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オーストラリアの宅配便、エクスプレス、小包(CEP)市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Australia Courier, Express, and Parcel (CEP) Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

オーストラリアのCEP市場は、予測期間中にCAGR6%以上を示すと予想されています。2020年9月に国際貿易協会(ITA)が報告したように、オーストラリアは世界第11位の電子商取引市場であり、2024年には323億米ドルに... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

オーストラリアのCEP市場は、予測期間中にCAGR6%以上を示すと予想されています。2020年9月に国際貿易協会(ITA)が報告したように、オーストラリアは世界第11位の電子商取引市場であり、2024年には323億米ドルに達すると予想されています。

オーストラリアポストが報告したように、COVIDパンデミックの浸透に伴い、20万人以上の新規オンライン買い物客が市場に参入し、2019年には平均と比較して毎週100万人以上の人々がオンラインショッピングを始め、柔軟な配送オプションによる迅速な配送への需要を促進しています。COVID-19を適用したオーストラリアのオンライン販売量は、2020年4月にすでにピークに達しており、2019年のブラックフライデーとサイバーマンデーの売上を20%上回っています。

オーストラリアのEコマース市場は、宅配便市場の強化に大きく寄与しています。Pitney Bowes Parcel Shipping Indexによると、2019年のオーストラリア人の小包出荷数は9億3400万個で、1人当たりの平均小包出荷数は37個であった。Eコマースの成長は、販売イベントやマーケットプレイスの人気、「buy now pay later」決済オプションの導入、手頃な物流、翌営業日配達が前年比21%と大きく伸びていることによる配達の迅速化などが要因となっています。

また、都市部の高密度な地域で事業を展開するプレーヤーは、大きな課題を抱えています。タイムリーな配送は、ビジネスの成功や大都市圏の長期的な経済成長にとって非常に重要です。

主な市場動向

様々な産業において、国境を越えた貿易関係の拡大

2020年8月、シンガポールとオーストラリアは、両国の経済機会を広げるデジタル経済協定に調印しました。この協定により、貿易プロセスのデジタル化が促進され、シンガポール企業はオーストラリアとの国境を越えたビジネス活動をより容易かつ費用対効果の高いものにすることができます。

シンガポール-オーストラリア デジタル経済協定(Sadea)は、シンガポールとオーストラリアの強力な二国間貿易・投資の流れを基盤に、デジタル領域での経済機会を強化するものです。この協定は、世界貿易機関(WTO)における電子商取引に関する新しい国際規則の交渉において、オーストラリアとシンガポールが主導的な役割を果たし、世界中で拡大するデジタル貿易をより円滑に進めるために構築されています。

シンガポールが締結したデジタルエコノミー協定は、2020年6月のチリ、ニュージーランドとのデジタルエコノミー提携協定に続き、2件目となります。

CEPプレーヤーにチャンスをもたらすヘルスケア分野

ビクトリア州は、372の組織で32,849人の従業員を擁する、産業界最大のライフサイエンス州である。ニューサウスウェールズ州は、365の組織に31,365人の従業員を擁し、ライフサイエンス業界で2番目に大きな州である。この2つの州は、オーストラリアのライフサイエンス産業の約73%を占めています。ニューサウスウェールズ州(NSW)政府は、最先端の医療インフラを構築するために投資を行っています。2018年から2022年の間に、主要な資本プログラムに過去最高の80億豪ドルが投入されました。

この投資により、新しい病院や医療施設の建設、既存の施設のアップグレードや再開発が行われることが予想されます。2018年から2026年の間に、NSW Healthは、その技術が質の高い医療サービスの提供を支え続けることを確認するため、eHealthイニシアチブに5億豪ドル以上を投資すると思われます。

医療費の増加、人々の意識の高まり、製薬業界のデリバリーバリューチェーンが、この分野でのCEPサービスの成長を後押ししています。その他の全体的な成長要因としては、社会的ケアに対する政府支出の増加や、既存の市場参加者によって設計された在宅医療デリバリーモデルの増加が挙げられます。オーストラリアなどの先進国では、エクスプレス配送システムの拡大が、より充実したサービスを提供するヘルスケア配送モデルの実現に大きく寄与しています。医療用宅配便の「即日配達」サービスの拡大が、収益拡大に大きく貢献する可能性があります。

