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カナダのガラス瓶・容器市場-成長、トレンド、COVID-19インパクト、予測(2022年~2027年)


Canada Glass Bottles and Containers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

カナダのガラス瓶・容器市場は、2020年に33.6億米ドルと評価されましたが、2021年から2026年までの予測期間中、4.91%のCAGRで149.7億米ドルに達すると予想されています。ガラスパッケージは完全にリサイクル可能... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

カナダのガラス瓶・容器市場は、2020年に33.6億米ドルと評価されましたが、2021年から2026年までの予測期間中、4.91%のCAGRで149.7億米ドルに達すると予想されています。ガラスパッケージは完全にリサイクル可能であるため、環境の観点からも望ましいパッケージの選択肢となっています。6トンのリサイクルガラスは、6トンの資源を節約し、1トンの二酸化炭素の排出を削減します。市場の成長を促す主な要因の一つは、国内でのビール消費量の増加です。Beer Canada社によると、2019年のビールの総販売量は2,141万ヘクトリットルを占めています。ビールは、パッケージにガラス瓶を使用する重要なアルコール飲料の一つです。ビールは一般的に、紫外線にさらされると腐敗しやすい内容物を保存するために、濃い色のガラス瓶に詰められます。

主なハイライト
さらに、カナダはガラスの重要な輸出国の一つであり、世界で27位にランクされています。2019年、同国は主に英国、米国、インドに6億830万米ドル以上のガラスおよびガラス製品を輸出しました。このような国内の高い製造施設は、業界に競争力を与え、拡大のための成長機会を与えています。カナダ保健省の包装要件は、環境への影響に対処するには不十分であるため、連邦政府の認可を受けた生産者は、リサイクルプログラムでステップアップしています。大半の薬局では、乾燥大麻の大部分を大きなガラス瓶に入れて保管・陳列することを選択しています。
食品・消費財産業は、日本のGDPに年間290億米ドル以上の貢献をしている重要な産業の一つです。この産業は著しく成長しており、これがガラス・容器包装市場の需要を牽引すると推定されます。最近、カナダのオロモクトでは、リサイクル可能な素材が埋立地で終わってしまうのを防ぐために、ガラス製の食品用ジャーを廃棄する4ヶ月間の試験的なプロジェクト「ガラス・リサイクル・パイロット・プロジェクト」を開始しました。環境・地方自治省によると、このパイロットプロジェクトは、飲料以外のガラス容器を回収してリサイクルする初めての試みだそうです。さらに、カナダのパッケージ製造会社であるStanpac Inc.は、ほぼすべてのガラス容器を装飾するためのガラス瓶選別装置を提供しています。
多くの利点があるため、ガラスパッケージは、化粧品と香水の両方で著しく上昇しています。さらに、新興国では、化粧品や香水とそのパッケージに対する需要が高まると予想されています。カナダは、化粧品の消費と生産において最も急速に成長している市場の一つです。カナダの化粧品市場の金額は、2021年までに158億米ドルに達すると予想され、これは過去5年間で30億米ドルの増加となります。高級・プレミアム化粧品、香水、ガラス瓶、容器包装は、提供者のプレミアム感として好まれています。それでも、また、魅力を増すような付加価値がある。
ガラス瓶は、伝統性、返却可能性、高級感などの理由から、最も人気のあるパッケージタイプの一つです。都市化が進み、可処分所得が増加していることが、この国の市場の成長を促しています。Wold Bankが実施したWorld Development Indicatorsという調査によると、2018年のカナダでは都市化の度合いが81.41%を占めています。ガラス容器は、その美しさから、高級品の包装に使用され、人々が関わりたいと思う時代を超越したプレステージ感を表現します。また、ガラスの健康面や環境面でのメリットに対する認識が高まったことで、消費者はガラス製のボトルや容器を好むようになりました。


