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欧州の油脂市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Europe Fats and Oil Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州油脂市場は、予測期間(2020-2025年)において年平均成長率3.35で成長すると予測。 主なハイライト 消費者の関心が高まる中、従来の美容製品を避け、天然素材にこだわる傾向が強まっており、エモリエン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州油脂市場は、予測期間(2020-2025年)において年平均成長率3.35で成長すると予測。

主なハイライト
消費者の関心が高まる中、従来の美容製品を避け、天然素材にこだわる傾向が強まっており、エモリエント効果に優れたココアバターやシアバターなどの特殊油脂を含む天然素材を配合した製品の需要が高まっています。
部分水素添加植物性油脂とその副産物に関連するいくつかの心臓リスクにより、世界中の様々な政府が政策を見直し、その使用を制限するための法律を制定しています。これは、近い将来、市場の成長を妨げていることを反映しています。


主な市場動向

ココアバター等価品はシェアを拡大中

ココアの生産量は常に変動しており、原料として使用する製品の製造に直接コストがかかる。そのため、製菓メーカーは利益率を維持するために、ココアバターの代替原料を使用している。現在、CBEの年間需要成長率は10%と推定されているが、チョコレートでは3〜4%に過ぎない。CBEが最近注目されている理由としては、ココアバターと比較して30〜40%のコスト削減が可能であること、持続可能であること、そして製品自体の柔軟性があることが挙げられます。また、これらの特殊油脂は、ベーカリーや製菓製品に使用されるコンパウンドコーティングの製造に主に使用されており、コーティングはエンローディング製品の総重量の10〜30%を占めています。

ヨーロッパではココナッツオイルが他のオイルを凌駕しつつある

ヴァージンココナッツオイルの工業用途の売上は、その健康特性や機能性から、過去10年で急成長を遂げています。これは、トランス脂肪酸を含まず、ラウリン酸が約50%と高いバージンココナッツオイルは、大豆油や落花生油などのオイルと比較して、多価不飽和脂肪酸(PFA)も低いためです。ヨーロッパ内では、ドイツ、オランダ、イギリス、ベルギー、スウェーデンが主な輸入先である。

競合他社の状況

各社は、飼料、食品・飲料、工業分野など、より幅広い用途の製品を提供し、消費者の好みに合わせた製品を効率的に提供することに主眼を置いています。例えば、2019年3月、カーギルは最新のプレミアム充填油脂シリーズ「CremoFLEX」を欧州市場全体で発売しました。この新しい油脂シリーズは、充填ビスケットやサンドイッチクッキー、ウエハース、充填チョコレートタブレット、プラリネなど、複数の用途で使用することができます。また、大手企業は、市場での競争優位を獲得するための戦略として、継続的な拡大を採用しています。ADM社やOlam International社などの企業は、それぞれ油糧種子と食品ステープルズ、パッケージ食品のセグメントで植物油を販売しています。近年、各社が達成した持続可能なアプローチと認証は、市場シェアを拡大するための主要な触媒となっています。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Fats
5.1.1.1 Butter
5.1.1.2 Tallow
5.1.1.3 Lard
5.1.2 Specialty Fats
5.1.2.1 Cocoa Butter Equivalents
5.1.2.2 Cocoa Butter Replacers
5.1.2.3 Cocoa Butter Substitutes
5.1.2.4 Cocoa Butter Improver
5.1.2.5 Milk Fat Replacer
5.1.2.6 Other Specialty Fats
5.1.3 Oils
5.1.3.1 Soybean Oil
5.1.3.2 Rapeseed Oil
5.1.3.3 Palm Oil
5.1.3.4 Coconut Oil
5.1.3.5 Olive Oil
5.1.3.6 Cotton Seed Oil
5.1.3.7 Sunflower Seed Oil
5.1.3.8 Other Oils
5.2 By Application
5.2.1 Food
5.2.1.1 Confectionary
5.2.1.2 Bakery
5.2.1.3 Dairy Products
5.2.1.4 Other Foods
5.2.2 Industrial
5.2.3 Animal Feed
5.3 By Geography
5.3.1 Germany
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 France
5.3.4 Italy
5.3.5 Russia
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 AAK
6.4.2 Cargill Inc.
6.4.3 Bunge Limited
6.4.4 Archer Daniels Midland Company
6.4.5 Wilmar International Limited
6.4.6 OLAM International LIMITED
6.4.7 Fuji Oil Holding Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Europe Fats and Oil Market are expected to grow at a CAGR of 3.35 over the forecast period (2020-2025).

