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欧州のスナックバー市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Europe Snack Bar Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州のスナックバー市場は、予測期間中に4.92%のCAGRで2025年までに37億米ドルに達すると予測されています。 主なハイライト 欧州のスナックバー市場は、外出先での食事やおやつに便利なオプションを好む消... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のスナックバー市場は、予測期間中に4.92%のCAGRで2025年までに37億米ドルに達すると予測されています。

主なハイライト
欧州のスナックバー市場は、外出先での食事やおやつに便利なオプションを好む消費者の恩恵を受けています。外出先での間食や食事と食事の間の間食が長期的に増加していることが、同地域のスナックバー市場の成長に寄与しています。健康的な食事への注目も市場の追い風となっています。
スナックバーは一般的に、チョコレートや菓子に代わる健康的な食品として認識されていますが、製品バリエーションが豊富なため、おやつとしてのイメージも強くなっています。製品のイノベーションは、知名度と消費者の関心を支え、市場に新しい顧客を呼び込むのに重要な推進力となっています。


主な市場動向

欧州エナジーバー市場で最大のシェアを占めるイギリス

ケロッグは英国を代表するスナックバーブランドで、朝食用シリアルのポートフォリオとして、子供向けのFrostiesバーやスペシャルKバーなど、いくつかの製品を開発しています。シリアルやスナックバーは、SFT(School Food Trust)のガイドラインにより、イギリスの学校では販売することができません。しかし、学校ではお弁当のおかずとして受け入れられ、子どもたちのおやつとして注目され始めています。イギリス人の約半数が週に一度はスナックを食べています。また、イギリスの成人消費者の約18%が1日1回以上、外出先でスナック菓子を食べていると回答しています。健康的な食事に注目が集まっていることが、同国のスナックバー市場に利益をもたらしています。スナックバーは、チョコレートや菓子などの製品に代わる健康的な選択肢として広く認識されています。しかし、製品バリエーションが豊富なため、おやつとしてのイメージも強くなっています。

スナック菓子で急成長しているのはエナジーバー

エナジーバーは炭水化物を主成分とし、タンパク質や脂肪は少量です。炭水化物を多く含むことで筋肉に燃料を供給し、タンパク質は筋肉の修復を助け、低脂肪・低繊維のため消化が良く、ワークアウトに最適なスナックである。ケロッグのように、複数のフレーバーを持つスナックバーで高タンパク質の製品を提供しています。ミオバイオカンパニーのようなメーカーも、砂糖、人工甘味料、保存料、遺伝子組み換え作物、穀類、グルテン、乳製品を添加していないエネルギーバーを発表しています。しかし、原材料の価格は刻々と変化するため、大きなハードルとなっている。

競合他社の状況

ケロッグとゼネラルミルズが市場の2大プレーヤーである。しかし、NestleやPost Holdings Inc.などの他のプレイヤーも市場で大きなシェアを獲得している。一方、Alpen、Nature Valley、Kellogg's Special K、Go Ahead!、Jordans、Kellogg's Nutri-Grainが市場をリードする主要ブランドである。新製品開発は最も採用されている戦略であり、消費者動向、すなわちターゲットセグメントに適合しているため、企業のポジショニングを向上させるのに役立っています。主要プレイヤーは、他の主要プレイヤーや地域のプレイヤーとパートナーシップを結ぶことで、すべての国への足がかりを得ようとしています。市場を支配し続けるために、主要なプレーヤーはローカルプレーヤーを買収しようとする。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Breakfast Bar
5.1.2 Granola / Muesli Bars
5.1.3 Energy and Nutrition Bars
5.1.4 Fruit Bars
5.1.5 Other Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/ Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Channels
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 France
5.3.3 Germany
5.3.4 Italy
5.3.5 Spain
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Active Companies
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Kellogg's
6.4.2 PepsiCo Inc.
6.4.3 Post Holdings Clif Bar (LUNA BAR)
6.4.4 General Mills
6.4.5 Nestle SA
6.4.6 Abbott Laboratories Inc.
6.4.7 GlaxoSmithKline PLC
6.4.8 Associated British Foods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The European Snack Bar Market is expected to reach USD 3.7 billion by 2025 at a CAGR of 4.92% during the forecast period.

Key Highlights
The snack bar market in Europe is benefitting from consumers who prefer convenient on-the-go meal and snack options. The long-term rise in on-the-go snacking and rise in snacking between meals have helped the snack bar market growth in the region. The focus on healthy eating has benefited the market.
Snack bars are commonly perceived as a healthier alternative to chocolate or confectionery, but due to product variation, they also enjoy a strong image as a treat. Product innovation has been a key driver, supporting visibility and consumer interest, and helping to attract new clients to the market.


Key Market Trends

The United Kingdom is Contributing the Maximum Share to the European Energy Bar Market

Kellogg’s is the leading snack bar brand in the United Kingdom, and it has developed several products for its breakfast cereals portfolio, including the child-oriented Frosties bars and Special K bars. Cereal and snack bars cannot be sold in British schools under the guidelines of School Food Trust (SFT). However, schools have started accepting them as part of a packed lunch, which serves as treat for children and gains their attention for the product. Close to half of the English population eat snacks at least once a week. Nearly 18% of the adult consumers in the United Kingdom report snacking on-the-go at least once a day. The ongoing public focus on healthy eating has benefited the snack bars market in the country. Snack bars are widely perceived as a healthier alternative to products, like chocolate or confectionery. However, due to product variation, they also enjoy a strong image as a treat.

Energy Bar is the Fastest Growing Snack Bar

Energy bars are primarily composed of carbohydrates, with smaller amounts of protein and fat. The high-carbohydrate content provides fuel for muscles, protein helps in muscle repair, and their low-fat/low-fiber formulation makes them easy to digest, making them the perfect workout snack. Companies, like Kellogg's, have products with high-protein content in snack bars with multiple flavor as well, like caramel pretzel cashew protein, which includes ingredients, such as, soy protein isolate, soluble corn fiber, cashew, palm kernel, soy lecithin, and palm oil, among other ingredients. Manufacturers, like MioBio Company, are also coming up with energy bars with no added sugar, artificial sweetener, preservatives, GMOs, cereals, glutens, or dairy products. However, the price of raw materials is a major hurdle, as it keeps changing.

Competitive Landscape

Kellogg’s and General Mills are two major players in the market. However, other players, such as Nestle, and Post Holdings Inc. enjoy a significant share in the market. Whereas, Alpen, Nature Valley, Kellogg's Special K, Go Ahead!, Jordans, and Kellogg's Nutri-Grain are the major brands leading the market. New product development is the most adopted strategy and is in compliance with the consumer trend, i.e. the target segment helps in better positioning of the company. The key players enter into partnership with other major players or regional players, so as to get a foothold in every country. To continue dominating the market, the key players seek to acquire local players.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Breakfast Bar
5.1.2 Granola / Muesli Bars
5.1.3 Energy and Nutrition Bars
5.1.4 Fruit Bars
5.1.5 Other Types
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/ Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Online Channels
5.2.4 Other Distribution Channels
5.3 Geography
5.3.1 United Kingdom
5.3.2 France
5.3.3 Germany
5.3.4 Italy
5.3.5 Spain
5.3.6 Russia
5.3.7 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Share Analysis
6.2 Most Active Companies
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 Kellogg's
6.4.2 PepsiCo Inc.
6.4.3 Post Holdings Clif Bar (LUNA BAR)
6.4.4 General Mills
6.4.5 Nestle SA
6.4.6 Abbott Laboratories Inc.
6.4.7 GlaxoSmithKline PLC
6.4.8 Associated British Foods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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