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エジプトのガラス製パッケージ市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Egypt Glass Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

エジプトのガラス包装市場は、2020年に4921万米ドルと評価され、2026年には9592万米ドルに達すると予測され、2021年から2026年の間にCAGR12.22%を記録するとされています。COVID-19の発生により、エジプトの食品... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

エジプトのガラス包装市場は、2020年に4921万米ドルと評価され、2026年には9592万米ドルに達すると予測され、2021年から2026年の間にCAGR12.22%を記録するとされています。COVID-19の発生により、エジプトの食品・飲料部門はサプライチェーンの混乱とパンデミックの拡大を抑制するための一部閉鎖により大きな打撃を受け、エジプトのガラス包装市場は成長を阻害されると予想されます。エジプト食品輸出委員会の委員長によると、現在進行中のパンデミックにより、エジプトの食品輸出は30%減少する可能性があります。

主なハイライト
エジプトはMENA地域で最も人口の多い国であり、人口9,920万人、アフリカで最も経済規模の大きい国の一つである。IMFによると、同国のGDPは2010年の8540.5億米ドルから2020年には1496.3億米ドルに達すると予想されています。同国の人口増加、可処分所得の増加、ライフスタイルの変化が、調査対象市場の成長を後押ししています。
エジプトは、アジアとEMEAを結ぶ戦略的立地に加え、COMESA地域経済圏に加盟していることから、東・北アフリカ市場へのゲートウェイとして、有利な貿易協定を結んでいます。このため、食品、飲料、化粧品、医薬品など、さまざまな製品の重要な輸出入国となっています。
さらに、エジプトの清涼飲料水セクターには、大幅な成長の余地があります。国民の約90%がイスラム教を信仰しているエジプトでは、アルコール産業はごくわずかな存在です。しかし、エジプトでは清涼飲料水の普及が進んでいます。ソーシャル・ベイカーズによると、エジプトで人気のある清涼飲料水はコカ・コーラ、次いでフェイローズ、7UP、ベイティトロピカーナである。
また、ライフスタイルの変化や、外見を美しくするための化粧品の利用が増えたことで、同国の化粧品産業は成長しています。化粧品業界からの需要の高まりは、ガラス製パッケージのニーズも促進しています。Cosmetics Businessによると、2019年のエジプトにおけるネイル化粧品の市場規模は17.8%増となった。


主な市場動向

ガラス瓶は大きな成長を遂げる見込み


ガラス瓶は、食品や飲料を長期間保存し、汚染を避けることができるため、食品や飲料の包装に最も好まれる包装材料の1つです。製品の香りと味を保つガラス瓶の能力は、需要を牽引しています。
したがって、レストランのほとんどは、彼らが魅力的であるとして、プリン、冷たいコーヒー、アイスクリーム、デザートなどを提供するためにメイソングラスジャーを使用している洗浄しやすく、再利用可能です。また、お客様の環境意識の高まりから、食品メーカーもパッケージの見直しを迫られています。例えば、Cairo Fresh Basketは、果物や野菜のサラダを環境にやさしいバスケットや瓶に入れて提供しています。
また、日本では食文化として種が重要視されているため、種やハーブを保存するためにガラス瓶を利用する人が多いようです。
市場の多くのベンダーは、その品質意識の高い顧客のニーズを満たすために、高度なツールや生産インフラに切り替えることによって、その製造工場を近代化されています。
例えば、Arab Pharmaceutical Glass社は、電子制御のガラス溶解炉、6つの自動生産ライン、電子制御の最新鋭成形機、検査機などを導入し、製造工場をアップグレードしています。Gsk、Aventis Pharma、MEPACO、Novartis Pharmaceuticalsなどの製薬会社向けにガラス瓶を提供しています。


