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アフリカのスープ市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)


Africa Soup Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アフリカのスープ市場は、予測期間中にCAGR3.2%で成長すると予測されています。 主なハイライト 健康志向の高まりと簡便な食品への需要の高まりが、アフリカのスープ市場の成長を促す主な要因となっていま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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91 英語

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サマリー

アフリカのスープ市場は、予測期間中にCAGR3.2%で成長すると予測されています。

主なハイライト
健康志向の高まりと簡便な食品への需要の高まりが、アフリカのスープ市場の成長を促す主な要因となっています。
入手しやすい、調理時間が短い、旅行に便利、保存性が高いなどの要因が、スープ市場における付加的な利点となっています。
幅広いフレーバーの提供やより便利なパッケージングなどのイノベーションが、予測期間中のアフリカ市場の成長を促進すると予想されます。


主な市場動向

南アフリカにおけるスープの消費量の増加

特に中・高所得者層では、利便性を求める声が高まっており、利便性を高めるためにお金を払う余裕があるため、市場の成長にプラスの影響を及ぼしています。消費者は、栄養価の高い健康的な製品を好む傾向にある。健康的な食生活を維持しようという意識が高まるにつれ、スープの消費量も増加しています。多くの野菜スープの主原料であるトマトは、AやCなどの多くのビタミンを含み、がん、特に前立腺がんのリスクを低減するのに役立ちます。市場関係者は、保存料や人工香料の使用を控え、スープの中核となるおいしさの価値を向上させようと最善を尽くしています。

スーパーマーケットにおけるスープの販売拡大

スープ類は、国内での根強い需要からスーパーマーケットが仕入れを開始し、主にスーパーマーケットで販売されています。売り場面積が広く、品揃えが豊富であることは、スーパーマーケットでの売上を伸ばす上で、あまり有利な条件ではありません。特に、ブランド志向の強い消費者は、スーパーマーケットでの買い物を好みますが、その理由は、スーパーマーケットにはブランドが豊富に揃っているからです。このような商品の陳列は目立つし、革新的な商品とベストセラーの間のバランスも取れている。また、スーパーマーケットでは、高級品と割安品の両方を提供しているため、あらゆる層の消費者にアピールすることができる。

競合他社の状況

アフリカのスープ市場は、主要企業が市場を支配することで統合されています。新製品開発、提携、拡大、M&Aは、需要の増加に対応するために各社が採用する戦略である。主要なプレーヤーは、他の間でユニリーバ、キャンベルスープカンパニー、クラフトハインツとネスレSAです。

その他の特典

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Category
5.1.1 Vegetarian Soups
5.1.2 Non-Vegetarian Soups
5.2 By Type
5.2.1 Dehydrated Soups
5.2.2 Instant Soups
5.2.3 Others
5.3 By Packaging
5.3.1 Canned
5.3.2 Pouch
5.3.3 Other Packaging
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarket/Hypermarket
5.4.2 Convenience Stores
5.4.3 Online Retail
5.4.4 Others
5.5 Geography
5.5.1 South Africa
5.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Unilever
6.4.2 Campbell Soup Company
6.4.3 Kraft Heinz
6.4.4 Mars, Incorporated
6.4.5 Nestle SA
6.4.6 ConAgra Foods
6.4.7 General Mills
6.4.8 Baxter's Food Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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Summary

Africa soup market is projected to grow at a CAGR of 3.2% during the forecast period.

Key Highlights
The increasing health consciousness and growing demand for convenience foods are the major factors driving the African soup market’s growth.
Factors, such as high availability, lesser cooking time, travel-friendly, and good shelf life are added advantages in the soup market.
Innovation in terms of wider flavor offerings and more convenient packaging are expected to drive the African market’s growth over the forecast period.


Key Market Trends

Increased Soup Consumption in South Africa

The demand for convenience has been increasing, particularly among middle-to-higher-income consumers, who can afford to pay more for added convenience, thereby positively affecting market’s growth. Consumers are more inclined toward healthy products that provide high nutritional benefits. With the growing awareness of maintaining healthy dietary habits, there is an increase in consumption of soups. Tomato, which is the main ingredient in many vegetable soups, contains many vitamins, such as A and C and helps reduce the risk of cancer, particularly prostate cancer. Market players are trying their best to improve the core goodness values of soups, with less preservatives and artificial flavors.

Increased Sales of Soups in Supermarkets

Soups are sold primarily through supermarkets as they have begun to stock soups due to the persistent demand for such products in the country. Large retail space and a wide range of product options are few favorable characteristics for higher supermarket sales. Some sections of people, in specific, consumers who are brand conscious prefer shopping from supermarkets, because of the brand assortment in these stores. These product displays are prominent and strike a balance between innovative products and bestsellers. Also, supermarkets offer both upscale options and discounted products, so that they appeal to all classes of consumers.

Competitive Landscape

Africa soup market is consolidated with key players dominating the market. New product development, partnership, expansion, mergers and acquisitions are the strategies adopted by the companies to cater to the growing demand. The major players are Unilever, Campbell Soup Company, Kraft Heinz and Nestle SA among others.

Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Deliverables
1.2 Study Assumptions
1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY
3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION
5.1 By Category
5.1.1 Vegetarian Soups
5.1.2 Non-Vegetarian Soups
5.2 By Type
5.2.1 Dehydrated Soups
5.2.2 Instant Soups
5.2.3 Others
5.3 By Packaging
5.3.1 Canned
5.3.2 Pouch
5.3.3 Other Packaging
5.4 By Distribution Channel
5.4.1 Supermarket/Hypermarket
5.4.2 Convenience Stores
5.4.3 Online Retail
5.4.4 Others
5.5 Geography
5.5.1 South Africa
5.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE
6.1 Most Active Companies
6.2 Most Adopted Strategies
6.3 Market Share Analysis
6.4 Company Profiles
6.4.1 Unilever
6.4.2 Campbell Soup Company
6.4.3 Kraft Heinz
6.4.4 Mars, Incorporated
6.4.5 Nestle SA
6.4.6 ConAgra Foods
6.4.7 General Mills
6.4.8 Baxter's Food Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

 

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