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中国のクーリエ、エクスプレス、パーセル(CEP)市場 - 成長、トレンド、COVID-19による影響、および予測(2022年~2027年)


China Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

中国のCEP(Courier, Express, and Parcel)市場は、Eコマース分野の成長に牽引され、CAGR8%以上の成長が見込まれています。中国のエクスプレス小包市場は、今後も二桁の高い成長率を維持し、国際ビジネスがより... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

中国のCEP(Courier, Express, and Parcel)市場は、Eコマース分野の成長に牽引され、CAGR8%以上の成長が見込まれています。中国のエクスプレス小包市場は、今後も二桁の高い成長率を維持し、国際ビジネスがより大きな役割を果たしていくでしょう。

中国の宅配便業界は、今年740億個の荷物を処理することが求められています。この数字は、今年末までに前年比18%増になると、国家郵政局は先日行われた年次業務会議で述べ、この部門の収益は約1,270億米ドルに達すると付け加えました。同局によると、1年前にエクスプレスサービスで配達された荷物は630億個以上で、前年比24%増でした。

2020年は、中国でCOVID-19が猛威を振るった影響で、2020年1月から2月にかけて多くのエクスプレス組織が通常業務を行えなくなりました。3月に入ると、エクスプレス会社の輸送制限は基本的に通常の状態に戻りました。COVID-19の悪影響に対抗するために、ビジネス界の重要な組織がますます準備を進めている。例えば、SFエクスプレスは2020年の第1四半期に17億枚のエクスプレスチケットを完成させました。同組織の売上高は48億米ドルに拡大した。

第2、第3レベルの都市社会や西部地域でEコマースショッピングへの関心が拡大し、素朴な地域でのオンラインビジネスが向上していることから、中国におけるクーリエの事業量は、2020年には2019年比16.5%増の740億個を超えると評価されています。

主な市場動向

電子商取引分野の増加が中国のCEP市場を押し上げる

2025年には約15億米ドルの売上が見込まれる中国のEコマース市場は、世界最大の市場です。中国には世界最大のオンラインコミュニティがあります。2017年の電子商取引市場では、国内市場が99%と大きなシェアを占めています。しかし、クロスボーダーセグメントは、2017年の0.6%から2019年には1.6%に上昇し、予測期間中に成長を遂げました。

中国のインターネット人口は、2019年には約8億4,000万人でしたが、2023年には9億7,500万人にまで増加すると予想されます。中国のインターネット人口の増加には、手頃な価格のスマートフォンが重要な役割を果たしています。2019年には、中国の人々の90%以上が携帯電話でインターネットにアクセスしていました。より安価で高速なインターネットサービスを提供するために、国内ではサービス料金の引き下げや、1,000メガバイトのブロードバンド接続を300以上の都市に拡大するなどの施策が行われています。

2019年、政府は北京、上海、深圳などの主要都市で5Gネットワークを展開することを発表した。この技術の進歩により、農村部でのインターネットアクセスが向上し、国内のインターネットユーザー数がさらに増加する可能性が高い。国民のインターネット利用率の上昇に伴い、電子商取引業界は急速に成長し、それが中国のCEP市場の成長を促進すると考えられます。

国内市場が最大のシェアを占める

中国のCEP市場は、2019年初頭には852億2,000万米ドルとなり、国内市場が大きなシェアを占めています。国内CEP市場が生み出す収益は、2019年初頭までに657億2,000万米ドルとなり、中国CEP市場が生み出す収益全体の約76.5%を占めています。国内CEP市場は、B2C電子商取引ブームに牽引されて、予測期間中に成長を遂げ、主要なシェアを占めていると考えられます。

中国は1年前の2019年に、55万6,000の行政村のそれぞれを直接郵便サービスでカバーするという目標を、予定より1年早く達成しました。同局の発表によると、これまでに郷里には3万以上の速達サービス店が設置されており、郷里の96%以上をカバーしているという。このサービスは、オレンジやタンジェロの栽培を生業としている農家の物流コストを削減し、シーズンオフや市場の偏りによる真の不幸を回避するのに役立つ。国務院はさらに、今年は東南アジアに重点を置き、世界の郵便システムの相互接続を強化し、世界の郵便行政機関の発展を促進するための努力を強化することを強調した。