競合他社の状況

オーストラリアのCEP市場は、国際的な大手企業の存在により、非常に競争が激しい。少数のプレイヤーが大きなシェアを占めているため、オーストラリアの CEP 市場には統合の度合いが見受けられます。市場は、Australia Post、Toll Group、FedExという3つのトップキャリアによって支配されています。

デジタル技術を活用した新興企業の参入が相次ぐ中、大企業が新興企業を買収し、市場で大きな足跡を残すという動きも見られます。オーストラリアでは、DeliverooやUber Eatsなどのデリバリー新興企業が活発に活動しています。ローカルスタートアップでは、Passel、Sendle、Go People、Zoom2Uなどがある。

業界ではM&Aの動きが活発化している。これは、増大する小包の需要に対応するため、供給者が量の確保とネットワークの拡張を図るためである。例えば、Australia PostはAramex、Alibaba、China Post、Qantasと提携し、グローバルな電子商取引の配送能力を高めています。

その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness Porters Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends and Automation in Australian CEP Industry
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Overview of the Logistics Market in Australia
4.9 Brief on Courier Rates
4.10 Elaboration on Warehousing Market of Australia
4.11 Insights on Reverse Logistics and Same-day Delivery Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Destination
5.1.1 Domestic
5.1.2 International
5.2 By Channel of distribution
5.2.1 B2B (Business-to-Business)
5.2.2 B2C (Business-to-Consumer)
5.3 By End User Industries
5.3.1 Services (includes BFSI (Banking, Financial Services and Insurance), etc.)
5.3.2 Wholesale and Retail Trade (including E-commerce)
5.3.3 Life Sciences/ Healthcare
5.3.4 Industrial manufacturing
5.3.5 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 United Parcel Service Inc.
6.2.3 FedEx Corporation
6.2.4 Australian Postal Corporation
6.2.5 Couriers Please(part of Singapore Post)
6.2.6 Toll Group
6.2.7 Direct Couriers Pty Ltd
6.2.8 Allied Express
6.2.9 Kings Transport
6.2.10 Fastway Couriers*
6.3 Other Companies (Key Information/ Overview) - Qantas, Sampson Express, BHF Couriers, Sendle, Zoom2u Pty Ltd, FRF Couriers, Mail Plus Pty Ltd, Deliveroo, Delta Transport Services Pty Ltd, Australasian Mail Services Pty Ltd, Jet Couriers Pty Ltd*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Key Data related to E-Commerce and Cross-Border E-Commerce in Australia
8.4 E-Commerce Sales in Australia by Product category
8.5 External Trade Statistics Export and Import, by Product

 

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Summary

Australia’s CEP market is expected to exhibit a CAGR of more than 6% over the forecast period. As reported by the International Trade Association (ITA) in September 2020, Australia is the eleventh-largest e-commerce market in the world, expected to reach USD 32.3 billion by 2024.

With the infiltration of the COVID pandemic, as reported by Australia Post, there were over 200,000 new online shoppers that entered the market, while a million more people started shopping online every week as compared to the average in 2019 driving the demand for faster delivery with flexible delivery options. Australia’s online sales volumes with effect to COVID-19, have already hit peaks in the month of April 2020 which are 20% higher than Black Friday and Cyber Monday sales in the year 2019.

The e-commerce market in Australia has contributed significantly to strengthen the parcel shipping market. According to the Pitney Bowes Parcel Shipping Index, Australians shipped 934 million parcels in 2019, with an average of 37 parcels shipped per person in the year. The growth in e-commerce is driven by the popularity of the sales events and marketplaces, the introduction of ‘buy now pay later’ payment options, affordable logistics and faster deliveries with next business day deliveries growing significantly, at 21% year-on-year.

The players in the market also experience major challenges while operating in highly dense inner-city areas. Timely deliveries are crucial for the success of businesses, and for the long-term economic growth of metropolitan areas.

Key Market Trends

Growing cross-border trade relations with other countries on various industries

In August 2020, Singapore and Australia signed the digital economy agreement that will open up economic opportunities for both countries. The agreement will facilitate the digitalization of trade processes and make it easier and more cost-effective for Singaporean companies to engage in cross-border business activities with Australia.

The Singapore-Australia Digital Economy Agreement (Sadea) builds on Singapore and Australia's strong bilateral trade and investment flows to enhance economic opportunities in the digital realm. The agreement builds on Australia's and Singapore's leading roles in negotiating new international rules on e-commerce in the World Trade Organisation (WTO), to better facilitate the growing volumes of digital trade across the globe.