主な市場動向

飲料が大きなシェアを占めると予想


ガラス製のボトルや容器は、化学的不活性、無菌性、非透過性を維持する様々な特性を持つため、アルコール飲料や非アルコール飲料の分野で多く使用されています。これは、ガラスが飲料に含まれる化学物質と反応しないため、これらの飲料の香り、強度、風味を維持することができ、包装に適した選択肢となるからです。このような理由から、ビールの大部分はガラス瓶で輸送されており、この傾向は調査期間中も継続すると予想されます。
UN Comtradeによると、2019年にカナダに輸入された非アルコール飲料の貿易額は8億4,220万米ドルでした。StatCanによると、2018年に販売された酒類の総量は310万リットルに達しました。ワインの販売量は4.6%の大幅な伸びを示し、アルコール飲料の販売量の32.4%を占めています。スピリットの売上高は4.4%の伸びを示し、アルコール飲料の売上高の23.7%を占めています。アルコール飲料市場全体では、ガラス製パッケージが大きなシェアを占めています。アルコール飲料の需要が継続的に増加していることから、ガラス瓶の市場は予測期間中に増加すると予想されます。
2020年1月、ケベック州政府は、100mlから2Lまでのすべてのガラス、プラスチック、金属製の飲料容器を対象とした、より広範な委託プログラムを発表しました。ワインやアルコール用のガラス瓶を含むすべての飲料用ボトルや容器は、最新のデポジット制度で投入されます。政府によれば、より早く回収・分別することで、埋立地に送られる量を減らすことが目的とのことです。ワインやスピリッツのボトル、水のボトルや缶のうち、スパークリングウォーター、野菜ジュース、緑茶など、以前のデポジット制度に含まれていなかったものは、新しいプログラムに含まれます。
COVID-19の懸念から各地でリサイクルプログラムが停止されている中、カナダ最大級のビールメーカーは、生産に追いつくだけのボトルを探すのに苦労していると言います。3月中旬、オンタリオ州のビール小売最大手「The Beer Store」は、従業員がコロナウイルスに感染するのを防ぐため、3月19日から3月31日まで空き瓶の受け入れを停止すると発表しました。停止期間は終了しましたが、450の店舗を持つこのチェーン店は、使用済みのボトルや缶の回収を再開するかどうかについての質問には答えていませんが、同社のウェブサイトには、リサイクルプログラムに関する新しい情報が待たれると書かれていました。


大きな成長が期待される医薬品


カナダ全土で急速に成長している医薬品産業が、市場の成長を後押ししています。医薬品用ガラスおよび容器の需要が主に発生しており、同国では医薬品の生産量が増加しているため、同国における医薬品用ガラスパッケージのニーズがさらに高まっています。さらに、米国では、カナダ以外の国からの医薬品輸入にコストがかかることから、米国政府は、卸売業者や薬剤師がFDA承認の医薬品のバージョンをカナダから輸入するパイロットプロジェクトを認可しました。
国内で製造された医薬品の品質と完全性を高めるための厳格な法律の導入により、医薬品包装製品へのガラスの使用が増加しています。また、製薬業界における無菌医療用包装製品の需要が増加していることも、予測期間における市場の成長をさらに後押しするでしょう。StatCanによると、2019年の医薬・薬の製造業の産業収益は94.8億米ドルを占めています。
カナダ保健省の包装要件は、環境への影響に対処するには十分ではないため、連邦政府の認可を受けた生産者は、リサイクルプログラムを強化しています。薬局の多くは、大量の乾燥大麻を大きなガラス瓶に入れて保管・陳列することを選択しています。さらに、カナダでは注射剤の需要が高まっており、これがガラス瓶の成長を大きく後押ししています。オンコロジーやその他の高活性医薬品(抗体結合体、ステロイド、迅速な作用開始を必要とする輸液など)の堅調な市場が、主要な成長ドライバーになると期待されています。
2020年5月、カナダを拠点とするバイオ製薬企業であるLaurent Pharmaceuticals Inc.は、コロナウイルス疾患と闘うための潜在的な薬剤候補の1つとして、LAU-7bの1日1回の経口投与を試験する第2相無作為化プラセボ対照試験「RESOLUTION」の開始をカナダ保健省から承認されたという声明を発表しました。この試験は、カナダ国内の多数の病院で間もなく開始される予定で、COVID-19の入院患者約200名が登録され、治療期間は14日間となります。最終的なワクチンは、すぐに使用できるガラス製のシリンジに包装される可能性があります。カナダにはいくつかのメーカーが拠点を置いていますが、その多くはバイアル用のガラス管を輸入する必要があります。


競争状況

カナダのガラス瓶・容器市場は、Ampak Inc.、Owens-Illinois Inc.、Vitro Canadaなどの数社が大きな市場シェアを占めており、非常に強固な市場となっています。これらの企業は、様々なパートナーシップを結んだり、特定のエンドユーザー分野で新しいガラス瓶や容器を発売したりすることで、市場シェアを拡大しています。


2020年4月 - O-I, Inc.は、COVID-19パンデミックの際に、世界中の多くの政府によって必要不可欠とみなされた食品・飲料サプライチェーンの一部です。COVID-19によって推進された開発では、手指消毒剤の生産に軸足を移した醸造所や蒸留所が、重要な供給源としてO-Iのガラスパッケージに寄り添っています。COVID-19の健康危機の中で、ビール会社や蒸留酒会社は、アルコール飲料から手の消毒剤へと軸足を移し、消毒剤を包装するためにO-Iの工場で作られたガラス容器を利用しています。


その他の利点

エクセル形式の市場推定(ME)シート
3ヶ月間のアナリスト・サポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Improved Technology Offering Better Solutions
5.1.2 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging
5.2 Market Challeges
5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
5.2.2 Operation and Logistical Concerns
5.3 Market Opportunities

