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欧州のスマートガラス市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Europe Smart Glass Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州のスマートガラス市場は、予測期間(2021年~2026年)に年平均成長率13.9%で成長すると予測されています。スマートガラスは、建築家やエンジニアがいくつかの異なる目的で使用できる、この地域で人気のある... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のスマートガラス市場は、予測期間(2021年~2026年)に年平均成長率13.9%で成長すると予測されています。スマートガラスは、建築家やエンジニアがいくつかの異なる目的で使用できる、この地域で人気のある建築材料の1つになっています。建築分野や運輸産業で見られる用途は、現在の市場シナリオにおいてスマートガラスの優れた需要源となることが予想されます。

商業デザインの分野では、その美的価値からスマートガラスはますます広く普及しています。また、欧州政府による商業ビルのエネルギー効率向上のための改革が進み、商業ビルのオーナーはスマートガラスなどの省エネソリューションに投資するようになってきています。

また、航空宇宙や運輸の分野での用途が拡大していることも、スマートガラスの莫大な需要を生んでいます。自動車に搭載されるスマートグラスは、紫外線を98%カットし、太陽光を40%カットすることができるため、車内をより快適にすることができると推定する研究者もいます。 こうした搭載は、すでにBMWやメルセデスなどのトップ自動車メーカーで見受けられるようになっています。OneBMWのMWの最も象徴的な電子ハイブリッド車であるBMW i8は、化学処理されたゴリラガラス製のコーニングガラスを使用し、従来のガラス設置による重量増を25~30%削減していると報告されています。

また、スマートガラス技術を建物に設置すると、カーテンやブラインドの設置やメンテナンスのコストを削減することができます。遮光性スマートガラスは、紫外線を約99.4%カットする機能を有しています。例えば、イギリスのペーズリー市にあるNHS病院では、ICU病棟の重要な患者エリア5カ所にスマートガラスを採用しました。この技術は、医療従事者が患者のプライバシーを守りつつ、患者の邪魔をすることなく視覚的に監視することを可能にし、大いに活用されました。

主な市場動向

交通産業は、市場のさらなる成長機会が期待される

輸送分野におけるアプリケーションの増加が、スマートガラスの莫大な需要を生み出しています。スマートガラスは、特に自動車産業において、サンルーフや外装・内装自動調光バックミラーなど、大規模な用途が見つかっています。実際、スマートガラスの多くは化学強化処理されているため、自動車に搭載した場合、自動車分野で使用されている従来のガラスよりもはるかに軽くなり、自動車メーカーの燃費向上や地域の排ガス規制の達成に貢献しています。

メルセデス・ベンツは、SクラスクーペをはじめとするSクラスのバリエーションに、SPD-SmartGlass技術を用いた人気のパノラマルーフ「マジックスカイ・コントロール」をオプションで提供しています。同社は、顧客体験とカスタマージャーニーに焦点を当て、切り替え可能なガラスの複数のアプリケーションに目を向けています。

また、検査やメンテナンスの現場でも、このメガネの活用が進んでいます。スマートグラスがあれば、作業者は点検中にチェックリストを見ることができ、記憶不良で項目を見落とす可能性が低くなります。不具合が発見された場合、検査員はすぐに音声で報告し、メガネで撮影し、その報告書と写真をエラーを修正する作業員に転送することができます。

BoingやAirbusなどの航空宇宙用途の企業は、IoTシステムと統合することでスマートグラス技術を導入しています。この流れは、市場に新たなチャンスをもたらすと期待されています。

さらに、Vuzix CorporationはAccentureおよびAirbusと共同で、航空機の客室シートの組み立てにかかる時間を短縮する取り組みを行っています。このエアバス社、アクセンチュア社、Vuzix社のスマートグラスのコラボレーションは、航空機製造会社におけるウェアラブル技術の産業化に向けた大きな取り組みの一環です。 エアバス社によると、この技術は素晴らしい結果を生み出しました。機内シートの製造工程が約500%改善されたのです。また、この技術によってミスの発生率がゼロになり、業務のレベルが加速されたとしている。

