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世界のヘルスケアCMO市場:タイプ別(医薬品、医療機器)、地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、ROW)、COVID-19の影響による規模と動向、2029年までの予測分析


Global Healthcare CMO Market: Analysis By Type (Pharmaceutical and Medical Device), By Region (North America, Europe, Asia Pacific, ROW), Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2029

ヘルスケアCMO(ヘルスケア受託製造機関)とは、法的な契約に基づいて一定期間、医薬品開発や製造などの包括的なサービスを提供する企業のことである。世界のヘルスケアCMO市場は2023年に1,458億3,000万米ドルと... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2024年7月31日 US$2,250
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サマリー

ヘルスケアCMO(ヘルスケア受託製造機関)とは、法的な契約に基づいて一定期間、医薬品開発や製造などの包括的なサービスを提供する企業のことである。世界のヘルスケアCMO市場は2023年に1,458億3,000万米ドルと評価され、2029年には2,912億5,000万米ドルに成長すると予測されている。

ヘルスケアCMO市場は、慢性疾患の増加や世界的な高齢化が拍車をかけ、医薬品やバイオ医薬品に対する需要が高まっていることを主な要因として、長年にわたって大きな成長を遂げてきた。また、製薬会社がコスト削減とコアコンピタンスへの集中を目的にCMOに製造を委託する傾向も、市場拡大に大きく寄与している。また、製造技術や製造プロセスの進歩により、CMOは高品質でスケーラブルかつコスト効率の高い製造ソリューションを提供できるようになった。その他の重要な動向としては、人工知能技術の役割の拡大、個別化医療、持続可能性と環境に配慮した製造、高度な製造技術、細胞・遺伝子治療の拡大などが挙げられる。世界のヘルスケアCMO市場は、2024〜2029年の予測期間においてCAGR 12.22%で成長すると予測されている。

市場細分化分析:

タイプ別:本レポートでは、タイプ別に2つのセグメントを特定している:医薬品と医療機器である。医薬品製造セグメントは、2023年に市場の大半のシェアを獲得し、予測期間中に市場で最も速い速度で成長すると予想される。慢性疾患の有病率の増加と複雑な医薬品に対する世界的な需要の高まりにより、製薬会社はCMOに製造を委託するようになった。さらに、複雑な生物製剤、個別化医薬品、特殊医薬品の開発が急増しているため、多くのCMOが有する高度な製造能力が必要とされている。さらに、医薬品製造技術の継続的な進歩は、アウトソーシングへの傾向と相まって、ヘルスケアCMO市場における医薬品製造セグメントの成長を維持し、加速させると予想される。医薬品CMOセグメントは、サービスに基づいてさらに2つのセグメントに分けられる:医薬品原薬(API)とその他である。

地域別本レポートでは、世界のヘルスケアCMO市場を4つの地域に分けている:北米、欧州、アジア太平洋、ROWである。北米は2023年の世界市場で最大シェアを占めている。北米市場は、同地域が創薬と製造のアウトソーシングを重視するようになったことが牽引している。同地域では、薬剤の発見と開発につながる疾病メカニズムの科学的探求の利用が増加している。前臨床試験は医薬品研究において重要な段階である。この段階では、医薬品が臨床試験の準備が整っているかどうかを判断するために、いくつかの試験が実施される。

アジア太平洋地域が予測期間中に著しく高い成長率を示すと予測されるのは、同地域が製造活動の拠点として魅力的であり、人件費や運営コストの削減など、コスト面で大きなメリットを提供しているからである。中国やインドなどアジア太平洋地域の多くの国々は、医薬品・バイオテクノロジーのインフラ整備に多額の投資を行っており、最先端の施設や専門知識を提供している。第二に、この地域では人口が増加し、医療サービスや医薬品に対する需要が高まっている。この人口動態の変化が、国内外の製薬企業がアジア太平洋地域でのプレゼンスを拡大する原動力となっている。さらに、有利な規制や外資への優遇措置など、政府の支援政策がCMOの成長を促す環境を作り出している。

市場のダイナミクス

成長の原動力:世界のヘルスケアCMO市場が拡大する主な要因の1つは、製薬会社が製造プロセスをアウトソーシングする傾向が強まっていることである。この戦略的な動きにより、製薬企業は運営コストを大幅に削減し、研究開発、マーケティング、流通などのコアコンピタンスにより集中することができる。CMOと提携することで、これらの企業はインフラに多額の設備投資をすることなく、高度な製造技術や専門知識を利用することができる。アウトソーシングはまた、需要に応じた生産規模の拡大や縮小にも柔軟に対応できるため、急速に進化する医薬品市場では特に有益である。この傾向は、医薬品製造の複雑化、特に生物学的製剤や個別化医薬品の台頭によって強化されており、これらの医薬品製造には多くのCMOが提供できる専門的な技術や設備が必要とされる。市場のその他の重要な成長要因としては、老人人口の急増、医療費の増加、慢性疾患の蔓延、ジェネリック医薬品需要の増加、原薬需要の増加などが挙げられる。

