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欧州の菓子包装市場-成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


Europe Confectionery Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

欧州の菓子包装市場は、2020年には27億7,870万米ドルとなり、2021年から2026年までの年平均成長率は3.28%で、2026年には33億7,980万米ドルに達すると予想されています。このパンデミックにより、世界中の商取引が... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

欧州の菓子包装市場は、2020年には27億7,870万米ドルとなり、2021年から2026年までの年平均成長率は3.28%で、2026年には33億7,980万米ドルに達すると予想されています。このパンデミックにより、世界中の商取引が混乱したことは間違いなく、主にサプライチェーンの重要性が浮き彫りになりました。他の重要なインフラ部門と同様に、菓子業界もこれらの課題から大きな影響を受けています。例えば、ドイツの製菓業界は、2021年6月時点で、通常のビジネスに戻るのは早くても来年以降になると述べています。ドイツ連邦製菓業協会(BDSI)の調査では、2021年第1四半期の中規模会員の経済発展状況を調査。それによると、コロナウイルス問題により、業界は緊張状態が続いているとのことです。

主なハイライト
COVID-19パンデミックの影響で、菓子類の消費量は記録的な落ち込みを見せました。例えば、ドイツの菓子は、過去20年間で初めて輸出が減少しました。なお、ドイツの菓子類の輸出量の約80%はEU加盟国が占めています。閉鎖や物流の問題、失業率の上昇などにより、家計の収入が減少したことが、菓子の販売減少の大きな要因となりました。
プラスチック製の菓子パッケージは、軽量で扱いやすいことから、他の製品よりも消費者に人気があります。大手メーカーでも、製造コストの低さから、容器やスタンドアップパウチなどのプラスチックパッケージを好んで使用しています。
市場では、先進的でコスト効率が高く、持続可能なさまざまなパッケージングソリューションが登場しており、製品としてのプラスチックは世界的に受け入れられています。このため、Amcor社などの地域のプレーヤーは、菓子用パッケージの需要に応えるために、新しいプラスチック製品のフォーマットを導入しています。
しかし、調査対象地域では、スタンドアップパウチ(SUP)が大きな需要と消費者の関心を集めています。SUPへの関心が高まっている背景には、新しい包装機械の開発による生産・充填速度の向上や、密封効率の向上など、さまざまな要因があります。さらに、その他の技術的進歩により、ラミネート素材の機能性や耐熱性、耐パンク性が向上しています。
Confectionery Packaging Europe社によると、健全な成長により、スイーツ、チョコレート、生鮮食品など、ほとんどのエンドユーザー市場で生産量が増加しています。軽量で持ち運びが容易な、顧客に優しい製品への需要が高まっていることが、欧州が世界の菓子包装市場で高いシェアを持つ重要な要因と考えられます。持続可能性への関心の高まり、製品の保存期間延長へのニーズの高まり、衛生基準の向上、使いやすさへの顧客の関心などが、研究対象となる市場の主な推進要因です。
さらに、包装指令は、包装および包装廃棄物の管理に関する各国の措置を調和させることを目的としています。さらに、EU諸国は、すべての包装材について生産者責任制度を確立するよう指示されています。EUは、2025年までにすべての包装材の65%をリサイクルすることを目標としており、そのうちプラスチック包装材の50%、アルミニウム包装材の50%、紙・段ボール包装材の75%をリサイクルすることを計画しています。さらに、EUは2030年までに全包装材の70%をリサイクルすることを目標としています。


主な市場動向

チョコレートが大きな市場シェアを占めると予想


チョコレートは、酸化を防ぎ、味と香りを守る素材で包装されています。チョコレートは酸素に触れると古くなり、風味が損なわれるため、食べられなくなり、販売に適さなくなります。そのため、バージン繊維の板紙が使用されますが、外部からの臭いの移入を緩和し、保存性を確保するためのバリアーも必要です。
さらに、板チョコレートの包装には、チョコレートに直接触れるアルミ箔、板チョコレート全体を覆う化粧紙スリーブ、一次包装と二次包装を兼ねたPETフィルムの2種類があります。
チョコレートの購買行動において、パッケージは重要な役割を果たしています。特に、チョコレートは誰かに贈るために購入されることが多いため、チョコレートの包装は重要な意味を持ちます。そのため、多くの研究では、チョコレートの品質は、それを包む包装と同じくらい重要であると指摘されています。消費者がその製品に慣れていない場合、消費者は最も心地よいパッケージのものを選ぶ傾向があります。
Rebollar社が行った調査によると、消費者の目は主にパッケージに記載された情報の大きさに惹かれます。左から右へ、上から下への要素に注目する傾向があります。消費者は、この2つのパターンを組み合わせたパッケージメッセージを、より大きなインパクトを持って受け止めます。
さらに、2021年2月、ネスレの「スマーティーズ」ブランドは、チョコレート菓子製品にリサイクル可能な紙製パッケージを採用することを計画しました。スマーティーズは、リサイクル可能な紙製パッケージに切り替えた最初の世界的な菓子ブランドの一つであり、世界中で毎年販売される約2億5千万個のプラスチックパックを取り除いています。


