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デジタルアセットマネジメント市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Digital Asset Management Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

デジタルアセットマネジメント市場は、2020年に2,962.2百万米ドルとなり、2026年には、2021年から2026年の間にCAGR18.46%を記録して8,158.6百万米ドルに達すると予測されています。 デジタル・エンゲージメン... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

デジタルアセットマネジメント市場は、2020年に2,962.2百万米ドルとなり、2026年には、2021年から2026年の間にCAGR18.46%を記録して8,158.6百万米ドルに達すると予測されています。

デジタル・エンゲージメントの推進により、デジタル・コンテンツの作成と普及は著しく増加しています。2021年にBynderがマーケティングとクリエイティブの専門家1,600人を対象に行った調査によると、デジタル変革の取り組みが大流行しており、このため、より多くのデジタルコンテンツとクリエイティブなアウトプットの生成、新しいデジタル体験技術の実装、顧客データと分析への投資がマーケティング部門の焦点になっています。これは、市場にプラスの影響を与えることが予想されます。

主なハイライト
マーケターや企業の間では、デジタル資産の管理・整理が最大の課題の一つとなっており、2020年10月にFotowareが実施した調査でも約55%の回答者が同様の認識を持っているとのことです。また、この調査では、回答者の48%が、強力なメタデータガバナンスの多くがなければ、資産は見つけにくく、使われないままであることがわかりました。
多くの企業は、デジタル資産を複数の異なる場所に保存しており、1つのシステムに保存している企業はごくわずかです。2020年のDemand Metricによる3,400人以上のマーケターとクリエイターの調査によると、61%がクラウドストレージプラットフォーム、51%が自社のサーバー、34%がデジタルアセット管理、32%がローカルストレージ、21%が資産保管コンポーネントを含む一連のソリューションを持つツールに言及したとのことである。デジタルアセットマネジメント(DAM)を利用することで、チームや企業全体のデジタル資産を簡単に管理し、アクセスすることができます。
さらに、DAMシステムは、ファイルへのアクセスやID管理を大幅にコントロールすることができるため、セキュリティの向上にも役立ちます。Veronis社が130の組織を対象に行った調査によると、88%の企業がフォルダへのアクセスを適切に制限していないため、誰でもファイルにアクセスしたりダウンロードしたりできる余地があり、データの漏洩、損失、ハッキングにつながるという結果が出ています。
セキュリティ侵害はビジネスに悪影響を及ぼし、セキュリティと信頼の欠如から顧客を失うことになりかねない。Bynder社の調査によると、回答者の約78%が、ブランドがセキュリティ侵害を経験した場合、そのブランドとオンラインで関わるのをやめると述べています。このようなシナリオを回避するために、DAMの利用はますます重要になってきています。
DAMの分野は現在成長期にあり、市場のベンダーは顧客を引き付けるために戦略的フォーカスを採用しています。シンプルで洗練されたユーザーエクスペリエンスを提供することに重点を置いているのです。より多くのユーザーが自身のアセット作成プロセスを簡素化するためにDAMを利用するようになり、ソフトウェアプロバイダーは使いやすく直感的なソリューションへのニーズに応える必要があります。例えば、2021年4月、アドビは新しい簡素化されたDAM Adobe Experience Manager Assets Essentialsを発売し、アドビの現在のエンタープライズ中心のアセット管理ツールが提供できるよりも使いやすい管理体験をAdobe Experience Cloudでチームに提供しています。
さらに、ハイエンドシステムは高度なカスタマイズとサービスを提供し、DAMソリューションを顧客の既存のプロセスや手順に巻き付けることができるため、「既製品」にはないあらゆる種類の方法を提供することができます。したがって、より複雑で高価格になります。