課題しかし、急速な技術進歩や特許・著作権・商標・企業秘密への依存など、市場の成長を阻害する課題もある。業界のプレーヤーは、ノウハウ、企業秘密、特許、著作権、商標、その他の知的財産権法、秘密保持その他の契約条項、技術的手段を組み合わせて、企業の提供物や無形資産の多くを保護している。一部の製品に関する独占的権利は特許で保護されているが、その一部は近いうちに失効する。特許が失効した場合、独占権の喪失が生じる可能性があり、その結果、企業は第三者との競争を余儀なくされ、収益や利益率に悪影響を及ぼすと同時に、業界の成長を阻害することになる。

トレンド:人工知能技術の役割の高まりと高度な呼吸器機器の進化により、予測期間中に市場は速いペースで成長すると予測される。ヘルスケアの人工知能(AI)は、反復作業の支援、治療計画の設計、投薬管理、創薬によって変貌を遂げている。また、データを収集、保存、正規化することで、医療データ管理にも効果的に利用できる。医薬品受託製造企業は、AIやその他の技術革新を取り入れることで、コスト効率を高め、製造時間を短縮している。さらに、医薬品CMOは、より優れたリスク検出を促進し、ひいては医薬品の品質と安全性を向上させるために、AI技術を絶えず開発している。また、個別化医療、持続可能性と環境に配慮した製造、高度な製造技術、細胞・遺伝子治療の拡大、代替発現システムの探求、ハーブ製品への傾倒の高まりなど、その他の様々な最新動向により、市場は予測期間中に速いペースで成長すると予測される。

COVID-19の影響分析と今後の展望:

COVID-19の流行は、CMOに提供されるバイオ医薬品サービスの増加に起因するプラスの需要ショックをもたらした。CMOは大量生産に対応するため、設備投資や買収を行った。このパンデミックは、継続的な供給のために生産量を増加させる設備やバイオ加工装置が飛躍的に成長する時代であることを証明した。

ヘルスケアCMO市場におけるワクチン開発・製造活動は、主にCOVID-19パンデミックへの業界の対応により、パンデミック時に増加した。この拡大は今後数年間も続くと予想される。CMOは、サプライチェーンの課題に対処するため、キャパシティとリソースへの投資を行った。CMO業界では、モジュールの建設や拡張、最先端技術への投資、プロセスの強化戦略が増加している。さらに、多くのCMOが[メッセンジャーRNA]mRNAや細胞・遺伝子治療といった新しい治療法の能力を拡大しており、これがCOVID後の期間中の市場成長を牽引することになろう。

競争環境:

世界のヘルスケアCMO市場は断片化されている。大手多国籍企業からニッチ分野や地域市場に特化した中小企業まで、幅広いCMOが存在する。ヘルスケアCMO市場の主要プレーヤーは、詳細な競争環境を提供し、必要な承認を得た新規製品の上市に注力している。研究開発の継続的なニーズがあり、これは市場プレイヤーの間で依然として重要な戦略となっている。

世界のヘルスケアCMO市場の主要企業は以下の通り:

キャタレント・ファーマ・ソリューションズ社
Samsung Biologics Co.Ltd.
オーロビンド・ファーマ・リミテッド
ベーリンガーインゲルハイムGmbH
インテガー・ホールディングス
ピラマール・エンタープライゼズ・リミテッド
ロンザグループ
サーモフィッシャーサイエンティフィック
レシファームAB
ファレバ・グループ
シンビオシス ファーマシューティカル サービス
キュリア
サイトバンス・バイオロジクス

これらの大手企業は、今後数年間で市場の見通しを拡大するために斬新な戦略を実施している。2023年7月11日、Recipharm社はインドのバンガロールに新しい分析研究所を開設し、ニトロソアミン、抽出物、溶出物、元素不純物試験のグローバル試験能力を増強。広さ5,000平方フィート。研究所は、経口固形剤、ドラッグデリバリー、吸入剤、ワクチン、注射剤の研究開発において、cGMPに完全準拠したバイオテクノロジーおよび製薬企業の顧客をサポートするために、レシファームの既存の分析能力をサポートする。


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに

2.1 ヘルスケア受託製造機関(CMO):概要
2.1.1 ヘルスケアCMOの利点

2.2 ヘルスケアCMOのセグメンテーション:概要
2.2.1 ヘルスケアCMOのセグメンテーション

3.世界市場分析

3.1 世界のヘルスケアCMO市場:分析

3.1.1 世界のヘルスケアCMO市場:概要
3.1.2 ヘルスケアCMOの世界市場:金額別
3.1.3 ヘルスケアCMOの世界市場:タイプ別(医薬品、医療機器)
3.1.4 ヘルスケアCMOの世界市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域(ROW)

