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ブラジルの3PL市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、および予測(2022年~2027年)


BRAZIL 3PL MARKET - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

南米最大の物流市場であるブラジル。この国では、輸出と輸入の両方を行う製品の通関手続きが複雑であるため、3PLプロバイダーに通関手続きを委託することが多くなっています。地理的にも人口的にも最大級の国であ... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

南米最大の物流市場であるブラジル。この国では、輸出と輸入の両方を行う製品の通関手続きが複雑であるため、3PLプロバイダーに通関手続きを委託することが多くなっています。地理的にも人口的にも最大級の国であるブラジルは、消費者向けパッケージ商品(CPG)企業にとって重要な市場です。ブラジルの3PLセクターは、予測期間中(2020-2025年)に7.8%以上のCAGRを記録すると予想されています。

主な市場動向

輸送インフラが3PLサービスプロバイダーにAIの適応を促す

ブラジルには、米国、中国、インドに次ぐ世界第4位の170万km以上の連邦道路網があり、全国のトンマイル貨物の90%の輸送を高速道路と裏道に頼っており、鉄道の利用は10分の1以下となっている。ブラジルは、道路水準が低いため、ドライバーにとって世界で最も危険な国です。道路の整備不良は、同国における3PLサービスプロバイダーの運営・発展の大きな障壁の一つとなっている。

ブラジルの物流企業は、消費者へのオンデマンド配送を促進するために、業務におけるAIの統合に積極的に注力しています。スマート貨物車には、データを収集するセンサーが搭載されており、機械学習アプリケーションにデータを供給することで、データを分析し、リアルタイムの意思決定を促進します。これらのセンサーは、ブレーキ性能やモーターの温度などを監視し、車両の性能やメンテナンスを予測します。このシステムでは、走行距離などの設定された指標ではなく、車両の状態に関するリアルタイムのデータがフィードされるため、より正確な情報を得ることができます。

ラテンアメリカのユニコーンであるLoggi社は、ブラジルのような大陸規模の国の物流問題を解決するという課題からスタートしました。現在では、1日あたり1億件以上の配送を行っており、ブラジル全土の約35%をカバーし、Mercado Libre、Carrefour、Burger King、McDonald'sなどの大手顧客を抱えています。また、ブラジル全土への配送だけでなく、短期間での配送にも力を入れており、市場で活動する3PL企業に健全な競争力を与えています。

Eコマースの成長がロジスティクス分野を活性化

ブラジルはラテンアメリカで最大かつ最も人口の多い国ですが、2019年のEコマース普及率は62%にとどまっています。ブラジルのEコマース企業は、倉庫スペースの確保や、商品の迅速な配送のための物流企業との連携など、積極的に拡大しています。2019年3月、Mercado Libre社はDHLと共同で30億BRLを投資し、面積111千平方メートル、最大1,000万個を保管できる新しい配送センター(CD)を建設しました。サンパウロ州カジャマールに位置し、主に販売商品の配送速度の加速に使用されます。

フェデックスは、ラピダン・コメタと宅配便サービスのTNTを買収した後、国内最大手の小売企業だけでなく、有望なスタートアップ企業との提携を検討しており、新しい技術を持つ企業が顧客への到達率を高めるための支援を行っています。

ソリスティカ社は、ブラジルの付加価値倉庫・物流のリーダーであるAGV社の買収を発表しました。AGV社は、30万平方メートル以上の倉庫スペースを持ち、動きの速い消費財に特化しており、ソリスティカ社の既存の能力と焦点によく適合しています。

競争状況

ブラジルの倉庫市場は、CH Robinson、Penske Logistics、DB Schenker、DHL Supply Chain、Solisticaなど、多くの企業によって細分化されている。ブラジルでは、小規模でローカルなベンダーは、品質や提供範囲で競争することが難しいため、コストに基づいて国際的なプレーヤーと競争しています。この市場のプレーヤーは、業務効率を高めるための投資や技術開発に注力しています。

最近の動きとしては、道路輸送の大手物流業者であるBBM Logística社が、LTL(トラック積載量未満)サービスの大手であるTranslovato社の買収を発表しました。この買収により、BBMはLTL分野での事業を強化し、革新的でカスタマイズされたソリューションを用いて、物流チェーンのあらゆる段階(工場への供給から完成品の輸送まで)で顧客にサービスを提供する能力を向上させることができるでしょう。

その他のメリット

エクセル形式のマーケット・エスティメイト(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.4 Industry Policies and Regulations
4.5 General Trends in Warehousing Market
4.6 Demand from Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, and Cold Chain Logistics
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Domestic Transportation Management
5.1.2 International Transportation Management
5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
5.2 By End User
5.2.1 Automobile
5.2.2 Chemicals
5.2.3 Consumer and Retail
5.2.4 Energy
5.2.5 Engineering and Manufacturing
5.2.6 Life Science and Healthcare
5.2.7 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 BBM Logística SA
6.2.2 C.H. Robinson Worldwide Inc.
6.2.3 CEVA Logistics AG
6.2.4 DB Schenker
6.2.5 Deutsche Post AG
6.2.6 DSV AS
6.2.7 FedEx
6.2.8 Gafor SA
6.2.9 Gefco Logística do Brasil Ltda
6.2.10 Kuehne + Nagel International AG
6.2.11 Nippon Express Co. Ltd
6.2.12 Penske Logistics do Brasil Ltda*

7 INVESTMENT ANALYSIS
7.1 Recent Mergers and Acquisitions

8 FUTURE OF BRAZIL 3PL MARKET

9 DISCLAIMER

 

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Summary

Brazil has the largest logistics market in South America. The country has complex customs procedures for products going both ways, for exports and imports, thus, driving the outsourcing of customs clearance to the 3PL provider. Being one of the largest countries (in terms of geography and population), Brazil is an important market for consumer-packaged-goods (CPG) companies. The Brazilian 3PL sector is expected to register a CAGR of over 7.8% during the forecast period (2020-2025).

