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アクティブ&インテリジェントパッケージング市場 - 成長、トレンド、COVID-19の影響、予測(2022年 - 2027年)


Active and Intelligent Packaging Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

アクティブ&インテリジェントパッケージング市場の2020年の市場規模は175億米ドルであった。2026年には251億6000万米ドルの規模に達し、予測期間2021~2026年にはCAGR6.78%を記録すると予想されています。食品... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Mordor Intelligence
モードーインテリジェンス
2022年1月17日 US$4,750
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121 英語

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サマリー

アクティブ&インテリジェントパッケージング市場の2020年の市場規模は175億米ドルであった。2026年には251億6000万米ドルの規模に達し、予測期間2021~2026年にはCAGR6.78%を記録すると予想されています。食品、製薬、その他の業界では、寿命が限られ、環境に関する特定の要件を満たす製品を扱うサプライチェーンの専門家にとって、廃棄物の削減と効率化はますます重要になっており、開封前と開封後の両方で食品の鮮度を維持できるパッケージや、食品の保存方法に関するパッケージ上のメッセージへの関心が高まっていることを示しています。

主なハイライト
英国WRAPの調査によると、家庭の食品廃棄物の60%は、人々が食べられるものを適切な時期に消費しないことに起因していると結論付けられています。その答えは、より効果的なブランディングとラベリングという2つのアプローチにあるのです。消費者が食品の賞味期限をよりよく理解できるようにすることと、食品を長持ちさせるためのアクティブでインテリジェントなパッケージングイノベーションです。
アクティブでインテリジェントなパッケージングとは、水分を減らす小袋や抗菌ライニングから、アレルゲンセンサーや物理的衝撃のインジケーターまで、あらゆるものを含んでいます。このように包装された製品、特に生鮮食品は、企業と消費者の双方に対してより高い透明性を提供することができます。インテリジェント・パッケージング・ソリューションは、製品のトレーサビリティを向上させるため、医薬品分野のバイヤーによって広く導入されている。このようなパッケージは、スマートフォンのスキャンによって医薬品の情報に簡単にアクセスすることを可能にします。
2020年5月、超低消費電力半導体を供給するActive and Intelligent Packaging Association(AIPIA)のメンバーで、スウォッチグループの一員であるEM Microelectronicは、30年にわたるRFID開発を経て、強化型製品認証二周波RAINFC技術を発表しました。小売業者やブランドは、消費者のプライバシーを侵害することなく、いつでもどこでも商品を購入できるだけでなく、商品のライフサイクルを通じて顧客とやり取りできるようになり、総合的なオムニチャネル体験を提供できるようになります。ブランドと小売業者は、NFCとRAIN RFIDを1つのチップに搭載することで、サプライチェーン管理、消費者エンゲージメント、製品認証のための強力なオールインワンツールとしてのメリットを享受することができるのです。
2020年3月、Origin Labが運営するカリフォルニア州の麻を原料としたカンナビジオールのスタートアップ企業PearlCBDは、顧客への情報配信にNFC(近距離無線通信技術)を利用した「インテリジェントラベル」を使用して製品を販売しています。同社は今年から商品の製造・販売を開始し、ラベルに組み込まれたパッシブNFCタグにそれぞれ固有のID番号をコード化し、ユーザーが購入前に商品の真偽を確認したり、成分やその他の内容に関する実験結果を閲覧したりできるようにしています。
COVID-19の発生に伴い、ドラッグデリバリー、消費者製品ディスペンサー、アクティブパッケージングソリューションの世界有数のメーカーであるAptarGroupは、N95フィルター付き面体呼吸器(N95マスク)を簡単に消毒できるソリューションの米国FDA緊急使用承認(EUA)を求めています。この消毒プロセスでは、N95マスクのカバーとAptarのActivShieldを1ガロンのビニール袋の中に入れて使用します。Aptar ActivShieldは密閉された袋の中で大量の二酸化塩素を放出し、マスクの除染を行います。このプロセスは、マスクが再び着用できるようになるまで、わずか3時間しかかかりません。マスクが使用されている地域の病院でオンサイトで実施することができます。


