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欧州のフローズンデザート市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Europe Frozen Desserts Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州のFrozen Desserts市場は、2020-2025年の予測期間中に4.7%のCAGRで成長すると予測されています。 主なハイライト ヨーロッパでは、消費者が満足感と健康を両立させる製品にシフトしています。これにより... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州のFrozen Desserts市場は、2020-2025年の予測期間中に4.7%のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト
ヨーロッパでは、消費者が満足感と健康を両立させる製品にシフトしています。これにより、ヨーロッパのグルメヨーグルト生産企業が新製品を開発する機会が生まれ、他の冷菓との競争が激化して、急成長を遂げています。
アイスクリームは、主要な製品カテゴリーとして浮上しています。成長に影響を与える要因は、フレーバーと脂肪分、甘さと食感です。
さらに、ヨーロッパでは、現在のパンデミック「COVID -19」の影響で、ネスレやユニリーバなどの大手企業がアイスクリームの売上を大幅に伸ばしています。これは、家庭での衛生面や食品の備蓄が進んだことで、冷たいデザートの量が増えたためです。


主な市場動向

健康への関心の高まりとフレーバーの革新が市場の成長を促進している

健康への関心の高まりと、天然フレーバーや天然甘味料を使用したアイスクリームや手作りアイスクリームなどの商品の登場により、ヨーロッパではアイスクリームの需要が高まっています。これらの製品は、他の市場に革新的なインスピレーションを与えることができます。具体的には、地元の農家から原材料を調達することや、パッケージを個性的なセールスポイントとして活用することなどが挙げられます。企業は、消費者に対して、分量を少なくしたり、野菜、オーツ麦、大豆、乳製品を含まない品種など、「体に良い」選択肢を提供しており、その結果、ナチュラルフレーバーアイスクリームの需要が高まっています。

イタリアが大きな市場シェアを占める

イタリアでは、ジェラートの需要が高く、また、職人が作るアイスクリームを販売するパーラーやバー、カフェなどが数多く存在します。そのため、イタリアには39,000店近くのジェラート店があります(純粋なジェラテリアが10,000店、ジェラートを販売するバーやパティスリーが29,000店)。アイスクリームの代わりになるフローズンヨーグルトを求めるお客様も多く、ジェラート、カスタード、シャーベットの専門店も増えている。Prodotti Rubicone SRL、Granarolo Group、Yogorino San Claudio di Corridoniaなどが国内でフローズンヨーグルト製品を提供している。

競合状況

欧州のフローズンデザート市場は競争が激しく、地域および国際的な競合企業で構成されています。同市場は、ユニリーバ、ネスレ、ゼネラルミルズ、モンデリーズ・インターナショナルなどの企業が独占しています。フローズンデザート市場の主要プレイヤーは、世界中で圧倒的な存在感を示しています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を利用して製品ポートフォリオを拡大し、様々な製品セグメント(特にアイスクリーム)の要求に応えられるようにしています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Frozen Yogurt
5.1.2 Ice Cream
5.1.2.1 Artisanal Ice Cream
5.1.2.2 Dairy-based Ice Cream
5.1.2.3 Water-based Ice Cream
5.1.3 Frozen Cakes
5.1.4 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Speciality Stores
5.2.4 Online Retailer
5.2.5 Others
5.3 By Geography
5.3.1 Germany
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 France
5.3.4 Italy
5.3.5 Spain
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 General Mills, Inc
6.4.2 Nestle S.A
6.4.3 Chobani LLC
6.4.4 Mondel?z International
6.4.5 Dunkin' Brands Group, Inc
6.4.6 Unilever
6.4.7 Blue Bell Creameries LP
6.4.8 Fonterra Co-operative Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Europe Frozen Desserts Market is projected to grow at a CAGR of 4.7% during the forecast period 2020-2025.

Key Highlights
In Europe, the consumers are shifting toward products that offer both indulgence and health and this has given an opportunity for gourmet yogurt producing companies in the country to develop new products, as these give strong competition to other chilled desserts, thus facilitating their steep growth.
Ice creams emerged as the leading product category. The factors affecting growth are flavors and fat content along with sweetness and texture.
Moreover, in Europe, owing to the current pandemic COVID -19, major market players such as Nestle and Unilever have marked a significant growth in sales of ice cream as initial household stocking of both hygiene and food products has led to an increased volume of frozen desserts.


Key Market Trends

Rising Health Concerns and Innovation in Flavours is Boosting the Market Growth

Growing health concerns and the availability of products like ice cream made with natural flavors and natural sweeteners and handcrafted ice cream is increasing the ice cream demand in Europe. These products can offer innovation inspiration to other markets, specifically with regard to sourcing ingredients from local farmers and using packaging as a distinguishing selling point that celebrates and appeals to a sense of individuality. Companies are offering consumers more “better for you” options in the way of smaller portion sizes, and better ingredients including vegetables, oats, soy, and dairy-free varieties in the ice cream segment, which in turn, boosting the demand for natural flavored ice creams.

Italy holds a Significant Market Share

There is a high demand for gelato in Italy; moreover, there are a large number of artisanal ice cream parlors, bars, and cafés that sell artisanal ice cream in the country. Owing to this fact, there are close to 39,000 gelato parlors in Italy (10,000 pure gelaterias and 29,000 bars and pastry shops selling gelato). Customers have been demanding frozen yogurt, as they are a substitute for ice creams; besides, there are a growing number of specialty shops serving gelato, custard, and sorbet in the country. Prodotti Rubicone SRL, Granarolo Group, and Yogorino San Claudio di Corridonia, among others, offer frozen yogurt products in the country.

Competitive Landscape

Europe frozen desserts market is a highly competitive market and comprises regional and international competitors. The market is dominated by players, like Unilever, Nestle, General Mills, and Mondelēz International. The leading players in the frozen desserts market enjoy a dominant presence worldwide. These players focus on leverage opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolio, so that they can cater to the requirements for various product segments, especially ice cream.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Frozen Yogurt
5.1.2 Ice Cream
5.1.2.1 Artisanal Ice Cream
5.1.2.2 Dairy-based Ice Cream
5.1.2.3 Water-based Ice Cream
5.1.3 Frozen Cakes
5.1.4 Others
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
5.2.2 Convenience Stores
5.2.3 Speciality Stores
5.2.4 Online Retailer
5.2.5 Others
5.3 By Geography
5.3.1 Germany
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 France
5.3.4 Italy
5.3.5 Spain
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 General Mills, Inc
6.4.2 Nestle S.A
6.4.3 Chobani LLC
6.4.4 Mondel?z International
6.4.5 Dunkin' Brands Group, Inc
6.4.6 Unilever
6.4.7 Blue Bell Creameries LP
6.4.8 Fonterra Co-operative Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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