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生鮮さくらんぼ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Fresh Cherries Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

フレッシュチェリーの世界市場は、予測期間(2020-2025年)において、5.2%のCAGRで成長すると予測されます。 これは、「cheery grand」や「cheery treat」など、大粒で甘みの強い輸入チェリーの需要が増加し... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

フレッシュチェリーの世界市場は、予測期間(2020-2025年)において、5.2%のCAGRで成長すると予測されます。

これは、「cheery grand」や「cheery treat」など、大粒で甘みの強い輸入チェリーの需要が増加し、天候の変化や保存状態に左右されやすいソフトタイプやサワータイプのチェリーから、甘みの強い生のチェリーへと需要が大きくシフトしていることに起因します。また、健康志向の高まりや、スムージーなどの新鮮な飲料の増加に伴い、生のチェリーの需要が全体的に急増しています。このことは、2019年にスペインでチェリーの平均価格が約40%上昇していることからも裏付けられます。これは、プレミアム品質のスイートチェリーや革新的な品種の栽培が増えていることに起因しています。

2019年のチェリー市場は、アジアが最も急成長しており、中国と香港(SAR)が市場全体で最大のシェアを占めています。これは主に、国内生産が限られていることに加えて、新鮮なスイート品種の消費が増加していることに起因しています。2019年の中国と香港(SAR)の生鮮チェリーの輸入額は、それぞれ13億9,870万米ドルと9億8,990万米ドルでした。

主な市場動向

輸入スイートチェリーの需要増加

現在、生鮮さくらんぼ市場は、ヨーロッパや中国などの主要な輸入・消費国において、主にトルコや米国を原産とする地域限定の輸入品種の需要が急増しています。これがトルコの生産量の伸びをさらに後押しし、主に投資の増加と高い輸出需要による栽培面積の着実な増加により、2016年の599,650,0メートルトンから2018年には639,564.0メートルトンに達しました。また、国内の桜の木の本数は2017年に3,450万本に達し、過去5年間で35%増加しました。さらに、中国が2019年6月に採択した最近の議定書では、チェリーを出荷前に16日間冷蔵保存する必要がなくなり、トルコにおける新鮮で風味豊かなチェリーの成長が増強されると予想されます。さらに、米国では、「cheery grand」や「cherry treat」など、従来の「chelan」品種よりも大粒で甘みが強い改良されたチェリーの新品種が急速に採用されていることから、近隣諸国だけでなく、中国、香港、日本などのアジアからの需要も増加しています。

急成長するアジア太平洋地域の市場

2019年に最も急成長した市場はアジア太平洋地域で、生鮮さくらんぼの市場全体の大部分を占めており、その輸入総量はそれぞれ193,549.0メートルトン、188,663.0メートルトンとなっています。チェリーは中国では毎日の重要な生鮮果物であり、2017年に両国間で締結されたゼロポリシーの自由貿易協定と、中国が春節を迎える11月から1月の間にチリで十分な熟成期間があることが主な理由で、チリからの輸入が多い。貿易戦争の結果、米国からの輸入時には70%もの高い輸入関税がかかるため、現在、中国の輸入基盤は、増え続ける国内需要を支えるために、キルギス、ウズベキスタン、タジキスタンなど、減農薬で生産された良質なチェリーを供給するいくつかの新しい市場へと拡大しています。特に上海、北京、広州などの都市部では、中間所得層や富裕層の消費者が増加しています。米国農務省の報告書によると、香港では、プレミアム品質のイメージを反映した地域品種の需要が急増しているそうです。例えば、タスマニア産チェリーは、正月には50〜100米ドルもするが、価格が高騰しているにもかかわらず、需要は高い。これらの要因が、予測期間中、アジアの生鮮チェリー市場を牽引すると予想されます。