主な市場動向

食品は大きなシェアを占める


毎年、人類が生産する食料の約3分の1が廃棄されています。国連の食糧農業機関(Food and Agriculture Organisation)によると、人々は365日ごとに13億トン以上の食用食品を捨てているという。これは9000億ドル以上の損失に相当し、先進国では発展途上国に比べて2倍以上になっています。報告によると、ほぼ毎年、豊かな国の消費者は、サハラ以南のアフリカの全純食糧生産量(2億3000万トン)とほぼ同量の食料(2億2200万トン)を廃棄している。これらの事例はすべて、食品産業において鮮度を保つためのスマートでインテリジェントなパッケージングを継続的に開発する理由となるものです。
2020年4月、オーストラリアのニューサウスウェールズに拠点を置くジェットテクノロジーズは、間接接触型食品包装を含むさまざまな印刷・包装用途に使用できる新しい抗菌保護フィルムを発売しました。このフィルムは、何人が製品に接触しても、10年間は有効です。センサー技術、指標(鮮度、完全性、時間-温度指標、TTIなど)、無線自動識別(RFID)の使用によるインテリジェントパッケージングシステムの進化は、肉や肉製品にも使用できる可能性があると評価されています。
2020年3月、エクアドルの大手乳製品メーカーであるエル・オルデーニョは、同国の乳製品産業を支援する新たなソリューションを発表した。QRコードを搭載したオリジナルパッケージで再登場したTRU牛乳のモニタリングに、ブロックチェーン技術を活用するのだ。スマートフォンでラベルを読み取ると、生産者だけでなく、品質センター、コールドチェーン、流通センターなど、牛乳が食卓に届くまでの道のりを知ることができるようになるのです。
2020年1月、AIMPLASはSafetySenseO2プロジェクトを立ち上げ、パッケージ内の酸素の存在を検出する能力を持つ印刷センサーを開発しました。これにより、非破壊かつ経済的な方法で、輸送・保管中だけでなく、改質雰囲気包装(MAP)のインライン欠陥の検出が可能になると期待されている。その上、酸素センサーは消費者に食品の品質と安全性に関する情報を常に提供し、食中毒のリスクを低減させるという。


アジア太平洋地域が大きく成長すると予想される


2019年7月に開催されたAIPIA China Summitでは、多くの中国の製造業にとってアクティブでインテリジェントなパッケージング技術の利点が挙げられています。このプログラムは、スマートパッケージングに対する中国のニーズと、パッケージング部門に真の価値を提供するためにさまざまな技術をどのように適応させることができるかを説明するために設計されています。インドでは、約40%の食品が市場に出る前に廃棄されています。すべての包装は加工段階で行われています。そのほとんどが水分を閉じ込め、食品を急速に劣化させるため、積極的な活用とインテリジェントなパッケージングが必要です。
2019年8月、オーストラリアにあるThe Old Kempton Distillery(OKD)は、オーストラリア全土および世界でのシェア拡大に伴い、偽造品対策としてNFC技術を活用するとともに、高価なウイスキーやジンなどの酒類製品のブランディングを向上させるために、NFC技術を活用していました。AusNFCが提供するNFCソリューションは、HID GlobalのTrusted Tagソリューションを採用し、各ボトルを一意に識別し、OKDから会社や製品に関するウェブベースのコンテンツを配信します。ユーザーは、スマートフォンを介して対話することができます。コンテンツには、ビデオ、会員特典、ウェブサイトへのリンクなどを含めることができます。
2019年6月、Nestlėの中国事業は、ブロックチェーン経由で追跡可能な情報量を拡大し、2020年にこの在庫を15~18%増加させる目標を設定しました。グローバルでは''完全なサプライチェーンの透明性''を実現する計画を発表しています。中国では、2018年に栄養・乳製品カテゴリーを中心に50製品にブロックチェーンを採用した。さらに、追跡可能な情報の種類を洗練・拡大し、消費者により適切な製品情報を提供したいと考えている。お客様からすると、QRコードを読み取ると、その商品がどこにあったのかが正確にわかる仕組みになっています。そのようなデータや情報にアクセスできるため、正当性や信頼性のレベルが高まるのです。
中国における乳児用粉ミルクの偽造の多さは、この巨大市場に正規品と慎重に規制された製品を供給している企業にとって大きな懸念材料です。世界有数の乳製品メーカーであるFrieslandCampina社は、AIPIAの長年の会員であるKezzler社を指名し、市場で広く使用されている同社のFRISOシリーズのグローバルシリアライズとトラック&トレースサービスを提供することにしました。コードはKezzler社の特許である暗号化技術により生成されます。FRISO Gold、Prestige、FRISOMUMの各ユニットにつき、1つ目のQRコードがFRISO Gold、Prestige、FRISOMUMの下に配置され、追跡サービスに使用できます。2つ目のQRコードは製品内部に配置され、ロイヤルティプログラムやプロモーションなど、消費者と直接関わるためのチャネルを提供します。