3.2 ヘルスケアCMOの世界市場タイプ別分析

3.2.1 ヘルスケアCMOの世界市場:タイプ別分析概要
3.2.2 医薬品CMOの世界市場:金額別
3.2.3 医薬品CMOの世界市場:サービス別(原薬、その他
3.2.4 医療機器CMOの世界市場:金額別

3.3 医薬品CMOの世界市場サービス分析

3.3.1 医薬品CMOの世界市場:サービス別:概要
3.3.2 医薬品原薬(API)CMOの世界市場:金額別
3.3.3 その他の医薬品CMOの世界市場:金額別

4.地域別市場分析

4.1 北米ヘルスケアCMO市場:分析

4.1.1 北米ヘルスケアCMO市場:概要
4.1.2 北米ヘルスケアCMO市場:金額別
4.1.3 北米ヘルスケアCMO市場:地域別(アメリカ、カナダ、メキシコ)
4.1.4 米国のヘルスケアCMO市場:金額別
4.1.5 米国のヘルスケアCMO市場:タイプ別(医薬品、医療機器)
4.1.6 米国の医薬品ヘルスケアCMO市場:金額ベース
4.1.7 米国の医療機器ヘルスケアCMO市場:金額ベース
4.1.8 カナダのヘルスケアCMO市場(金額別
4.1.9 メキシコヘルスケアCMO市場:金額別

4.2 欧州ヘルスケアCMO市場:分析

4.2.1 欧州ヘルスケアCMO市場概要
4.2.2 欧州ヘルスケアCMO市場:金額別
4.2.3 欧州ヘルスケアCMO市場:地域別(ドイツ、イギリス、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州地域)
4.2.4 ドイツのヘルスケアCMO市場:金額ベース
4.2.5 イギリスのヘルスケアCMO市場(金額ベース
4.2.6 フランスのヘルスケアCMO市場(金額ベース
4.2.7 イタリアのヘルスケアCMO市場:金額別
4.2.8 スペインのヘルスケアCMO市場:金額別
4.2.9 その他のヨーロッパのヘルスケアCMO市場:金額別

4.3 アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場:分析

4.3.1 アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場:概要
4.3.2 アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場:金額別
4.3.3 アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場:地域別(中国、日本、インド、韓国、その他のアジア太平洋地域)
4.3.4 中国ヘルスケアCMO市場:金額ベース
4.3.5 日本のヘルスケアCMO市場(金額ベース
4.3.6 インドのヘルスケアCMO市場:金額別
4.3.7 韓国ヘルスケアCMO市場:金額別
4.3.8 その他のアジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場:金額別

4.4 その他の地域のヘルスケアCMO市場分析

4.4.1 その他の地域のヘルスケアCMO市場:概要
4.4.2 その他の地域のヘルスケアCMO市場:金額別

5.COVID-19の影響

5.1 COVID-19が世界のヘルスケアCMO市場に与える影響
5.2 CDMOへの契約急増
5.3 COVID後のシナリオ

6.市場ダイナミクス

6.1 成長促進要因
6.1.1 老年人口の急増
6.1.2 医療費の増加
6.1.3 慢性疾患の増加
6.1.4 ジェネリック医薬品需要の高まり
6.1.5 コスト効率
6.1.6 生物製剤製造の複雑さ
6.1.7 原薬需要の増加

6.2 課題
6.2.1 規制遵守
6.2.2 特許、著作権、商標、企業秘密への依存

6.3 市場動向
6.3.1 人工知能技術の役割の増大
6.3.2 個別化医療
6.3.3 持続可能性とグリーン製造
6.3.4 先進製造技術
6.3.5 細胞・遺伝子治療の拡大
6.3.6 代替発現システムの探求
6.3.7 ハーブ製品への志向の高まり