主な市場動向

クラウド展開がデジタルアセットマネジメント市場を牽引すると予想される


クラウドデジタルアセットマネジメント(DAM)は、企業全体のデジタルメディア管理と配信を民主化します。クラウドDAMはまた、ブランド・アイデンティティを維持するための単一の真実のソースを提供しながら、運用コストを削減し、生産性を向上させることを約束します。
クラウドDAMは、フロントエンドのエクスペリエンスにも影響を与えます。例えば、Bynderは、クラウド上で動作するソーシャルメディア管理プラットフォームとして広く利用されているHootsuite Inc.との統合を発表しました。この統合により、HootsuiteのダッシュボードとBynderが提供するデジタルアセットが接続され、ソーシャルメディアマーケターは個々のファイルをダウンロード、リサイズ、再アップロードすることなく、クリエイティブコンテンツに簡単にアクセスできるようになりました。
人工知能やビッグデータ解析など様々な技術の導入が進む中、クラウドベースのDAMが広く利用されるようになっています。DAMは、コンテンツをスキャンしてメタデータタグを作成するために、人工知能(AI)技術を活用しています。DAMのAIユースケースには、光学式文字認識、音声認識、顔認識などがあります。
さらに、ストレージに対する需要の高まりは、生成されるデータ量の急激な増加から生じています。人工知能(AI)と機械学習機能により、より迅速にデータを収集、処理、分析し、ビジネスデータとアプリケーションを複数のパブリック・プライベート・クラウドに移行することができます。
コグニザント・テクノロジー・ソリューションズ、メディアビーコン、バインダーなど、さまざまな企業がクラウドベースのデジタル資産管理に取り組んでおり、市場の急成長を後押ししています。
さらに、企業は徐々にオンプレミスからSaaSベースのソリューションに移行しつつあり、モバイルアクセシビリティやその他の直感的なサービスが提供されています。あらゆる規模の企業を対象とすることで、手頃な価格でデジタル資産のあらゆるニーズに対応することができます。さらに、これらのソリューションは通常、低コストのオプションとサービスの迅速な展開を提供します。


予測期間中、アジア太平洋地域が最も速い成長率を示す


インドは、コンテンツ、言語、その他の地域要件が複雑なため、エンターテイメントやメディアのプロバイダーにとって、管理が非常に難しい国であると考えられています。そのため、デジタルアセットマネジメントが広く採用され、このような複雑な状況に対応できるようになりました。
2020年のDAMプラットフォームはまだ発展途上であり、中国でもかなり早い段階である。2018年の同地域ではDAMソリューションが素通りしていたが、2019年にはいくつかのコンテンツ管理サービスが現れた。しかし、それらは主にいくつかのコンテンツ編集機能のみを提供し、一方でいくつかのクリエイティブなマーケティング資料を提供していた。
2020年、TEZIGNはデジタル資産のAI支援コンテンツ管理機能を提供し、現地初のDAM企業となった。検索や文書のアクセス性を自由に設定できないクラウドストレージを提供するBaidu Netdiskと比較して、TEZIGNはリソースライブラリの一元化を実現し、AI検索性で支援するプロジェクトのワークフロー情報を組み込んでいます。
中小企業庁の報告によると、99.7%の産業が中小企業セグメントに該当する日本は、この地域のデジタル資産管理ソリューションに最適な国です。さらに、中小企業は予算要件やITインフラの少なさから、ERPソリューションよりもデジタルアクセス管理ソフトウェアのような低・中コストのソリューションが好まれてきました。例えば、2021年3月、NRIはデジタル資産管理サービスを提供するコマイヌホールディングス株式会社との協業による投資を発表しました。この提携により、NRIとKomainuは両社の技術を組み合わせ、同地域のデジタルアセット市場への提供を拡大することができます。
さらに、BFSIセクターでは、富の保存と管理のためにDAM技術の導入が各国で進んでいます。2021年5月、中国国営のアジア太平洋投資銀行(APIB)の100%子会社であるアジアデジタル銀行株式会社(ADB)は、産業提携による自己資金によるサービシングエコシステムの構築計画を発表しました。Huobi Asset Managementは、証券先物委員会から100%仮想資産ファンドを発行する認可を受けた2番目のファンドマネージャーとなった。
アジア太平洋地域は、デジタル資産管理業界にとって最も急成長している地域の一つとなっている。グローバルブランドがアジア太平洋地域に進出し、ビジュアルコンテンツ戦略への投資を拡大する中、DAMはグローバルチーム、新規進出地域、コンテンツの流入に対応する際に生じる共通の難題に対処するためのソリューションとして台頭してきているのです。


