世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

女性用避妊薬市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年〜2027年)


Female Contraceptive Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

女性用避妊具市場は、予測期間中にCAGR8.5%を記録すると予想されています。市場成長の主な要因としては、性病の増加、意図しない妊娠の増加、政府の施策の高まりなどが挙げられます。 10代の妊娠者数は西ヨー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
112 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

女性用避妊具市場は、予測期間中にCAGR8.5%を記録すると予想されています。市場成長の主な要因としては、性病の増加、意図しない妊娠の増加、政府の施策の高まりなどが挙げられます。

10代の妊娠者数は西ヨーロッパで最も多いことが確認されています。10代の妊娠は、親やその家族にとって経済的、社会的、健康的コストが高いため、政策立案者や一般市民の間で一般に重要視されています。ヨーロッパでは、イギリスが最も中絶件数が多く、その過半数が10代の若者によるものです。そのため、政府の取り組みとして、不必要な出産を避けるための避妊具の使用も推進されています。

さらに、World Fertility and Family Planning 2020 reportによると、現在、避妊具の使用率は、ラテンアメリカ・カリブ海諸国、東・南東アジア、ヨーロッパ・北アメリカ、オーストラリア・ニュージーランドで約60%、中央・南アジア(44.8%)、北アフリカ・西アジア(35.1%)、サブサハラアフリカ(34.1%)およびオセアニア(30.7%)で50%以下となっていると推定しています。以上のことから、今後、女性用避妊具の需要拡大が見込まれ、市場の牽引役となることが期待されます。

主な市場動向

女性用避妊薬市場は経口避妊薬セグメントが大きなシェアを占めると予測

経口避妊薬は、業界で最も手軽な避妊方法とされています。安全でない性的接触の後2〜3日以内に服用すると、子宮内での着床を禁止する作用がある。使用方法が簡単なため、市場でも理想的な避妊薬とされています。また、グローバル企業による広い地域での販売が容易であるため、世界中の多くの人々に消費されています。これらの要因が、予測期間中の市場成長に貢献すると期待されています。また、外用剤や注射剤などの他の形態の避妊薬も、強い市場需要を目の当たりにしています。

さらに、「World Fertility and Family Planning 2020」レポートによると、2019年の世界では、生殖年齢層(15~49歳)の全女性の約49%が何らかの形で避妊をしているのに対し、1990年には42%でした。したがって、上記の要因によって、このセグメントは予測期間中に成長を示すと予想されます。

北米が最大のシェアを占め、予測期間中も一貫して成長すると報告されています。

北米は、高度な医療インフラの存在、避妊薬の高い普及率、市場全体の拡大に寄与する政府施策の増加などにより、高い成長を記録すると予想されています。米国やカナダでは、女性人口の大部分が生殖年齢に達しています。そのため、パートナーが正しく一貫した避妊方法を使用しないことで、意図しない妊娠のリスクにさらされている人口が相当数存在します。これらの製品に関する認知度も高く、誤用によって影響を受けた患者を管理するために、いくつかの病院からかなりのサポートが提供されています。

米国疾病管理予防センター(CDC)の発表によると、2018年に米国で生まれた赤ちゃんは約379万1712人で、人口1000人あたりの出生率は11.6人と推定されています。さらに、複数の企業の販売チャネルが米国とカナダ全域に確立されており、全体的に市場を牽引し、予測期間にわたって、最大のシェアに寄与しています。

競合他社の状況

女性用避妊薬市場は細分化された競争市場であり、複数のグローバル企業やローカル企業がこの市場に参入しています。望まない妊娠の懸念が世界中のさまざまな国で高まっているため、企業にとっては大きな市場シェアを獲得する絶好の機会となっています。近い将来、費用対効果の高い医薬品や機器を携えて新規参入する企業が現れると予想され、これらの企業は現在の市場参加者に強い競争力を与える可能性があります。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Incidence of the STDs
4.2.2 Increasing Rate of Unintended Pregnancies
4.2.3 Rise in Government Initiatives
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Cost of Devices and Treatment
4.3.2 Side Effects Associated with the Use of Contraceptive Drugs and Devices
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Contraceptive Drugs
5.1.1 Oral Contraceptives
5.1.1.1 Combined Oral Contraceptive Pill
5.1.1.2 Other Oral Contraceptive Drugs
5.1.2 Contraceptive Injections
5.1.3 Topical Contraceptives
5.1.4 Spermicides
5.2 By Device
5.2.1 Female Condoms
5.2.2 Diaphragms and Caps
5.2.3 Vaginal Rings
5.2.4 Contraceptive Sponges
5.2.5 Sub-dermal Contraceptive Implants
5.2.6 Intra Uterine Contraceptive Devices (IUCDs)
5.2.6.1 Copper IUCDs
5.2.6.2 Hormonal IUCDs
5.2.7 Other Devices
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Middle-East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Bayer AG
6.1.2 Mayer Laboratories Inc.
6.1.3 Pfizer Inc.
6.1.4 Mylan Pharmaceuticals Inc.
6.1.5 Teva Pharmaceuticals
6.1.6 Merck & Co.
6.1.7 Agile Therapeutics
6.1.8 Lupin Pharmaceuticals Ltd
6.1.9 The Female Health Company
6.1.10 Fuji Latex Co. Ltd
6.1.11 Johnson and Johnson

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Female Contraceptive Market is expected to register a CAGR of 8.5% during the forecast period. The major factors propelling the growth of the market include the increasing incidence of the STD, an increasing rate of unintended pregnancies, and the rise in government initiatives.