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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Geography
5.1.1 North America
5.1.1.1 United States
5.1.1.1.1 Production Analysis
5.1.1.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.1.5 Price Trends Analysis
5.1.1.2 Canada
5.1.1.2.1 Production Analysis
5.1.1.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.2.5 Price Trends Analysis
5.1.2 Europe
5.1.2.1 Spain
5.1.2.1.1 Production Analysis
5.1.2.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.1.5 Price Trends Analysis
5.1.2.2 Italy
5.1.2.2.1 Production Analysis
5.1.2.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.2.5 Price Trends Analysis
5.1.2.3 Germany
5.1.2.3.1 Production Analysis
5.1.2.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.3.5 Price Trends Analysis
5.1.2.4 United Kingdom
5.1.2.4.1 Production Analysis
5.1.2.4.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.4.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.4.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.4.5 Price Trends Analysis
5.1.2.5 Russia
5.1.2.5.1 Production Analysis
5.1.2.5.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.5.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.5.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.5.5 Price Trends Analysis
5.1.3 Asia-Pacific
5.1.3.1 China
5.1.3.1.1 Production Analysis
5.1.3.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.1.5 Price Trends Analysis
5.1.3.2 India
5.1.3.2.1 Production Analysis
5.1.3.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.2.5 Price Trends Analysis
5.1.3.3 Japan
5.1.3.3.1 Production Analysis
5.1.3.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.3.5 Price Trends Analysis
5.1.3.4 Australia
5.1.3.4.1 Production Analysis
5.1.3.4.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.4.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.4.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.4.5 Price Trends Analysis
5.1.4 South America
5.1.4.1 Chile
5.1.4.1.1 Production Analysis
5.1.4.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.1.5 Price Trends Analysis
5.1.4.2 Brazil
5.1.4.2.1 Production Analysis
5.1.4.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.2.5 Price Trends Analysis
5.1.4.3 Argentina
5.1.4.3.1 Production Analysis
5.1.4.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.3.5 Price Trends Analysis
5.1.5 Middle East & Africa
5.1.5.1 Turkey
5.1.5.1.1 Production Analysis
5.1.5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.1.5 Price Trends Analysis
5.1.5.2 United Arab Emirates
5.1.5.2.1 Production Analysis
5.1.5.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.2.5 Price Trends Analysis
5.1.5.3 South Africa
5.1.5.3.1 Production Analysis
5.1.5.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.3.5 Price Trends Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES & FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19

 

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Summary

The Global Fresh Cherries market is estimated to grow at a CAGR of 5.2%, during the forecast period (2020-2025).

An increase in the demand for imported cherries, that are larger and sweeter in taste, such as "cheery grand" and "cheery treat", can be attributed to the major shift in demand for fresh sweet cherries from soft and sour varieties, that are prone to weather fluctuations and storage conditions. A growing inclination towards health consciousness, followed by a surge in the uptake of fresh beverages such as smoothies, has led to an overall spike in demand for fresh cherries. This can further be corroborated to the rise in the average price of cherries by almost 40% in Spain in 2019, which is solely attributed to the increase in the cultivation of premium-quality sweet cherries and innovative varieties.

Asia was the fastest-growing market for cherries in 2019, with China and Hong Kong (SAR) contributing the largest share in the overall market, primarily aided by increased consumption of fresh sweet varieties, besides a limited domestic production. China and Hong Kong SAR imported fresh cherries valued at USD 1,398.7 million and USD 989.9 million, in 2019, respectively.

Key Market Trends

Increasing Demand for Imported Sweet Cherries

Currently, the fresh cherries market is dominated by an upsurge in the demand for regional imported varieties, primarily originating in Turkey and the United States, in the major importing and consuming countries, such as Europe and China. This has further bolstered the growth in production in Turkey, which reached 639,564.0 metric ton in 2018 from 599,650,0 metric ton in 2016, primarily due to increased investments and a steadily rising area under cultivation as a result of the high export demand. The number of cherry trees in the country reached 34.5 million in 2017, which rose by 35% in the last five years. Furthermore, China's recent protocol adopted in June 2019, which removes the requirement for cherries to be held in cold storage for 16 days before shipment, is expected to augment the growth of the fresh and flavorful cherries in Turkey. Moreover, the rapid adoption of new improved cherry varieties in the United States, like "cheery grand" and "cherry treat", that are larger and sweeter than the conventional "chelan" variety, has witnessed an increased demand from its neighboring countries as well as Asia, including China, Hong Kong, and Japan.

