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欧州の装飾照明市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Europe Decorative Lighting Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の装飾照明市場は、予測期間中にCAGR 2.8%を達成する見込みです。この地域では、エネルギー効率が高く環境に優しいソリューションであるLED照明の人気が高まっていることから、新しい照明コンセプトやランプ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
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2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の装飾照明市場は、予測期間中にCAGR 2.8%を達成する見込みです。この地域では、エネルギー効率が高く環境に優しいソリューションであるLED照明の人気が高まっていることから、新しい照明コンセプトやランプデザインが推進されています。また、「ホーム・スイート・ホーム」というトレンドが、部屋の雰囲気を高める装飾照明の市場成長を促進しています。

主なハイライト
この業界は経済状況と密接な関係があります。経済状況や見通しが悪い場合、消費者は必要のない商品の購入を先延ばしにしたり、安価な商品を選んだりします。逆に、経済状況が良好な場合には、個人消費支出や必需品ではないホームアクセサリーの購入が急増します。
さらに、この地域の企業は、デザイン、エネルギー効率、アプリケーション、およびその他の機能性に関する消費者の要求に応えるために新製品を発売しています。例えば、2020年8月には、ドイツのオスラム半導体が、小型で高輝度値、広色域の光源を備えた新製品「Synios S 2222」シリーズを発売しました。Synios S 2222製品シリーズには6色のカラーバリエーションが用意されており、建築用照明などのさまざまなアプリケーションシーンで、高品質でパーソナライズされた照明ソリューションを提供します。
ホームケア・インテリア業界は、COVID19のパンデミックの広がり以降、成長が変動しています。その結果、装飾器具や寝具などの裁量性の高い製品の全体的なパフォーマンスが低下しています。例えば、フランクフルトの「Light + Building」は、コロナウイルスの懸念から延期された最新のデザインフェアとなり、2020年3月ではなく、2020年9月に開催されました。照明と建築サービス技術の世界的な見本市」と銘打ったこの展示会は、ドイツの都市で3月8日から3月13日まで開催される予定でした。このような遅れや、消費者側の支出面積の優先順位の変化は、欧州の装飾照明業界にマイナスの影響を与えています。


主な市場動向

エネルギー効率の高い環境照明やLEDを使用した照明への注目の高まり


かなりの数の家庭がスマートホーム技術に移行しているため、住宅のような屋内空間の照明制御要件の需要は予想外の速度で増加しています。これは、いくつかの家庭におけるLED照明製品の補助的な需要をさらに促進しています。
現在の市場シナリオでは、先進的な住宅用LED照明は様々な用途に使用でき、調光、色温度調整、RGBカラーチェンジのオプションを備えており、消費者の家の雰囲気を変えるのに理想的です。さらに、複数の市場参加者が研究開発に積極的に投資し、製品の革新と改良に取り組んでいます。
例えば、2020年9月には、イタリアの老舗装飾照明メーカーである旧スタジオ・イタリア・デザイン社が、デザインキュレーターのLuca Nichetto氏による「Easy Peasy」と、デザインコラボレーターのChia-Ying Lee氏による「Random Solo」を発表しました。
また、欧州連合(EU)やカナダなど、照明の規格が強化されている国や地域があることも、住宅消費者がLED照明のようなより効率的な製品に親近感を抱く大きな要因となっています。
さらに、欧州政府は、2020年9月に開始された欧州グリーンディールの旗艦の1つである、建物のエネルギー消費量を削減するための住宅リノベーションプログラムを展開しました。このような取り組みも、同地域における装飾照明の成長を支えています。
全体として、各国の急速な都市化と商業分野での建設活動の増加が、予測される期間中に研究された市場需要を促進すると予想されます。しかし、COVID-19パンデミックの発生に伴い、短期的な予測では、いくつかの商業施設の建設が一時的に停止し、需要が減少すると考えられます。


