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ブラジルのヘアケア市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Brazil Hair Care Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

ブラジルのヘアケア市場は、予測期間中にCAGR 3.52%で成長すると予測されています。 主なハイライト 経済の低迷や国民生活の不況にもかかわらず、ブラジルはラテンアメリカのヘアケア市場の牽引役であり続... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

ブラジルのヘアケア市場は、予測期間中にCAGR 3.52%で成長すると予測されています。

主なハイライト
経済の低迷や国民生活の不況にもかかわらず、ブラジルはラテンアメリカのヘアケア市場の牽引役であり続け、メキシコとアルゼンチンがそれに続いています。ヘアスタイルに関しては、ほぼすべてのブラジル人女性が髪を化学的に処理しています。コンディショナーや美容液など、家庭で使用するポストシャンプー製品も、ブラジル人女性の圧倒的な支持を得ています。その消費量は世界平均の4倍、米国市場の3倍にもなります。
ブラジル経済の減速、経済の停滞、製品のコスト上昇など、いくつかの重要な要因がブラジルのヘアケア市場に課題を提示しています。


主な市場動向

シャンプーが最大の市場シェアを占める

ブラジルでは、薄毛や髪のボリュームダウン、乾燥など、髪に関する悩みが増えている中、シャンプーは最も豊かで費用対効果の高い方法として注目されています。また、オーガニックやハーブ製品への需要の高まりは、カウンターで研究された市場を駆動すると予想されます。しかし、市場の成長が停滞しているのは、消費者の意識が変化しているためで、自然な髪を受け入れ、化学物質を多く含むヘアケア製品の使用を控えていることが原因です。

最も高い成長率を記録したのはオンラインショップ

多忙なスケジュールやライフスタイルの増加により、ヘアケア製品を含む日用品を購入するための便利なメディアとして、オンラインショッピングが普及しています。ミレニアル世代や社会人の間で、より人気を集めています。消費者の利便性に合わせた様々なオンラインショッピングアプリケーションの使いやすさや、スマートフォンやその他のデバイスでのアプリケーションの利用が、オンライン小売業者によるヘアケア製品の販売を増加させると予想されます。オンラインショップで販売される製品には、単品販売店よりも安価に希望の製品を購入できるキャンペーンがよく実施されています。

競合他社の状況

ブラジルのシャンプー市場は、Loreal SA、Proctor and Gamble、Henkel AG & Co.などの少数の企業で集約されています。KGaA、ユニリーバなどである。オーガニック、植物由来など多様な製品ポートフォリオにより、Procter & Gambleがシェアxx%でトップ、UnileverとLoreal SAがそれに続いている。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Others
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Hypermarket/Supermarket
5.2.2 Convenience Store
5.2.3 Specialty Store
5.2.4 Online Channel
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Loreal SA
6.3.2 Coty Inc
6.3.3 Proctor and Gamble
6.3.4 Shiseido Co., Ltd.
6.3.5 Henkel AG & Co. KGaA
6.3.6 Johnson & Johnson
6.3.7 Moroccanoil
6.3.8 Unilever

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Brazil haircare market is projected to grow at a CAGR of 3.52 % during the forecast period.

Key Highlights
Despite the economic slump and recession-like environment for its people, Brazil continues to dominate the hair care market drive in Latin America, followed by Mexico and Argentina. When it comes to hairstyling, almost all Brazilian women treat their hair chemically. Post shampoo products, like conditioners, serums, and other treatment products for use at home, are also dominated by Brazilian women. The consumption is 4 times above the world average and 3 times that of the US market.
A slowing Brazilian economy, stagnant economies, rising cost of products, and some other key factors present challenges in the hair care market of Brazil.


Key Market Trends

Shampoo Held the Largest Market Share

Amidst growing prevalence of hair thinning, loss of volume, dryness, and several other hair-related concerns, among Brazilians, shampoo emerges as the most affluent and cost-effective way in counter. Moreover, the rising demand for organic and herbal products is anticipated to drive the market studied in the counter. However, the stagnant growth recorded in the market can be attributed to the changing consumer mind-set as they are looking to embrace their natural hair, reducing the usage of certain hair care products, formulated with heavy chemicals.

Online Stores Recorded Fastest Growth Rate

Due to the rise in hectic schedules and lifestyles, online shopping is becoming a convenient medium of purchasing daily essentials including hair care products. It enjoys more popularity among millennials and work professionals. ​Ease of use of different online shopping applications as per the convenience of the consumers and the use of applications in smartphones and other devices are expected to increase the sale of hair care products through online retailers. ​The products available via online retail stores often have offers that allow the customers to buy the product of their choice at a lesser price, as compared to the single stores.

Competitive Landscape

The Brazil shampoo market is consolidated among few companies such as Loreal SA, Proctor and Gamble, Henkel AG & Co. KGaA , and Unilever. Owing to the diversified product portfolio, which includes organic, plant-based, and many other products, Procter & Gamble is the leading revenue generator with xx% share, followed by Unilever and Loreal SA.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Type
5.1.1 Shampoo
5.1.2 Conditioner
5.1.3 Others
5.2 Distribution Channel
5.2.1 Hypermarket/Supermarket
5.2.2 Convenience Store
5.2.3 Specialty Store
5.2.4 Online Channel
5.2.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Position Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Loreal SA
6.3.2 Coty Inc
6.3.3 Proctor and Gamble
6.3.4 Shiseido Co., Ltd.
6.3.5 Henkel AG & Co. KGaA
6.3.6 Johnson & Johnson
6.3.7 Moroccanoil
6.3.8 Unilever

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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