競合他社の状況

アクティブ&インテリジェントパッケージング市場は断片的で、多くのプレイヤーが同じ空間で競争しています。この業界は構造化されておらず、重要なプレーヤーが少ないため、中小企業間の競争は激しくなっています。中小企業は、調査した市場の高成長ポテンシャルを活用することを目的として、台頭してきています。Amcor Ltd、WestRock Company、Crown Holdings Inc.、Ball Corporationなどが主要なプレーヤーです。これらの企業は、既存市場だけでなく未開拓の市場でも戦略的に存在感を高めています。


2020年2月 - スマートラックのトランスポンダ部門を買収する契約を締結してからわずか数カ月、同社は本日、ブラジル初、世界で5番目となる次のRFID(無線自動識別)製造施設の所在地を発表しました。新工場はVinhedo(SP)に位置し、2021年にオープンする予定です。Avery DennisonはImpinjおよびNXPと提携し、世界トップクラスのRFIDタグを開発し、最新のチップ技術をパッケージングソリューションに組み込んでいます。
2019年10月 - Amcor Capsulesと統合ソリューションプロバイダーの凸版印刷は、ワインと蒸留酒のための新しいNFC対応偽造防止システムで提携した。新しいInTactカプセルは、開封や改ざんを検知するNFCタグを内蔵し、グレーマーケットでの横流しや不正な詰め替えを防止します。このタグはカプセルの内側に目立たないように組み込まれているため、アルコール飲料メーカーは充填や包装の工程を大幅に変更することなく、このタグを採用することができます。


その他のメリット

市場推定(ME)シート(Excel形式
アナリストによる3ヶ月間のサポート

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目次

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.5 Market Challenges

5 IMPACT OF COVID-19 ON PACKAGING INDUSTRY

6 GLOBAL ACTIVE AND INTELLIGENT PACKAGING MARKET – BY FUNCTION
6.1 Supply Chain Management
6.2 Product Freshness
6.3 Consumer Convenience
6.4 Brand Protection
6.5 Product Information

7 SMART PACKAGING MARKET LANDSCAPE
7.1 Active Packaging
7.2 Intelligent Packaging
7.3 Modified Atmosphere Packaging

8 MARKET SEGMENTATION
8.1 Active Packaging Market
8.1.1 By Type
8.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
8.1.1.2 Moisture  Scavengers
8.1.1.3 Microwave Susceptors
8.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
8.1.2 By End-User Industry
8.1.2.1 Food
8.1.2.2 Beverages
8.1.2.3 Other End-User Industries
8.2 Intelligent Packaging Market
8.2.1 By Type
8.2.1.1 Coding and Markings
8.2.1.2 Antenna (RFID & NFC)
8.2.1.3 Sensors & Output Devices
8.2.1.4 Other Intelligent Packaging Technologies
8.2.2 By End-User Industry
8.2.2.1 Food
8.2.2.2 Beverage
8.2.2.3 Pharmaceuticals
8.2.2.4 Industrial
8.2.2.5 Logistics
8.2.2.6 Other End-User Industries
8.2.3 Active and Intelligent Packaging
8.2.3.1 By Geography
8.2.3.1.1 North America
8.2.3.1.1.1 United States
8.2.3.1.1.2 Canada
8.2.3.1.2 Europe
8.2.3.1.2.1 United Kingdom
8.2.3.1.2.2 Germany
8.2.3.1.2.3 France
8.2.3.1.2.4 Italy
8.2.3.1.2.5 Rest of Europe
8.2.3.1.3 Asia Pacific
8.2.3.1.3.1 China
8.2.3.1.3.2 India
8.2.3.1.3.3 Japan
8.2.3.1.3.4 Rest of Asia Pacific
8.2.3.1.4 Latin America
8.2.3.1.5 Middle East and Africa

