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自動注射器市場:用途別(使い捨て、再利用可能)、技術別(手動、自動)、治療法別(関節リウマチ、糖尿病、肥満、アナフィラキシー、多発性硬化症)、投与経路別(SC、IM)、数量別(単位:億円<3ml, >3ml) - 2030年までの世界予測


Autoinjectors Market by Usage (Disposable, Reusable), Technology (Manual, Automatic), Therapy (Rheumatoid Arthritis, Diabetes, Obesity, Anaphypaxis, Multiple Sclerosis), Route of Administration (SC, IM), Volume (<3ml, >3ml) - Global Forecast to 2030

自動注射器の世界市場は、2024年の14億ドルから2030年には30.2億ドルに拡大すると予測され、CAGRは13.6%と著しい。自己注射器の完成製剤市場は、2024年の673億ドルから2030年には1,342億7,000万ドルに急増し、CAG... もっと見る

 

 

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2024年9月4日 US$4,950
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サマリー

自動注射器の世界市場は、2024年の14億ドルから2030年には30.2億ドルに拡大すると予測され、CAGRは13.6%と著しい。自己注射器の完成製剤市場は、2024年の673億ドルから2030年には1,342億7,000万ドルに急増し、CAGR12.2%で成長すると予測されている。
北米と欧州における好意的な償還政策と、全世界におけるバイオシミラーの発売が、市場成長の一因となっている。
"手動自動注射器セグメントは2023年に最大のシェアを占めた"
技術に基づいて、自動注射器市場はさらに手動、自動に区分される。手動自動注射器セグメントは、糖尿病、多発性硬化症、関節リウマチなどの疾患の罹患率の上昇による需要の増加により、2023年に市場を支配した。さらに、費用対効果や新たな治療用途の拡大により、手動式自動注射器の市場ポテンシャルは今後数年で全体的に上昇する可能性が高い。
"エンドユーザー別では、ホームケア分野が自動注射器市場で最大のシェアを占めた。"
自動注射器市場におけるエンドユーザー区分は、在宅ケア設定、病院&診療所、外来ケア設定に区分される。2023年には、在宅医療現場での自動注射器の採用増加により、在宅医療現場セグメントが最大のシェアを占めた。さらに、費用対効果、ユーザーフレンドリーな自動注射器デバイスの発売は、ホームケア設定セグメントの成長を後押しする可能性が高い。アナフィラキシー反応のような緊急事態のための自動注射器の使用は、病院や診療所での自動注射器の需要を増加させ、市場の成長をさらに促進する可能性が高い。
"北米:自己注射器市場の最大シェア"
北米は、2023年に自己注射器市場を支配し、予測期間中も支配を続ける可能性が高い。医療インフラが発達していること、糖尿病、関節リウマチ、多発性硬化症などの慢性疾患の流行、北米における有利な償還政策などが、自己注射器の使用に影響を与え、市場成長に寄与している。アジア太平洋地域の自動注射器市場は、2024-2030年の予測期間中に大きなCAGRで成長すると予測されている。同地域の成長の主な要因は、多数の製薬会社やバイオ製薬会社が存在することと、同地域、特に中国、インド、韓国で自動注射器の規制承認数が増加していることである。
本レポートのために実施した一次インタビューは以下のように分類できる:

- 回答者別供給側70%、需要側30
- 役職別管理職:45%、CXOおよび取締役:30%、経営幹部:25
- 地域別北米40%、欧州25%、アジア太平洋地域20%、中南米10%、中東・アフリカ5
レポート掲載企業リスト

- SHL Medical AG (スイス)
- イプソメドAG(スイス)
- ベクトン・ディッキンソン&カンパニー(BD)(米国)
- レシファームAB(スウェーデン)
- ウェスト・ファーマシューティカル・サービス(米国)
- フィリップス・メディサイズ(米国)
- ハロザイム・インク(米国)
- オーウェン・マンフォード社英国
- アッヴィ社(米)
- イーライリリー・アンド・カンパニー(米)
- アムジェン社(米国)
- ノボ ノルディスク A/S(デンマーク)
- ジョンソン・アンド・ジョンソン・サービシズ(米)
- サノフィ(フランス)
- GSK plc(英国)
- ゲレスハイマーAG(ドイツ)
- ハーゼルマイヤー(ドイツ)
- オーバル・メディカル・テクノロジーズ英国
- カレオ社(米国)
- ソルチーム株式会社(中国中国
- エルカム ドラッグデリバリーデバイス(イスラエル)
- クロスジェクト(フランス)
- ジャビル社(米国)
- コングルーエンス・メディカル・ソリューションズLLC(米国)
- ミダスファーマGMBH(ドイツ)

