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バイオベースの1,4-ブタンジオール市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Bio-based 1,4-Butanediol Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

バイオベースの1,4-ブタンジオール市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRを記録すると予想されています。市場成長の主な要因は、さまざまな産業におけるポリブチレンテレフタレート(PBT)の需要の増加や、政府の厳... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

バイオベースの1,4-ブタンジオール市場は、予測期間中に7%を超えるCAGRを記録すると予想されています。市場成長の主な要因は、さまざまな産業におけるポリブチレンテレフタレート(PBT)の需要の増加や、政府の厳しい規制です。一方で、化石燃料製品との大きな競合が懸念材料として残っています。

主なハイライト
自動車部門が市場を支配した。自動車への応用需要の増加に伴い、バイオベースの1,4-ブタンジオール市場は予測期間中に成長すると思われます。
環境に優しい製品へのシフト、バイオベースPBT開発のための研究の増加、および技術の進歩は、予測期間中に調査した市場に機会を提供すると思われます。
アジア太平洋地域は、世界的に市場を支配しています。この地域の需要は、自動車、電子機器、家電製品などの産業でバイオベースの1,4-ブタンジオールの使用量が増加していることが要因となっています。


主な市場動向

自動車産業における用途の拡大


1,4-ブタンジオールはPBTの製造に多く使用され、そのPBTは自動車の生産に使用される。
環境規制が強化され、環境に優しい製品の開発に注目が集まる中、1,4-ブタンジオール市場は、1,4-ブタンジオールの生産にバイオベースの材料を使用するようにもなってきています。
そのため、PBTの生産におけるバイオベースの1,4-ブタンジオールの用途も同時に増加しています。
PBTは、白色またはオフホワイトの半結晶性熱可塑性ポリエステルで、高い衝撃強度、優れた電気抵抗、優れた耐薬品性を備えている。このようなPBTの特性は、自動車産業への応用に広く適しています。
PBTは、自動車産業の内装および外装、特に電気系統の用途に使用されています。
自動車産業は、インド、インドネシア、マレーシア、タイなどのアジア太平洋諸国において、投資と生産が力強い伸びを示しています。
また、北米やヨーロッパなどの地域でも、効率的で環境に優しい材料を使った自動車の技術革新や開発に投資しています。
自動車産業におけるこのような慣行は、世界中で自動車用途のPBTの需要を促進すると予想され、今後数年間で調査した市場の需要をさらに増加させると思われます。


アジア太平洋地域が市場を支配する


世界市場シェアはアジア太平洋地域が圧倒的に多い。自動車、電子機器、家電などの産業界からの需要が高まっていることが、調査対象市場の需要要因となっています。
アジア太平洋地域では、インド、インドネシア、マレーシア、タイなどの国々で自動車の生産台数が増加しています。中国は世界最大の自動車生産国であり、現在、電気自動車の開発に力を注いでいます。
この地域では、BMW、現代自動車、ホンダなどのグローバル自動車メーカーが、生産量を増やし、この地域の大衆の自動車需要の増加に対応するために、自動車産業への投資を数多く行っています。
また、中国は世界最大のエレクトロニクス生産拠点です。スマートフォン、有機ELテレビ、タブレット端末、電線、ケーブル、イヤホンなどの電子製品は、エレクトロニクス分野で最も高い成長率を示しています。中産階級の可処分所得の増加や、中国から電子製品を輸入している国々の電子製品需要の増加により、電子製品の生産が増加しています。
インドでも、政府が「Make in India」構想のもと、スマートフォンの部品を追加するPMP(Phased Manufacturing Programme)など、携帯端末の国産化を推進する取り組みにより、電子機器産業の成長を後押ししています。
加えて、国民の所得増加に伴い、エアコン、冷蔵庫、洗濯機、電子レンジなどの家電製品の需要が顕著に増加しており、これが家電市場の成長をさらに後押ししています。
したがって、このような有利な市場動向はすべて、予測期間中に同地域の原料用途のバイオベース1,4-ブタンジオールの需要を促進すると予想されます。


競合他社の状況

バイオベース1,4-ブタンジオール市場は部分的に断片化された市場であり、多数のプレーヤーが市場需要において取るに足らないシェアを持ち、個別に市場力学に影響を及ぼしている状況です。市場の顕著なプレーヤーには、DSM、BASF SE、Novamount S.p.A、Ashland、三菱化学株式会社などが含まれます。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Demand for Polybutylene Terephthalate (PBT)
4.1.2 Stringent Government Regulations
4.2 Restraints
4.2.1 Huge Competition from Fossil-fuel Products
4.2.2 Inconsistent Supply
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Production Capacity (Major Players)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Tetrahydrofuran (THF)
5.1.2 Polybutylene Terephthalate (PBT)
5.1.3 Gamma Butyrolactone (GBL)
5.1.4 Polyurethane (PU)
5.1.5 Other Applications
5.2 End-user Industry
5.2.1 Automotive
5.2.2 Electronics
5.2.3 Consumer Appliances
5.2.4 Other End-user Industries
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 France
5.3.3.4 Italy
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 BASF SE
6.4.2 LCY Chemical
6.4.3 Braskem
6.4.4 DSM
6.4.5 Novamont S.p.A
6.4.6 Evonik Industries AG
6.4.7 Mitsubishi Chemicals Corporation
6.4.8 INVISTA
6.4.9 DuPont de Nemours, Inc.
6.4.10 Genomatica, Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Shift in Focus toward Eco-friendly Products
7.2 Increasing Research to Develop Bio-based PBT
7.3 Technological Advancements

 

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Summary

The bio-based 1,4-butanediol market is expected to witness a CAGR of above 7% during the forecast period. The major factors driving the growth of market studied are the increasing demand for polybutylene terephthalate (PBT) from various industries and stringent government regulations. On the flipside, huge competition from fossil-fuel products remains a concern for the market studied.