競合他社の状況

デジタルアセットマネジメント市場の主要プレーヤーは、Cognizant Technology Solutions Corp、Oracle Corporation、CELUM GmbH、Adobe Systems Incorporated、Cloudinary Ltd、IBM Corporationなどです。彼らは、この市場での足跡を拡大するために、拡張、契約、新製品の発売、ジョイントベンチャー、買収、パートナーシップなど、さまざまな戦略を採用しています。


2021年5月 スイスのMarTech事業者であるFrontifyがCelumと両システムの包括的な統合を含む戦略的契約を締結。この統合により、セルムのクラウドプラットフォームの範囲と性能が大幅に向上し、顧客により多くのブランドマネジメント機能を提供する。
2021年4月 - アドビは、チーム間のコラボレーションを促進するため、Adobe Experience Manager Assets Essentialsを発表した。Assets Essentialsは、Adobe Experience Manager Assetsの軽量版で、マーケティングやクリエイティブのプロフェッショナルチーム間でのデジタルアセットの保存、発見、配布を簡素化します。Assets Essentialsは、すべてのExperience Cloudアプリケーションにおけるデフォルトのアセット管理エクスペリエンスとなる予定です。


その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitute Products
4.3 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in the Number of Digital Assets
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of Awareness and Higher Costs of the Solutions
5.3 Key Product Features
5.3.1 Video Management
5.3.2 Creative Tool Integration
5.3.3 Asset Analytics
5.3.4 Web Content Integration
5.3.5 Brand Portals
5.3.6 Asset and Metadata Archiving
5.3.7 Lifecycle and Rights Management

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 Cloud (SaaS)
6.2 By Organization Size
6.2.1 SMEs (Small and Medium Enterprises)
6.2.2 Large Enterprises
6.3 By End User
6.3.1 Media and Entertainment
6.3.2 BFSI
6.3.3 Government
6.3.4 Healthcare
6.3.5 Retail
6.3.6 Manufacturing
6.3.7 Other End Users
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Rest of Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 India
6.4.3.3 Japan
6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World
6.4.4.1 Latin America
6.4.4.2 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Adobe Systems Incorporated (Adobe Experience Manager Assets)
7.1.2 Canto Inc. (Canto Digital Asset Management)
7.1.3 CELUM GmbH (CELUM Digital Asset Management)
7.1.4 Cognizant Technology Solutions Corp. (assetServ)
7.1.5 Oracle Corporation (Oracle WebCenter Content)
7.1.6 Cloudinary Ltd (Digital Asset Management)
7.1.7 OpenText Corporation (Media Management, MediaBin)
7.1.8 Aprimo LLC (ADAM Software)
7.1.9 Bynder(Webdam Inc.)
7.1.10 MediaBeacon Inc. (R3volution)
7.1.11 IBM Corporation
7.1.12 Nuxeo (Nuxeo Platform)
7.1.13 Widen (Digital Asset Management)
7.1.14 Extensis (Celartem Inc.)
7.1.15 Digizuite A/S

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK

 

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Summary

The digital asset management market was valued at USD 2,962.2 million in 2020, and it is expected to reach USD 8,158.6 million by 2026, registering a CAGR of 18.46% during the period of 2021-2026.

Owing to the growing push for digital engagement the creating and dissemination of digital content has increased significantly. According to a study of 1,600 marketing and creative professionals by Bynder in 2021, the digital transformation initiatives have gained traction during the pandemic, and owing to this, generating more digital content and creative output, implementing new digital experience technologies, and investing in customer data and analytics are the focal points of marketing departments. This is expected to have a positive impact on the market.

