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コスメシューティカルズ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Cosmeceuticals Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

コスメシューティカルの世界市場は、予測期間中(2020年~2025年)に年平均成長率8.81%で成長すると予測されています。 主なハイライト 米国、カナダ、英国、ドイツ、その他ヨーロッパ諸国が世界市場で高い... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

コスメシューティカルの世界市場は、予測期間中(2020年~2025年)に年平均成長率8.81%で成長すると予測されています。

主なハイライト
米国、カナダ、英国、ドイツ、その他ヨーロッパ諸国が世界市場で高いシェアを占めています。中国、インド、ベトナムは、主にミレニアル世代の人口増加により、市場参加者に大きな成長機会を提供しています。
さらに、アンチエイジング、サンケア、ヘアケア製品など、コスメシューティカル製品や化粧品に関する意識の高まりが、近い将来の成長ポテンシャルを後押しすると予想されます。生物活性成分を含む新製品の導入は、世界全体、特にアジア太平洋地域におけるコスメシューティカル製品の需要を促進する上で重要な役割を担っています。


Covid-19が市場に与える影響

主なハイライト
2020年3月以降のコビド19の発生以降、世界のコスメシューティカルズ製品の市場は、成長率が低下する結果となりました。世界中で起こっているロックダウンの状況により、化粧品メーカーは人手不足の結果、生産ユニットを停止せざるを得ませんでした。しかし、世界的に状況が改善されつつあることから、市場は復活し、今後数年間で売上は回復すると予想されます。
また、パンデミックが終息するまでは、小売店への消費者の訪問が減少すると予想されるため、大手企業はeコマースを市場の好機と見ています。このため、Olayなどのスキンケアブランドは、東南アジアにおける戦略的Eコマース成長計画の一環として、Shopeeと提携し、ミレニアル世代の消費者層をターゲットにした新しいデジタルキャンペーンを展開しています。


主な市場動向

高齢化社会の到来

消費者、特に高齢化社会では、若々しく美しく見える外見を維持・改善するための方法や製品を求める声が高まっており、アンチエイジング製品に対する意識がより高まっている。中高年層は、外因性の老化現象が多く見られるため、老化の不安を目の当たりにすることが多くなっています。

アンチエイジング用スキンケア製品は、化粧品と医薬品の区別が重複することから、コスメシューティカルと呼ばれています。過去20年間、少子化と死亡率の低下により、地域全体、特に中国と日本では高齢化社会が持続的に進行しています。若々しさを保ちたいという男女の強い願望が、地域全体の化粧品産業を育てました。

アジア太平洋地域は世界のコスメシューティカルズ市場を支配している

中国で「コスメシューティカルズ」という言葉が勢いを増し始めたのは最近のことですが、今では中国で最も好まれる製品カテゴリーの一つになっています。中国における消費者のライフスタイルは、より忙しくストレスの多いものであり、また環境条件も悪化していることから、肌の若返りのための製品を求める消費者が増え、肌の状態に対する懸念が高まっています。その結果、コスメシューティカルズの売上が増加しています。

さらに、日本の人口は化粧品の消費量が最も多く、パーソナルケア製品の国内市場の上位5位に入っています。規模だけでなく、トレンドや市場需要という観点からも、日本は他のアジア市場へのゲートウェイとして位置づけられるでしょう。日本市場での成功は、特に他のアジア市場での製品/ブランドの知名度を高めることができる。

競合他社の状況

市場で最も活発な企業は、Procter & Gamble、Unilever、L'Oréal SA、Shiseido Co.などの主要プレイヤーです。Ltd.、The Estée Lauder Companies Inc.などの主要企業が含まれます。L'Oréal SA は最も活発な企業の一つであり、世界中で幅広い種類の化粧品を提供する数多くのブランドを有しています。同社は、品質の向上、成分や機能性、パッケージングなどの製品イノベーションに多大な費用を投じています。さらに、これらの活発な企業は、地理的な存在感と顧客基盤を増やすために、戦略的買収を重要な戦略として採用しています。


例えば、2018年5月、ロレアルは韓国のライフスタイル、メイクアップ、ファッションを手がけるナンダを買収しました。ナンダは、香港、シンガポール、マレーシア、タイなどの海外市場へ事業を拡大しました


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Skin Care
5.1.1.1 Anti-ageing
5.1.1.2 Anti-acne
5.1.1.3 Sun Protection
5.1.1.4 Moisturizers
5.1.1.5 Other Skin Care Product Types
5.1.2 Hair Care
5.1.2.1 Shampoos and Conditioners
5.1.2.2 Hair Colorants and Dyes
5.1.2.3 Other Hair Care Product Types
5.1.3 Lip Care
5.1.4 Oral Care
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarket/Hypermarkets
5.2.2 Online Retail Stores
5.2.3 Convenience Stores
5.2.4 Specialist Stores
5.2.5 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Most Active Companies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 L'Oreal SA
6.4.2 Procter & Gamble
6.4.3 Unilever PLC
6.4.4 Shiseido Co. Ltd
6.4.5 Revlon Inc.
6.4.6 Groupe Clarins SA
6.4.7 Beiersdorf AG
6.4.8 Johnson & Johnson Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The global cosmeceuticals market is projected to grow at a CAGR of 8.81% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights
Countries, such as the United States, Canada, United Kingdom, Germany, and other European countries held a prominent share in the global cosmeceuticals market. China, India, and Vietnam present considerable growth opportunities for the market players, primarily due to the growing millennial population.
Furthermore, raising awareness regarding cosmeceutical and cosmetics products, such as anti-ageing, sun care, and hair care products, is expected to drive the growth potential in the near future. The introduction of new products with bio-active ingredients play a crucial role in driving the demand for cosmeceutical products across the world, especially in the Asia-Pacific region.


IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

Key Highlights
Since the outbreak of Covid-19 since March 2020, the market of global cosmeceuticals products has shown declining results in the growth rate. Due to the lockdown situation going on across the globe cosmetic manufacturers had to shut down their production units as a result of the labor shortage. However, as the situation is getting improved globally, the market is set to revive and the sales are expected to recover in the coming years.
Moreover, the leading companies are eyeing the e-commerce as an opportunistic segment of the market as retail stores are predicted to have lesser consumer visits till the pandemic ends. Thus, skin care brands such as Olay has partnered with Shopee for a new digital campaign targeted at the millennial consumer demographic as part of its strategic e-commerce growth plans for South East Asia.


Key Market Trends

Growing Ageing Population

Consumers, especially the ageing population, are increasingly looking for methods and products to maintain and improve their appearance to look youthful and beautiful, more so with the rising awareness about anti-ageing products. Middle-aged people are increasingly witnessing ageing anxiety, due to the high prevalence of extrinsic signs of ageing.

Anti-ageing skin products are known as cosmeceuticals, as they overlap the distinction between cosmetics and pharmaceuticals. Over the past two decades, the declining fertility and mortality rate has resulted in a sustained rise in ageing population across the region, especially in China and Japan. The strong desire among men and women to retain youthful appearances has groomed and nurtured the cosmetic industry across the region.

Asia-Pacific Dominates the Global Cosmeceuticals Market

Though the term ‘cosmeceuticals’ started gaining momentum in China recently, it has now become one of the most preferred product categories in the country. Busier and stressful lifestyles of consumers in the country, as well as worsening environmental conditions, created more concern around skin conditions amid consumers who seek products for skin rejuvenation. This has led to an increase in sales of cosmeceuticals.

Moreover, the population of Japan is among the most prolific consumers of cosmetics, placing it among the top five national markets for personal care products. From the viewpoint of not only size but also the trends and market demand, Japan can be regarded as a gateway to other Asian markets. Success in the Japanese market can raise product/brand profile and visibility, particularly in other Asian markets.

Competitive Landscape

The most active companies in the market include key players, such as Procter & Gamble, Unilever, L'Oréal SA, Shiseido Co. Ltd, and The Estée Lauder Companies Inc. L'Oréal SA is one of the most active companies, with numerous brands offering a broad range of cosmeceuticals, across the world. The company has spent considerably on improving quality, product innovation in terms of ingredients, functionality, and packaging. Moreover, these active companies have adopted strategic acquisition as their key strategy, to increase their geographical presence and customer base.


For instance, in May 2018, L’Oreal acquired Nanda, the Korean lifestyle, make-up, and fashion company. Nanda has expanded its business into overseas markets, including Hong Kong, Singapore, Malaysia, and Thailand


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Skin Care
5.1.1.1 Anti-ageing
5.1.1.2 Anti-acne
5.1.1.3 Sun Protection
5.1.1.4 Moisturizers
5.1.1.5 Other Skin Care Product Types
5.1.2 Hair Care
5.1.2.1 Shampoos and Conditioners
5.1.2.2 Hair Colorants and Dyes
5.1.2.3 Other Hair Care Product Types
5.1.3 Lip Care
5.1.4 Oral Care
5.2 By Distribution Channel
5.2.1 Supermarket/Hypermarkets
5.2.2 Online Retail Stores
5.2.3 Convenience Stores
5.2.4 Specialist Stores
5.2.5 Other Distribution Channels
5.3 By Geography
5.3.1 North America
5.3.1.1 United States
5.3.1.2 Canada
5.3.1.3 Mexico
5.3.1.4 Rest of North America
5.3.2 Europe
5.3.2.1 Spain
5.3.2.2 United Kingdom
5.3.2.3 Germany
5.3.2.4 France
5.3.2.5 Italy
5.3.2.6 Russia
5.3.2.7 Rest of Europe
5.3.3 Asia Pacific
5.3.3.1 China
5.3.3.2 Japan
5.3.3.3 India
5.3.3.4 Australia
5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East and Africa
5.3.5.1 South Africa
5.3.5.2 Saudi Arabia
5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Most Active Companies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 L'Oreal SA
6.4.2 Procter & Gamble
6.4.3 Unilever PLC
6.4.4 Shiseido Co. Ltd
6.4.5 Revlon Inc.
6.4.6 Groupe Clarins SA
6.4.7 Beiersdorf AG
6.4.8 Johnson & Johnson Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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