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE GLASS BOTTLES & CONTAINER INDUSTRY

7 NORTH AMERICA GLASS BOTTLE & CONTAINER MARKET LANDSCAPE
7.1 Current Market Scenario, and the growth Influencers
7.2 Demand Analysis

8 MARKET SEGMENTATION
8.1 End-User Vertical
8.1.1 Food
8.1.2 Beverage
8.1.3 Pharmaceuticals
8.1.4 Cosmetics
8.1.5 Other End-User Verticals

9 COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1 Company Profiles
9.1.1 Ampak Inc.
9.1.2 Owens-Illinois Inc.
9.1.3 Vitro Canada
9.1.4 Richards Packaging, Inc.
9.1.5 Zenan Glass
9.1.6 Salbro Bottle Inc.

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The Canada Glass Bottles and Containers Market was valued at USD 3.36 billion in 2020 is expected to reach USD 14.97 billion at a CAGR of 4.91% over the forecast period from 2021 - 2026. Glass packaging is entirely recyclable, which makes it a desirable packaging option from the environmental point of view. SIx tons of recycled glass directly save six tons of resources and reduce the emission of carbon dioxide by one ton. One of the main factors driving the growth of the market is the increase in beer consumption in the country. According to Beer Canada, the total beer sales accounted for 21.41 million hectoliters in 2019. Beer is one of the significant alcoholic beverages that use glass bottles for packaging. Beer is generally packed in dark-colored glass bottles to preserve the contents, which are prone to spoilage when exposed to UV light.

Key Highlights
Moreover, Canada has been one of the significant exporters of glass and ranks 27 worldwide. In 2019, the country exported over USD 608.3 million of glass and glassware mainly to the United Kingdom, the United States, and India. Such a high manufacturing facility in the country gives the industry a competitive edge and growth opportunities for expansion. Health Canada's packaging requirements are insufficient to address environmental impacts, so federally licensed producers are stepping up with recycling programs. Most of the dispensaries are opting to store and display the bulk of dried cannabis in large glass jars.
The food and consumer products industry is one of the prominent sectors, which contributes to over USD 29 billion to the country's GDP annually. It is significantly growing, which is estimated to drive the demand for the glass and containers packaging market. Recently, Oromocto, a Canadian town, launched a glass recycling pilot project, a four-month pilot project for disposing of glass food jars to prevent the recyclable material from ending up in landfills. According to the Department of Environment and Local Government, the pilot project is the first to collect non-beverage glass containers for recycling. Moreover, Stanpac Inc., a packaging manufacturing company in Canada, offers a glass bottle screening equipment to decorate virtually any glass container.
Due to its many benefits, glass packaging significantly rising for both cosmetics and fragrance. Moreover, emerging economies are anticipated to create a favorable demand for cosmetics and perfume products and their packaging. Canada is one of the fastest-growing markets for cosmetic consumption and production. The value of the cosmetics market in Canada is expected to reach USD 15.8 billion by 2021, which is an increase of USD 3 billion in the past five years. Luxury and premium cosmetics, perfumes, glass bottles, and container packaging are preferred as providers premiums feel. Still, also, there are added benefits that add to the appeal.
Glass bottles remain one of the most popular packaging types owing to heritage, returnability, and premiumization. Increased urbanization and a higher level of disposable income have propelled the growth of the market studied in the country. According to a survey called World Development Indicators conducted by Wold Bank, the degree of urbanization accounted for 81.41% in Canada in 2018. The aesthetic appeal of glass containers has ensured their usage in packing luxury products, portraying a sense of timeless prestige with which people want to be associated. Growing awareness of the health and environmental benefits of glass has made consumers inclined toward glass bottles and containers.


Key Market Trends

Beverage is Expected to Hold Major Share


Glass bottles and containers are significantly used in the alcoholic and non-alcoholic beverage industry, due to its various properties to maintain chemical inertness, sterility, and non-permeability. Alcoholic drinks, like beer, accounted for the largest segment of the market, as glass does not react with the chemicals present in drinks and, therefore, preserves the aroma, strength, and flavor of these beverages, making it a favorable option for packaging. Due to this reason, a majority of the beer volume is transported in glass bottles, and this trend is expected to continue over the study period in the country.
According to UN Comtrade, the trade value of non-alcoholic beverages imported to Canada accounted for USD 842.2 million in 2019. According to StatCan, the total volume of liquor sold reached 3.1 million liters in 2018. The wine sales have witnessed a significant growth of 4.6% and accounted for 32.4% of alcoholic beverage sales. The spirit sales grew by 4.4% and accounted for 23.7% of total alcohol sales. The glass packaging has a significant share in the overall alcoholic beverage market. With the ongoing increase in demand for alcoholic beverages, the market for glass bottles is expected to increase in the forecast period.
In January 2020, the Quebec government has announced a new, more extensive consignment program that will include all glass, plastic, and metal drink containers between 100ml and 2L. All beverage bottles and containers, including glass bottles for wine and alcohol, will be turned in under the latest deposit system. The government says the goal is to reduce the amount of material that ends up in landfills by recovering and sorting them sooner. Wine and spirit bottles and water bottles and cans that were not part of the previous deposit program, which includes sparkling water, vegetable juices, and green teas, will be included in the new program.
With recycling programs suspended around the country due to COVID-19 fears, one of Canada’s largest beer brewers says it is struggling to find enough bottles to keep up with production. In mid-March, Ontario’s beer retailing behemoth, The Beer Store, announced it would stop accepting empties from March 19 to March 31 to protect employees from being exposed to the coronavirus. The suspension expired, but the chain of 450 stores didn’t respond to questions about whether it would resume collecting used bottles and cans, though it said on its website that new information on its recycling program was pending.