飲料業界は大幅な導入が見込まれる


エジプトでは、牛乳は最も好まれる乳製品です。さらに、牛乳には水分とミネラルが多く含まれているため、業者にとって長期間の保存は非常に困難です。これが、牛乳が粉ミルクや加工乳として取引される大きな理由の1つです。現在の牛乳加工技術では、瓶に詰められた牛乳は、4〜8℃で保存した場合、10〜21日の賞味期限となります。UPやUHTなどのプロセスの出現により、パックされた牛乳の賞味期限は冷蔵なしで1年までさらに延長されました。
外出先での消費傾向、スムーズに注げる利便性、魅力的なパッケージ品質、飲料メーカーによる健康志向などが、飲料製品のパッケージに対する需要を高めています。現在、乳製品の売上を伸ばしている主な要因は、さまざまな形態のパッケージが利用できることです。以前は、牛乳は切妻の紙パックでしか買えませんでした。現在では、牛乳は持ち運びができ、ブランドに適したガラス瓶で提供されており、ますます忙しくなる消費者にとって魅力的な選択肢となっています。
2020 年 6 月、テトラパックは飲料の加工を新たなレベルの効率に引き上げるため、ジュース、ネクター、スチル飲料(JNSD)用の世界初の新しい低エネルギー加工ラインを発表しました。これは、低温殺菌、ろ過、UVライトの技術を組み合わせて、飲料を2つの別々の流れで処理し、最終的な飲料に無菌的にブレンドするものです。


競合他社の状況

エジプトパッケージング市場は断片的であり、少数の企業がこの市場で事業を展開しています。各社は市場での地位やシェアを維持するために、技術革新や戦略的なパートナーシップの締結を続けています。


2021年2月 - ブランドカンパニーは、エジプトでGrocerという会社のために、搾りたてのジュースのガラス瓶パッケージを発売しました。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
4.4.2 Increasing Disposable Income and Integration in Premium Packaging
4.5 Market Challenges
4.5.1 Fluctuation in Raw Material Prices
4.5.2 High Competition from Substitute Packaging Solutions
4.6 Market Opportunities
4.6.1 Egypt’s Increasing Focus on Improving Healthcare Provides Opportunities for Healthcare Packaging (Vials, Syringes, and Ampoules)
4.7 Import-Export Analysis
4.8 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Bottles
5.1.2 Vials/Ampoules
5.1.3 Jars
5.1.4 Other Product Types
5.2 End-user Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Beauty, Personal Care, and Cosmetics
5.2.4 Healthcare and Pharmaceuticals
5.2.5 Other End-user Industries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Middle East Glass Manufacturing Company SAE (MEG)
6.1.2 National Company for Glass and Crystal (SAE) 
6.1.3 Arab Pharmaceutical Glass Co.
6.1.4 Kandil Glass
6.1.5 United Glass Company
6.1.6 Schott AG

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

The Egyptian Glass Packaging Market was valued at USD 49.21 million in 2020, and it is expected to reach USD 95.92 million by 2026, registering a CAGR of 12.22%, during 2021-2026. With the COVID-19 outbreak, the Egyptian glass packaging market is expected to witness impeded growth, as the country's food and beverage sector faces a major setback due to supply chain disruption and partial lockdown being imposed to curb the spread of the pandemic. As per the Chairperson of the Food Export Council Egypt, the country's food export may decrease by 30% due to the ongoing pandemic.

Key Highlights
Egypt is the most populated country in the MENA region, with a population of 99.2 million, and it has one of the largest economies in Africa. According to the IMF, the GDP of the country is expected to reach USD 1496.43 billion in 2020, from USD 854.05 billion in 2010. The increasing population, increasing disposable income, and changing lifestyle in the country are driving the growth of the market studied.
Egypt's membership of COMESA regional economic bloc, along with its strategic location linking the Asia and EMEA, makes the country the gateway to the East and North African markets, with favorable trade agreements. This factor makes the country a significant importer and exporters of several products, such as food, beverages, cosmetics, and pharmaceuticals.
Furthermore, there is scope for substantial growth across Egypt's soft drinks sector. With approximately 90% of the population practicing the Islamic religion, the alcohol industry is very marginal. However, the country witnessed significant adoption of soft drinks. According to Social Bakers, the popular soft drinks in Egypt are Coca-Cola, followed by Fayrouz, 7UP, and Beyti Tropicana.
Additionally, the country's cosmetic industry is growing, due to changes in lifestyle and an increase in the use of cosmetics to enhance the overall appearance. The increasing demand from the cosmetic sector is also driving the need for the glass packaging. According to Cosmetics Business, the market value for nail cosmetic products grew by 17.8% in 2019 in Egypt.