9 COMPETITIVE INTELLIGENCE
9.1 Company Profiles
9.1.1 Amcor Ltd
9.1.2 Avery Dennison
9.1.3 Ball Corporation
9.1.4 Coveris Holdings SA
9.1.5 Crown Holdings Inc.
9.1.6 Dessicare Inc.
9.1.7 Graphic Packaging International LLC
9.1.8 Landec Corporation
9.1.9 Sealed Air Corp
9.1.10 Timestrip UK Ltd
9.1.11 WestRock Company

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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Summary

The active and intelligent packaging market was valued at USD 17.5 billion in 2020. It is expected to reach a value of USD 25.16 billion by 2026, registering a CAGR of 6.78% during the forecast period 2021-2026. For supply chain professionals in the food, pharmaceutical and other industries that deal in products with limited longevity and specific environmental requirements, waste reduction and increased efficiency is only becoming more critical which shows there is a clear interest in packaging that can maintain food freshness, both before and after opening, and also in more explicit on-pack messages about how to store food.

Key Highlights
In the United Kingdom, according to a study conducted by WRAP it is was concluded that 60% of household food waste arises from people not consuming edible goods in proper time. The answer even lies in the twofold approach of more effective branding and labeling. It allows consumers to understand better the shelf life of food and active and intelligent packaging innovations that help foodstuffs last longer.
Active and intelligent packaging includes anything from moisture reduction sachets and anti-microbial linings to allergen sensors and physical shock indicators. The upshot is that products, particularly perishables packaged in this way, provide greater transparency to both enterprises and consumers. Intelligent packaging solutions are widely being deployed by buyers in the pharmaceutical sector to improve the traceability of products. Such packages enable easy access to information about medicine through smartphone scanning.
In May 2020, EM Microelectronic, an Active and Intelligent Packaging Association (AIPIA) member supplying ultra-low-power semiconductors, part of the Swatch Group, with RFID development stretching back 30 years launched its enhanced product authentication dual-frequency RAINFC technology. It enables retailers and brands to offer their customers a holistic omnichannel experience, allowing them not only to purchase the products anytime, anywhere, but to interact with them throughout their life-cycle without compromising consumer privacy. Brands and retailers benefit from the combination of NFC with RAIN RFID in a single chip, making it a powerful all-in-one tool for supply chain management, consumer engagement, and product authentication.
In March 2020, A California hemp-based cannabidiol startup company, PearlCBD, operated by Origin Lab, is selling its products with ‘intelligent labels’ that uses Near Field Communication technology (NFC) in the delivery of information to its customers. The company began manufacturing and selling its goods this year, each with a unique ID number encoded on a passive NFC tag built into a label so that users can verify product authenticity before purchase and view lab test results regarding ingredients and other content.
With the outbreak of COVID-19, AptarGroup, one of the world’s leading makers of drug delivery, consumer product dispensing, and active packaging solutions, is seeking US FDA Emergency Use Authorization (EUA) for a solution that allows easy disinfecting of N95 filtering facepiece respirators (N95 mask). In this disinfecting process, the N95 mask cover and a small strip of Aptar’s ActivShield are placed inside any available one-gallon plastic bag. The strip releases a significant amount of chlorine dioxide inside the sealed bag to decontaminate the mask. The process takes only three hours until the mask is ready to wear again. It can be performed on-site at the local hospital where the mask is being used.


