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ヘルスケア・アナリティクス市場:タイプ別(記述的、事前記述的、コグニティブ)、アプリケーション別(財務、運用、RCM、不正、臨床)、コンポーネント別(サービス、ハードウェア)、デプロイメント別(オンプレミス、クラウド)、エンドユーザー別(プロバイダー、ペイアー) - 2026年までの世界予測


Healthcare Analytics Market by Type (Descriptive, Prescriptive, Cognitive), Application (Financial, Operational, RCM, Fraud, Clinical), Component (Services, Hardware), Deployment (On-premise, Cloud), End-user (Providers, Payer) - Global Forecast to 2026

ヘルスケア分析とは、統計的、定量的、予測的、比較的、認知的、およびその他の新しい応用分析モデルによって開発されたデータおよび関連するビジネスインサイトを効率的に利用することです。医療分析ツールは、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2021年9月8日 US$4,950
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273 310 英語

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サマリー

ヘルスケア分析とは、統計的、定量的、予測的、比較的、認知的、およびその他の新しい応用分析モデルによって開発されたデータおよび関連するビジネスインサイトを効率的に利用することです。医療分析ツールは、過去のデータパターンを明らかにして理解し、将来の結果を予測し、実用的な洞察を提供することで、事実に基づく意思決定を促し、医療機関の臨床、財務、運営のパフォーマンスを向上させます。アナリティクスを活用することで、医療機関は医療費を削減し、医療の質を向上させることができます。しかし、医療分析ソフトウェアおよびサービスに関連する高額な費用と、熟練した専門家の不足が、今後数年間の市場成長の課題となりそうです。

タイプ別市場ではコグニティブアナリティクスが急成長する見込み
タイプ別に、市場はコグニティブアナリティクス、記述的アナリティクス、予測的アナリティクス、記述的アナリティクスに分けられます。コグニティブアナリティクスは、機械学習、深層学習、自然言語処理(NLP)、推論や論理システムなどの人工知能(AI)技術を用いて分析を行います。意思決定プロセスを自動化し、人間の意思決定を強化するためのインサイトや提案を提供します。2021年のヘルスケアアナリティクス市場では、記述的アナリティクス分野が52.3%と最大のシェアを占めると予想されています。記述的アナリティクスは、医療費支払者や医療提供者が、業務のモニタリングや管理を改善するのに役立ちます。過去のデータを分類し、特徴づけ、統合し、有用な情報に変換します。ほとんどのデータベースに搭載されている標準的な集計機能で実装できるため、ほとんどの組織が記述的/回帰的分析を好んでいます。

サービス分野がコンポーネント市場で最大のシェアを占める
ヘルスケアアナリティクス市場は、コンポーネントに基づいて、サービス、ハードウェア、ソフトウェアに分類されます。2020年には、サービスセグメントが51.9%と最大の市場シェアを占めています。このセグメントの大きなシェアは、不可欠な性質と繰り返し必要とされることに起因しています。これは、ヘルスケアアナリティクスのエンドユーザーが、コンサルティング、データストレージ、導入サービス、トレーニング、メンテナンス、定期的なソリューションのアップグレードなど、サービスプロバイダーに大きく依存しているためです。

北米のヘルスケアアナリティクス市場は米国が独占
2020年のヘルスケアアナリティクス市場では、北米が61.0%のシェアを占め、欧州とアジア太平洋地域がそれに続きます。世界のヘルスケアアナリティクス市場における北米の大きなシェアは、HCITソリューションの導入を促進する連邦政府の医療義務の実施、PHMへの注目の高まり、多額のVC投資、医療費削減への圧力の高まり、技術の進歩、この地域での製品やサービスの入手のしやすさなどに起因しています。さらに、ヘルスケアアナリティクス市場の主要プレイヤーのほとんどが北米に本社を置いています。

サプライサイドの一次インタビューの内訳です。- 企業タイプ別。企業タイプ別:Tier1 - 37%、Tier2 - 22%、Tier3 - 41% - 指名別:Director-level - 25%、C-level - 20%、その他 - 55% - 地域別。北米 - 40%、欧州 - 27%、APAC - 20%、その他の地域 - 13
ヘルスケアアナリティクス市場で事業を展開している著名な企業としては、IBM(米国)、Optum(米国)、Cerner(米国)、SAS Institute(米国)、Allscripts(米国)、McKesson(米国)、MedeAnalytics(米国)、Inovalon(米国)、Oracle(米国)、Health Catalyst(米国)。SCIO Health Analytics(米国)、Cotiviti(旧Verscend Technologies)(米国)、CitiusTech(米国)、Wipro(インド)、VitreosHealth(米国)、Linguamatics(米国)、Flatiron(米国)、Roam Analytics(米国)、Komodo Health(米国)、CVS Health(米国)などがあります。