Asia-Pacific - The Fastest Growing Market

Asia-Pacific was the fastest-growing market in 2019, with Chian and Hing Kong SAR accounting for the major portion of the overall market for fresh cherries, with a total import volume of 193,549.0 metric tons and 188,663.0 metric ton, respectively. Cherries are an important daily fresh fruit in China, with major imports from Chile, primarily due to the zero-policy free trade agreement signed between the two countries in 2017 and adequate ripening time in Chile between November and January, when China celebrates its Spring Festival. Due to import tariffs as high as 70% when imported from the United States, as a result of the trade war, the import base for China has now expanded to a few new markets in order to support the ever-growing domestic demand, such as Kyrgyzstan, Uzbekistan, and Tajikistan, that supply good quality cherries produced with fewer pesticides. With the rise in middle-income households and affluent consumers, especially in cities like Shanghai, Beijing, and Guangzhou. According to a report by the United States Department of Agriculture (USDA), Hong Kong has witnessed a surge in the demand for regional varieties that reflect a premium-quality image. For instance, Tasmanian cherries, that cost between USD 50 and 100 during the New Year, are in high demand despite the sky-rocketed prices. All these factors are further expected to drive the fresh cherries market in Asia, durign the forecast period.





Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Geography
5.1.1 North America
5.1.1.1 United States
5.1.1.1.1 Production Analysis
5.1.1.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.1.5 Price Trends Analysis
5.1.1.2 Canada
5.1.1.2.1 Production Analysis
5.1.1.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.1.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.1.2.5 Price Trends Analysis
5.1.2 Europe
5.1.2.1 Spain
5.1.2.1.1 Production Analysis
5.1.2.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.1.5 Price Trends Analysis
5.1.2.2 Italy
5.1.2.2.1 Production Analysis
5.1.2.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.2.5 Price Trends Analysis
5.1.2.3 Germany
5.1.2.3.1 Production Analysis
5.1.2.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.3.5 Price Trends Analysis
5.1.2.4 United Kingdom
5.1.2.4.1 Production Analysis
5.1.2.4.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.4.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.4.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.4.5 Price Trends Analysis
5.1.2.5 Russia
5.1.2.5.1 Production Analysis
5.1.2.5.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.2.5.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.5.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.2.5.5 Price Trends Analysis
5.1.3 Asia-Pacific
5.1.3.1 China
5.1.3.1.1 Production Analysis
5.1.3.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.1.5 Price Trends Analysis
5.1.3.2 India
5.1.3.2.1 Production Analysis
5.1.3.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.2.5 Price Trends Analysis
5.1.3.3 Japan
5.1.3.3.1 Production Analysis
5.1.3.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.3.5 Price Trends Analysis
5.1.3.4 Australia
5.1.3.4.1 Production Analysis
5.1.3.4.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.3.4.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.4.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.3.4.5 Price Trends Analysis
5.1.4 South America
5.1.4.1 Chile
5.1.4.1.1 Production Analysis
5.1.4.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.1.5 Price Trends Analysis
5.1.4.2 Brazil
5.1.4.2.1 Production Analysis
5.1.4.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.2.5 Price Trends Analysis
5.1.4.3 Argentina
5.1.4.3.1 Production Analysis
5.1.4.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.4.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.4.3.5 Price Trends Analysis
5.1.5 Middle East & Africa
5.1.5.1 Turkey
5.1.5.1.1 Production Analysis
5.1.5.1.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.1.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.1.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.1.5 Price Trends Analysis
5.1.5.2 United Arab Emirates
5.1.5.2.1 Production Analysis
5.1.5.2.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.2.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.2.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.2.5 Price Trends Analysis
5.1.5.3 South Africa
5.1.5.3.1 Production Analysis
5.1.5.3.2 Consumption Analysis and Market Value
5.1.5.3.3 Import Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.3.4 Export Market Analysis (Volume & Value)
5.1.5.3.5 Price Trends Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES & FUTURE TRENDS

7 IMPACT OF COVID-19

 

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