Key Highlights
The automotive segment dominated the market. With the increase in demand for the application in vehicles, the bio-based 1,4-butanediol market is likely to grow during the forecast period.
The shift in focus toward eco-friendly products, increasing research to develop bio-based PBT, and technological advancements are likely to provide opportunities for the market studied during the forecast period.
Asia-Pacific dominated the market across the world. The demand in the region is driven by the growing usage of bio-based 1,4-butanediol in industries, such as automotive, electronics, and consumer appliances.


Key Market Trends

Increasing Applications in the Automotive Industry


1,4-butanediol is heavily required in the production of PBT, which is then used in automotive production.
With the growing environmental regulations and focus on developing eco-friendly products, the 1,4-butanediol market has also been turning to bio-based materials for the production of 1,4-butanediol.
Thus, bio-based 1,4-butanediol application in the production of PBT has also been increasing simultaneously.
PBT is a semi-crystalline, white or off-white thermoplastic polyester with higher impact strength, better electrical resistance, and exceptional chemical resistance. Such properties of PBT make it widely suitable for application in the automotive industry.
PBT is used in both interior and exterior applications, especially in electrical systems of the automotive industry.
The automotive industry has been witnessing strong growth in investment and production in Asia-Pacific countries, such as India, Indonesia, Malaysia, and Thailand.
Besides, regions, such as North America and Europe have been investing in innovation and development of cars with efficient and more environmentally friendly materials.
Such practices in the automotive industry are expected to drive the demand of PBT for automotive application across the world, which is likely to further increase the demand for the market studied in the coming years.


Asia-Pacific Region to Dominate the Market


The Asia-Pacific region dominated the global market share. The demand for market studied is driven by the growing demand from industries, such as automotive, electronics, and consumer appliances.
In Asia-Pacific, automotive production has been increasing in countries, such as India, Indonesia, Malaysia, and Thailand. China is the largest automotive producer in the world and it is now focusing on the development of electric vehicles.
The region is witnessing numerous investments by the global automakers, like BMW, Hyundai Motors, and Honda, into the automotive industry to increase production and cater to the increasing automotive demand of the masses in the region.
Besides, China has the world’s largest electronics production base. Electronic products, such as smartphones, OLED TVs, tablets, wires, cables, earphones, etc., have the highest growth in the electronics segment. With the increase in disposable income of the middle-class population and increasing demand for electronic products from countries importing electronic products from China, the production of electronics has increased.
In India, the government has also been pushing the growth of the electronics industry through initiatives, such as a Phased Manufacturing Programme (PMP), to add more smartphone components under the “Make in India” initiative, to push the domestic manufacturing of mobile handsets.
Besides, with the increasing income of the population, the demand for consumer appliances, such as air-conditioners, fridge, washing machines, microwaves, etc., have noticeably increased, which is further driving the growth of the consumer appliances market.
Hence, all such favorable market trends are expected to drive the demand for bio-based 1,4-butanediol for raw material applications in the region during the forecast period.


Competitive Landscape

The bio-based 1,4-butanediol market is partially fragmented market, where numerous players hold an insignificant share of the market demand to affect the market dynamics individually. Some of the noticeable players in the market include DSM, BASF SE, Novamount S.p.A, Ashland, and Mitsubishi Chemical Corporation, among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Drivers
4.1.1 Increasing Demand for Polybutylene Terephthalate (PBT)
4.1.2 Stringent Government Regulations
4.2 Restraints
4.2.1 Huge Competition from Fossil-fuel Products
4.2.2 Inconsistent Supply
4.3 Industry Value Chain Analysis
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
4.4.5 Degree of Competition
4.5 Production Capacity (Major Players)

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Application
5.1.1 Tetrahydrofuran (THF)
5.1.2 Polybutylene Terephthalate (PBT)
5.1.3 Gamma Butyrolactone (GBL)
5.1.4 Polyurethane (PU)
5.1.5 Other Applications
5.2 End-user Industry
5.2.1 Automotive
5.2.2 Electronics
5.2.3 Consumer Appliances
5.2.4 Other End-user Industries
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 India
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
5.3.2 North America
5.3.2.1 United States
5.3.2.2 Canada
5.3.2.3 Mexico
5.3.3 Europe
5.3.3.1 Germany
5.3.3.2 United Kingdom
5.3.3.3 France
5.3.3.4 Italy
5.3.3.5 Rest of Europe
5.3.4 South America
5.3.4.1 Brazil
5.3.4.2 Argentina
5.3.4.3 Rest of South America
5.3.5 Middle East & Africa
5.3.5.1 Saudi Arabia
5.3.5.2 South Africa
5.3.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
6.2 Market Share Analysis**
6.3 Strategies Adopted by Leading Players
6.4 Company Profiles
6.4.1 BASF SE
6.4.2 LCY Chemical
6.4.3 Braskem
6.4.4 DSM
6.4.5 Novamont S.p.A
6.4.6 Evonik Industries AG
6.4.7 Mitsubishi Chemicals Corporation
6.4.8 INVISTA
6.4.9 DuPont de Nemours, Inc.
6.4.10 Genomatica, Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS
7.1 Shift in Focus toward Eco-friendly Products
7.2 Increasing Research to Develop Bio-based PBT
7.3 Technological Advancements

 

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