It is the second digital economy pact that Singapore has signed, following the Digital Economy Partnership Agreement with Chile and New Zealand in June 2020.

Healthcare sector creating opportunities for the CEP players

Victoria is the largest life sciences state in industry, with 32,849 employees across 372 organisations. New South Wales is the second-largest life sciences state, with 31,365 employees across 365 organizations. The two states represent almost 73% of the life sciences industry in Australia. The New South Wales (NSW) government is investing in creating state-of-the-art health infrastructure. A record AUD 8 billion has been committed to major capital programs between 2018 and 2022.

This investment is expected to observe the construction of new hospitals and healthcare facilities, as well as upgradation and redevelopments of the existing ones. During 2018-2026, NSW Health is likely to invest over AUD 500 million in eHealth initiatives to make sure that its technology continues to support the delivery of quality health services.

The rising healthcare expenditure, the growing awareness among people, and the delivery value chain of the pharma industry are driving the growth of CEP services in this sector. Other factors leading to the overall growth are increased governmental spending on social care and the increasing number of home healthcare delivery models designed by the existing market players. The expansion of express delivery systems in developed nations, such as Australia, is a key contributor to better healthcare delivery models with enhanced services. Growth in the ‘same day’ medical courier service may spur revenue growth considerably.

Competitive Landscape

The Australian CEP market is highly competitive, with the presence of major international players. With a few players holding a significant share, the Australian CEP market has an observable level of consolidation. The market is dominated by 3 top carriers, namely, Australia Post, Toll Group and FedEx.

As several start-ups are entering into the market to leverage digital technologies, there is a trend of large companies acquiring these start-ups to gain a significant footprint in the market. Delivery startups including Deliveroo and Uber Eats are active in Australia. Local startups include Passel, Sendle, Go People and Zoom2U.

There is a growing trend of mergers and acquisitions in the industry, as suppliers seek to attract volume and extend their network in order to deal with the growing parcel demand. For instance, Australia Post has formed an alliance with Aramex, Alibaba, China Post and Qantas for global e-commerce delivery capabilities.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY
2.1 Analysis Methodology
2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS
4.1 Current Market Scenario
4.2 Market Dynamics
4.2.1 Drivers
4.2.2 Restraints
4.2.3 Opportunities
4.3 Industry Attractiveness Porters Five Forces Analysis
4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
4.5 Government Regulations and Initiatives
4.6 Technological Trends and Automation in Australian CEP Industry
4.7 Insights on the E-commerce Industry (Domestic and Cross-border E-commerce)
4.8 Overview of the Logistics Market in Australia
4.9 Brief on Courier Rates
4.10 Elaboration on Warehousing Market of Australia
4.11 Insights on Reverse Logistics and Same-day Delivery Market

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Destination
5.1.1 Domestic
5.1.2 International
5.2 By Channel of distribution
5.2.1 B2B (Business-to-Business)
5.2.2 B2C (Business-to-Consumer)
5.3 By End User Industries
5.3.1 Services (includes BFSI (Banking, Financial Services and Insurance), etc.)
5.3.2 Wholesale and Retail Trade (including E-commerce)
5.3.3 Life Sciences/ Healthcare
5.3.4 Industrial manufacturing
5.3.5 Other End Users

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Overview (Market Concentration, Major Players)
6.2 Company Profiles
6.2.1 Deutsche Post DHL Group
6.2.2 United Parcel Service Inc.
6.2.3 FedEx Corporation
6.2.4 Australian Postal Corporation
6.2.5 Couriers Please(part of Singapore Post)
6.2.6 Toll Group
6.2.7 Direct Couriers Pty Ltd
6.2.8 Allied Express
6.2.9 Kings Transport
6.2.10 Fastway Couriers*
6.3 Other Companies (Key Information/ Overview) - Qantas, Sampson Express, BHF Couriers, Sendle, Zoom2u Pty Ltd, FRF Couriers, Mail Plus Pty Ltd, Deliveroo, Delta Transport Services Pty Ltd, Australasian Mail Services Pty Ltd, Jet Couriers Pty Ltd*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 APPENDIX
8.1 GDP Distribution, by Activity and Region
8.2 Insights on Capital Flows
8.3 Key Data related to E-Commerce and Cross-Border E-Commerce in Australia
8.4 E-Commerce Sales in Australia by Product category
8.5 External Trade Statistics Export and Import, by Product

 

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