ドイツ地域は市場の大きな成長機会を目撃

ドイツ地域は、自動車・運輸産業のさらなる成長機会が見込まれており、ドイツ連邦統計局(Statistisches Bundesamt)によると、2020年のドイツにおける自動車総販売台数は2,867億ユーロにのぼるとされています。欧州自動車工業会によると、自動車製造はこの地域の戦略的な産業である。

アウディAGやBMW AGなどのOEMは、車種にサンルーフを提供しています。サンルーフにはスマートガラスの採用が進んでおり、サンルーフとして、コスト削減効果が大きく、光と熱の放出に対する優れた制御が可能で、車内温度を保つことにより、エアコンの消費を削減することができます。これにより、自動車の照明や冷房のコストを最小限に抑えることができます。

アウディやダイムラーなどの大手自動車メーカーは、自社製品において従来のガラスをスマートガラスに置き換えています。メルセデスは近年、スマートガラスの様々な応用に目を向け、特にカスタマーエクスペリエンスに重点を置いています。

メルセデスは、魅力的な情報ディスプレイの一部として、自動車産業におけるスイッチャブルガラスのパイオニアです。ジョイスティックを使って、ユーザーはスクリーンに映し出される情報を操作することができ、ユーザーが要求すると、スクリーンは自動的に状態を切り替えて、その背後にある機能ディスプレイを表示することができるのです。

また、この地域の鉄道メーカー、運行会社、電車の窓のサプライヤーは、乗客や乗務員がボタンに触れるだけで電車の窓の色合いを変更できるSPD-SmartGlass技術、リサーチフロンティアなどの会社と協力しています。この技術により、来る熱や光を制御して、電車の車内をより快適に、より省エネにすることができます。

競合他社の状況

欧州のスマートガラス市場は断片的です。様々な国際的な老舗ブランド、国内ブランド、そして新規参入者が競争環境を形成しています。主要プレイヤーは、様々な戦略的M&A、技術革新、研究開発への投資拡大を通じて、市場拡大をますます追求しています。


2020年12月エプソンは、スマートグラス「BT-40」「BT-40S」を含む、新世代のMoverioスマートグラス技術シリーズを発表した。このメガネは、より広い視野(FOV)、大幅に向上したHDディスプレイ解像度、高コントラスト、接続性の改善、より快適で調整可能な装着しやすいデザインなど、多くの進歩をユーザーに提供する。
2021年8月スイスにあるネスレのグローバル本社は、1977年に建設された258,333平方フィートの増築部分にSageGlassスマートグレージングを採用し、エネルギー効率のベンチマークとなるような施設になりました。従業員の快適性を最適化し、老朽化した建物のエネルギー効率を向上させ、隣接する構造を反映し、外部からの遮光ができないオリジナルのシェルの外観を尊重するという、この規模のプロジェクトにおける重要な課題を解決するソリューションです。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Value Chain Analysis
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing focus on Energy Conservation and Environment Friendly Technologies
5.1.2 Government Regulations
5.1.3 Increasing demand for energy savings techniques
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Awareness of Smart Glass Benefits
5.2.2 Technical Issues with the Usage of Large Size Smart Glass

