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欧州のシュリンクおよびストレッチスリーブラベル市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Europe Shrink and Stretch Sleeve Label Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州のシュリンク・ストレッチスリーブラベル市場は、2020年には12億3,589万米ドルとなった。2026年には17億2,300万米ドルに達すると予想され、予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRは4.22%となります。COVID-... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のシュリンク・ストレッチスリーブラベル市場は、2020年には12億3,589万米ドルとなった。2026年には17億2,300万米ドルに達すると予想され、予測期間(2021年~2026年)におけるCAGRは4.22%となります。COVID-19のパンデミックとそれに伴うロックダウンは、この地域の産業活動に影響を与えています。しかし、2020年の最初の4ヶ月間に引き起こされた混乱により、2021年の第2四半期まではスリーブラベルのサプライチェーン全体で注文の遅れやリードタイムの増加が予想されます。

また、パンデミックの影響で、原材料のサプライヤーが効率を落として機能しているため、スリーブラベルのプレーヤーに短期的な供給圧力が生じています。ヨーロッパのほとんどの包装会社は、多くの国でロックダウンが発生したため、生産能力をフルに発揮することができませんでした。

キーハイライト
商品の棚への陳列は、特に小売店やスーパーマーケットでの販売促進に重要な役割を果たします。さらに、パッケージの3Dモデリング技術の出現により、印刷前のプロセスが簡素化され、コンバーターは印刷前に完成品のパッケージの外観をブランドにシミュレートすることができるようになりました。
さらに、シュリンクラベルは、容器を上から下までカバーし、イージーオープンやギャランティーシールを同一ラベルに組み込むことで、内容物の改ざんを防ぐことができるため、製品メーカーにとっては安心・安全なものとなります。
例えば、Brown-Forman Beverages社は、Eastman Embrace LVコポリエステルをシュリンクラベルに使用し、イギリスで発売された限定パッケージのサザンコンフォートの70clボトル全体をカバーしました。このシュリンクラベルは、ネックとキャップも含めているため、タンパーエビデントシールとして機能し、贈り物を包んでいるような印象を与えます。
PVCやPETGを使用したシュリンクラベルは、水よりも高い密度を持っています。そのため、再生PETの流れを汚し、再生PET製品の品質を低下させてしまいます。そのため、ラベルとボトルの素材を分離するために、洗浄時に浮く新しいポリオレフィンフィルム構造の開発が進められています。
欧州連合は、2021年に使い捨てプラスチック製品を禁止します。加盟国は、ペットボトルの回収目標を2025年までに77%、2029年までに90%達成する必要があります。また、ペットボトルには2025年までに25%以上、2030年までに30%以上の再生材を使用することが義務付けられています。このような規制基準のダイナミックな変化、特にプラスチックの使用禁止は、この地域のシュリンク・ストレッチスリーブラベル市場に悪影響を及ぼすことが予想されます。


主な市場動向

PEセグメントが大きな成長を遂げる


ポリエチレンは、比較的安価で、さまざまな密度のものを製造することができ、さまざまな機能を持たせるために添加剤を使用することもできるため、シュリンクやストレッチ包装に最もよく使用される素材です。シュリンクフィルムの大部分はLDPEであり、高機能フィルムにはLLDPEがブレンドされているものもある。また、少量のHDPE素材が加えられることもあります。
ほとんどの市場関係者は、多様なサステイナブル・ソリューションを選択できる新しいラベルを発売しています。例えば、2020年5月、UPM Raflatac社は、持続可能なフィルムラベルソリューションのラインナップを補完するために、UPM Raflatac Forest Film PEを発売しました。この新しいPEフィルムラベルは、UPM Raflatacが化石を超えたよりスマートな未来を求めて前進し、ホーム&パーソナルケアのラベリングアプリケーションにおける化石由来のバージン原料の使用を減少させます。
さらに、ポリエチレンフィルムの製造とリサイクルを行うBarbier Groupは、より持続可能なモデルへの移行に取り組んでいます。生産工程でリサイクルポリマーを使用することで、Barbier Groupは、バージンプラスチック(化石燃料)の消費を減らし、二酸化炭素排出量を削減しています。1トンの再生プラスチックが、1トンの石油由来の材料に置き換わると、3トンの炭素を節約できることになります。
しかし、PEの成長が鈍化しているため、新規設備の立ち上げが遅れています。2020年には合計710万トンのPEが稼働する予定だったが、このうち270万トンが2021年にシフトすると予想されている(出典:欧州委員会)。