Key Market Trends

Food to Account Significant Share


Every year, approximately one-third of the food the humans produce globally is wasted. According to the UN' Food and Agriculture Organisation, people throw away more than 1.3 billion tonnes of food intended for human consumption every 365 days. That represents more than USD 900 billion in losses and is more than twice in developed countries compared to developing nations. Reportedly, almost every year, consumers in rich countries waste almost as much food (222 million tonnes) as the entire net food production of sub-Saharan Africa (230 million tonnes). All these instances provide the reason for the continual development of smart and intelligent packaging in the food industry to keep its freshness intact.
In April 2020, Jet Technologies, based in New South Wales Australia, has launched a new anti-microbial protective film that can be used for various print and packaging applications, including indirect contact food packaging. The film is active for ten years, regardless of how many people come into contact with the product. The evolution of intelligent packaging systems, through the use of sensor technologies, indicators (including freshness, integrity, and time-temperature indicators, TTI), and radio frequency identification (RFID), has been assessed for the potential use in meat and meat products as well.
In March 2020, El Ordeño, one of Ecuador's leading dairy producers, announced a new solution to support the dairy industry in that country. It will use the blockchain-based technology to monitor its TRU milk products, which have been re-launched with original packaging featuring a QR code. By scanning the label with a smartphone, consumers can now access information about the path that the milk has traveled, including information about the producer as well as the quality centers, cold chains, and distribution centers the milk passed through on its way to the table.
In January 2020, AIMPLAS has launched the SafetySenseO2 project to develop a printed sensor with the capacity to detect the presence of oxygen inside the packaging. The company hopes that this will make it possible to detect in-line defects in modified atmosphere packaging (MAP) in a non-destructive and economical way, as well as during transportation and storage. Besides, the oxygen sensor will reportedly provide the consumer with information about the quality and safety of the food at all times, to reduce the risk of food poisoning.


Asia Pacific is Expected to Witness Significant Growth


AIPIA China Summit, which was held in July 2019, listed the advantages of active and intelligent packaging technologies for many Chinese manufacturing sectors. The program has been designed to explain China'sChina's needs for smart packaging and how the different technologies can be adapted to offer real value to the packaging sector. In India, some 40% of foodstuffs are wasted before reaching the market; all packaging is done at the processing stage. Most of it traps moisture, which causes the food to deteriorate rapidly, which requires active use and intelligent packaging.
In August 2019, The Old Kempton Distillery (OKD), located in Australia, was utilizing NFC technology to combat counterfeits, as well as to improve the branding of its high-value whiskey, gin, and other liquor products as the company expand its market share across Australia and around the world. The NFC solution, provided by AusNFC, employs HID Global'sGlobal's Trusted Tag solution to uniquely identify each bottle and deliver web-based content from OKD about the company and the products. Users can interact via their smartphone. Content can include videos, membership offers, and links to websites.
In June 2019, Nestlė'sNestlė's China operation was set to expand the amount of information traceable via Blockchain with a target to increase this inventory between 15 – 18% in 2020. Globally the company has announced plans to achieve ''full supply chain transparency''. In China, it adopted Blockchain on 50 products in 2018, mainly in nutritional and dairy categories. Additionally, it hopes to refine and expand the types of information that can be traced, offering consumers more relevant product information. From a customer's point of view, when he or she scans the QR code, the system tells them exactly where the product has been. It increases the level of legitimacy and trustworthiness because they can access that type of data and information.
The high level of counterfeit infant formula in China is a significant concern for those supplying this massive market with authentic and carefully regulated products. One of the world's top dairy producers, FrieslandCampina, has appointed long-standing AIPIA member Kezzler to provide global serialization and track & trace services for its FRISO range used extensively in the market. The codes are generated using Kezzler'sKezzler's patented encryption technology. For each unit of FRISO Gold, Prestige, or FRISOMUM, the first QR code is located under the can be used for track and trace purposes. A second QR code will be placed inside the product and provides a channel for direct consumer engagement, including loyalty programs and promotions.


Competitive Landscape

The active and intelligent packaging market is fragmented, with many players competing in the same space. The unstructured nature of the industry with very few significant players implies an intense rivalry between the smaller companies. Smaller firms are on the rise, with the aims of utilizing the high-growth potential of the market studied. Amcor Ltd, WestRock Company, Crown Holdings Inc., and Ball Corporation are some of the key players. These players are strategically expanding their presence in the existing as well as untapped markets.