調査範囲
本レポートでは、ヘルスケアアナリティクス市場を、タイプ、アプリケーション、コンポーネント、展開モデル、エンドユーザー、地域に基づいて調査しています。また、市場の成長に影響を与える要因(推進要因、抑制要因、機会、課題など)についても調査しています。市場における機会と課題を分析し、市場リーダーの競争環境の詳細を提供しています。さらに、個別の成長トレンドに関してミクロ市場を分析し、ソースとデスティネーションという2つの主要地域に関して市場セグメントの収益を予測しています。

このレポートを購入する主なメリット
本レポートでは、様々なレベルの分析-業界動向、トッププレイヤーの市場シェア、企業プロファイルに焦点を当て、これらを合わせて基本的な見解を形成し、競合環境、高成長地域とそのドライバー、抑制、課題、機会を分析しています。本レポートは、既存の企業だけでなく、新規参入者や小規模な企業が市場の動向を把握し、より大きなシェアを獲得するために役立ちます。

 

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Summary

The healthcare analytics market is projected to reach USD 75.1 billion by 2026 from an estimated USD 21.1 billion in 2021, at a CAGR of 28.9% during the forecasted period.Healthcare analytics is the efficient use of data and related business insights developed through statistical, quantitative, predictive, comparative, cognitive, and other emerging applied analytical models. Healthcare analytics tools help reveal and understand historical data patterns, predict future outcomes, and provide actionable insights to drive fact-based decision-making for improved clinical, financial, and operational performance of healthcare organizations. The use of analytics helps healthcare systems reduce healthcare costs and improve the quality of care. However, high cost related to healthcare analytics software and services and a dearth of skilled professionals are likely to challenge market growth in the coming years.

Cognitive analytics to be the fastest-growing segment in the type market
Based on type, the market is segmented into cognitive analytics, descriptive analytics, predictive analytics, and prescriptive analytics. Cognitive analytics uses artificial intelligence (AI) technologies such as machine learning, deep learning, natural language processing (NLP), and reasoning or logic systems to provide analysis. It automates the decision-making process and provides insights and suggestions to enhance human decisions. The descriptive analytics segment is expected to account for the largest share of 52.3% of the healthcare analytics market in 2021. Descriptive analytics help healthcare payers and providers to better monitor and manage their business practices. It categorizes, characterizes, consolidates, and classifies the past data to convert it into useful information. Most organizations prefer descriptive/retrospective analytics since it can be implemented with the standard aggregate functions built into most databases.

Services segment to hold the largest share of the component market
Based on component, the healthcare analytics market is segmented into services, hardware, and software. The services segment accounted for the largest market share of 51.9% in 2020. The large share of this segment can be attributed to their indispensable nature and repetitive requirement. This is because end users of healthcare analytics rely heavily on service providers for consulting, data storage, implementing services, training, maintenance, and regular solution upgrades.

The US to dominate thehealthcare analytics market in North America
North America dominated the healthcare analytics market, with a share of 61.0% in 2020, followed by Europe and the Asia Pacific. The large share of North America in the global healthcare analytics market can be attributed to the implementation of federal health mandates that encourage the adoption of HCIT solutions, increasing focus on PHM, a significant amount of VC investments, growing pressure to reduce healthcare costs, technological advancements, and high product and service availability in this region. Moreover, most of the leading players in the healthcare analytics market have their headquarters in North America.

Breakdown of supply-side primary interviews: • By Company Type: Tier 1 – 37%, Tier 2 – 22%, and Tier 3 – 41% • By Designation:Director-level – 25%, C-level – 20%, and Others – 55% • By Region: North America - 40%, Europe – 27%, APAC –20%, Rest of the World –13%
Some of the prominent players operating in the healthcare analytics market areIBM (US), Optum (US), Cerner (US), SAS Institute (US), Allscripts (US), McKesson (US), MedeAnalytics (US), Inovalon (US), Oracle (US), Health Catalyst (US), SCIO Health Analytics (US), Cotiviti (formerly Verscend Technologies) (US), CitiusTech (US), Wipro (India), and VitreosHealth (US), Linguamatics (US), Flatiron (US), Roam Analytics (US), Komodo Health (US), CVS Health (US), among others.

Research Coverage
This report studies the healthcare analytics market based on type, application, component, deployment model, end user, and region. The report also studies factors (such as drivers, restraints, opportunities, and challenges) affecting market growth. It analyzes the opportunities and challenges in the market and provides details of the competitive landscape for market leaders. Furthermore, the report analyzes micro markets with respect to their individual growth trends and forecasts the revenue of the market segments with respect to two main geographies – source and destination.

Key Benefits of Buying the Report
This report focuses on various levels of analysis—industry trends, market share of top players, and company profiles, which together form basic views and analyze the competitive landscape, and high-growth regions and their drivers, restraints, challenges, and opportunities. The report will help both established firms as well as new entrants/smaller firms to gauge the pulse of the market and garner greater market shares.



 

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2024/11/22 10:26

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