世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

オーストラリアのペットフード市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Australia Pet Food Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オーストラリアのペットフード市場は、予測期間である2021年から2026年にかけてCAGR2.7%を記録すると予測されています。 COVID-19の制限により、Eコマースチャネルを通じたペットフードの配送に遅れが生じて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
80 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

オーストラリアのペットフード市場は、予測期間である2021年から2026年にかけてCAGR2.7%を記録すると予測されています。

COVID-19の制限により、Eコマースチャネルを通じたペットフードの配送に遅れが生じています。また、消費者はペットフードの完成品の輸入に依存するようになったため、ペットフードの不足に直面した。オーストラリアのペットフード市場は、需要の不確実性とサプライチェーンの混乱により、苦境に立たされている。

オーストラリアの家庭においてペットは歴史的に重要な役割を担ってきましたが、時間的制約のあるライフスタイルの台頭により、小売・業務用商品へのシフトが進んでいます。オーストラリア市場の重要性は、欧米の新しいトレンドとライフスタイルの選択という観点から理解することができます。オーストラリアの典型的な消費者は、よく気がつき、品質に気を配るという特徴があります。政府の消費者行動調査によると、オーストラリアの消費者は消費者保護法および製品構成についてよく理解している。この事実は、製品が高品質であることを前提に、ペットフード市場を後押しする可能性がある。

主な市場動向

ペットのヒューマニゼーション傾向の高まり

オーストラリアは、西欧・北米以外では成熟した市場の一つである。しかし、アジア太平洋地域では、現在、売上の大半が日本に集中しており、日本も比較的成熟している。オーストラリア市場の成長の背景には、ペット飼育人口の全体的な増加よりも価格の上昇、子供のいない共働き家庭の増加、可処分所得の高さなどがあげられる。ペットフード市場において、ペットライフの質は、製品の革新と小売価格の売上拡大に不可欠な役割を果たし続けている。ペットの「所有」から「子育て」への移行は、この市場を決定的にする非常に重要なトレンドである。従来、ペットの飼い主は家族の食事の残り物や切れ端をペットに与えていた。しかし、消費者は現在、ペットの健康のために不可欠な栄養成分で構成されたペットフードを認識しつつある。このことが、国内でのペットフードの需要をさらに押し上げている。

ペットショップの専門店が市場を席巻

ペットショップやスーパーマーケットは、依然としてペット用品の調達先として欠かせない存在である。ペットの病気の増加に対応した健康志向の製品とともに、栄養強化されたペットフードが市場に導入されるケースが増えている。ペットショップは、犬の飼い主の36.0%、猫の飼い主の31.0%が利用しており、ペットフードを購入するペットオーナーに人気があります。その他の種類のペットの飼い主は、ペットショップを主な購入先としている傾向がありますが、鳥類の飼い主はスーパーマーケットを好んで利用しています。ペットフードの販売店はスーパーが主流だが、専門店への移行が進んでいる。オーストラリアでは、輸入プレミアム商品、スーパープレミアム商品への嗜好が顕著である。プレミアム化は歴史的にドッグフード分野でより顕著な傾向であったが、キャットフード分野もここ数年で追い上げてきている。

競合他社の状況

オーストラリアのペットフード市場は、Mars Inc.、Hills Pet Nutrition、Nestle Purina Petcare、The Complete Pet Company、The Great Australian Pet Food Co.、V.I.P. Petfoods、Australian Pet Treat Company、Connex United Processorsといった有力企業によって集約されています。市場は大規模な多国籍企業で大きく構成されており、プライベートブランド企業も多く存在する。忠実な顧客基盤の存在とは別に、市場の主要なプレーヤーは大規模なマーケティングと技術革新の能力から利益を得ることができました。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Dry Pet Food
5.1.2 Wet Pet Food
5.1.3 Veterinary Diets
5.1.4 Treats/Snacks
5.1.5 Other Products
5.2 Animal Type
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Bird
5.2.4 Other Animal Types
5.3 Ingredient Type
5.3.1 Animal-derived
5.3.2 Plant-derived
5.3.3 Cereals and Cereal Derivatives
5.3.4 Other Ingredient Types
5.4 Sales Channels
5.4.1 Specialized Pet Shops
5.4.2 Internet Sales
5.4.3 Hypermarkets
5.4.4 Other Sales Channels (Grocery and Non-grocery Stores)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Nestle SA (Purina)
6.3.3 Colgate Palmolive (Hill's Pet Nutrition)
6.3.4 Uni-Charm Corp.
6.3.5 Nutriara Alimentos Ltda
6.3.6 Australian Pet Treat Company
6.3.7 The Complete Pet Company
6.3.8 The Great Australian Petfood Co. Pty Ltd
6.3.9 V.I.P. Petfoods
6.3.10 Connex United Processors
6.3.11 Agrolimen SA
6.3.12 Deuerer
6.3.13 Wellpet
6.3.14 J.M.Smucker (Big Heart)
6.3.15 Diamond Pet Foods
6.3.16 Blue Buffalo
6.3.17 Lyka Pet Food

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Australia pet food market is projected to register a CAGR of 2.7% during the forecast period, 2021-2026.