ドイツが大きな成長を遂げると予想される


ドイツを含む欧州各国の都市では、コスト削減や都市環境の改善により、公共・商業・住宅の照明インフラを改善するための戦略を策定・実施しており、装飾照明分野の成長の機会となっています。さらに、IoTなどの技術の発展やスマートホームの導入が国全体で進んでいることも、技術対応の装飾照明の成長につながっています。
例えば、2020年8月、ドイツのLedvance GMBH社は、スマートホーム向けの照明ソリューション「LEDVANCE」と「Bosch Smart Home」を発表しました。LEDVANCE Smart+製品をBosch Smart Home Systemに統合することで、顧客にとってアプリケーションがさらに容易になります......それは、追加のブリッジを必要としない安全な家のための高品質なソリューションです。
また、国内のオフィスでは、装飾照明やLEDが広く使われています。効率的で健康的な照明設備を提供するために、ヨーロッパのいくつかの組織は、インテリジェント照明システムやLED製品を利用しており、業界の成長をさらに後押ししています。
例えば、世界的なサードパーティロジスティクス(3PL)企業であるSyncreon社は、ドイツの物流センターでエネルギー効率の高いLED照明にアップグレードすることを検討していました。しかし、同社は一般的な方法ではありませんでした。同社は、新たな照明器具を購入するのではなく、アウトソーシングモデルを採用することにしました。自動車やテクノロジー関連の顧客にサプライチェーンソリューションを提供している3PLは、高効率のLED照明を外部パートナーから「Light as a Service」方式で「レンタル」することにしました。 Syncreon社は、ニーデラにある180,000平方フィートの施設のエネルギーコストと二酸化炭素排出量を削減したいと考えていました。また、ドイツは1kWhあたりの電気代がヨーロッパで2番目に高い国であり、旧式の照明システムでは多大なエネルギーを消費していました。
2019年11月、照明の著名企業であるシグニファイ社は、消費者向けに、オンラインで照明器具(ランプシェードとライト)を仕立てて注文し、リサイクル可能な素材で3Dプリントし、2週間以内に玄関先まで届けてくれる世界初のサービスを発表しました。また、使用済みCDを皮切りに、リサイクル素材を使って3Dプリントを行うことを発表し、リサイクルCD24枚を使ったフィリップスブランドのLEDテーブルランプも発売しました。
さらに、「エネルギー効率指令」(2012/27/EU)は、欧州連合(EU)が2020年までに20%のエネルギー効率目標を達成するための拘束力のある措置を定めています。これは、EU全体のエネルギー消費量が、一次エネルギーで1483万トンの石油換算(Mtoe)、最終エネルギーで1086Mtoeを超えてはならないというものです。EUのエネルギー効率指令の目的は、市民、公共機関、企業がエネルギー消費をよりよく管理できるようにすることです。


競争状況

欧州の装飾照明市場は、断片的で競争が激しい市場です。様々なグローバル企業や中小企業が市場に参入し、様々な消費者の好みを把握するために様々な照明ソリューションを開発しています。業界では、従来の技術からLEDやインテリジェント照明システムへの移行が進んでいます。


2020年7月 - General Electricは、Savant Systems, Inc.への照明事業の売却を完了し、Savant社傘下のGE Lightingを設立したと発表した。財務の詳細は公表されていません。
2019年12月 - 装飾照明ソリューションで定評のあるEurekaは、Hex Area照明器具のコレクションを発表しました。強い幾何学的な美学と取り付けオプションを備えたHex Areaは、大きな空間を定義するためのシリーズのハイライト要素として、または創造的な壁の構成として使用できます。サイズ、光出力、取り付け方法、仕上げなどが異なるこの照明器具は、単体でもグループでも、機能性と装飾性を兼ね備えています。


その他のメリット

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Market Drivers
4.3.1 Major innovations in lighting design and trend towards premiumization expected to drive growth in Europe
4.3.2 Growing focus on energy-efficient ambient lighting and LED-based lights
4.4 Market Challenges
4.5 Market Opportunities (Ongoing innovations and integration with other energy sources)
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Bargaining Power of Buyers
4.6.2 Bargaining Power of Consumers
4.6.3 Threat if New Entry
4.6.4 Threat of Substitution
4.6.5 Level of Competitive Rivalry
4.7 Industry Standards & Regulations
4.8 Impact of COVID-19 on the demand for Decorative Lighting Market (Key themes covered include changing demand trends from commercial to residential| Growth in E-commerce based distribution channel, etc.)
4.9 PESTEL Analysis - Decorative Lighting in Europe

5 EUROPE DECORATIVE LIGHTING MARKET SEGMENTATION
5.1 By Lighting Type
5.1.1 LED
5.1.2 Fluorescent
5.1.3 Incandescent
5.1.4 Others
5.2 By Application
5.2.1 Commercial
5.2.2 Household
5.3 By Mount Type
5.3.1 Sconce
5.3.2 Flush Mount
5.3.3 Pendant
5.3.4 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Specialty Light Stores
5.4.2 Lifestyle Retailers
5.4.3 Wholesale Stores
5.4.4 DIY
5.4.5 Online Retailing
5.5 By Country
5.5.1 Germany
5.5.2 France
5.5.3 Italy
5.5.4 Rest of Europe

