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アジア太平洋地域のでんぷん甘味料市場 - 成長、トレンド、COVID-19インパクト、および予測(2022年~2027年)


Asia-Pacific Starch Sweetener Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のでんぷん甘味料市場は、2020-2025年の予測期間中に5.55%のCAGRで成長すると予測されています。 主なハイライト この地域では、ダイエットコークや低カロリー飲料などの低カロリー甘味料や... もっと見る

 

 

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Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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サマリー

アジア太平洋地域のでんぷん甘味料市場は、2020-2025年の予測期間中に5.55%のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト
この地域では、ダイエットコークや低カロリー飲料などの低カロリー甘味料や、ヨーグルト、アイスクリーム、穀物を使ったデザートなどの低カロリー食品への傾倒が人気を博しています。また、砂糖を使わずに食品や飲料を甘くするための試みとして、甘味受容体の生理学的な研究がこれまでにないほど詳細に行われています。
さらに、砂糖をアスパルテームやステビアなどの低カロリー甘味料に置き換えることで、摂取カロリーを減らし、体重や血糖値の管理に役立てることができます。このため、でんぷん糖の需要には大きなギャップが生じ、市場の成長を阻害する可能性があります。


主な市場動向

加工食品における甘味料の需要拡大

カロリー低減のために、食品メーカーはショ糖の代替品を探しています。現在、食品メーカーが提供する製品の大部分は、大量の甘味料や砂糖の代替品で甘味をつけています。甘味料は、ケチャップ、全粒粉パン、サラダドレッシング、ヨーグルト、さらには朝食用シリアルなど、どこにでもあるような製品になっています。世界的な肥満の蔓延とその健康への重大な影響を受け、消費者は砂糖の摂取を抑え、体重増加による健康への悪影響から身を守る方法を模索しています。そのため、アジア太平洋地域では、食品に微妙な味を与えるステビアなどの低カロリー甘味料を使った新製品の発売が最も多くなっています。メーカーは、味、安定性、コストなどを考慮して、低カロリー甘味料を単独またはブレンドして選択します。

オーストラリアは最も成長率の高い市場

オーストラリアの食品甘味料市場は、比較的高い成長率を示しています。この市場の成長は、主に需要の増加に起因しています。これは、甘味料の様々な用途で30%のシェアを占めています。砂糖代替品市場では、ダイエット・ソフトドリンク分野が非常に優勢で、アスパルテームが主要な甘味料として浮上しています。しかし、この地域の厳しい規制が、研究されている市場の成長を妨げることが予想されます。オーストラリアの砂糖業界は、主に天然甘味料の需要増に対応するために、砂糖の代替品の開発に注力しています。さらに、デンプン系甘味料は、天然でクリーンな素材への需要の高まりとともに、国内で絶大な人気を博しており、これが同国内での市場調査を後押ししています。

競争状況

アジア太平洋地域のでんぷん質の甘味料市場の主要なプレーヤーは、幅広い製品を持ち、地理的に強い存在感を示しています。これらの要因は、市場における競争上の優位性をもたらします。これらの企業は、世界中の消費者の様々な嗜好に対応しようとしているため、革新的な製品の発売に注力しています。競争の激しい市場を維持するために、企業は製品ポートフォリオを常に強化し、新しい市場やセグメントの可能性を戦略的に開拓しています。この市場を調査している大手企業には、Cargill社、Tate & Lyle PLC社、Ingredion社、E. I. du Pont de Nemours and Company社などがあります。

その他の特典

Excel形式の市場推定値(ME)シート
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Dextrin
5.1.2 Fructose
5.1.3 High-fructose Corn Syrup
5.1.4 Glucose Syrups
5.1.5 Sugar Alcohols
5.1.5.1 Sorbitol
5.1.5.2 Maltitol
5.1.5.3 Xylitol
5.1.5.4 Erythritol
5.1.5.5 Other Sugar Alcohols
5.2 By Application
5.2.1 Bakery
5.2.2 Dairy and Desserts
5.2.3 Beverages
5.2.4 Meat and Meat Products
5.2.5 Soups, Sauces, and Dressings
5.2.6 Confectionery
5.2.7 Dietary Supplements
5.2.8 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 India
5.3.2 China
5.3.3 Japan
5.3.4 Australia
5.3.5 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Strategies Adopted by Leading Players
6.2 Most Active Companies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Incorporated
6.4.2 The Archer Daniels Midland Company
6.4.3 Tereos SA
6.4.4 Ingredion Inc.
6.4.5 Tate & Lyle PLC
6.4.6 E. I. du Pont de Nemours and Company
6.4.7 VOGELBUSCH Biocommodities GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19 ON THE INDUSTRY

 

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Summary

Asia-Pacific Starch Sweetener Market is projected to grow at a CAGR of 5.55% during the forecast period 2020-2025.