Key Market Trends

Transport Infrastructure Encouraging 3PL Service Providers to Adapt AI

Brazil has a network of more than 1.7 million km of federal roads, the fourth-largest system in the world after the United States, China, and India, and it relies on its highways and backroads for the transportation of 90% of its ton-mile cargo nationally, using rail for less than a tenth. Brazil is the world’s most dangerous country for drivers due to poor road standards. The poor maintenance of the roads is one of the major barriers for the operations and development of 3PL service providers in the country.

The logistics companies in Brazil are aggressively focusing on the integration of AI in their operations to facilitate on-demand delivery to the consumers. The smart-freight vehicles are equipped with sensors that collect data and feed it into a machine-learning application, which analyzes the data and facilitates real-time decision making. These sensors monitor the brake performance, motor temperature, and other conditions to predict the performance and maintenance of the vehicle. The system is more accurate, as it feeds on real-time data on the condition of the vehicles rather than set metrics as distance travelled.

Loggi, the Latin American unicorn, started with the challenge of solving logistics problems of continent-sized countries like Brazil. It is now operating with more than 100 million deliveries per day, covering about 35% of the Brazilian territory and big clients, like Mercado Libre, Carrefour, Burger King, and McDonald’s. It is also planning to go further, not only by delivering all over Brazil but also by focusing on getting it done in a very short period, giving a healthy competition to the 3PL companies operating in the market.

E-Commerce Growth Fueling the Logistics Sector

Brazil is the largest and most populated country in Latin America, with only 62% e-commerce penetration rate in 2019. The Brazilian e-commerce companies are expanding aggressively, in terms of warehousing space and collaborations with logistics companies for faster deliveries of goods. In March 2019, Mercado Libre, in partnership with DHL, invested BRL 3 billion in its new distribution center (CD), with an area of 111 thousand sq. m. and a capacity to store up to 10 million units. It is located in Cajamar, São Paulo, and it is used mainly for the acceleration of the speed of delivery of goods sold.

After the acquisition of Rapidão Cometa and TNT, the courier delivery services, FedEx is discussing partnerships not only with the biggest retailers of the country but also with the promising start-ups to help new tech-companies increase their audience reach rate.

Solistica announced the acquisition of AGV, a leader in value-added warehousing and distribution in Brazil, with more than 300,000 sq. m. of warehousing space concentrating on the fast-moving consumer goods, which fit well with Solistica’s existing competences and focus.

Competitive Landscape

The market is fragmented by a large number of players, including CH Robinson, Penske Logistics, DB Schenker, DHL Supply Chain, and Solistica. In Brazil, small and local vendors compete with international players based on the cost, as it is difficult for them to compete on quality and range of offerings. The players in the market are focused on investing and developing technologies to increase their operational efficiencies.

Among recent developments, BBM Logística, one of the leading logistics operators of road transport, announced the acquisition of Translovato, a leading player in LTL (less than truck-load) services. This acquisition may strengthen BBM's operations in the LTL segment, thus improving its capability to serve its customers at all stages of the logistics chain (from inbound factory supply to transport of finished products), with innovative and customized solutions.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Value Chain/Supply Chain Analysis
4.4 Industry Policies and Regulations
4.5 General Trends in Warehousing Market
4.6 Demand from Other Segments, such as CEP, Last Mile Delivery, and Cold Chain Logistics
4.7 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Services
5.1.1 Domestic Transportation Management
5.1.2 International Transportation Management
5.1.3 Value-added Warehousing and Distribution
5.2 By End User
5.2.1 Automobile
5.2.2 Chemicals
5.2.3 Consumer and Retail
5.2.4 Energy
5.2.5 Engineering and Manufacturing
5.2.6 Life Science and Healthcare
5.2.7 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Market Concentration Overview
6.2 Company Profiles
6.2.1 BBM Logística SA
6.2.2 C.H. Robinson Worldwide Inc.
6.2.3 CEVA Logistics AG
6.2.4 DB Schenker
6.2.5 Deutsche Post AG
6.2.6 DSV AS
6.2.7 FedEx
6.2.8 Gafor SA
6.2.9 Gefco Logística do Brasil Ltda
6.2.10 Kuehne + Nagel International AG
6.2.11 Nippon Express Co. Ltd
6.2.12 Penske Logistics do Brasil Ltda*

7 INVESTMENT ANALYSIS
7.1 Recent Mergers and Acquisitions

8 FUTURE OF BRAZIL 3PL MARKET

9 DISCLAIMER

 

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2024/11/26 10:26

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