7.競争環境

7.1 世界のヘルスケアCMO市場競争環境
7.2 世界のヘルスケアCMO市場プレイヤー財務比較

8.企業プロフィール

8.1 キャタレント・ファーマ・ソリューションズ社
8.1.1 事業概要
8.1.2 事業セグメント
8.1.3 事業戦略

8.2 Samsung Biologics Co.Ltd.
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業セグメント
8.2.3 事業戦略

8.3 オーロビンド・ファーマ・リミテッド
8.3.1 事業概要
8.3.2 事業セグメント
8.3.3 事業戦略

8.4 ベーリンガーインゲルハイム
8.4.1 事業概要
8.4.2 事業セグメント
8.4.3 事業戦略

8.5 インテガー・ホールディングス
8.5.1 事業概要
8.5.2 事業セグメント
8.5.3 事業戦略

8.6 ピラマル・ファーマ・リミテッド
8.6.1 事業概要
8.6.2 事業別純収入
8.6.3 事業戦略

8.7 ロンザグループ
8.7.1 事業概要
8.7.2 事業セグメント
8.7.3 事業戦略

8.8 サーモフィッシャーサイエンティフィック
8.8.1 事業概要
8.8.2 事業セグメント
8.8.3 事業戦略

8.9 レシファームAB
8.9.1 事業概要
8.9.2 事業戦略

8.10 ファレバ・グループ
8.10.1 事業概要
8.10.2 事業戦略

8.11 シンビオシス ファーマシューティカル サービス
8.11.1 事業概要
8.11.2 事業戦略

8.12 サイトバンス・バイオロジクス
8.12.1 事業概要
8.12.2 事業戦略

8.13 キュリア
8.13.1 事業概要
8.13.2 事業戦略

図表一覧

図1: ヘルスケアCMOのメリット
図2:ヘルスケアCMOのセグメンテーション
図3:ヘルスケアCMOの世界市場:金額ベース;2019-2023年(10億米ドル)
図4:ヘルスケアCMOの世界市場:金額別;2024年〜2029年(10億米ドル)
図5:ヘルスケアCMOの世界市場:タイプ別; 2023年 (割合, %)
図6:ヘルスケアCMOの世界市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図7:医薬品CMOの世界市場:金額別; 2019-2023 (億米ドル)
図8:医薬品CMOの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図9:医薬品CMOの世界市場:サービス別; 2023年 (割合, %)
図10:医療機器CMOの世界市場:金額ベース; 2019-2023 (US$ Billion)
図11:医療機器CMOの世界市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図12:医薬品原薬(API)CMOの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図13:医薬品原薬(API)CMOの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図14:その他の医薬品CMOの世界市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図15:その他の医薬品CMOの世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図16:北米ヘルスケアCMO市場:金額;2019年〜2023年(10億米ドル)
図17:北米ヘルスケアCMO市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図18:北米ヘルスケアCMO市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図19:米国のヘルスケアCMO市場:金額ベース; 2019-2023 (10億米ドル)
図20:米国のヘルスケアCMO市場:金額ベース;2024年〜2029年(10億米ドル)
図21:米国のヘルスケアCMO市場:タイプ別; 2023年 (割合, %)
図22:米国の医薬品ヘルスケアCMO市場:金額ベース; 2019-2023 (10億米ドル)
図23:米国の医薬品ヘルスケアCMO市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図24:米国の医療機器ヘルスケアCMO市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図25:米国の医療機器ヘルスケアCMO市場:金額ベース;2024-2029年(10億米ドル)
図26:カナダの医療機器CMO市場カナダのヘルスケアCMO市場:金額;2019-2023年(10億米ドル)
図27:カナダの医療機器CMO市場カナダのヘルスケアCMO市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図28:メキシコのヘルスケアCMO市場メキシコのヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図29:メキシコのヘルスケアCMO市場メキシコのヘルスケアCMO市場:金額; 2024-2029 (10億米ドル)
図30:ヨーロッパのヘルスケアCMO市場欧州ヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (10億米ドル)
図31:欧州のヘルスケアCMO市場欧州ヘルスケアCMO市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図32:欧州ヘルスケアCMO市場欧州ヘルスケアCMO市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図33:ドイツのヘルスケアCMO市場ドイツのヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図34:ドイツのヘルスケアCMO市場ドイツのヘルスケアCMO市場:金額; 2024-2029 (10億米ドル)
図35:イギリスのヘルスケアCMO市場イギリスのヘルスケアCMO市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図36:イギリスのヘルスケアCMO市場イギリスのヘルスケアCMO市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図37:フランスのヘルスケアCMO市場フランスのヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図38:フランスのヘルスケアCMO市場フランスのヘルスケアCMO市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図39:イタリアのヘルスケアCMO市場イタリアのヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図40:イタリアのヘルスケアCMO市場イタリアのヘルスケアCMO市場:金額;2024年-2029年(10億米ドル)
図41:スペインのヘルスケアCMO市場スペインのヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図42:スペインのヘルスケアCMO市場スペインのヘルスケアCMO市場:金額;2024年-2029年(10億米ドル)
図43:スペインのヘルスケアCMO市場その他のヨーロッパのヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図44:スペインのヘルスケアCMO市場その他のヨーロッパのヘルスケアCMO市場:金額;2024年-2029年(10億米ドル)
図45:アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場アジア太平洋地域ヘルスケアCMO市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図46:アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図47:アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場アジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場:地域別; 2023年 (割合, %)
図48:中国ヘルスケアCMO市場:金額; 2019年-2023年 (10億米ドル)
図49:中国ヘルスケアCMO市場中国ヘルスケアCMO市場:金額;2024年〜2029年(10億米ドル)
図50:日本のヘルスケアCMO市場:金額;2019年-2023年(US$ Billion)
図51:日本のヘルスケアCMO市場日本のヘルスケアCMO市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図52:インドのヘルスケアCMO市場インドのヘルスケアCMO市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図53:インドのヘルスケアCMO市場インドのヘルスケアCMO市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図54:韓国のヘルスケアCMO市場韓国のヘルスケアCMO市場:金額; 2019-2023 (US $ Billion)
図55:韓国のヘルスケアCMO市場韓国のヘルスケアCMO市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図56:韓国のヘルスケアCMO市場アジア太平洋地域のその他のヘルスケアCMO市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図57:韓国アジア太平洋地域の残りのヘルスケアCMO市場:金額;2024年-2029年(10億米ドル)
図58:その他のアジア太平洋地域のヘルスケアCMO市場その他の世界のヘルスケアCMO市場:金額;2019年-2023年(10億米ドル)
図59:その他の地域のヘルスケアCMO市場その他の世界のヘルスケアCMO市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図60:世界の65歳以上人口比率;2022年、2030年、2050年(百分率, %)
図61:国別一人当たり医療費;2021年および2022年(一人当たり米ドル)
図62:米国の慢性疾患患者数;2015年~2050年(百万人)
図63:世界のジェネリック医薬品市場金額、2023年〜2031年(10億米ドル)
図64:ヘルスケアにおける人工知能(AI)の世界市場;2021年~2030年(10億米ドル)
図65:キャタレント社セグメント別純収入; 2023 (パーセント, %)
図 66:サムスン・バイオロジクス Co.Ltd.製品タイプ別純収入; 2023 (パーセント, %)
図67:Aurobindo Pharma Limitedの事業セグメント別収益;2023年 (パーセント)
図 68:ベーリンガーインゲルハイムのセグメント別売上高; 2023年 (パーセント)
図 69:インテガー・ホールディングス・コーポレーション セグメント別売上高; 2023年 (パーセント, %)
図 70:ピラマル・ファーマ・リミテッドの事業別純売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)
図 71:Lonza Group AG セグメント別売上高; 2023 (%)
図 72:サーモフィッシャーサイエンティフィックセグメント別売上高; 2023年 (パーセント, %)
表1: 医薬品CDMOとの契約; 2020年
表2: 世界のヘルスケアCMO市場プレーヤーの財務比較; 2023年