Pharmaceutical is Expected to Witness Significant Growth


The rapidly growing pharmaceutical industry across Canada is boosting the growth of the market. The demand for pharmaceutical glass and containers are majorly arising, and there is an increasing pharmaceutical production in the country, which is further increasing the need for the glass packaging for pharmaceuticals in the country. Additionally, as the United States is facing costly pharmaceutical imports from other countries than Canada, the US government authorized a pilot project for wholesalers and pharmacists to import versions of FDA-approved medicines from Canada.
The introduction of stringent laws to enhance the quality and integrity of domestically manufactured drugs in the country leads to an increase in the use of glass for pharmaceutical packaging products. Additionally, the increasing demand for sterile medical packaging products from the pharmaceutical industries would further drive the growth of the market over the forecast period. According to StatCan, the industry revenue of pharmaceutical and medicine manufacturing accounted for 9.48 billion USD in 2019.
Health Canada's packaging requirements are not sufficient enough to address environmental impacts, so federally licensed producers are stepping up with recycling programs. Most of the dispensaries are opting to store and display bulk amounts of dried cannabis in large glass jars. Moreover, the increasing demand for injectable pharmaceuticals in Canada is significantly driving the growth of glass bottles. The robust market for oncology and other high-potency drugs (such as antibody conjugates, steroids, and IV fluids that require quick onset of action), is expected to be the key growth driver.
In May 2020, Laurent Pharmaceuticals Inc., a Canada-based biopharmaceutical company, made a statement that it was approved from Health Canada to initiate RESOLUTION, a Phase 2 randomized placebo-controlled trial testing once-a-day oral LAU-7b as one of the potential drug candidate to help fight the coronavirus disease. The trial, which is expected to start imminently in numerous hospitals in Canada, will enroll almost 200 hospitalized COVID-19 patients for a treatment duration that lasts for 14 days. The final vaccine might be packaged in ready-to-use glass syringes. A handful of manufacturers are based in Canada, but many still have to import the glass tubing for vials.


Competitive Landscape

The Canada Glass Bottles and Containers Market is quite consolidated as few companies such as Ampak Inc., Owens-Illinois Inc., Vitro Canada, etc. occupy significant market share in the country. The companies are increasing their market share by forming various partnerships and as well as launching new glass battles and containers across specific end-user verticals.


April 2020 - O-I, Inc., a part of the food and beverage supply chain, deemed essential by many governments worldwide during the COVID-19 pandemic. in a development driven by covid-19, breweries and distilleries who have pivoted to produce hand sanitizer are leaning on O-I glass packaging for the critical supply. Breweries and distilleries are pivoting from alcoholic beverages to hand sanitizer during the COVID-19 health crisis, and leaning on glass containers made by O-I plants to package the sanitizer.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Supply Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
4.3.2 Bargaining Power of Consumers
4.3.3 Threat of New Entrants
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS
5.1 Market Drivers
5.1.1 Improved Technology Offering Better Solutions
5.1.2 Higher Disposable Income and Integration in Premium Packaging
5.2 Market Challeges
5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
5.2.2 Operation and Logistical Concerns
5.3 Market Opportunities

6 IMPACT OF COVID-19 ON THE GLASS BOTTLES & CONTAINER INDUSTRY

7 NORTH AMERICA GLASS BOTTLE & CONTAINER MARKET LANDSCAPE
7.1 Current Market Scenario, and the growth Influencers
7.2 Demand Analysis

8 MARKET SEGMENTATION
8.1 End-User Vertical
8.1.1 Food
8.1.2 Beverage
8.1.3 Pharmaceuticals
8.1.4 Cosmetics
8.1.5 Other End-User Verticals

9 COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1 Company Profiles
9.1.1 Ampak Inc.
9.1.2 Owens-Illinois Inc.
9.1.3 Vitro Canada
9.1.4 Richards Packaging, Inc.
9.1.5 Zenan Glass
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