調査範囲
この調査レポートは、自動注射器市場の用途(再利用可能、使い捨て)、技術(手動、自動)、投与経路(筋肉内、皮下)、治療領域(関節リウマチ、多発性硬化症、アナフィラキシー、糖尿病、肥満、その他の治療領域)、容量(3mlまで、3ml以上)、地域(北米、欧州、アジア太平洋地域、中南米、中東・アフリカ)別に分類しています。自動注射器市場の成長に影響を与える促進要因、阻害要因、課題、機会などの主要要因に関する詳細情報を網羅しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、事業概要、製品、ソリューション、主要戦略、提携、パートナーシップ、契約に関する洞察を提供しています。自動注射器市場に関連する新発売、提携、買収、最近の動向。
レポート購入の主な利点
本レポートは、自己注射器デバイスと完成製剤市場およびそのサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値を提供することで、市場リーダー/新規参入者を支援します。また、利害関係者が競争状況をよりよく理解し、自社のビジネスをよりよく位置づけ、適切な市場参入戦略を立てるための洞察を深めるのにも役立ちます。本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解し、主要な市場促進要因、阻害要因、機会、課題に関する情報を提供することを可能にします。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供します:
- 市場の成長に影響を与える主要な促進要因(慢性疾患の増加、自動注射器の規制承認の増加、生物製剤とバイオシミラーの高い需要、自己投与医薬品の採用拡大、政府の支援と有利な償還政策)、阻害要因(針を使わない薬物送達システムへの注力と針恐怖症の蔓延)、機会(生物学的分子の特許切れの差し迫り、技術的に進歩した自動注射器の発売)、課題(複数の薬物粘度に対応する自動注射器の開発)の分析。
- 製品開発/イノベーション:自動注射器市場における今後の技術、研究開発活動、新製品発売に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは様々な地域の市場を分析しています。
- 市場の多様化:自動注射器市場における新製品、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する網羅的な情報
- 競争力の評価SHL Medical AG(スイス)、Ypsomed AG(スイス)、Becton, Dickinson and Company(BD)(米国)、Abbvie Inc.(米国)、Eli Lilly and Company(米国)、Amgen Inc.(米国)、Novo Nordisk A/S(デンマーク)などが市場に参入している。