飲料が大きなシェアを占める


飲料のエンドユーザーセグメントでは、スリーブフォーマットラベルの使用が継続的に増加している。これは主に、消費者に受け入れられるための競争が激化していることによるものです。
飲料製品には、ペットボトルやアルミ缶を使用する傾向が強まっています。アルミ缶は、ダイレクトプリントに代わって、シュリンクスリーブを使用するケースが増えています。スリーブは、ブランドのボリュームとバージョンの柔軟性を提供します。持続可能性、シェルフインパクト、機能性、デジタル印刷は、今後の飲料業界におけるラベル使用の革新を促進すると予想されます。
持続可能性への懸念に対応するため、多くの企業が新しい素材フォーマットのスリーブを発売しています。Sleever International社は最近、使用済みPETボトルのより良い回収のための新製品「LDPET」を発売しました。
CCL Label社は、2021年2月、サステイナブルなストレッチスリーブ「EcoStretch」を発表しました。このスリーブは、使用後、オーストリアにある同社の施設でリサイクルされ、完全に閉じた生産ループの中で製造工程に戻されます。このリサイクル施設は、主に乳製品、飲料、ホームケア業界向けのストレッチスリーブやシュリンクスリーブの生産拠点であるCCL社のオーストリアのヴォエルカーマルクト工場内に設置されます。
さらに、欧州飲料協会連合(UNESDA)によると、2019年、EU加盟国の平均的な市民は、年間約94.7リットルの清涼飲料水を消費しています。イギリスなどの先進国では、EUの平均値よりもはるかに高い清涼飲料水の消費量が見られます。2010年、EUでは一人当たり238.2リットルのノンアルコール飲料が消費されていましたが、2019年には一人当たり243.9リットルに増加します。このような事例は、市場の大幅な成長につながる可能性があります。


競合他社の状況

欧州のシュリンク・ストレッチスリーブラベル市場は、比較的細分化されています。革新的で、導入や使用が容易で、エンドツーエンドの顧客満足度の向上につながることが、市場プレーヤーの製品革新や戦略を促進する主な要因となっています。市場参加者は、製品開発、投資、買収などの強力な競争戦略を採用し、市場での優位性を維持しています。

その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Ecosystem Analysis

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Demand to Increase On-shelf Appeal of Various Products
5.1.2 Need for Tamper-evident Protection
5.2 Market Restraints
5.2.1 Changes in Regulatory Standards due to Increasing Environmental Concerns
5.3 Impact of COVID -19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Heat Shrink Sleeve
6.1.2 Stretch Sleeve
6.1.3 Other Types
6.2 By Material
6.2.1 PVC
6.2.2 PET-G
6.2.3 PE
6.2.4 PP
6.2.5 Other Materials
6.3 By Application
6.3.1 Beverage
6.3.2 Food
6.3.3 Personal Care

6.3.4 Other Applications
6.4 By Country
6.4.1 Germany
6.4.2 France
6.4.3 United Kingdom
6.4.4 Italy
6.4.5 Russia
6.4.6 Poland
6.4.7 Netherlands
6.4.8 Spain
6.4.9 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Berry Global Inc.
7.1.2 CCL Industries Inc.
7.1.3 Klockner Pentaplast Group
7.1.4 Fuji Seal International Inc.
7.1.5 Huhtamaki OYJ
7.1.6 The Dow Chemical Company
7.1.7 Amcor PLC
7.1.8 Clondalkin Group Holdings BV
7.1.9 Westrock Company
7.1.10 Decomatic SA
7.1.11 Oerlemans Plastics
7.1.12 Maca SRL

8 MAJOR MACHINE SUPPLIERS

9 INVESTMENT ANLYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

 

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Summary

The European shrink and stretch sleeve label market was valued at USD 1,235.89 million in 2020. It is expected to reach a value of USD 1,723 million by 2026, registering a CAGR of 4.22% over the forecast period (2021-2026). The COVID-19 pandemic and the consequent lockdowns have affected industrial activities across the region. However, the disruptions caused in the first four months of 2020 were expected to result in order delays and increased lead times across the sleeve label supply chain until the second quarter of 2021.

The pandemic has also created a short-term supply pressure on sleeve label players, as raw material suppliers have been functioning at lowered efficiencies. Most packaging companies in Europe were not able to manage full production capacities due to lockdowns in many countries.

Key Highlights
The shelf appeal of a product plays a crucial role in driving its sales, especially in retail stores, and supermarkets. Moreover, with the advent of the 3D modeling technology for packaging, the streamlining of the pre-press process becomes simpler and allows the converter to simulate the appearance of the finished product packaging to brands before they hit the press.
Further, shrink sleeve labels offer added security and safety for product companies as they cover the container from top to bottom, and incorporate an easy open or guarantee seal on the same label, thereby protecting the contents from being tampered with.
For example, Brown-Forman Beverages used the Eastman Embrace LV copolyester for shrink film labels, covering the entire 70 cl bottle of Southern Comfort liquor for a limited edition package, which was launched in the United Kingdom. The shrink label includes the neck and cap, acting as a tamper-evident seal and giving the impression of a wrapped gift.
Shrink-sleeve labels that are either PVC-based or PETG-based have a density higher than water. Hence, they contaminate the recycled PET stream and deteriorate the quality of recycled PET (rPET) products. This has led to increased efforts for developing new polyolefin film structures that float during washing to enable the separation of the label and bottle materials.
The European Union banned single-use plastic items in 2021. The member states need to achieve a 77% collection target for plastic bottles by 2025 and 90% by 2029. Also, the law requires plastic bottles to contain at least 25% recycled content by 2025 and 30% recycled content by 2030. Such dynamic changes in regulatory standards, especially the ban on plastic, are expected to have an adverse effect on the shrink and stretch sleeve label market in the region.