It has been observed that teenage pregnancy numbers are the highest in Western Europe. Preventing teen pregnancy is generally significant among policymakers and the public because of its high economic, social, and health costs for parents and their families. In Europe, Britain has the highest number of abortions and a majority of this is contributed by teenagers. Thus, government initiatives are also promoting the use of contraceptives to avoid unnecessary births.

Furthermore, according to the World Fertility and Family Planning 2020 report, estimates that currently, contraceptive use ranges from around 60% in Latin America and the Caribbean, Eastern and South-Eastern Asia, Europe and Northern America, and Australia and New Zealand, to under 50% in Central and Southern Asia (44.8%), Northern Africa and Western Asia (35.1%), sub-Saharan Africa (34.1%) and Oceania (30.7%). Hence, owing to above factors, it is expected that there will be an increase in the demand for female contraceptive products, which will ultimately drive the market.

Key Market Trends

Oral Contraceptives Segment is Expected to Hold a Major Market Share in the Female Contraceptive Market

Oral contraceptive pills are seen as the easiest method of contraception in the industry. They act by prohibiting implantation within the uterus if taken within 2-3 days of having unsafe sexual contact. The simplicity of their usage makes them an ideal contraceptive in the market. These are easily marketed across large regions by global companies and thus easily consumed by a large section of the population, globally. These factors are expected to contribute to the growth of the market over the forecast period. The other forms of contraceptive drugs, such as topical and injectable contraceptives have also witnessed a strong market demand.

Furthermore, according to the World Fertility and Family Planning 2020 report, globally in 2019, about 49% of all women in the reproductive age range (15-49 years) were using some form of contraception compared to 42% in 1990. Thus, owing to the above factors the segment is expected to show growth over the forecast period.

North America has been Reported with the Largest Share and Consistent Growth over the Forecast Period.

North America is expected to register high growth, owing to the presence of sophisticated healthcare infrastructure, the high adoption rate of contraceptive drugs, and the rising number of government initiatives that help in increasing the overall market. A large section of the women population represents the reproductive age in the United States as well as Canada. With that, a significant size of the population is at risk of unintended pregnancy, as their partners do not use a contraceptive method, correctly and consistently. The awareness regarding these products is also high with considerable support being provided by several hospitals to control the patients affected by its misuse.

As per the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), in 2018, it was estimated that about 3,791,712 babies were born in the United States, with a birth rate of 11.6 per 1,000 population. Moreover, the distribution channel of several companies is well established across the United States and Canada, which overall drives the market and contributes to the largest share, over the forecast period.

Competitive Landscape

The Female Contraceptive Market is fragmented competitive and several global, as well as local players, are involved in this market. As the concern of unwanted pregnancy is rising in various countries across the globe, there is a great opportunity for companies to grab the significant market share. In the near future, it is expected that new companies will be entering the market with cost-effective drugs or devices and these companies may pose a strong competition to the current market players.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Increasing Incidence of the STDs
4.2.2 Increasing Rate of Unintended Pregnancies
4.2.3 Rise in Government Initiatives
4.3 Market Restraints
4.3.1 High Cost of Devices and Treatment
4.3.2 Side Effects Associated with the Use of Contraceptive Drugs and Devices
4.4 Porter's Five Force Analysis
4.4.1 Threat of New Entrants
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Contraceptive Drugs
5.1.1 Oral Contraceptives
5.1.1.1 Combined Oral Contraceptive Pill
5.1.1.2 Other Oral Contraceptive Drugs
5.1.2 Contraceptive Injections
5.1.3 Topical Contraceptives
5.1.4 Spermicides
5.2 By Device
5.2.1 Female Condoms
5.2.2 Diaphragms and Caps
5.2.3 Vaginal Rings
5.2.4 Contraceptive Sponges
5.2.5 Sub-dermal Contraceptive Implants
5.2.6 Intra Uterine Contraceptive Devices (IUCDs)
5.2.6.1 Copper IUCDs
5.2.6.2 Hormonal IUCDs
5.2.7 Other Devices
5.3 Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Germany
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 France
5.3.2.4 Italy
5.3.2.5 Spain
5.3.2.6 Rest of Europe
5.3.3 Asia-Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 South Korea
5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 Middle-East and Africa
5.3.4.1 GCC
5.3.4.2 South Africa
5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
5.3.5 South America
5.3.5.1 Brazil
5.3.5.2 Argentina
5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Bayer AG
6.1.2 Mayer Laboratories Inc.
6.1.3 Pfizer Inc.
6.1.4 Mylan Pharmaceuticals Inc.
6.1.5 Teva Pharmaceuticals
6.1.6 Merck & Co.
6.1.7 Agile Therapeutics
6.1.8 Lupin Pharmaceuticals Ltd
6.1.9 The Female Health Company
6.1.10 Fuji Latex Co. Ltd
6.1.11 Johnson and Johnson

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る