Key Highlights
Amidst rising concerns, consumers are increasingly shifting toward natural alternatives in order to avoid conventional beauty products, which has conclusively raised the demand for products formulated with natural ingredients, including specialty fats, such as cocoa and shea butter, for their excellent emollient properties.
Owing to several heart risks, associated with partially-hydrogenated vegetable fats and their by-products, various governments around the world are repositioning their policies and rolling outlaws to limit the usage of the same. This reflects the hindered growth of the market in the near future.


Key Market Trends

Cocoa Butter Equivalents are Gaining Market Share

Cocoa production has always been fluctuating and is directly cost-related to the production of products using it as an ingredient. Hence, the confectioners are using alternative ingredients to substitute cocoa butter in order to maintain profit margins. Annual growth in CBE demand is currently estimated to be at 10%, while for chocolate it is only 3-4%. Reasons for the recent interest in CBEs include its 30-40% reduction in cost, as compared to cocoa butter, its sustainability, and the flexibility of the product itself. These specialty fats are also predominantly used to produce compound coatings used in bakery and confectionery products, where the coating forms 10% to 30% of the total weight of the enrobed products.

Coconut oil is Taking Over Other Oils in Europe

European sales of industrial applications of virgin coconut oil have experienced booming growth in the past decade, due to its health attributes and functionality. This is because virgin coconut oil, which has no trans-fatty acids and has a high level of lauric acids (about 50%), is also low in polyunsaturated fatty acids (PFAs) compared to oils, such as soy and groundnut oils. Within Europe, Germany, the Netherlands, the United Kingdom, Belgium, and Sweden are the main importing markets.

Competitive Landscape

The major focus of the companies is on offering products with a wider application range, aiding the feed, food and beverage, and industrial sectors, and providing tailored products, thereby, catering to consumers’ preferences efficiently. For instance, in March 2019, Cargill launched its latest premium filling fat range, CremoFLEX, across the European market. The new fat range can be used in several applications, including filled biscuits and sandwich cookies, wafers, filled chocolates tablets, and pralines. The major companies have also adopted continuous expansion as their strategy to achieve competitive advantage in the market. The companies like ADM and Olam International sell vegetable oil under the segments Oilseed and Food Staples and Packaged Foods, respectively. Sustainable approach and certifications achieved by the companies in recent years are major catalysts in expanding their market shares.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Type
5.1.1 Fats
5.1.1.1 Butter
5.1.1.2 Tallow
5.1.1.3 Lard
5.1.2 Specialty Fats
5.1.2.1 Cocoa Butter Equivalents
5.1.2.2 Cocoa Butter Replacers
5.1.2.3 Cocoa Butter Substitutes
5.1.2.4 Cocoa Butter Improver
5.1.2.5 Milk Fat Replacer
5.1.2.6 Other Specialty Fats
5.1.3 Oils
5.1.3.1 Soybean Oil
5.1.3.2 Rapeseed Oil
5.1.3.3 Palm Oil
5.1.3.4 Coconut Oil
5.1.3.5 Olive Oil
5.1.3.6 Cotton Seed Oil
5.1.3.7 Sunflower Seed Oil
5.1.3.8 Other Oils
5.2 By Application
5.2.1 Food
5.2.1.1 Confectionary
5.2.1.2 Bakery
5.2.1.3 Dairy Products
5.2.1.4 Other Foods
5.2.2 Industrial
5.2.3 Animal Feed
5.3 By Geography
5.3.1 Germany
5.3.2 United Kingdom
5.3.3 France
5.3.4 Italy
5.3.5 Russia
5.3.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 AAK
6.4.2 Cargill Inc.
6.4.3 Bunge Limited
6.4.4 Archer Daniels Midland Company
6.4.5 Wilmar International Limited
6.4.6 OLAM International LIMITED
6.4.7 Fuji Oil Holding Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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