Key Highlights
Among marketers and enterprises, the ability to manage and organize digital assets is among the biggest challenges, and about 55% of the respondents from a study conducted by Fotoware in October 2020 recognized the same thing. The study also found that without strong metadata governance many, assets are hard to find and remain unused, according to 48% of the respondents.
Many enterprises store their digital assets in several different locations and only few store in one system. According to the study of over 3,400 marketers and creators, by Demand Metric in 2020, 61% mentioned cloud storage platforms, 51% a server of their company, 34% Digital Asset Management, 32% local storage, and 21% mentioned a tool with a suite of solutions, including an asset storage component. With the use of Digital Asset Management (DAM), cross team and overall enterprise digital assets can be easily managed and accessed.
Moreover, DAM systems help improve security as the businesses have far greater control over access to files and identity management. According to a study of 130 organizations, by Veronis, 88% of companies do not limit access to their folders appropriately, thus, leaving room for anyone to access and download such files, which leads to data leaks, loss, and hacks.
A security breach may be detrimental to business and tend to lose customers over lack of security and trust. According to a study by Bynder, about 78% of the respondents mentioned that they would stop engaging with brand online if that brand had experienced breach. To avoid such scenarios, the use of DAMs is increasingly becoming vital.
DAM space is currently in a period of growth, and vendors in the market are adopting strategic focus to attract customers. The emphasis is on offering a simple and sleek user experience. As a greater number of users are turning to DAM to simplify their own asset-creation process, software providers need to answer the need for easy-to-use, intuitive solutions. For instance, in April 2021, Adobe launched a new, simplified DAM Adobe Experience Manager Assets Essentials, offering teams with an easier-to-use management experience in the Adobe Experience Cloud, than Adobe’s current enterprise-centric asset management tool can offer.
Moreover, high-end systems offer a high degree of customization and services so that the DAM solution can be wrapped around the customer’s existing processes and procedures in all sorts of ways not available “off-the-shelf.” Therefore, they are more complicated and higher priced.


Key Market Trends

Cloud Deployment is Expected to Drive the Digital Asset Management Market


Cloud Digital Asset Management(DAM) democratizes digital media management and delivery across an enterprise. Cloud DAM also promises to reduce the cost of operations and increase productivity while providing a single source of truth to maintain brand identity.
Cloud DAM affects front-end experiences, as well. For example, Bynder introduced its integration with Hootsuite Inc., a widely used social media management platform running in the cloud. The integration connects Hootsuite dashboards with digital assets sourced from Bynder, enabling social media marketers to easily access creative content without the need to download, resize, and reupload individual files.
With the increasing adoption of various technologies like Artificial Intelligence and Big Data Analytics, cloud-based DAMs are widely used. DAM is making use of Artificial Intelligence(AI) technology to scan content and create metadata tags. The AI use cases for DAM include optical character recognition, speech recognition, and facial recognition.
Additionally, Increasing demand for storage comes from the rapid increase in the amount of data generated. Artificial intelligence (AI) and machine learning capabilities enable data to be more quickly collected, processed, analyzed, and the migration of business data and applications to multiple public-private clouds.
Various companies, such as Cognizant Technology Solutions, MediaBeacon, Bynder, are into cloud-based digital asset management and helping the market grow rapidly, as most end-users are looking for cloud-based solutions.
Further, Companies are gradually moving from on-premises to SaaS-based solutions, which offer mobile accessibility and other intuitive services. By targeting companies of all sizes, the affordability of the model caters to exhaustive digital asset needs. Moreover, these solutions usually offer low-cost options and rapid deployment of services.


Asia-Pacific to Witness the Fastest Growth Rate Over the Forecast Period


India is considered a very demanding country to manage for the entertainment and media providers due to complexities related to the content, language, and other regional requirements. Owing to this, digital asset management was widely adopted to cater to such complexities.
DAM platforms in 2020 are still developing and even at a much early stage in China. Although DAM solutions were bare in the region in 2018, some content management services popped up in 2019. However, they mainly provided some content editing functions alone while also offering some creative marketing materials.
In 2020, TEZIGN became the first local DAM company, delivering AI-assisted content management functions for digital assets. Compared to Baidu Netdisk, which offers cloud storage without finding and setting document accessibility freely, TEZIGN provides a centralized resource library and incorporated project workflow information assisted with AI searchability.
Japan is the ideal country in this region for digital asset management solutions, as 99.7% of industries fall under the small and medium enterprise segment, as reported by the Small and Medium Enterprise Agency of Japan. Furthermore, due to their budgetary requirements and low IT infrastructure, SMEs have preferred low to medium-cost solutions, like digital access management software, over ERP solutions. For instance, In March 2021, NRI announced an investment in collaboration with Komainu Holdings Limited, a digital asset management service provider. The partnership enables NRI and Komainu to combine their technologies to expand their offerings into the digital asset market in the region.
Further, The BFSI sector has witnessed increased adoption of DAM tech to store and manage wealth across countries. In May 2021, Asia Digital Bank Ltd (ADB), a wholly-owned subsidiary of Chinese state-owned Asia Pacific Investment Bank (APIB), announced plans to construct a self-financing servicing ecosystem through industrial alliances. Huobi Asset Management became the second fund manager to receive approval from the Securities and Futures Commission to issue 100% virtual asset funds.
Asia-Pacific region is becoming one of the fastest-growing regions for the digital asset management industry. As global brands expand their reach into the Asia Pacific and increase their investments into visual content strategies, DAM is emerging as the solution to help them tackle common difficulties that arise when dealing with global teams, new expansion regions, and an influx in content.