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Technology
6.1.1 Suspended Particle Devices
6.1.2 Liquid Crystals
6.1.3 Electro-chromic Glass
6.1.4 Passive Smart glass
6.1.5 Active Smart glass
6.1.6 Others
6.2 Applications
6.2.1 Construction
6.2.1.1 Residential Buildings
6.2.1.2 Commercial Buildings
6.2.2 Transportation
6.2.2.1 Aerospace
6.2.2.2 Rail
6.2.2.3 Automotive
6.2.2.4 Others
6.2.3 Energy
6.2.4 Consumer Electronics
6.2.5 Others
6.3 Country
6.3.1 United Kingdom
6.3.2 Germany
6.3.3 Italy
6.3.4 France
6.3.5 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Polytronix
7.1.2 PPG Industries
7.1.3 Scienstry Inc
7.1.4 Saint-Gobain
7.1.5 Pulp Studio
7.1.6 Ravenbrick
7.1.7 Nippon
7.1.8 Smartglass International
7.1.9 Pro Display
7.1.10 Gentex Corporation
7.1.11 Hitachi Chemical
7.1.12 LTI Smart Glass
7.1.13 Citala
7.1.14 Asahi Glass Corporation
7.1.15 View, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The European smart glass market is estimated to grow at a CAGR of 13.9% in the forecasted period (2021-2026). Smart glass is becoming one of the region's popular building materials that can be used by architects and engineers for several different purposes. ​ Applications found in the construction sector and transportation industries stand to be an excellent source of demand for smart glass in the current market scenario.​

In the commercial design sector, smart glass has become an increasingly widespread feature because of its aesthetic value. Moreover, it also offers a unique ability to increase the energy efficiency of commercial buildings.​ Further, Increasing reforms by the European government to enhance the energy efficiency of commercial buildings are encouraging commercial building owners to invest in smart energy-saving solutions, such as smart glass.​

Also, increasing applications in the field of aerospace and transportation are creating immense demand for smart glass. Some researchers estimated that smart glasses installed in automobiles are capable of providing 98% UV protection and 40% solar reduction, thus making the vehicle cabin more comfortable.​ Such installations are already seen in top automotive manufacturers, such as BMW and Mercedes. OneBMW'sMW’s most iconic electronic hybrid, BMW i8, is reportedly using chemically-treated corning glass made by Gorilla glass to reduce 25-30% of the weight added by traditional glass installations.​

Smart glass technology, when installed in buildings, also saves the cost of installing and maintaining curtains or blinds. Blackout smart glass has the ability to block around 99.4% of ultraviolet light. ​For instance, NHS Hospital in Paisley, United Kingdom, adopted smart glass into five of its critical patient areas in the ICU ward. This technology was used to a great extent, allowing healthcare professionals to provide privacy to patients whilst being able to monitor them visually, without disturbing them.​

Key Market Trends

Transportation industry is expected to have further growth opportunities in the market

Increasing applications in the field of transportation are creating immense demand for smart glass. Smart glass has found a large-scale application, particularly in the automotive industry, in sunroofs, and exterior and interior automatic dimming rear-view mirrors. In fact, as most of the smart glass products are chemically toughened, they are far lighter than the traditional glass used in the automotive sector when installed in automobiles, helping automakers gain more fuel efficiency and meet regional emission standards.​

Mercedes-Benz offers its S-Class Coupe, as well as other variants of the S-Class, with an option of popular Magic Sky Control panoramic roof, using SPD-SmartGlass technology. The company has turned to multiple applications of switchable glass, focused on the customer experience and customer journey.

Also, these glasses are increasingly being used in inspections and maintenance. With smart glasses, workers will be able to view their checklists during their inspections, reducing the likelihood of missing an item because of faulty memory. When a defect is discovered, the inspectors can immediately make a voice-recorded report, photograph the problem with the glasses, and forward their report and photos to workers who correct the errors. ​

Aerospace application companies, like Boing and Airbus, are implementing smart glass technology by integrating them with IoT systems. This trend is expected to open new opportunities in the market.

Moreover, Vuzix Corporation is working with Accenture and Airbus on an initiative to reduce the time taken to assemble aircraft cabin seats. This collaboration between Airbus, Accenture, and Vuzix smart glasses is a part of a greater effort toward industrialized wearable technology in aircraft manufacturing companies.​ According to Airbus, this technology produced impressive results. The process of making cabin seats improved by around 500%. The company also states that the technology reduced the rate of the error to zero and accelerated the level of operations.​

Germany region witnesses significant growth opportunities in the market

Germany region is expected to witness further growth opportunities in the Automobile and Transportation industry, and according to the Federal Statistical Office of Germany (Statistisches Bundesamt), in 2020, total automobile sales amounted to EUR 286.7 billion in Germany. According to the European Automobile Manufacturers Association, vehicle manufacturing is a strategic industry in the region.