 

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Summary

Healthcare CMOs, or healthcare contract manufacturing organizations, are companies that provide comprehensive services such as drug development and manufacturing for a set period of time under a legal contract. The global healthcare CMO market was valued at US$145.83 billion in 2023, and is predicted to grow to US$291.25 billion in 2029.

The healthcare CMO market has experienced significant growth over the years primarily due to the increasing demand for pharmaceutical and biopharmaceutical products, spurred by the rising prevalence of chronic diseases and the aging global population. Also, the trend of pharmaceutical companies outsourcing manufacturing to CMOs to reduce costs and focus on core competencies has contributed significantly to market expansion. Advancements in manufacturing technologies and processes have also enabled CMOs to offer high-quality, scalable, and cost-effective production solutions. Other significant trends include escalating role of artificial intelligence technology, personalized medicine, sustainability and green manufacturing, advanced manufacturing technologies, expansion in cell and gene therapy etc. The global healthcare CMO market is determined to grow at a CAGR of 12.22% over the forecasted period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Type: The report identifies two segments on the basis of type: Pharmaceutical and Medical Device. The pharmaceuticals manufacturing segment acquired majority of share in the market in 2023 and is expected to grow at the fastest rate in the market during the forecast period, owing to increasing prevalence of chronic diseases and the rising global demand for complex drugs has driven pharmaceutical companies to outsource manufacturing to CMOs. Additionally, the surge in the development of complex biologics, personalized medicines, and specialty drugs necessitates advanced manufacturing capabilities, which many CMOs possess. Further, the ongoing advancements in pharmaceutical manufacturing technologies, coupled with the trend towards outsourcing, are expected to sustain and accelerate the growth of the pharmaceuticals manufacturing segment in the healthcare CMO market. Pharmaceutical CMO segment is further divided into two segments on the basis of service: Active Pharmaceutical Ingredients (API) and Others.

By Region: In the report, the global healthcare CMO market is divided into four regions: North America, Europe, Asia Pacific, and ROW. North America accounted for the maximum share of the global market in 2023. The market in North America is being driven by the region’s increased emphasis on drug discovery and manufacturing outsourcing. The region is increasing its use of scientific exploration of disease mechanisms leading to the discovery and development of agents. Pre-clinical testing is an important stage in pharmaceutical research. At this stage, several tests are performed to determine whether a drug is ready for clinical trials.