Key Highlights
The inclination toward low-calorie sweetener and low-calorie beverages, such as diet coke and low-calorie drinks, and low-calorie foods, such as yogurt, ice cream, and grain-based desserts, has gained popularity in the region. The physiology of sweetness receptors is also being studied in greater detail, and to the depths that is unprecedented, with an endeavor to make food and beverages sweet without using sugar.
Moreover, the replacement of sugar with low-calorie sweeteners, such as aspartame and stevia can reduce the calorie intake, and thus, help in weight and blood sugar level management. This may create a huge gap in terms of demand for starch sugars, thus, hampering the market growth.


Key Market Trends

Rising Demand for Sweeteners in Processed food

The quest to reduce calories has made food manufacturers look for sucrose replacement with a variety of substitutes. Presently, a majority of their product offerings are sweetened with bulk sweeteners or sugar substitutes. Sweeteners are now becoming a ubiquitous part of products, like ketchup, whole-wheat bread, salad dressing, yogurt, and even breakfast cereals. As the global obesity epidemic and its significant impact on health, consumers are looking for ways to curb their sugar intake and protect themselves from the negative health effects of weight gain. This has led the Asia-Pacific region to record the highest number of new product launches with low-calorie sweeteners such as Stevia which would provide subtle taste to the food. Manufacturers choose the low-calorie sweetener, either on its own or as a blend, based on taste considerations, stability, and cost.

Australia is the Fastest Growing Market

Australia Food Sweetener Market is growing at a comparatively higher growth rate. The market’s growth can be primarily attributed to increasing demand. This accounts for a 30% share in the various applications of sweeteners. The diet-soft drink sector is highly dominant in the sugar substitute market, with aspartame emerging as the leading sweetener. However, stringent regulations in the region are expected to hinder the growth of the market studied. The Australian sugar industry is focusing on developing alternatives for sugars, primarily to cater to the increasing demand for natural sweeteners. Furthermore, starch sweeteners are gaining immense popularity in the country with the increasing demand for natural and clean ingredients, which in turn, is boosting the market studied in the country.

Competitive Landscape

The major players in Asia Pacific starch sweeteners market have a broad range of products and strong geographical presence. These factors give them a competitive advantage in the market. These companies are focused on innovative product launches, as they are trying to cater to various preferences of the consumers, globally. In order to sustain in the competitive market, the companies are enhancing their product portfolios constantly and strategically tapping into the possibilities of the new markets and segments. ​ Some of the major players in the market studied are Cargill, Tate & Lyle PLC, Ingredion, E. I. du Pont de Nemours and Company among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Product Type
5.1.1 Dextrin
5.1.2 Fructose
5.1.3 High-fructose Corn Syrup
5.1.4 Glucose Syrups
5.1.5 Sugar Alcohols
5.1.5.1 Sorbitol
5.1.5.2 Maltitol
5.1.5.3 Xylitol
5.1.5.4 Erythritol
5.1.5.5 Other Sugar Alcohols
5.2 By Application
5.2.1 Bakery
5.2.2 Dairy and Desserts
5.2.3 Beverages
5.2.4 Meat and Meat Products
5.2.5 Soups, Sauces, and Dressings
5.2.6 Confectionery
5.2.7 Dietary Supplements
5.2.8 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 India
5.3.2 China
5.3.3 Japan
5.3.4 Australia
5.3.5 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Strategies Adopted by Leading Players
6.2 Most Active Companies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Cargill Incorporated
6.4.2 The Archer Daniels Midland Company
6.4.3 Tereos SA
6.4.4 Ingredion Inc.
6.4.5 Tate & Lyle PLC
6.4.6 E. I. du Pont de Nemours and Company
6.4.7 VOGELBUSCH Biocommodities GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 AN ASSESSMENT OF THE IMPACT OF COVID-19 ON THE INDUSTRY

 

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