中国では、B2Cの電子商取引の需要が増加し続ける中、ラストマイル・ロジスティクスの役割が注目されています。配送速度への要求が高まり、インターネットの普及率が拡大してオンラインで活動する地域が増えていることから、近年、ラストマイル市場が大きく拡大しています。

競合状況

当レポートでは、中国のCEP市場で活動する主要企業を取り上げています。国際CEP市場は競争が激しく、数社が主要なシェアを占めています。市場は細分化されており、予測期間中に市場の成長が見込まれています。中国CEP市場の主要プレイヤーは、DHL、SF Express、YTO Express、STO Expressです。

その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Overview of Logistics and Warehousing Market in China
4.6  Brief on Freight Rates (avg. cost per parcel for domestic and international transport, trends, etc.)
4.7 Insights on Supply Chain/Value Chain Analysis of the CEP Market
4.8 Spotlight on 3PL Market in China
4.9 Insights on Reverse Logistics
4.10  Impact of COVID-19 on the CEP Market (short-term and long-term effects on the market, as well as economy)

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunitites
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Destination
6.1.1 Domestic
6.1.2 International
6.2 By Business
6.2.1 B2B (Business-to-Business)
6.2.2 B2C (Business-to-Consumer)
6.3 By End User
6.3.1 Services (includes BFSI (Banking, Financial Services and Insurance), etc.)
6.3.2 Wholesale and Retail Trade (including E-commerce)
6.3.3 Life Sciences/ Healthcare
6.3.4 Industrial manufacturing
6.3.5 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 SF Express
7.2.2 YTO Express
7.2.3 STO Express
7.2.4 ZTO Express
7.2.5 China Post
7.2.6 Yunda Express
7.2.7 Best Express
7.2.8 DHL
7.2.9 FedEx
7.2.10 United Parcel Service Inc.*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Marcroeconomic Indicators (GDP breakdown by sector, Contribution of construction to economy, etc.)
9.2 Insights on Capital Flows (Investments in the Transport and Storage Sector)
9.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product and Country
9.5 Demographics of China (Total Population, Population Breakdown by Age, Gender, City/Region, etc.)

 

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Summary

The market for Courier, Express, and Parcel (CEP) in China is estimated to grow at a CAGR of more than 8% driven by the growth in the e-commerce segment. The Chinese express parcels market will keep growing at high double-digit rates, with international business playing a bigger role in the future.

China's courier industry is relied upon to deal with 74 billion packages this year, as per the country's postal service regulator, an average of 52 deliveries for each individual. The figure will speak to an 18% year-on-year increment by the end of this year, According to the State Post Bureau, said at its yearly work meeting on recently, adding that revenues in the sector will reach about USD 127 billion. According to the bureau, more than 63 billion packages were delivered through express service a year ago, up 24 % year-on-year.

In 2020, influenced by the flare-up of COVID-19 in China, many express organizations couldn't work regularly from January to February 2020. Toward the start of March, the transportation limit of express organizations fundamentally came back to typical. Significant organizations in the business are increasingly ready to oppose the negative effect of the COVID-19. For instance, SF Express finished 1.7 billion express tickets in the primary quarter of 2020. The sales income of the organization expanded to USD 4.8 billion.

With the expanding interest for e-commerce shopping in the second and third level urban communities and western locales, and the improvement of online business in rustic regions, it is evaluated that the business volume of Couriers in China will surpass 74 billion units in 2020, up by 16.5% from 2019.

Key Market Trends

Rise in E-Commerce Sector to Boost the CEP Market in China

With around USD 1.5 billion revenue projected in 2025, the e-commerce market in China is the largest in the world. China is home to the largest online community in the world. The domestic segment holds the major share in the e-commerce sector during the review period with almost 99% in 2017. However, the cross-border segment witnessed growth during the forecast period rising from 0.6% in 2017 to 1.6% in 2019.