Asia Pacific is predicted to grow at a significantly high rate during the forecasted period because the region offers substantial cost advantages, including lower labor and operational costs, making it an attractive hub for manufacturing activities. Many countries in Asia Pacific, such as China and India, have invested heavily in developing their pharmaceutical and biotechnology infrastructure, providing state-of-the-art facilities and expertise. Secondly, the region has a large and growing population, increasing the demand for healthcare services and pharmaceutical products. This demographic shift is driving local and international pharmaceutical companies to expand their presence in Asia Pacific. Additionally, supportive government policies, including favorable regulations and incentives for foreign investment, have created a conducive environment for the growth of CMOs.

Market Dynamics:

Growth Drivers: One of the key drivers of the global healthcare CMO market's expansion is the increasing trend of pharmaceutical companies outsourcing their manufacturing processes. This strategic move allows pharmaceutical companies to reduce their operational costs significantly and focus more on their core competencies, such as research and development, marketing, and distribution. By partnering with CMOs, these companies can access advanced manufacturing technologies and expertise without the need for substantial capital investments in infrastructure. Outsourcing also provides flexibility in scaling production up or down based on demand, which is particularly beneficial in the rapidly evolving pharmaceutical market. This trend is bolstered by the growing complexity of drug manufacturing, especially with the rise of biologics and personalized medicines, which require specialized skills and equipment that many CMOs are equipped to provide. Other significant growth factors of the market include, surging geriatric population, rising healthcare expenditure, increasing spread of chronic diseases, escalating demand for generic drugs, and increasing demand for API.

Challenges: However, some challenges are impeding the growth of the market such as rapid technological advancement and dependent on patents, copyrights, trademarks and trade secrets. Industry players rely on a combination of know-how, trade secrets, patents, copyrights, trademarks, and other intellectual property laws, nondisclosure and other contractual provisions, and technical measures to protect many of company’s offerings and intangible assets. The company’s exclusive rights under certain of the offerings are protected by patents, some of which would expire in the near term. When patents covering an offering expire, loss of exclusivity may occur, which may force companies to compete with third parties, thereby negatively affecting the revenue and profitability and simultaneously hinders the growth of the industry.

Trends: The market is projected to grow at a fast pace during the forecast period, due to escalating role of artificial intelligence technology and evolution of advanced respiratory equipment. Healthcare artificial intelligence (AI) has transformed by assisting in repetitive tasks, designing treatment plans, medication management, and drug discovery. It can also be effectively used for healthcare data management by collecting, storing, and normalizing the data. Contract manufacturers are incorporating AI and other technological innovations to become more cost-effective and speed up production time. In addition, pharmaceutical CMOs are constantly developing AI technology in order to facilitate better risk detection and, in turn, improve the quality and safety of pharmaceutical products. The market is also projected to grow at a fast pace during the forecast period, due to various other latest trends such as personalized medicine, sustainability and green manufacturing, advanced manufacturing technologies, expansion in cell and gene therapy, exploration of alternative expression systems and growing inclination towards herbal products.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

The COVID-19 pandemic had a positive demand shock, attributable to the increasing number of biopharmaceutical services provided to CMOs. CMOs invested in and acquired facilities in order to be ready for high-volume production units. This pandemic has proven to be an era of exponential growth in facility and bioprocessing units to have a higher output for increased and continuous supply.

Vaccine development and manufacturing activity in the healthcare CMO market has increased during pandemic, owing primarily to the industry's response to the COVID-19 pandemic. This expansion is expected to continue in the coming years as well. CMOs have made capacity and resource investments to address supply chain challenges. The CMO industry has seen an increase in modular construction and expansion, investments in cutting-edge technology, and process intensification strategies. Furthermore, many CMOs expanded their capabilities in new modalities such as [messenger RNA] mRNA and cell and gene therapy, which would drive the growth of the market during the post COVID period.

Competitive Landscape:

Global healthcare CMO market is fragmented. There is a wide array of CMOs ranging from large multinational corporations to small and mid-sized firms specializing in niche areas or regional markets. The key players in the healthcare CMO market provides a detailed competitive landscape and focus on launching novel products with the necessary approvals. There is a continuing need for research and development, which is still a key strategy among market players.