イギリスが最大のマーケットシェアを占める


英国の菓子市場は、甘いものが好きな英国の消費者を誘惑する新しい手段を開発することで拡大しています。イギリスの消費者が小売店で購入できる製品の数は、消費者の革新的な要求の高まりによって拡大しています。ネスレの「Wonka」ブランドやキャドバリー・デイリーミルクの「Marvellous Creations」に代表されるように、より冒険的な商品はすぐに真似されるスタイルです。その上、味やブランドの好みによって、個々の固体の需要がある。
2020年11月にconfectionerynews.comに掲載されたレポートによると、消費者は2019年に比べて5,000万英ポンドのチョコレートを購入したと報告されており、主にロックダウン中のスーパーでのマルチパックやシェアリングバーの購入が要因となっています。また、食料品店では、人気ブランドのシェアリングバーの需要が37%増加し、そのラベルの売上が5分の1に急増したことを明らかにしました。このような菓子業界の需要増加傾向は、国内のパッケージング・ソリューションの需要を増加させると考えられます。
プラスチック製パッケージの廃棄物に対する懸念が高まる中、菓子業界の大手企業の中には、プラスチックを使用しないソリューションへの切り替えを進めているところもあります。例えば、セルフリッジやQVCなどでグルメ菓子を販売しているFlower & White社は、ヒートシール可能なコーティングを施した紙ベースのパウチを使用した最新のグルメ製品を発表しました。また、持続可能性の向上とエネルギーの削減に向けた幅広い取り組みの一環として、成功を収めたメレンゲバーシリーズを紙製のスリーブに入れてリニューアルしました。
さらに、2020年にはイギリスで、ネスレの有名ブランド「Smarties」の製菓製品にリサイクル可能な紙製パッケージを採用して発売しました。これは、Smartiesシリーズの90%、すでにリサイクル可能な紙製パッケージで包装されているシリーズの10%が移行することを意味します。Smartiesは、リサイクル可能な紙製パッケージに切り替わった最初の世界的な菓子ブランドとなり、全世界で毎年販売されている約2億5千万個のプラスチックパックを省くことができます。
さらに、イギリスとアイルランドで年間約1億4,000万個の製菓用シェアリングバッグを販売しているネスレのイギリス・アイルランド事業所では、パッケージを15%削減するためにバッグのデザインを変更しています。これにより、年間83トンのプラスチックをサプライチェーンから取り除くことができます。


競合他社の状況

欧州の菓子包装市場は競争が激しい。市場で大きなシェアを持つ大手企業は、様々な地域で顧客基盤を拡大しています。また、多くの企業が市場シェアと収益性を高めるために、複数の企業と戦略的・共同的な取り組みを行っています。市場の最近の動きとしては、以下のようなものがあります。


2021年7月 - イタリアのFerrero社は、同社の菓子シリーズのために紙ベースの包装材を開発しました。この新しいパッケージは、キンダーベーカリー製品の包装に、同国の紙のリサイクルに適した紙フィルムを使用した新しい方法を採用しています。
2020年9月-Amcor社は、菓子やスナック向けのリサイクル可能なフレキシブルレトルトパウチの発売を発表しました。このパウチは賞味期限が長く、耐熱機能とともに高いバリア性を備えています。


その他のメリット

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growth in Unit Volumes Driven by Downsizing and Baseline Growth Albeit Marginal in Europe
4.2.2 Packaging Innovations Driven by Sustainability, such as the Use of Recyclable and Biodegradable Materials
4.2.3 Product Manufacturers Continue to Focus on Packaging to Gain a Competitive Advantage by Leveraging Printing and Packaging Innovations
4.3 Market Challenges
4.3.1 Dynamic Nature Of Packaging Regulation Continues to Affect Rigid Plastic-based Product Sales
4.4 Industry Ecosystem Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6 Impact of COVID-19 on the Confectionery Packaging Industry