February 2020 - Just months after signing a deal to acquire Smartrac’s transponder division, the company announced today the location of its next RFID (Radio Frequency Identification) manufacturing facility, first in Brazil and fifth in the world. The new factory will be located in Vinhedo (SP), opening in 2021. Avery Dennison partners with Impinj and NXP to develop world-class RFID tags and incorporates the latest chip technology into its packaging solutions.
October 2019 - Amcor Capsules and integrated solutions provider Toppan Printing have teamed up for a new NFC-enabled anti-counterfeiting system for wine and spirits. The new InTact capsule incorporates an NFC tag that detects opening or tampering, to prevent grey-market diversion and fraudulent refilling. The tag is discreetly integrated on the inside of the capsule, which allows alcoholic beverage manufacturers to adopt it without having to make drastic changes to filling and packaging processes.


Additional Benefits:

The market estimate (ME) sheet in Excel format
3 months of analyst support



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Table of Contents

1 INTRODUCTION
1.1 Study Assumptions and Market Definition
1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT
4.1 Market Overview
4.2 Industry Value Chain Analysis
4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
4.3.1 Threat of New Entrants
4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
4.3.4 Threat of Substitute Products
4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
4.4 Market Drivers
4.5 Market Challenges

5 IMPACT OF COVID-19 ON PACKAGING INDUSTRY

6 GLOBAL ACTIVE AND INTELLIGENT PACKAGING MARKET – BY FUNCTION
6.1 Supply Chain Management
6.2 Product Freshness
6.3 Consumer Convenience
6.4 Brand Protection
6.5 Product Information

7 SMART PACKAGING MARKET LANDSCAPE
7.1 Active Packaging
7.2 Intelligent Packaging
7.3 Modified Atmosphere Packaging

8 MARKET SEGMENTATION
8.1 Active Packaging Market
8.1.1 By Type
8.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
8.1.1.2 Moisture  Scavengers
8.1.1.3 Microwave Susceptors
8.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
8.1.2 By End-User Industry
8.1.2.1 Food
8.1.2.2 Beverages
8.1.2.3 Other End-User Industries
8.2 Intelligent Packaging Market
8.2.1 By Type
8.2.1.1 Coding and Markings
8.2.1.2 Antenna (RFID & NFC)
8.2.1.3 Sensors & Output Devices
8.2.1.4 Other Intelligent Packaging Technologies
8.2.2 By End-User Industry
8.2.2.1 Food
8.2.2.2 Beverage
8.2.2.3 Pharmaceuticals
8.2.2.4 Industrial
8.2.2.5 Logistics
8.2.2.6 Other End-User Industries
8.2.3 Active and Intelligent Packaging
8.2.3.1 By Geography
8.2.3.1.1 North America
8.2.3.1.1.1 United States
8.2.3.1.1.2 Canada
8.2.3.1.2 Europe
8.2.3.1.2.1 United Kingdom
8.2.3.1.2.2 Germany
8.2.3.1.2.3 France
8.2.3.1.2.4 Italy
8.2.3.1.2.5 Rest of Europe
8.2.3.1.3 Asia Pacific
8.2.3.1.3.1 China
8.2.3.1.3.2 India
8.2.3.1.3.3 Japan
8.2.3.1.3.4 Rest of Asia Pacific
8.2.3.1.4 Latin America
8.2.3.1.5 Middle East and Africa

9 COMPETITIVE INTELLIGENCE
9.1 Company Profiles
9.1.1 Amcor Ltd
9.1.2 Avery Dennison
9.1.3 Ball Corporation
9.1.4 Coveris Holdings SA
9.1.5 Crown Holdings Inc.
9.1.6 Dessicare Inc.
9.1.7 Graphic Packaging International LLC
9.1.8 Landec Corporation
9.1.9 Sealed Air Corp
9.1.10 Timestrip UK Ltd
9.1.11 WestRock Company

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

 

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