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ヨーロッパのサワードウ市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Europe Sourdough Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州のサワードウ市場は、予測期間(2020年~2025年)に3.87%のCAGRを記録すると予測されています。 主なハイライト 欧州のサワードウ市場は、相対的に成長が鈍化しているにもかかわらず、メーカーや小売業... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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70 英語

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サマリー

欧州のサワードウ市場は、予測期間(2020年~2025年)に3.87%のCAGRを記録すると予測されています。

主なハイライト
欧州のサワードウ市場は、相対的に成長が鈍化しているにもかかわらず、メーカーや小売業者にとって焼き菓子は依然として成長の機会を提供し続けており、これが欧州のサワードウ市場の売上を牽引しています。
さらに、ヨーロッパ地域ではパンやペストリーが好調であることから、買い物客が一日の中で様々な食事や軽食のニーズを満たすために多様性を求めていることを示しています。そのため、ヨーロッパの顧客は、新しくて健康的なベーカリー製品にますます移行しており、サワードウブレッドへの嗜好が高まっています。
サワードウブレッドは、世界の他の地域と比較してヨーロッパで最大の市場セグメントの1つであり、外食産業での人気の高まりと、パンやピザベースなどの形で小売業でも販売が増加していることから、さらに売上を伸ばすことが期待されています。


主な市場動向

健康的な食品や飲料への嗜好が欧州のサワードウ需要を牽引

サワードウには、プレバイオティクスとプロバイオティクスの両方の特性がある。サワードウに含まれるプレバイオティクスは、他の多くのパンよりも消化しやすく、プロバイオティクス培養物の存在は、ビタミンやミネラルの吸収を高めることが示されている。

プロバイオティクス自体はサワードウの焼成工程では生き残れませんが、発酵中に生成される乳酸菌は残って効果を発揮します。サワードウに含まれる乳酸菌には抗酸化作用があることがわかっており、病気から体を守ることができます。

これらの要因により、ヨーロッパでは消費者が全身の健康に役立つ製品の消費を増やし始めているため、サワードウの消費量が増加しています。さらに、1枚のサワードウには卵よりも多くのタンパク質が含まれているため、卵よりも完璧なタンパク質摂取が可能であり、ヨーロッパ地域で増加傾向にあるビーガン食をサポートしています。

イギリスでのサワードウ・ブレッドの用途と使用の増加

ここ数年、ヨーロッパではサワードウ・ブレッドの販売と使用が増加しており、英国は最大のサワードウ・ブレッド使用国の一つとなっている。このことは、2018年にTescoが1週間に10万個のサワードウ・ブレッドを販売したという事実からも証明されており、この職人のパンがイギリスで主流になっていることを示しています。また、過去5年間でTesco社はサワードウの種類を約4倍に増やし、お客様に新しい種類を提供し、イギリスでの需要に応えてきました。

また、イギリスの消費者の間では、昔から朝食やブランチを食べる文化があり、ブランチに食べるのに最適なパンと考えられているため、この要因がサワードウの市場を拡大しています。サワードウは、ポーチドエッグ、マッシュドアボカド、ローストトマトなどの伝統的なブランチ料理と一緒に食べると、風味がよく、食感もよく、構造を完全に保つことができます。さらに、Tesco社は、ランチタイムにお客様の選択肢を増やすために、初のサワードゥバゲットを発売しました。