5 OVERVIEW OF CONFECTIONERY MARKET IN EUROPE
5.1 Current Market Scenario
5.2 Coverage on Distribution Channels and Average Pack Size in Europe
5.3 Analysis of the Top Five Vendors in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 BY TYPE
6.1.1 Plastic (Wraps, Films, Containers, and Stand-up Pouches)
6.1.2 Paper and Paperboard (Wrappers, Secondary Packs, etc.)
6.1.3 Metal Containers
6.1.4 Glass Bottles and Jars
6.2 BY CONFECTIONERY TYPE
6.2.1 Chocolate
6.2.2 Sugar-based
6.2.3 Gums
6.2.4 Other Confectionery Types
6.3 BY COUNTRY
6.3.1 Germany
6.3.2 United Kingdom
6.3.3 France
6.3.4 Italy
6.3.5 Russia
6.3.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Huhtamaki OYJ
7.1.2 Ducaju NV
7.1.3 Amcor PLC
7.1.4 Smurfit Kappa Group
7.1.5 Crown Holdings
7.1.6 WestRock Company
7.1.7 Berry Global
7.1.8 International Paper

8 MARKET OUTLOOK

 

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Summary

The European confectionery packaging market was valued at USD 2,778.7 million in 2020, and it is expected to reach USD 3,379.8 million by 2026, registering a CAGR of 3.28% from 2021 to 2026. The pandemic undoubtedly disrupted commerce across the globe, primarily highlighting the critical nature of the supply chain. Like the other essential infrastructure sectors, the confectionery industry has also been significantly affected by these challenges. For instance, as of Jun 2021, the German confectionery industry stated that it does not expect the business to return to normal until next year at the earliest. A survey by the Federal Association of the German Confectionery Industry (BDSI) examined the economic development of medium-sized members in the first quarter of 2021. It stated that the industry remains tense owing to the coronavirus crisis.

Key Highlights
Consumption of confectionery products witnessed a record fall due to the COVID-19 pandemic lockdowns. For instance, the German confectionery registered the first slump in exports in the past 20 years. Notably, member countries of the European Union receive around 80% of the German confectionery exports. With lockdowns, logistical hurdles, and increased unemployment, falling household incomes were the significant drivers for declining confectionery sales.
Plastic Confectionery packaging has become popular among consumers over other products, as plastic material is lightweight and easier to handle. Even significant manufacturers have preferred to use plastic packaging like Containers & Stand-up Pouches, owing to the lower cost of production.
A wide variety of advanced, cost-effective, and sustainable packaging solutions emerging in the market, and plastic as a product, has been accepted globally. This has led to the regional players, such as Amcor, introducing new plastic product formats to cater to the demand for confectionery packaging.
However, Stand-up Pouches (SUPs) are witnessing significant demand and consumer interest in the studied region. The revived interest in SUPs can be attributed to various factors, including developing new packaging machinery, which delivers higher production and filling speeds, and advances in sealing efficiencies. In addition, other technological advances have helped to improve functionality and better heat and puncture resistance of the laminate material.​
According to Confectionery Packaging Europe, healthy growth has increased production for most end-user markets, including sweets, chocolate, and fresh foods. The increased demand for customer-friendly products which are lightweight and easily transportable can be considered as a significant factor behind Europe's high market share in the global confectionery packaging market. Increasing focus on sustainability, the increased need for extended product shelf life, rising standards of hygiene, and customer focus on ease of use are the primary drivers of the studied market. ​
Further, the Packaging Directive aims to harmonize national measures on the packaging and the management of packaging waste. Moreover, the EU countries are directed to ensure that producer responsibility schemes are established for all packaging. The EU has targeted to recycle 65% of all packaging materials, of which they have planned to recycle 50% of plastic packaging, 50% of Aluminum packaging, and 75% of paper and cardboard packaging by 2025. Further, the EU targets to recycle 70% of all packaging materials by 2030.


Key Market Trends

Chocolate is Expected to Hold Significant Market Share


Chocolate is packaged in materials that prevent oxidation and protect the taste and aroma of the chocolate. Chocolate can get stale when exposed to oxygen and lose its flavor; therefore, it becomes inedible, rendering it unfit to sell. Hence, virgin fiber paperboard is used, but barriers are also needed to mitigate the transfer of external odors and ensure shelf life.
Moreover, chocolate bars are typically wrapped in one of two ways: aluminum foil which is in direct contact with the chocolate, and a decorative paper sleeve that fits over the entire bar, or PET films, that serves as primary and secondary packaging.
Packaging plays a vital role in chocolate purchasing behavior. Packaging of chocolates is particularly relevant as chocolate is often purchased as a gift for someone else. Thus, many studies indicated that the quality of the chocolate is as important as the packaging that wraps it. If the consumer is not familiar with the product, then the consumer tends to choose the one with the most pleasant packaging.
According to a study conducted by Rebollar, the consumer’s eye is primarily drawn to the size of the information on the packaging. It tends to focus on the elements from left to right and from top to bottom. The consumers perceive the packaging message that combines these two patterns with a more significant impact.
Furthermore, in February 2021, Nestlé’s Smarties brand planned to adopt recyclable paper packaging for its chocolate confectionery products. Smarties is one of the first global confectionery brands to switch to recyclable paper packaging, removing around 250 million plastic packs sold worldwide every year.


