。アジア太平洋地域の航空宇宙産業は、ここ数年、順調な成長を遂げています。そのため、この地域では摩擦調整剤の使用が増えています。ボーイング社によると、2019年現在、世界の航空旅行の約25%がアジア地域内で行われており、今後20年間で世界の航空旅行全体の35%にまで増加すると予測されており、地域内の航空旅行では世界で最も高いシェアを占めています。アジア太平洋地域では、今後20年間(2019年から2038年の間)に17,390機の新型飛行機が納入され、飛行機の総保有数は19,420機に増加する。
インド国内の定期航空会社は、2020年に6,300万人の旅客を輸送し、前年比で57%の減少率となりました。
したがって、前述の要因は、今後数年間の市場に大きな影響を示すことが予想されます。


競争状況

摩擦調整剤市場は部分的に統合された市場であり、競合する主要企業は少ない。主要企業としては、BASF SE、Croda International PLC、Afton Chemical、ADEKA CORPORATION、Chevron Corporationなどが挙げられます。

追加のメリット

エクセル形式の市場推定値(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Applications for Fuel Efficient Lubricants
4.1.2 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Declining Automotive Industry
4.2.2 Growing Electric Vehicles Usage
4.2.3 Negative Impact of COVID-19
4.2.4 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Types
5.1.1 Organic
5.1.2 Inorganic
5.2 End-user Industry
5.2.1 Automotive
5.2.2 Industrial
5.2.3 Marine
5.2.4 Other End-user Industries
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 Italy
5.3.3.4 France
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share (%) Analysis**/Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 ABITEC
6.4.2 ADEKA CORPORATION
6.4.3 Afton Chemical
6.4.4 BASF SE
6.4.5 BRB International
6.4.6 Chevron Corporation
6.4.7 Croda International PLC
6.4.8 CSW Industrials Inc.
6.4.9 The Lubrizol Corporation
6.4.10 Multisol
6.4.11 Royal Dutch Shell PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The friction modifiers market is projected to register a CAGR of over 3% during the forecast period (2021-2026).

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. Friction modifiers are additives that are mainly used in lubricants of the automotive industry. Owing to the pandemic scenario, the passenger air traveling facility was temporarily stopped during the lockdown, and even after the lockdown, people were not opting to travel frequently through airlines or personal vehicles. Thus, this led to a decrease in the consumption of aviation lubricants, as well as automobile lubricants, which, in turn, negatively impacts the demand for lubricant additives like friction modifiers.

Key Highlights
Over the short term, increasing applications for fuel-efficient lubricants are expected to drive the market's growth.
The declining automotive industry, growing usage of electric vehicles, and the negative impact of the COVID-19 pandemic are expected to hinder the market's growth.
The Asia-Pacific region is expected to dominate the market, and it is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period.


Key Market Trends

Increasing Usage in the Industrial Sector


Friction modifiers are additives that are commonly used in lubricant applications to reduce the coefficient of friction and improve lubricity and energy efficiency in machines.
Friction modifiers are also called boundary lubrication additives. Esters, fatty acids, and other solid materials such as graphite and molybdenum are used for friction reduction purposes.
Inorganic friction modifiers are in high demand and are being used for different industrial applications. According to the National Bureau of Statistics of China, Chinese industrial production was increased by about 2.4% in 2020 compared to the previous year. Furthermore, the industrial production was increased by 7.3% year-on-year in December 2020, following an increase of 7% year-on-year in the previous month, thus led to an increase in the demand for friction modifiers for various industrial applications.
Friction modifiers are added to lubricants that are being used in internal combustion engines and transmissions. Key applications of friction modifiers include automatic and manual transmissions, hydraulic systems, shock absorbers, and metalworking applications.
Friction modifier properties help in reducing friction and increase fuel efficiency, and it can also prevent metal scoring, reduce engine wear and noise, and help to prevent micropitting of metal surfaces when used in industrial gear lubricants.
In 2019, the mining, quarrying, and manufacturing sector of 27 member countries of the European Union (EU-27) accounted for total production sales of about USD 5,915.87 billion. The annual average industrial production for the year 2020, compared with 2019, fell by 8.7% in the euro area (EU-16) and by 8% in the EU (EU-27).
The impact of the COVID-19 in every region led to a shutdown in production and manufacturing units. Due to this, there is an estimated decrease in the usage and demand for friction modifiers from different sectors in recent times.
Therefore, the aforementioned factors are expected to show a significant impact on the market in the coming years.


Asia Pacific Region to Dominate the Market


Asia-Pacific is expected to dominate the global market owing to the highly developed automotive sector in China, India, and Japan, coupled with the marine and industrial sectors in the region in recent years.
Asia-Pacific is the largest lubricant consumer in the region and the world, followed by Europe. The outbreak of COVID-19 has affected the economic growth of all the countries at present, as almost all the manufacturing and service sectors have been halted due to lockdown.
The expansion of the marine industry in Asia-Pacific is expected to increase the demand for friction modifiers. According to Marine Insight, South Korea, China, and Japan are leading countries in the production and usage of various ships for different purposes.
According to the OICA, Asia-Pacific dominated global automobile production in recent years. China is the largest producer of automobiles globally, with a production volume of 25.75 million vehicles in 2019 and reached 25.23 million vehicles in 2020, registering a decline rate of about 2%. Thus, this led to a slight decrease in the consumption of lubricants, which, in turn, negatively impacts the market demand for friction modifier additives.
Friction modifiers also help the aerospace sector in increasing fuel efficiency. The aerospace industry in Asia-Pacific witnessed decent growth in the previous years. Due to this, there was more usage of friction modifiers in this region. According to Boeing, about 25% of world air travel is flown within Asia as of the year 2019, and it is forecasted that the value will change to 35% of world total air travel in the next two decades, contributing the highest share of intra-regional air travel globally. The Asia-Pacific region will get 17,390 deliveries of new airplanes in the next two decades (between 2019 and 2038), which will increase the total number of airplane fleets to 19,420.
Indian domestic scheduled airlines carried 63 million passengers in 2020, with a decline rate of 57% compared to the previous year.
Therefore, the aforementioned factors are expected to show a significant impact on the market in the coming years.


Competitive Landscape

The friction modifiers market is partially consolidated in nature, with few major players competing in the market. Some of the major companies are BASF SE, Croda International PLC, Afton Chemical, ADEKA CORPORATION, and Chevron Corporation, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Applications for Fuel Efficient Lubricants
4.1.2 Other Drivers
4.2 Restraints
4.2.1 Declining Automotive Industry
4.2.2 Growing Electric Vehicles Usage
4.2.3 Negative Impact of COVID-19
4.2.4 Other Restraints
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Types
5.1.1 Organic
5.1.2 Inorganic
5.2 End-user Industry
5.2.1 Automotive
5.2.2 Industrial
5.2.3 Marine
5.2.4 Other End-user Industries
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 Italy
5.3.3.4 France
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle-East and Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share (%) Analysis**/Ranking Analysis
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 ABITEC
6.4.2 ADEKA CORPORATION
6.4.3 Afton Chemical
6.4.4 BASF SE
6.4.5 BRB International
6.4.6 Chevron Corporation
6.4.7 Croda International PLC
6.4.8 CSW Industrials Inc.
6.4.9 The Lubrizol Corporation
6.4.10 Multisol
6.4.11 Royal Dutch Shell PLC

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