Key Market Trends

PE Segment to Witness Significant Growth


Polyethylene is the most commonly used material for shrink and stretch wrapping because it is relatively cheap, and can be produced in a wide range of different densities and modified with additives to perform many functions. The vast majority of shrink film is LDPE, and some of the more sophisticated films have blends of LLDPE as well. Sometimes, a small quantity of HDPE material is also added.
Most market players are launching new labels that offer a wide variety of sustainable solutions to choose from. For instance, in May 2020, UPM Raflatac launched UPM Raflatac Forest Film PE to complement its range of sustainable film labeling solutions. The new PE film label takes UPM Raflatac forward in its quest for a smarter future beyond fossils, decreasing the use of fossil-based virgin raw materials in home and personal care labeling applications.
Furthermore, Barbier Group, a producer of polyethylene films and recyclers, is fully committed to transition to a more sustainable model. Using recycled polymers in its production process, Barbier Group reduces its carbon impact by reducing its consumption of virgin plastic (fossil fuels). One ton of recycled plastics, when replacing one ton of material from oil, corresponds to a savings of three tons of carbon.
However, with the decline in the growth of PE, there is a delay in new capacity start-ups. A total of 7.1 million tons of PE were due on stream in the 2020 year, but 2.7 million tons of this was expected to be shifted to 2021 (source: European Commission).


Beverages to Occupy Significant Market Share


The use of sleeve-format labels has been growing continuously in the beverage end-user segment. This is primarily driven by the growing competition for consumer acceptance.
There is a growing trend of use of plastic bottles and aluminum cans for beverage products. Aluminum cans are increasingly using shrink sleeves, replacing direct printing. Sleeves provide the brand volume and versioning flexibility. Sustainability, shelf impact, functionality, and digital printing are expected to drive innovation in the use of labels in the beverage industry in the future.
In order to address sustainability concerns, many companies are launching sleeves in new material formats. Sleever International recently launched the LDPET, a new product for the better recovery of used PET bottles.
In February 2021, CCL Label launched EcoStretch, a sustainable stretch sleeve option, which, after use, would be recycled at the company’s facility in Austria and returned to the manufacturing process in an entirely closed production loop. The recycling facility would be located at CCL’s Voelkermarkt site in Austria, a hub for the production of stretch and shrink sleeves mainly produced for the dairy, beverage, and home care industries.
Further, according to the Union of European Beverages Associations (UNESDA), in 2019, the average citizen of an EU member state consumed about 94.7 liters of soft drinks annually. Leading industrialized countries, such as the United Kingdom, see a much higher consumption of soft drinks than the EU average. In 2010, 238.2 liters of non-alcoholic drinks were consumed per person in the European Union, which increased to 243.9 liters per person by 2019. Such instances may lead to substantial market growth.


Competitive Landscape

The European shrink and stretch sleeve label market is moderately fragmented. Innovation and ease in deployment and usage, which leads to increased end-to-end customer satisfaction, have been the key factors driving the product innovation and strategies among the market players. The market players are are adopting powerful competitive strategies, such as product development, investments, and acquisitions, to remain relevant in the market.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Ecosystem Analysis

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Demand to Increase On-shelf Appeal of Various Products
5.1.2 Need for Tamper-evident Protection
5.2 Market Restraints
5.2.1 Changes in Regulatory Standards due to Increasing Environmental Concerns
5.3 Impact of COVID -19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Type
6.1.1 Heat Shrink Sleeve
6.1.2 Stretch Sleeve
6.1.3 Other Types
6.2 By Material
6.2.1 PVC
6.2.2 PET-G
6.2.3 PE
6.2.4 PP
6.2.5 Other Materials
6.3 By Application
6.3.1 Beverage
6.3.2 Food
6.3.3 Personal Care

6.3.4 Other Applications
6.4 By Country
6.4.1 Germany
6.4.2 France
6.4.3 United Kingdom
6.4.4 Italy
6.4.5 Russia
6.4.6 Poland
6.4.7 Netherlands
6.4.8 Spain
6.4.9 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Berry Global Inc.
7.1.2 CCL Industries Inc.
7.1.3 Klockner Pentaplast Group
7.1.4 Fuji Seal International Inc.
7.1.5 Huhtamaki OYJ
7.1.6 The Dow Chemical Company
7.1.7 Amcor PLC
7.1.8 Clondalkin Group Holdings BV
7.1.9 Westrock Company
7.1.10 Decomatic SA
7.1.11 Oerlemans Plastics
7.1.12 Maca SRL

8 MAJOR MACHINE SUPPLIERS

9 INVESTMENT ANLYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET

 

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