Key Market Trends

Glass Jars are expected to Register a Significant Growth


Glass Jar is among the most preferred packaging material for packaging food and beverages as it preserves food and beverages for a long term and avoids contamination. The ability of glass jars in preserving the aroma and flavor of the product is driving the demand.
Therefore, most of the restaurant are using mason glass jars to serve pudding, cold coffee, ice-cream, dessert, etc. as they are attractive, easy to wash and reusable. Also, due to rise in environment awareness among customers is also forcing food manufactures to reconsider their packaging. For instance, Cairo Fresh Basket offers fruits and vegetable salad in eco-friendly baskets and jars.
As in the country, species are prominent part of food culture therefore, most the people utilize glass jars to store variety of species and herbs as they are transparent therefore easy to locate and non-reactive in nature.
Many vendors in the market are modernizing their manufacturing plants by switching to advanced tools and production infrastructure to meet the needs of its quality conscious customers.
For instance, Arab Pharmaceutical Glass Co., has upgraded its manufacturing plants by switching to electronically controlled glass melting furnaces, six automated production lines, electronically controlled state-of-the-art forming machines and inspection machines. It offers glass jars to pharmaceutical companies such as Gsk, Aventis Pharma, MEPACO, Novartis Pharmaceuticals, etc.


Beverage Industry Expected to Exhibit Significant Adoption


Milk is the most preferred dairy product across Egypt. Furthermore, the high content of moisture and minerals in milk makes it very challenging for vendors to store it for an extended period. This is one of the significant reasons for milk being traded as milk powder or processed milk. With the current milk processing technology, fluid milk packed in a bottle has a shelf-life between 10 and 21 days when stored at 4-8°C. With the advent of processes, like UP and UHT, the shelf life of packaged milk has been further extended up to a year without refrigeration. ​
The trend of on-the-go consumption, the convenience of the smooth pour, the appealing packaging quality, and health awareness showcased by beverage companies have augmented the demand for beverage products packaging. ​Nowadays, the primary factor behind expanding the sales of dairy products is the different forms of packaging available. Earlier, milk was available only in gable-topped cartons. At present, milk is delivered in portable, brand-friendly glass bottles, which is an attractive option for increasingly busy consumers.​
In June 2020, Tetra Pak launched a new, first-of-its-kind low-energy processing line for juice, nectar, and still drinks (JNSD) to take beverage processing to a new level of efficiency. It uses a combination of Pasteurization, Filtration, and UV Light technology to treat beverages in two separate streams, which are aseptically blended into the final beverage.


Competitive Landscape

The Egypt Packaging Market is fragmented with few firms operating in the market space. The companies continue to innovate and enter into stragtegic partnership in order to maintain their market position or share.


February 2021 - The brand Company launched a glass bottle packaging in Egypt for freshly squeezed Juice for a company named Grocer.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.2.1 Threat of New Entrants
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
4.2.4 Threat of Substitute Products
4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Market Drivers
4.4.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
4.4.2 Increasing Disposable Income and Integration in Premium Packaging
4.5 Market Challenges
4.5.1 Fluctuation in Raw Material Prices
4.5.2 High Competition from Substitute Packaging Solutions
4.6 Market Opportunities
4.6.1 Egypt’s Increasing Focus on Improving Healthcare Provides Opportunities for Healthcare Packaging (Vials, Syringes, and Ampoules)
4.7 Import-Export Analysis
4.8 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Bottles
5.1.2 Vials/Ampoules
5.1.3 Jars
5.1.4 Other Product Types
5.2 End-user Industry
5.2.1 Food
5.2.2 Beverage
5.2.3 Beauty, Personal Care, and Cosmetics
5.2.4 Healthcare and Pharmaceuticals
5.2.5 Other End-user Industries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Company Profiles
6.1.1 Middle East Glass Manufacturing Company SAE (MEG)
6.1.2 National Company for Glass and Crystal (SAE) 
6.1.3 Arab Pharmaceutical Glass Co.
6.1.4 Kandil Glass
6.1.5 United Glass Company
6.1.6 Schott AG

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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