アジア太平洋地域のグアー市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)Asia-Pacific Guar Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027) アジア太平洋地域のグアー市場は、予測期間中にCAGR2.9%で成長すると予測されています。グアー製品は、食品、飲料、繊維、製紙、石油、鉱業、火薬、医薬品、化粧品など、さまざまな用途に使用されています。食品... もっと見る
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サマリーアジア太平洋地域のグアー市場は、予測期間中にCAGR2.9%で成長すると予測されています。グアー製品は、食品、飲料、繊維、製紙、石油、鉱業、火薬、医薬品、化粧品など、さまざまな用途に使用されています。食品・飲料業界では、主に食品添加物、特に増粘剤、安定剤、バインダーなどの機能を持つ成分として需要が拡大しています。採掘は、グアー製品の最大の最終用途産業の1つであることに変わりはありません。この地域では、インドがグアーの主要生産国であり、次いでパキスタンが続きます。インドとパキスタンを合わせると、世界のグァー種子の生産量とグァーガムの輸出量の約95%を占めています。インドとパキスタン以外では、オーストラリアと中国でも少量ながら生産されています。各国からの需要の増加により、インドの輸出市場は大きな伸びを記録している。例えば、農産物・加工食品輸出振興局によると、2018年にインドから中国と日本に輸出されたグアーガムは、それぞれ13,186千米ドル、6804千米ドルを占めた。主な市場動向 様々な産業での応用が生産を後押し 高度に精製されたグアーガムは、アイスクリームやチーズの安定剤、インスタントプリン、ホイップクリームの代用品など、食品の補強剤として使用されています。グアー豆は、タンパク質、ビタミン、その他の食物繊維を多く含んでいるため、いくつかの健康上の利点があり、減量や糖尿病の治療に有用です。グアーは、食品業界で最も広く使用されている汎用増粘剤および食感改良剤です。さらに、グアーガムは魚の餌のペレットのバインダーとしても使用されています。バインダーは、ペレットを水中に入れたときに崩壊しないようにし、池の中の魚の餌の消費量を大幅に減らすことができます。各種金属の採掘では、凝集剤として、また抑圧剤として使用されています。また、グァーシードの消費パターンは、石油産業の需要に大きく影響される。これらの要因が生産に影響を与え、この地域のグアー市場を牽引しています。 インドが市場を独占 グァーシードの消費パターンは、石油産業の需要に大きく影響される。インドは世界のグアー生産量の90%を占め、そのうち約72%は2018年にラジャスタン州から産出されています。ハリヤナ州は総生産量の約11%に貢献する第2位のグアー生産州で、その他の州はグジャラート、パンジャブ、ウッタルプラデシュ、マディヤプラデシュ、タミルナドゥ、マハラシュトラ、カルナタカ、アンドラプラデシュと続いている。国際貿易統計(ITC)によると、2019年、インドは5億5,600万米ドル相当のグアーガムを輸出し、数量は408.15万トンにのぼった。米国は主要な輸出先であり、2億399万米ドルの金額はインドの総輸出の36.7%を占め、これに中国、ロシア、ドイツ、ノルウェーが続き、2019年には16.6%、8.5%、7%、4.6%のシェアとなる。 その他の特典 市場推定値(ME)シート(Excel形式 アナリストによる3ヶ月間のサポート 目次1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions & Market definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain Analysis 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 India 5.1.1 Production Analysis 5.1.2 Consumption Analysis and Market Value 5.1.3 Import Analysis by Volume and Value 5.1.4 Export Analysis by Volume and Value 5.1.5 Price Trend Analysis 5.2 China 5.2.1 Production Analysis 5.2.2 Consumption Analysis and Market Value 5.2.3 Import Analysis by Volume and Value 5.2.4 Export Analysis by Volume and Value 5.2.5 Price Trend Analysis 5.3 Japan 5.3.1 Production Analysis 5.3.2 Consumption Analysis and Market Value 5.3.3 Import Analysis by Volume and Value 5.3.4 Export Analysis by Volume and Value 5.3.5 Price Trend Analysis 5.4 Australia 5.4.1 Production Analysis 5.4.2 Consumption Analysis and Market Value 5.4.3 Import Analysis by Volume and Value 5.4.4 Export Analysis by Volume and Value 5.4.5 Price Trend Analysis 6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 7 IMPACT OF COVID-19
SummaryThe Asia-Pacific Guar Market is projected to grow at a CAGR of 2.9% during the forecast period. Guar products are been used for many applications including food preparations, beverages, textiles, paper industry, petroleum industry, mining, explosives, pharmaceuticals, and cosmetics. Growing demand from the food and beverage industry as an ingredient mainly as a food additive especially for functions like thickener, stabilizer, and binder. Fracking remains one of the biggest end-use industries for guar products. India is the major producer of Guar followed by Pakistan in the region. Together they account for about 95% of total world production of guar seed as well as exports of guar gum. Apart from India and Pakistan, guar is also produced in smaller quantities in Australia and China. Due to increased demand from various countries, the Indian export market has been recording significant growth. For instance, according to the Agricultural and Processed Food Products Exports Development Authority, in 2018 Guar gum, exported by India to China and Japan accounted for USD 13,186 thousand and USD 6804 thousand, respectively. Table of Contents1 INTRODUCTION1.1 Study Assumptions & Market definition 1.2 Scope of the Study 2 RESEARCH METHODOLOGY 3 EXECUTIVE SUMMARY 4 MARKET DYNAMICS 4.1 Market Overview 4.2 Market Drivers 4.3 Market Restraints 4.4 Value Chain Analysis 5 MARKET SEGMENTATION 5.1 India 5.1.1 Production Analysis 5.1.2 Consumption Analysis and Market Value 5.1.3 Import Analysis by Volume and Value 5.1.4 Export Analysis by Volume and Value 5.1.5 Price Trend Analysis 5.2 China 5.2.1 Production Analysis 5.2.2 Consumption Analysis and Market Value 5.2.3 Import Analysis by Volume and Value 5.2.4 Export Analysis by Volume and Value 5.2.5 Price Trend Analysis 5.3 Japan 5.3.1 Production Analysis 5.3.2 Consumption Analysis and Market Value 5.3.3 Import Analysis by Volume and Value 5.3.4 Export Analysis by Volume and Value 5.3.5 Price Trend Analysis 5.4 Australia 5.4.1 Production Analysis 5.4.2 Consumption Analysis and Market Value 5.4.3 Import Analysis by Volume and Value 5.4.4 Export Analysis by Volume and Value 5.4.5 Price Trend Analysis 6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS 7 IMPACT OF COVID-19
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