United Kingdom Accounts for the Largest Market Share


The UK confectionery market is expanding as manufacturers develop new means of tempting the UK consumer base to indulge its sweet tooth. A vast number of products available to UK consumers at retail is expanding due to the increasing consumer demand for innovation. More adventurous products are quickly imitated in style, as exemplified by Nestlé’s Wonka brand and Cadbury Dairy Milk’s Marvellous Creations. Besides, the taste and brand preferences allow for individual solid demand.
According to a report published on confectionerynews.com in November 2020, consumers have reportedly bought GBP 50 million more chocolates than they did in 2019, majorly driven by multipacks and sharing bars purchases at supermarkets during the lockdown. The grocers also revealed that the demand for popular brand sharing bars rose by 37%, while sales for its labels jumped by a fifth. Such increasing demand trends in the confectionery industry will likely increase the demand for packaging solutions in the country.
With rising concerns over plastic packaging wastes, several leading confectionery players in the market are switching over to plastic-free solutions. For instance, recently, Flower & White, which sells its gourmet treats in outlets from Selfridges to QVC, and overseas, unveiled its latest gourmet product using a paper-based pouch with a heat-sealable coating. Further, the company has also relaunched its successful Meringue Bars’ range in paper sleeves as part of a broader commitment to improve sustainability and reduce energy.
Further, in 2020, Nestle’s famous brand Smarties was launched with recyclable paper packaging for its confectionery products in the United Kingdom. It represents the transition of 90% of the Smarties range and 10% of the range already packed in recyclable paper packaging. Smarties will be the first global confectionery brand to switch to recyclable paper packaging, omitting approximately 250 million plastic packs sold globally every year.
Further, Nestle UK and Ireland operations, which sell approximately 140 million confectionery sharing bags in the United Kingdom and Ireland every year, are redesigning their bags to deliver a 15% cut in packaging. This would remove 83 tons of plastic from its annual supply chain.


Competitive Landscape

The European Confectionery Packaging Market is competitive. The major players with a significant share in the market are expanding their customer base across various regions. In addition, many companies are forming strategic and collaborative initiatives with multiple companies to increase their market share and profitability. Some of the recent developments in the market are:


July 2021 - Ferrero developed a paper-based packaging material for its confectionary range in Italy. The new packaging features a new method of wrapping Kinder Bakery products using paper film, suitable for recycling in the country’s paper stream.
September 2020 - Amcor announced the launch of a recyclable flexible retort pouch for confectioneries and snacks. This pouch has a long shelf life and offers a high barrier along with a heat-resistant feature.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.2.1 Growth in Unit Volumes Driven by Downsizing and Baseline Growth Albeit Marginal in Europe
4.2.2 Packaging Innovations Driven by Sustainability, such as the Use of Recyclable and Biodegradable Materials
4.2.3 Product Manufacturers Continue to Focus on Packaging to Gain a Competitive Advantage by Leveraging Printing and Packaging Innovations
4.3 Market Challenges
4.3.1 Dynamic Nature Of Packaging Regulation Continues to Affect Rigid Plastic-based Product Sales
4.4 Industry Ecosystem Analysis
4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.6 Impact of COVID-19 on the Confectionery Packaging Industry

5 OVERVIEW OF CONFECTIONERY MARKET IN EUROPE
5.1 Current Market Scenario
5.2 Coverage on Distribution Channels and Average Pack Size in Europe
5.3 Analysis of the Top Five Vendors in Europe

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 BY TYPE
6.1.1 Plastic (Wraps, Films, Containers, and Stand-up Pouches)
6.1.2 Paper and Paperboard (Wrappers, Secondary Packs, etc.)
6.1.3 Metal Containers
6.1.4 Glass Bottles and Jars
6.2 BY CONFECTIONERY TYPE
6.2.1 Chocolate
6.2.2 Sugar-based
6.2.3 Gums
6.2.4 Other Confectionery Types
6.3 BY COUNTRY
6.3.1 Germany
6.3.2 United Kingdom
6.3.3 France
6.3.4 Italy
6.3.5 Russia
6.3.6 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Huhtamaki OYJ
7.1.2 Ducaju NV
7.1.3 Amcor PLC
7.1.4 Smurfit Kappa Group
7.1.5 Crown Holdings
7.1.6 WestRock Company
7.1.7 Berry Global
7.1.8 International Paper

8 MARKET OUTLOOK

 

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