世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域のコラーゲン市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Asia-Pacific Collagen Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アジア太平洋地域のコラーゲン市場は、予測期間中(2021年~2026年)にCAGR4.87%を記録すると予測されています。 栄養補助食品、食品添加物、飲料、肉製品など、さまざまな用途の主要成分としてコラーゲンの... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
90 英語

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

アジア太平洋地域のコラーゲン市場は、予測期間中(2021年~2026年)にCAGR4.87%を記録すると予測されています。

栄養補助食品、食品添加物、飲料、肉製品など、さまざまな用途の主要成分としてコラーゲンの需要が増加していることが、コラーゲン市場を牽引しています。

さらに、研究活動への投資の増加により、特に韓国、日本、中国、ベトナムなどのアジア太平洋諸国において、フェイスケア製品の主要成分としてコラーゲンを使用した製品が数多く発売されています。

また、宗教上の理由で豚のコラーゲンペプチド成分の食品への使用が禁止されていることから、ハラルやコーシャ認証製品の需要が高まっています。

主な市場動向

コラーゲンは栄養化粧品原料として急速に普及している

アイサ-パシフィック市場では、コラーゲンが効果的な栄養化粧品成分として広く受け入れられています。そのため、同地域ではスキンケアのトレンドとして、コラーゲン入りのフェイスマスクやその他の化粧品が増加傾向にあります。それ以外にも、美容サプリメントは錠剤やドリンクなど様々な形態で販売されています。例えば、インドで美容サプリメントを提供しているAmino Collagen Indiaは、Meiji Amino Collagenというブランドで展開している有力プレイヤーの一つです。また、シンガポールや日本などの東南アジア諸国では、様々な料理を提供する「ビューティーレストラン」が誕生しており、その多くはコラーゲンを使用した商品です。これらのトレンドは、栄養補助食品の原料としてのコラーゲンの使用を促進することが期待されます。

健康補助食品への需要の高まり

アジア太平洋市場は、ヘルスケア、特に関節炎において、治療行為から予防管理へのパラダイムシフトを目撃しており、それが主要な成長要因となっています。健康的なライフスタイルの重要性が高まるにつれ、多くの企業がタンパク質やアミノ酸のサプリメントの製造に参入し、コラーゲンやその誘導体の需要を促進しています。コラーゲンはタンパク質強化の原料として、製品の官能特性を維持しながら優れた溶解性を提供するため、さまざまな濃度の液体および粉末飲料に使用されています。

競合他社の状況

アジア太平洋地域のコラーゲン市場は、様々な地域およびグローバル企業の存在により、断片化され競争が激しくなっています。市場をリードするプレイヤーの中には、M&A、事業拡大、パートナーシップ、製品イノベーションなどの戦略を駆使している企業もあります。市場で最も活発な企業は、新田ゼラチンやオージー・ゼラチン・カンパニーなどです。また、アジア太平洋地域のコラーゲン市場の主要企業は、製品イノベーションを通じて製品ポートフォリオを強化するため、研究開発に投資しています。

その他の特典

市場推定値(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

ページTOPに戻る


目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study
1.4 Research Phases

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Source
5.1.1 Animal-based Collagen
5.1.2 Marine-based Collagen
5.2 Application
5.2.1 Dietary Supplements
5.2.2 Meat Processing
5.2.3 Food
5.2.4 Cosmetics and Personal care
5.2.5 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 Australia
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South-Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Major Strategies by Key Players
6.2 Most Active Companies in the Past Five Years
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Hangzhou Nutrition Biotechnology Co., Ltd.
6.4.2 Jiangxi Cosen Biochemical Co., Ltd.
6.4.3 Nitta Gelatin, NA Inc.
6.4.4 Titan Biotech.
6.4.5 Rousselot
6.4.6 Advance Inorganics
6.4.7 Darling Ingredients Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Asia-Pacific collagen market is forecasted to witness a CAGR of 4.87% during the forecast period (2021 - 2026).

The increasing demand for collagen as a key ingredient in various applications, such as dietary supplements, food additives, beverages, and meat products, has been driving the collagen market.

Additionally, increased investments in research activities are leading to numerous product launches with collagen as a key ingredient in face care products, especially in South Korea, Japan, China, Vietnam, among other Asia-Pacific countries.

Moreover, there is a rise in the demand for halal and kosher-certified products due to the prohibition of the use of porcine collagen peptide ingredients in food products on religious grounds.

Key Market Trends

Collagen Rapidly Emerging as a Nutricosmetic Ingredient

Aisa-Pacific market has witnessed greater acceptance for collagen as an effective nutricosmetic ingredient. Thus, there is an increasing trend of collagen-enriched face masks and other cosmetic products as a skin care trend in the region. Apart from that, beauty supplements are available in various forms such as tablets and drinks. For instance, Amino Collagen India is one of the prominent players that operates under the brand, Meiji Amino Collagen, which provides beauty supplements in India. Additionally, Southeast Asian countries, such as Singapore and Japan, have seen the emergence of “beauty restaurants” that offer a variety of delicacies, many of which are collagen-based products. These trends are expected to drive the usage of collagen as an ingredient in nutricosmetic products.

Growing Demand for Dietary Supplements

Asia-Pacific marketplace has witnessed a paradigm shift from curative practices to preventive management in healthcare, especially in arthritis, which makes it a prime growth factor. The growing importance of a healthy lifestyle has attracted many companies to enter into the production of proteins and amino acids supplements, which is driving the demand for collagen and its derivatives. Since collagen acts as an ingredient for protein enrichment, offering excellent solubility while preserving the sensorial characteristics of the product, therefore, it is used in liquid and powder drinks in varying concentrations.

Competitive Landscape

The Asia-Pacific collagen market is fragmented and competitive with the presence of various regional and global players. Some of the leading market players are using strategies such as mergers and acquisitions, expansions, partnerships and product innovations. The most active companies in the market include Nitta Gelatin and Aussie Gelatin Company. Key players in the Asia-Pacific collagen market are also investing in R&D to enhance their product portfolios through product innovations.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study
1.4 Research Phases

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porters Five Force Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 Source
5.1.1 Animal-based Collagen
5.1.2 Marine-based Collagen
5.2 Application
5.2.1 Dietary Supplements
5.2.2 Meat Processing
5.2.3 Food
5.2.4 Cosmetics and Personal care
5.2.5 Other Applications
5.3 Geography
5.3.1 Asia-Pacific
5.3.1.1 China
5.3.1.2 Australia
5.3.1.3 Japan
5.3.1.4 South-Korea
5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Major Strategies by Key Players
6.2 Most Active Companies in the Past Five Years
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Hangzhou Nutrition Biotechnology Co., Ltd.
6.4.2 Jiangxi Cosen Biochemical Co., Ltd.
6.4.3 Nitta Gelatin, NA Inc.
6.4.4 Titan Biotech.
6.4.5 Rousselot
6.4.6 Advance Inorganics
6.4.7 Darling Ingredients Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(その他)の最新刊レポート


よくあるご質問


Mordor Intelligence社はどのような調査会社ですか?


Mordor Intelligenceは世界の多様な市場に関する重要動向、技術、競争、機会について調査しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/20 10:26

143.76 円

160.81 円

193.57 円

ページTOPに戻る