The key players in the global healthcare CMO market are:

Catalent Pharma Solutions, Inc.
Samsung Biologics Co. Ltd.
Aurobindo Pharma Limited
Boehringer Ingelheim GmbH
Integer Holdings Corporation
Piramal Enterprises Limited
Lonza Group AG
Thermo Fisher Scientific Inc.
Recipharm AB
Fareva Group
Symbiosis Pharmaceutical Services
Curia
Cytovance Biologics

These major players have been implementing novel strategies to expand market prospects in the coming years. On July 11, 2023, Recipharm Opens New Analytical Laboratory in Bangalore, India, to Increase Global Testing Capabilities for Nitrosamines, Extractables, Leachables, and Elemental Impurity Testing. 5,000 Sq Ft. Laboratory would support Recipharm's existing analytical capacity to support biotech and pharma customers in the Research and Development of Oral Solids, Drug Delivery, Inhalation, Vaccine, and Injectables with Full cGMP Compliance.



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Healthcare Contract Manufacturing Organization (CMO): An Overview
2.1.1 Benefits Of Healthcare CMOs

2.2 Healthcare CMO Segmentation: An Overview
2.2.1 Healthcare CMO Segmentation

3. Global Market Analysis

3.1 Global Healthcare CMO Market: An Analysis

3.1.1 Global Healthcare CMO Market: An Overview
3.1.2 Global Healthcare CMO Market by Value
3.1.3 Global Healthcare CMO Market by Type (Pharmaceutical and Medical Device)
3.1.4 Global Healthcare CMO Market by Region (North America, Europe, Asia Pacific, and rest of the World (ROW)

3.2 Global Healthcare CMO Market: Type Analysis

3.2.1 Global Healthcare CMO Market by Type: An Overview
3.2.2 Global Pharmaceutical CMO Market by Value
3.2.3 Global Pharmaceutical CMO Market by Service (Active Pharmaceutical Ingredients (API) and Others)
3.2.4 Global Medical Devices CMO Market by Value

3.3 Global Pharmaceutical CMO Market: Service Analysis

3.3.1 Global Pharmaceutical CMO Market by Service: An Overview
3.3.2 Global Active Pharmaceutical Ingredients (API) CMO Market by Value
3.3.3 Global Other Pharmaceuticals CMO Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 North America Healthcare CMO Market: An Analysis

4.1.1 North America Healthcare CMO Market: An Overview
4.1.2 North America Healthcare CMO Market by Value
4.1.3 North America Healthcare CMO Market by Region (The US, Canada and Mexico)
4.1.4 The US Healthcare CMO Market by Value
4.1.5 The US Healthcare CMO Market by Type (Pharmaceutical and Medical Device)
4.1.6 The US Pharmaceutical Healthcare CMO Market by Value
4.1.7 The US Medical Devices Healthcare CMO Market by Value
4.1.8 Canada Healthcare CMO Market by Value
4.1.9 Mexico Healthcare CMO Market by Value

4.2 Europe Healthcare CMO Market: An Analysis

4.2.1 Europe Healthcare CMO Market: An Overview
4.2.2 Europe Healthcare CMO Market by Value
4.2.3 Europe Healthcare CMO Market by Region (Germany, The UK, France, Italy, Spain, and Rest of the Europe)
4.2.4 Germany Healthcare CMO Market by Value
4.2.5 The UK Healthcare CMO Market by Value
4.2.6 France Healthcare CMO Market by Value
4.2.7 Italy Healthcare CMO Market by Value
4.2.8 Spain Healthcare CMO Market by Value
4.2.9 Rest of Europe Healthcare CMO Market by Value

4.3 Asia Pacific Healthcare CMO Market: An Analysis

4.3.1 Asia Pacific Healthcare CMO Market: An Overview
4.3.2 Asia Pacific Healthcare CMO Market by Value
4.3.3 Asia Pacific Healthcare CMO Market by Region (China, Japan, India, South Korea, and Rest of the Asia Pacific)
4.3.4 China Healthcare CMO Market by Value
4.3.5 Japan Healthcare CMO Market by Value
4.3.6 India Healthcare CMO Market by Value
4.3.7 South Korea Healthcare CMO Market by Value
4.3.8 Rest of Asia Pacific Healthcare CMO Market by Value

4.4 Rest of World Healthcare CMO Market: An Analysis

4.4.1 Rest of World Healthcare CMO Market: An Overview
4.4.2 Rest of World Healthcare CMO Market by Value

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19 on Global Healthcare CMO Market
5.2 Surge in Contracts to CDMOs
5.3 Post-COVID Scenario

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Surging Geriatric Population
6.1.2 Rising Healthcare Expenditure
6.1.3 Increasing Spread of Chronic Diseases
6.1.4 Escalating Demand for Generic Drugs
6.1.5 Cost Efficiency
6.1.6 Complexity of Biologics Manufacturing
6.1.7 Increasing Demand for Active Pharmaceutical Ingredient (API)