The Chinese internet population was around 840 million in 2019 and would rise up to 975 million by 2023. Affordable smartphones play an important role in China’s rising internet population. In 2019, over 90 percent of Chinese people accessed the internet through mobile phones. To provide more affordable and faster internet services, measures have been carried out in the country to reduce service rates and extend the 1,000-Megabyte broadband connection to over 300 cities.

In 2019, the government announced to roll out 5G networks in Beijing, Shanghai, Shenzhen, and other major cities. The technology advancement would likely enhance internet accessibility in rural areas, further increasing the country’s internet user base. With rise in the internet usage among citizens, the e-commerce industry is set to undergo a rapid growth which in turn propels the growth in CEP market in China.

Domestic Segment Holds Largest Share in the Market

The total CEP market in China is valued at USD 85.22 billion by the start of 2019 with the Domestic market holding up the major share. The revenue generated by the domestic CEP market has amounted to USD 65.72 billion by the start of the year 2019, which is approximately 76.5% of the total revenue generated by the China CEP market. The domestic CEP market is likely to witness the growth and hold the major share during the forecast period driven by the B2C e-commerce boom.

China accomplished the objective of covering each of the 556,000 administrative villages with direct postal services a year ago in 2019, one year ahead of the schedule. More than 30,000 express service outlets have been set up in townships up until now, covering more than 96 percent of every such area, as indicated by the bureau. The delivery service helps the farmers, a large portion of whom make their living planting oranges and tangelos, reduce their logistics costs, and dodge genuine misfortunes in the low season or in a lopsided market. The State Bureau additionally focused on that the nation would step up efforts in reinforcing the interconnection of the global postal system and promoting the development of global postal administrations this year with the emphasis on Southeast Asia.

As B2C e-commerce demand continues to grow, the role of last-mile logistics has taken the spotlight in China. Increasing demand for speed of delivery and expanding internet penetration leading to a greater number of regions active online has led to a significant rise in the last mile market in recent years.

Competitive Landscape

The report covers the major players operating in the China CEP market. The market is highly competitive with a few players occupying the major share in the international CEP market. The market is fragmented, and the market is expected to grow during the forecast. The major players in the China CEP market are DHL, SF Express, YTO Express, STO Express.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Technological Trends
4.3 Government Regulations
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Overview of Logistics and Warehousing Market in China
4.6  Brief on Freight Rates (avg. cost per parcel for domestic and international transport, trends, etc.)
4.7 Insights on Supply Chain/Value Chain Analysis of the CEP Market
4.8 Spotlight on 3PL Market in China
4.9 Insights on Reverse Logistics
4.10  Impact of COVID-19 on the CEP Market (short-term and long-term effects on the market, as well as economy)

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Drivers
5.2 Restraints
5.3 Opportunitites
5.4 Porter's Five Forces Analysis
5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
5.4.2 Bargaining Power of Consumers / Buyers
5.4.3 Threat of New Entrants
5.4.4 Threat of Substitute Products
5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION
6.1 By Destination
6.1.1 Domestic
6.1.2 International
6.2 By Business
6.2.1 B2B (Business-to-Business)
6.2.2 B2C (Business-to-Consumer)
6.3 By End User
6.3.1 Services (includes BFSI (Banking, Financial Services and Insurance), etc.)
6.3.2 Wholesale and Retail Trade (including E-commerce)
6.3.3 Life Sciences/ Healthcare
6.3.4 Industrial manufacturing
6.3.5 Other End Users

7 COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1 Overview (Market Concentration and Major Players)
7.2 Company Profiles
7.2.1 SF Express
7.2.2 YTO Express
7.2.3 STO Express
7.2.4 ZTO Express
7.2.5 China Post
7.2.6 Yunda Express
7.2.7 Best Express
7.2.8 DHL
7.2.9 FedEx
7.2.10 United Parcel Service Inc.*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 APPENDIX
9.1 Marcroeconomic Indicators (GDP breakdown by sector, Contribution of construction to economy, etc.)
9.2 Insights on Capital Flows (Investments in the Transport and Storage Sector)
9.3 E-commerce and Consumer Spending-related Statistics
9.4 External Trade Statistics - Export and Import, by Product and Country
9.5 Demographics of China (Total Population, Population Breakdown by Age, Gender, City/Region, etc.)

 

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