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オーストラリアのペットフード市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Australia Pet Food Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オーストラリアのペットフード市場は、予測期間である2021年から2026年にかけてCAGR2.7%を記録すると予測されています。 COVID-19の制限により、Eコマースチャネルを通じたペットフードの配送に遅れが生じて... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

オーストラリアのペットフード市場は、予測期間である2021年から2026年にかけてCAGR2.7%を記録すると予測されています。

COVID-19の制限により、Eコマースチャネルを通じたペットフードの配送に遅れが生じています。また、消費者はペットフードの完成品の輸入に依存するようになったため、ペットフードの不足に直面した。オーストラリアのペットフード市場は、需要の不確実性とサプライチェーンの混乱により、苦境に立たされている。

オーストラリアの家庭においてペットは歴史的に重要な役割を担ってきましたが、時間的制約のあるライフスタイルの台頭により、小売・業務用商品へのシフトが進んでいます。オーストラリア市場の重要性は、欧米の新しいトレンドとライフスタイルの選択という観点から理解することができます。オーストラリアの典型的な消費者は、よく気がつき、品質に気を配るという特徴があります。政府の消費者行動調査によると、オーストラリアの消費者は消費者保護法および製品構成についてよく理解している。この事実は、製品が高品質であることを前提に、ペットフード市場を後押しする可能性がある。

主な市場動向

ペットのヒューマニゼーション傾向の高まり

オーストラリアは、西欧・北米以外では成熟した市場の一つである。しかし、アジア太平洋地域では、現在、売上の大半が日本に集中しており、日本も比較的成熟している。オーストラリア市場の成長の背景には、ペット飼育人口の全体的な増加よりも価格の上昇、子供のいない共働き家庭の増加、可処分所得の高さなどがあげられる。ペットフード市場において、ペットライフの質は、製品の革新と小売価格の売上拡大に不可欠な役割を果たし続けている。ペットの「所有」から「子育て」への移行は、この市場を決定的にする非常に重要なトレンドである。従来、ペットの飼い主は家族の食事の残り物や切れ端をペットに与えていた。しかし、消費者は現在、ペットの健康のために不可欠な栄養成分で構成されたペットフードを認識しつつある。このことが、国内でのペットフードの需要をさらに押し上げている。

ペットショップの専門店が市場を席巻

ペットショップやスーパーマーケットは、依然としてペット用品の調達先として欠かせない存在である。ペットの病気の増加に対応した健康志向の製品とともに、栄養強化されたペットフードが市場に導入されるケースが増えている。ペットショップは、犬の飼い主の36.0%、猫の飼い主の31.0%が利用しており、ペットフードを購入するペットオーナーに人気があります。その他の種類のペットの飼い主は、ペットショップを主な購入先としている傾向がありますが、鳥類の飼い主はスーパーマーケットを好んで利用しています。ペットフードの販売店はスーパーが主流だが、専門店への移行が進んでいる。オーストラリアでは、輸入プレミアム商品、スーパープレミアム商品への嗜好が顕著である。プレミアム化は歴史的にドッグフード分野でより顕著な傾向であったが、キャットフード分野もここ数年で追い上げてきている。

競合他社の状況

オーストラリアのペットフード市場は、Mars Inc.、Hills Pet Nutrition、Nestle Purina Petcare、The Complete Pet Company、The Great Australian Pet Food Co.、V.I.P. Petfoods、Australian Pet Treat Company、Connex United Processorsといった有力企業によって集約されています。市場は大規模な多国籍企業で大きく構成されており、プライベートブランド企業も多く存在する。忠実な顧客基盤の存在とは別に、市場の主要なプレーヤーは大規模なマーケティングと技術革新の能力から利益を得ることができました。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Dry Pet Food
5.1.2 Wet Pet Food
5.1.3 Veterinary Diets
5.1.4 Treats/Snacks
5.1.5 Other Products
5.2 Animal Type
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Bird
5.2.4 Other Animal Types
5.3 Ingredient Type
5.3.1 Animal-derived
5.3.2 Plant-derived
5.3.3 Cereals and Cereal Derivatives
5.3.4 Other Ingredient Types
5.4 Sales Channels
5.4.1 Specialized Pet Shops
5.4.2 Internet Sales
5.4.3 Hypermarkets
5.4.4 Other Sales Channels (Grocery and Non-grocery Stores)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Nestle SA (Purina)
6.3.3 Colgate Palmolive (Hill's Pet Nutrition)
6.3.4 Uni-Charm Corp.
6.3.5 Nutriara Alimentos Ltda
6.3.6 Australian Pet Treat Company
6.3.7 The Complete Pet Company
6.3.8 The Great Australian Petfood Co. Pty Ltd
6.3.9 V.I.P. Petfoods
6.3.10 Connex United Processors
6.3.11 Agrolimen SA
6.3.12 Deuerer
6.3.13 Wellpet
6.3.14 J.M.Smucker (Big Heart)
6.3.15 Diamond Pet Foods
6.3.16 Blue Buffalo
6.3.17 Lyka Pet Food

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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Summary

The Australia pet food market is projected to register a CAGR of 2.7% during the forecast period, 2021-2026.