OEMs, such as Audi AG and BMW AG, offer sunroofs in their vehicle models, and with Smart glass being increasingly used for sunroofs, as sunroofs, there are significant cost-saving benefits and superior control over light and heat emissions, thereby reducing the consumption of the air-conditioning unit, by maintaining the car's cabin temperature. This minimizes the lighting and cooling costs of the vehicles.

Major car manufacturers, such as Audi and Daimler, are replacing traditional glass with smart glass in their products. Mercedes has turned to various applications of smart glass over the recent years, especially focused on customer experiences.

Mercedes pioneered switchable glass in the automotive industry as a part of an engaging information display. By using the joysticks, users can navigate their way through the information being projected on the screen, and when the user requires it, the screen can switch its state automatically to reveal the feature display behind it.

Train manufacturers, operators, and train window suppliers in the region are also working with companies, such as Research Frontiers, SPD-SmartGlass technology, which allows the passengers and crew members to change the tint of the windows of a train at the touch of a button. This technology enables the control of heat and light coming to make train cars more comfortable and more energy-efficient.

Competitive Landscape

The EuropeSmart Glass Market is fragmented. Various established international brands, domestic brands, as well as new entrants, form a competitive landscape. The major players are increasingly seeking market expansion through various strategic mergers and acquisitions, innovation, increasing investments in research and development.


December 2020: Epson announced a new generation of Moverio smart glass technology range, which includes the BT-40 and BT-40S smart glasses. The glasses offer users a number of advances, including a wider field of view (FOV), significantly increased HD display resolution, high contrast, improved connectivity, and a more comfortable, adjustable, and easy-to-wear design.
August 2021: Nestlé’s global headquarters in Switzerland were fitted with SageGlass Smart Glazing, in a 258,333 sq. ft extension built in 1977 to make it a benchmark in energy efficiency. The solution resolves key challenges for projects of this scale: optimizing employee comfort, improving the energy efficiency of the aging building, and respecting the appearance of the original shell, which reflects the neighboring structure and on which no external shading could be fitted


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Value Chain Analysis
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitutes
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increasing focus on Energy Conservation and Environment Friendly Technologies
5.1.2 Government Regulations
5.1.3 Increasing demand for energy savings techniques
5.2 Market Restraints
5.2.1 Lack of Awareness of Smart Glass Benefits
5.2.2 Technical Issues with the Usage of Large Size Smart Glass

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 Technology
6.1.1 Suspended Particle Devices
6.1.2 Liquid Crystals
6.1.3 Electro-chromic Glass
6.1.4 Passive Smart glass
6.1.5 Active Smart glass
6.1.6 Others
6.2 Applications
6.2.1 Construction
6.2.1.1 Residential Buildings
6.2.1.2 Commercial Buildings
6.2.2 Transportation
6.2.2.1 Aerospace
6.2.2.2 Rail
6.2.2.3 Automotive
6.2.2.4 Others
6.2.3 Energy
6.2.4 Consumer Electronics
6.2.5 Others
6.3 Country
6.3.1 United Kingdom
6.3.2 Germany
6.3.3 Italy
6.3.4 France
6.3.5 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Polytronix
7.1.2 PPG Industries
7.1.3 Scienstry Inc
7.1.4 Saint-Gobain
7.1.5 Pulp Studio
7.1.6 Ravenbrick
7.1.7 Nippon
7.1.8 Smartglass International
7.1.9 Pro Display
7.1.10 Gentex Corporation
7.1.11 Hitachi Chemical
7.1.12 LTI Smart Glass
7.1.13 Citala
7.1.14 Asahi Glass Corporation
7.1.15 View, Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

 

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