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles
6.1.1 EGLO
6.1.2 Acuity Brands Lighting
6.1.3 General Electric
6.1.4 Philips Lighting (Signify)
6.1.5 Briloner
6.1.6 Flos S.p.A
6.1.7 OSRAM GmbH
6.1.8 Hubbel Lighting

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OUTLOOK

 

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Summary

The Decorative Lighting Market in Europe is expected to reach a CAGR of 2.8% during the forecast period. The rising popularity of LED lighting as an energy-efficient and green solution drives new lighting concepts and lamp designs in the region. On top of that, the "home sweet home" trend is driving the market growth for decorative lighting to enhance room ambiance.

Key Highlights
The industry is closely linked to economic conditions. When economic circumstances and prospects are dim, consumers postpone buying non-essential items or opt for cheaper ones. Conversely, when economic conditions are favorable, private consumption expenditure and purchases of non-essential home accessories surge.
Furthermore, companies in the region are launching new products to cater to consumer demands in design, energy efficiency, applications, and other functionalities. In August 2020, for instance, Osram semiconductor of Germany launched a new Synios S 2222 product series with a compact size, high brightness value, and wide color range of light source. The Synios S 2222 product line comes in six different colors, providing high-quality personalized lighting solutions for different application scenarios such as architectural lighting.
The home care and decor industry has been witnessing fluctuating growth since the spread of COVID 19 pandemic. As a result, there is a decline in overall performance of discretionary products such as decorative fixtures, bedding products, to name a few. For instance, Frankfurt's Light + Building become the latest design fair to be postponed over coronavirus fears and took place in September 2020 instead of March 2020. The show, which describes itself as "the world's leading trade fair for lighting and building-services technology," was due to take place in the German city from 8 March to 13 March. Such delays and change in priorities at the consumer end in terms of area of expenditure has impacted the decorative lighting industry in Europe negatively.


Key Market Trends

Growing focus on energy-efficient ambient lighting and LED-based lights ​


The demand for lighting control requirements for indoor spaces like residential buildings increases at unanticipated rates, as a considerable number of homes are transitioning to smart home technologies. This is further driving the ancillary demand for LED lighting products in several households.​
In the current market scenario, the advanced residential LED lights can be used for various applications and are equipped with dimming, color-temperature tuning, and RGB color changing options, which are ideal for changing the atmosphere in the consumer's home. Moreover, several market players are prolifically investing in research and development to innovate and improve their product offerings. ​
For instance, in September 2020, the long-established Italian decorative lighting company formerly known as Studio Italia Design announced the unveiling of Easy Peasy by Design Curator Luca Nichetto and Random Solo by design collaborator Chia-Ying Lee.
In addition to this, the European Union and Canada are among countries and regions that have upgraded lighting standards, which is another significant factor shifting the residential consumer's affinity towards more efficient products like LED lighting.​
Moreover, the European government rolled out a Housing Renovation Programme to reduce the energy consumption of buildings, one of the flagships of the European Green Deal launched in September 2020. Such initiatives are also supporting the growth of decorative lightings in the region.
Overall, the rapid urbanization and the increasing construction activities in the commercial sectors of different countries are expected to fuel the studied market demand in the foreseen period. However, with the onset of the COVID-19 pandemic, the short-term forecast indicates a decline in demand as several commercial constructions halted temporarily. ​