競争状況

欧州のサワードウ市場は競争の激しい市場で、Bread Bread Bakery LTD.、Riverside Sourdough、Real Bread and Food Companyなどの企業が参入しています。市場に参入しているこれらの企業の大半は小規模な企業であり、地元の小売店での販売や、ヨーロッパのカフェやレストランのオーナーが料理を作る過程で使用するためにこれらの製品を製造しています。製品の革新と差別化は、業界での競争力を得るために主要プレイヤーが最も採用した戦略の一つです。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Bread and Buns
5.1.2 Pizza Base
5.1.3 Cakes
5.1.4 Others
5.2 By End User
5.2.1 Industrial Bakeries
5.2.2 Foodservice
5.2.3 Retail
5.3 By Country
5.3.1 Spain
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 Germany
5.3.4 France
5.3.5 Italy
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Positoning of the Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 BREAD BREAD BAKERY LTD.
6.4.2 Riverside Sourdough
6.4.3 Real Bread and Food Company
6.4.4 The Bread Factory Limited
6.4.5 Portland French Bakery
6.4.6 Ernst Bocker GmbH & Co. KG
6.4.7 IREKS GmbH
6.4.8 Puratos Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Europe sourdough market is projected to witness a CAGR of 3.87% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
Despite growing at a relatively sluggish pace, baked goods still continues to offer growth opportunities for manufacturers and retailers in Europe, which is driving the sales of the Europe sourdough market.
Moreover, with the strong performances of bread and pastries in the European region, this factor demonstrate that shoppers are seeking variety to meet their need for different meals and snacks throughout the day, therefore the Europeans customers are increasingly moving towards the new and healthier bakery preparations thus, increasing their preference for the sourdough bread.
Sourdough bread is the one of the largest market segment in Europe, as compared to the rest of world and it is expected to further boost its sales due to its growing popularity in the foodservice sector and its increasing sales in the retail sector too in the form of bread, pizza base and others.


Key Market Trends

Preference for Healthy Food and Beverage Driving the Sourdough Demand in Europe

The sourdough has properties of both prebiotics and probiotics. The presence of prebiotics in sourdough makes make it easier to digest than many other breads and the presence of probiotic cultures have shown to increase vitamin and mineral absorption.

Though, probiotics themselves don’t survive the baking process in sourdough, but the lactic acid bacteria produced during fermentation remains and provides the benefits. The presence of lactic acid bacteria in sourdough has shown to also contain antioxidant benefits, thus safeguarding the body against illness.

Therefore, these factors can thereby increase its consumption in Europe, as the consumers have started to increase the consumption of those products, which are beneficial towards their overall health. Moreover, one slice of sourdough has more protein than an egg, thus, making it an a perfect protein intake rather than the egg thus, supporting the increasing trend of vegan diet in the European region.

Increasing Application and Use of Sourdough Bread in United Kingdom

Over the past few years, the sale and the application of the sourdough bread in Europe has increased, with Britain being one of the largest user of the same. This can be validated with the fact that Tesco had sold 100,000 of the sourdough loaves a week in 2018, which suggests that this artisan bread has become mainstream in United Kingdom. Also, for an instance, in the last five years, Tesco had almost quadrupled its sourdough range to bring customers new varieties and meet demand in United Kingdom.

Also with the age-old breakfast and the brunch eating culture among the consumers in the country, this factor is enhancing the market for sourdough the country, as it is considered the best bread to be eaten for brunches. It is flavorsome, has a nicer texture and retains its structure perfectly when served with classic brunch foods like poached eggs, mashed avocado or roast tomatoes. Moreover, Tesco had also launched its first ever sourdough baguette in order to offer customers more choice at lunchtime.

Competitive Landscape

The Europe sourdough market is a competitive market, which consist of the following players such as Bread Bread Bakery LTD., Riverside Sourdough, Real Bread and Food Company. Majority of these companies performing in the market, are a small scale companies, which are producing these products for the sales in local reatil stores, or to be applied by the cafes and resturants owners in the food making process in Europe. Product innovation and differentiation were some of the most employed strategies by key players to gain a competitive edge in the industry.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Application
5.1.1 Bread and Buns
5.1.2 Pizza Base
5.1.3 Cakes
5.1.4 Others
5.2 By End User
5.2.1 Industrial Bakeries
5.2.2 Foodservice
5.2.3 Retail
5.3 By Country
5.3.1 Spain
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 Germany
5.3.4 France
5.3.5 Italy
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Positoning of the Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 BREAD BREAD BAKERY LTD.
6.4.2 Riverside Sourdough
6.4.3 Real Bread and Food Company
6.4.4 The Bread Factory Limited
6.4.5 Portland French Bakery
6.4.6 Ernst Bocker GmbH & Co. KG
6.4.7 IREKS GmbH
6.4.8 Puratos Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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2024/10/04 10:27

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