COVID-19 restrictions have led to a delay in the delivery of pet food through the e-commerce channel. Consumers also have been more dependent on finished pet food product imports, so they faced a shortage of pet foods. The Australia pet food market has suffered due to uncertainty in demand and supply chain disruptions.

Pets have historically played an essential part in Australian households, and the emerging time-constrained lifestyles are playing a crucial role in developing the shift toward retail and commercial products. The importance of the Australian market can be understood in terms of emerging western trends and lifestyle choices. A typical Australian consumer is characterized as well aware and quality conscious. According to government consumer behavior surveys, the Australian consumer is well aware of the consumer protection laws and product makeup. This fact could boost the pet food market, given the product is of high quality.

Key Market Trends

Rising Trend of Pet Humanization

Australia is one of the mature markets outside of Western Europe and North America. However, in the Asia-Pacific region, the majority of sales are currently concentrated in Japan, which is also relatively mature. The growth in the Australian market can be attributed to the increasing prices than the overall increase in the population of pets, the rise of dual-income families with no children, and high disposable incomes. The quality of pet life continues to play an essential role in product innovation and retail value sales growth within the pet food market. The shift in pet ‘ownership’ to ‘parenting’ has been a very crucial and defining trend in the market. Traditionally, pet owners feed their pets the leftovers and scraps from family meals. However, consumers are now becoming aware of pet food that consists of essential nutritional elements for the well-being of their pets. This is further boosting the demand for pet food in the country.

Specialized Pet Shops Dominate the Market

Pet shops and supermarkets remain essential sources of pet products. An increasing number of fortified pet food products are being introduced into the market, alongside health-specific products catering to the rising range of pet ailments. Pet shops also remain popular among pet owners purchasing food for their pets and were used by at least 36.0% of dog owners and 31.0% of cat owners. Owners of other pet types tend to rely on pet shops as their primary source of food, though bird owners prefer supermarkets. Superstores are the leading outlets for pet food, but the trend is shifting to specialist stores. In Australia, there is a marked preference for imported premium and super-premium products. Premiumization has been historically a more prominent trend in the dog food sector, but the cat food sector has also been catching up over the years.

Competitive Landscape

The Australia pet food market is consolidated with prominent players, like Mars Inc., Hills Pet Nutrition, Nestle Purina Petcare, The Complete Pet Company, The Great Australian Pet Food Co., V.I.P. Petfoods, Australian Pet Treat Company, and Connex United Processors. The market consists heavily of large multinational players and also houses many private label players. Apart from the presence of a loyal customer base, the major players of the market studied benefit from large marketing and innovation capacities.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Dry Pet Food
5.1.2 Wet Pet Food
5.1.3 Veterinary Diets
5.1.4 Treats/Snacks
5.1.5 Other Products
5.2 Animal Type
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Bird
5.2.4 Other Animal Types
5.3 Ingredient Type
5.3.1 Animal-derived
5.3.2 Plant-derived
5.3.3 Cereals and Cereal Derivatives
5.3.4 Other Ingredient Types
5.4 Sales Channels
5.4.1 Specialized Pet Shops
5.4.2 Internet Sales
5.4.3 Hypermarkets
5.4.4 Other Sales Channels (Grocery and Non-grocery Stores)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Nestle SA (Purina)
6.3.3 Colgate Palmolive (Hill's Pet Nutrition)
6.3.4 Uni-Charm Corp.
6.3.5 Nutriara Alimentos Ltda
6.3.6 Australian Pet Treat Company
6.3.7 The Complete Pet Company
6.3.8 The Great Australian Petfood Co. Pty Ltd
6.3.9 V.I.P. Petfoods
6.3.10 Connex United Processors
6.3.11 Agrolimen SA
6.3.12 Deuerer
6.3.13 Wellpet
6.3.14 J.M.Smucker (Big Heart)
6.3.15 Diamond Pet Foods
6.3.16 Blue Buffalo
6.3.17 Lyka Pet Food

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

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2024/11/27 10:26

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