Germany is Expected to Witness Significant Growth


Cities in various countries of Europe including Germany are developing and applying strategies to improve the public, commercial, and residential lighting infrastructure of the countries by reducing costs and improving the urban environment giving an opportunity to the decorative lighting segment to grow. Moreover, growing technologies such as IoT and increasing adoption of smart homes across the country is leading to increased growth of technology-enabled decorative lighting.
For instance, in August 2020, Ledvance GMBH, a Germany based company, announced the LEDVANCE and Bosch Smart Home lighting solutions for the smart home. The integration of LEDVANCE Smart+ products into the Bosch Smart Home System makes the application even easier for customers it is a high-quality solution for a safe home without the need for an additional bridge. ​
Decorative lighting and LED are also been widely used in offices in the country. In order to provide efficient and healthy lighting facilities, several organizations in Europe are utilizing intelligent lighting systems and LED products, further supporting industry growth.
For instance, Global third-party logistics (3PL) Syncreon was looking to upgrade to energy-efficient LED lighting at a distribution center in Germany. The company did not take the usual route. Rather than going out and buying all-new fixtures, the company decided to with an outsourcing model. The 3PL, which offers supply chain solutions for automotive and technology customers, would “rent” high-efficiency LED lighting from an outside partner on the “light as a service” basis.​ Syncreon’s wanted to reduce its energy costs and carbon footprint at its 180,000-square-foot facility in Niederaula. Additionally, Germany has the second-highest electricity costs per kilowatt-hour (kWh) in Europe, resulting in significant energy spend with the older lighting system. ​
In November 2019, Signify, a prominent player in lighting announced the world’s first service for consumers that allows the customer to tailor and order their luminaire (lampshade and light) online, have it 3D printed from recyclable material and delivered to their door within two weeks. The company also announced it is using recycled material to 3D print with, starting with used CDs, and also launched a Philips-branded LED table lamp made from 24 recycled CDs.
Moreover, The Energy Efficiency Directive (2012/27/EU) establishes a set of binding measures to help the European Union (EU) reach its 20% energy efficiency target by 2020. This means that overall EU energy consumption should be no more than 1483 million tonnes of oil equivalent (Mtoe) of primary energy or 1086 Mtoe of final energy. The aim of the EU's Energy Efficiency Directive is to help citizens, public authorities and businesses to better manage their energy consumption.


Competitive Landscape

The decorative Lighting Market in Europe is fragmented and competitive in nature. Various global and small players are entering the market and innovating different lighting solutions to capture the varying consumer preferences in the market. The industry is transitioning away from conventional technologies to LEDs, intelligent lighting systems.


July 2020 - General Electric announced that it has completed the sale of its Lighting business to Savant Systems, Inc., creating GE Lighting, a Savant company. Financial details were not disclosed.
December 2019 - Eureka, an established player in decorative lighting solutions, unveiled its collection of Hex Area luminaires. With its strong geometric aesthetics and mounting options, Hex Area can be used as a highlighting element in series to define a large space, or as a creative wall composition. Offered in different sizes, light outputs, mounting types, and finishes, the luminaire is both functional and decorative as a standalone fixture or in a group.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Stakeholder Analysis
4.3 Market Drivers
4.3.1 Major innovations in lighting design and trend towards premiumization expected to drive growth in Europe
4.3.2 Growing focus on energy-efficient ambient lighting and LED-based lights
4.4 Market Challenges
4.5 Market Opportunities (Ongoing innovations and integration with other energy sources)
4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6.1 Bargaining Power of Buyers
4.6.2 Bargaining Power of Consumers
4.6.3 Threat if New Entry
4.6.4 Threat of Substitution
4.6.5 Level of Competitive Rivalry
4.7 Industry Standards & Regulations
4.8 Impact of COVID-19 on the demand for Decorative Lighting Market (Key themes covered include changing demand trends from commercial to residential| Growth in E-commerce based distribution channel, etc.)
4.9 PESTEL Analysis - Decorative Lighting in Europe

5 EUROPE DECORATIVE LIGHTING MARKET SEGMENTATION
5.1 By Lighting Type
5.1.1 LED
5.1.2 Fluorescent
5.1.3 Incandescent
5.1.4 Others
5.2 By Application
5.2.1 Commercial
5.2.2 Household
5.3 By Mount Type
5.3.1 Sconce
5.3.2 Flush Mount
5.3.3 Pendant
5.3.4 Others
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Specialty Light Stores
5.4.2 Lifestyle Retailers
5.4.3 Wholesale Stores
5.4.4 DIY
5.4.5 Online Retailing
5.5 By Country
5.5.1 Germany
5.5.2 France
5.5.3 Italy
5.5.4 Rest of Europe

6 COMPETITIVE INTELLIGENCE
6.1 Company Profiles
6.1.1 EGLO
6.1.2 Acuity Brands Lighting
6.1.3 General Electric
6.1.4 Philips Lighting (Signify)
6.1.5 Briloner
6.1.6 Flos S.p.A
6.1.7 OSRAM GmbH
6.1.8 Hubbel Lighting

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OUTLOOK

 

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