Competitive Landscape

The major players in the digital asset management market are Cognizant Technology Solutions Corp, Oracle Corporation, CELUM GmbH, Adobe Systems Incorporated, Cloudinary Ltd, and IBM Corporation, among others. They have adopted different strategies such as expansions, agreements, new product launches, joint ventures, acquisitions, partnerships, and others to expand their footprints in this market.


May 2021 - Frontify, a Swiss MarTech business, formed a strategic agreement with Celum, which includes a comprehensive integration of both systems. This integration will significantly increase the scope and performance of the Celum cloud platform, providing customers with more brand management features.
April 2021 - Adobe launched Adobe Experience Manager Assets Essentials to facilitate cross-team collaboration. Assets Essentials is a lightweight version of Adobe Experience Manager Assets that simplifies digital asset storage, discovery, and distribution across marketing and creative professional teams. Assets Essentials will be the default asset management experience across all Experience Cloud apps.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.2.3 Threat of New Entrants
4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
4.2.5 Threat of Substitute Products
4.3 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Increase in the Number of Digital Assets
5.2 Market Challenges
5.2.1 Lack of Awareness and Higher Costs of the Solutions
5.3 Key Product Features
5.3.1 Video Management
5.3.2 Creative Tool Integration
5.3.3 Asset Analytics
5.3.4 Web Content Integration
5.3.5 Brand Portals
5.3.6 Asset and Metadata Archiving
5.3.7 Lifecycle and Rights Management

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Deployment
6.1.1 On-premise
6.1.2 Cloud (SaaS)
6.2 By Organization Size
6.2.1 SMEs (Small and Medium Enterprises)
6.2.2 Large Enterprises
6.3 By End User
6.3.1 Media and Entertainment
6.3.2 BFSI
6.3.3 Government
6.3.4 Healthcare
6.3.5 Retail
6.3.6 Manufacturing
6.3.7 Other End Users
6.4 By Geography
6.4.1 North America
6.4.1.1 United States
6.4.1.2 Canada
6.4.2 Europe
6.4.2.1 United Kingdom
6.4.2.2 Germany
6.4.2.3 France
6.4.2.4 Rest of Europe
6.4.3 Asia Pacific
6.4.3.1 China
6.4.3.2 India
6.4.3.3 Japan
6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
6.4.4 Rest of the World
6.4.4.1 Latin America
6.4.4.2 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE INTELLIGENCE
7.1 Company Profiles
7.1.1 Adobe Systems Incorporated (Adobe Experience Manager Assets)
7.1.2 Canto Inc. (Canto Digital Asset Management)
7.1.3 CELUM GmbH (CELUM Digital Asset Management)
7.1.4 Cognizant Technology Solutions Corp. (assetServ)
7.1.5 Oracle Corporation (Oracle WebCenter Content)
7.1.6 Cloudinary Ltd (Digital Asset Management)
7.1.7 OpenText Corporation (Media Management, MediaBin)
7.1.8 Aprimo LLC (ADAM Software)
7.1.9 Bynder(Webdam Inc.)
7.1.10 MediaBeacon Inc. (R3volution)
7.1.11 IBM Corporation
7.1.12 Nuxeo (Nuxeo Platform)
7.1.13 Widen (Digital Asset Management)
7.1.14 Extensis (Celartem Inc.)
7.1.15 Digizuite A/S

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK

 

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