6.2 Challenges
6.2.1 Regulatory Compliance
6.2.2 Dependent on Patents, Copyrights, Trademarks and Trade Secrets

6.3 Market Trends
6.3.1 Escalating Role of Artificial Intelligence Technology
6.3.2 Personalized Medicine
6.3.3 Sustainability and Green Manufacturing
6.3.4 Advanced Manufacturing Technologies
6.3.5 Expansion in Cell and Gene Therapy
6.3.6 Exploration of Alternative Expression Systems
6.3.7 Growing Inclination Towards Herbal Products

7. Competitive Landscape

7.1 Global Healthcare CMO Market: Competitive Landscape
7.2 Global Healthcare CMO Market Players: Financial Comparison

8. Company Profiles

8.1 Catalent Pharma Solutions Inc.
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Operating Segments
8.1.3 Business Strategy

8.2 Samsung Biologics Co. Ltd.
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Aurobindo Pharma Limited
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Operating Segments
8.3.3 Business Strategy

8.4 Boehringher Ingelheim
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Operating Segments
8.4.3 Business Strategy

8.5 Integer Holdings Corporation
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Operating Segments
8.5.3 Business Strategy

8.6 Piramal Pharma Limited
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Net Revenue by Business Verticals
8.6.3 Business Strategy

8.7 Lonza Group AG
8.7.1 Business Overview
8.7.2 Operating Segments
8.7.3 Business Strategy

8.8 Thermo Fisher Scientific Inc.
8.8.1 Business Overview
8.8.2 Operating Segments
8.8.3 Business Strategy

8.9 Recipharm AB
8.9.1 Business Overview
8.9.2 Business Strategy

8.10 Fareva Group
8.10.1 Business Overview
8.10.2 Business Strategy

8.11 Symbiosis Pharmaceutical Services
8.11.1 Business Overview
8.11.2 Business Strategy

8.12 Cytovance Biologics
8.12.1 Business Overview
8.12.2 Business Strategy

8.13 Curia
8.13.1 Business Overview
8.13.2 Business Strategy

List of Figures

Figure 1: Benefits Of Healthcare CMOs
Figure 2: Healthcare CMO Segmentation
Figure 3: Global Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 4: Global Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: Global Healthcare CMO Market by Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: Global Healthcare CMO Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: Global Pharmaceutical CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 8: Global Pharmaceutical CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 9: Global Pharmaceutical CMO Market by Service; 2023 (Percentage, %)
Figure 10: Global Medical Devices CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 11: Global Medical Devices CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 12: Global Active Pharmaceutical Ingredients (API) CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 13: Global Active Pharmaceutical Ingredients (API) CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 14: Global Other Pharmaceuticals CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 15: Global Other Pharmaceuticals CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 16: North America Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 17: North America Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 18: North America Healthcare CMO Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 19: The US Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 20: The US Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 21: The US Healthcare CMO Market by Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 22: The US Pharmaceutical Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 23: The US Pharmaceutical Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 24: The US Medical Devices Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 25: The US Medical Devices Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: Canada Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 27: Canada Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 28: Mexico Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 29: Mexico Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 30: Europe Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 31: Europe Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 32: Europe Healthcare CMO Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 33: Germany Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 34: Germany Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 35: The UK Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 36: The UK Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 37: France Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 38: France Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 39: Italy Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 40: Italy Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 41: Spain Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 42: Spain Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 43: Rest of Europe Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 44: Rest of Europe Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 45: Asia Pacific Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 46: Asia Pacific Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 47: Asia Pacific Healthcare CMO Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 48: China Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 49: China Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 50: Japan Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 51: Japan Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 52: India Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 53: India Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 54: South Korea Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 55: South Korea Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 56: Rest of Asia Pacific Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 57: Rest of Asia Pacific Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 58: Rest of World Healthcare CMO Market by Value; 2019-2023 (US$ Billion)
Figure 59: Rest of World Healthcare CMO Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 60: Global Percentage Of Population Aged 65 Years Or Over; 2022, 2030 & 2050 (Percentage, %)
Figure 61: Health Expenditure per capita by Countries; 2021 and 2022 (US$ per capita)
Figure 62: Number of Individuals with Chronic Medical Conditions in the US; 2015-2050 (Million)
Figure 63: Global Generic Drugs Market Value, 2023-2031 (US$ Billion)
Figure 64: Global Artificial intelligence (AI) in Healthcare Market; 2021-2030 (US$ Billion)
Figure 65: Catalent, Inc. Net Revenue by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 66: Samsung Biologics Co. Ltd. Revenue by Product Type; 2023 (Percentage, %)
Figure 67: Aurobindo Pharma Limited Revenue by Business Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 68: Boehringher Ingelheim Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 69: Integer Holdings Corporation Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 70: Piramal Pharma Limited Net Revenue by Business; 2023 (Percentage, %)
Figure 71: Lonza Group AG Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 72: Thermo Fisher Scientific Inc. Revenues by Segments; 2023 (Percentage, %)
Table 1: Contracts Placed with Pharmaceutical CDMOs; 2020
Table 2: Global Healthcare CMO Market Players Financial Comparison; 2023

 

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