COVID-19 restrictions have led to a delay in the delivery of pet food through the e-commerce channel. Consumers also have been more dependent on finished pet food product imports, so they faced a shortage of pet foods. The Australia pet food market has suffered due to uncertainty in demand and supply chain disruptions.

Pets have historically played an essential part in Australian households, and the emerging time-constrained lifestyles are playing a crucial role in developing the shift toward retail and commercial products. The importance of the Australian market can be understood in terms of emerging western trends and lifestyle choices. A typical Australian consumer is characterized as well aware and quality conscious. According to government consumer behavior surveys, the Australian consumer is well aware of the consumer protection laws and product makeup. This fact could boost the pet food market, given the product is of high quality.

Key Market Trends

Rising Trend of Pet Humanization

Australia is one of the mature markets outside of Western Europe and North America. However, in the Asia-Pacific region, the majority of sales are currently concentrated in Japan, which is also relatively mature. The growth in the Australian market can be attributed to the increasing prices than the overall increase in the population of pets, the rise of dual-income families with no children, and high disposable incomes. The quality of pet life continues to play an essential role in product innovation and retail value sales growth within the pet food market. The shift in pet ‘ownership’ to ‘parenting’ has been a very crucial and defining trend in the market. Traditionally, pet owners feed their pets the leftovers and scraps from family meals. However, consumers are now becoming aware of pet food that consists of essential nutritional elements for the well-being of their pets. This is further boosting the demand for pet food in the country.

Specialized Pet Shops Dominate the Market

Pet shops and supermarkets remain essential sources of pet products. An increasing number of fortified pet food products are being introduced into the market, alongside health-specific products catering to the rising range of pet ailments. Pet shops also remain popular among pet owners purchasing food for their pets and were used by at least 36.0% of dog owners and 31.0% of cat owners. Owners of other pet types tend to rely on pet shops as their primary source of food, though bird owners prefer supermarkets. Superstores are the leading outlets for pet food, but the trend is shifting to specialist stores. In Australia, there is a marked preference for imported premium and super-premium products. Premiumization has been historically a more prominent trend in the dog food sector, but the cat food sector has also been catching up over the years.

Competitive Landscape

The Australia pet food market is consolidated with prominent players, like Mars Inc., Hills Pet Nutrition, Nestle Purina Petcare, The Complete Pet Company, The Great Australian Pet Food Co., V.I.P. Petfoods, Australian Pet Treat Company, and Connex United Processors. The market consists heavily of large multinational players and also houses many private label players. Apart from the presence of a loyal customer base, the major players of the market studied benefit from large marketing and innovation capacities.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Overview
4.2 Market Drivers
4.3 Market Restraints
4.4 Porter's Five Forces Analysis
4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.4.3 Threat of New Entrants
4.4.4 Threat of Substitute Products
4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Product
5.1.1 Dry Pet Food
5.1.2 Wet Pet Food
5.1.3 Veterinary Diets
5.1.4 Treats/Snacks
5.1.5 Other Products
5.2 Animal Type
5.2.1 Dog
5.2.2 Cat
5.2.3 Bird
5.2.4 Other Animal Types
5.3 Ingredient Type
5.3.1 Animal-derived
5.3.2 Plant-derived
5.3.3 Cereals and Cereal Derivatives
5.3.4 Other Ingredient Types
5.4 Sales Channels
5.4.1 Specialized Pet Shops
5.4.2 Internet Sales
5.4.3 Hypermarkets
5.4.4 Other Sales Channels (Grocery and Non-grocery Stores)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Adopted Strategies
6.2 Market Share Analysis
6.3 Company Profiles
6.3.1 Mars Inc.
6.3.2 Nestle SA (Purina)
6.3.3 Colgate Palmolive (Hill's Pet Nutrition)
6.3.4 Uni-Charm Corp.
6.3.5 Nutriara Alimentos Ltda
6.3.6 Australian Pet Treat Company
6.3.7 The Complete Pet Company
6.3.8 The Great Australian Petfood Co. Pty Ltd
6.3.9 V.I.P. Petfoods
6.3.10 Connex United Processors
6.3.11 Agrolimen SA
6.3.12 Deuerer
6.3.13 Wellpet
6.3.14 J.M.Smucker (Big Heart)
6.3.15 Diamond Pet Foods
6.3.16 Blue Buffalo
6.3.17 Lyka Pet Food

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/20 10:26

143.76 円

160.81 円

193.57 円

ページTOPに戻る