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目次

1 はじめに 38
1.1 調査目的 38
1.2 市場の定義 38
1.3 調査対象および除外項目 39
1.4 調査範囲 40
1.4.1 考慮したセグメント 40
1.4.2 考慮した年数 41
1.4.3 通貨
1.5 利害関係者
1.6 変化のまとめ
2 調査方法 43
2.1 調査データ
2.1.1 調査デザイン 43
2.1.2 二次データ 44
2.1.2.1 二次調査の目的 44
2.1.3 一次データ 44
2.1.3.1 プライマリーの内訳(供給側と需要側の参加者) 45
2.1.3.2 一次調査の目的 45
2.2 自己注射器の市場規模推計 46
2.3 自己注射器完成製剤の市場規模推計 49
2.3.1 主要専門家による洞察 51
2.3.2 トップダウンアプローチ 52
2.4 市場成長率の予測 54
2.5 データの三角測量 57
2.6 調査の前提 58
2.7 調査の限界 58
2.8 リスク分析 59
3 エグゼクティブ・サマリー 60
4 プレミアムインサイト 66
4.1 自己注射器市場の概要 66
4.2 北米:自己注射器デバイス市場:用途別、国別(2023年) 67
4.3 北米:自己注射器完成製剤市場、
投与経路別、国別(2023年) 67
4.4 自己注射器完成製剤市場:治療領域別、
2024 vs. 2030 (百万米ドル) 68
4.5 自己注射器市場シェア:技術別(2023年) 68
4.6 自己注射器デバイス市場:地理的成長機会 69
4.7 自己注射器完成製剤市場:地理的成長機会 70
5 市場の概要
5.1 はじめに 71
5.2 市場ダイナミクス
5.2.1 推進要因 72
5.2.1.1 慢性疾患の有病率の増加 72
5.2.1.2 自動注射器に対する規制承認の増加 72
5.2.1.3 バイオシミラーと生物製剤に対する高い需要 73
5.2.1.4 自己投与医薬品の採用の増加 74
5.2.1.5 政府の支援と有利な償還政策 74
5.2.2 阻害要因 75
5.2.2.1 無針ドラッグデリバリーシステムへの注力と針恐怖症の蔓延 75
5.2.3 機会 75
5.2.3.1 生物学的分子の特許失効が迫っている 75
5.2.3.2 技術的に進歩した自動注射器の発売 77
5.2.4 課題 77
5.2.4.1 複数の薬剤粘度に対応する自動注射器の開発 77
5.3 顧客のビジネスに影響を与えるトレンド/混乱 78
5.4 バリューチェーン分析 78
5.4.1 バリューチェーン分析:自己注射器デバイスメーカー(プラットフォームプロバイダー) 78
5.4.2 バリューチェーン分析:自己注射器完成製剤メーカー 80
5.5 サプライチェーン分析 82
5.6 エコシステム分析 83
5.6.1 自己注射器プロバイダー 84
5.6.2 エンドユーザー 85
5.6.3 規制機関 86
5.7 規制分析 86
5.7.1 規制情勢 86
5.7.1.1 北米 86
5.7.1.2 欧州 87
5.7.1.3 アジア太平洋地域 87
5.7.2 規制機関、政府機関、その他の組織 88
5.7.2.1 北米 88
5.7.2.2 欧州 88
5.7.2.3 アジア太平洋地域 89
5.7.2.4 その他の地域 90
5.8 ポーターの5つの力分析 90
5.8.1 競争相手の強さ 91
5.8.2 供給者の交渉力 91
5.8.3 買い手の交渉力 92
5.8.4 代替品の脅威 92
5.8.5 新規参入企業の脅威 92
5.9 貿易データ分析 92
5.9.1 製品(自己注射器を含む)の輸入データ 93
5.9.2 製品(自己注射器を含む)の輸出データ 93
5.10 技術分析 94
5.10.1 主要技術 95
5.10.1.1 注射メカニズム技術 95
5.10.1.2 電子・接続ソリューション 95
5.10.2 隣接技術 96
5.10.2.1 ウェアラブル薬物送達デバイス 96
5.10.2.2 植え込み型薬物送達システム 96
5.10.3 補完技術 96
5.10.3.1 パワーアシスト機構 96
5.10.3.2 高度針技術 97
5.11 特許分析 97
5.11.1 方法論 97
5.11.2 特許出願件数(文書タイプ別) 97
5.11.3 技術革新と特許出願 98
5.11.4 特許の上位出願者 98
5.12 指標価格分析 101
5.12.1 平均販売価格の傾向(製品タイプ別) 101
5.12.2 平均販売価格動向(用途別) 101
5.12.3 自動注射器完成製剤の指標価格分析:主要プレーヤー別 102
5.12.4 自動注射器最終製剤の指標価格分析、地域別 103
5.13 主要会議とイベント(2024-2025年) 103
5.14 投資と資金調達のシナリオ 105
5.15 主要ステークホルダーと購買基準 106
5.15.1 購入プロセスにおける主要関係者 106
5.15.1.1 自動注射器の購買プロセスにおける主要な利害関係者 106
5.15.1.2 自己注射器完成製剤の購買プロセスにおける主要関係者 107
5.15.2 主要な購買基準 108
5.15.2.1 注射器の主な購買基準 108
5.15.2.2 自己注射器完成製剤の主な購買基準 109
5.16 ジェネレーティブAIの自己注射器市場への影響 110
6 自己注射器市場:用途別 111
6.1 導入 112
6.2 使い捨て自動注射器 113
6.2.1 使いやすさと針刺し損傷リスクの低減が市場成長を促進する 113
6.3 再利用可能な自己注射器 118
6.3.1 費用対効果、汎用性、持続可能性が市場成長を促進 118
7 自己注射器市場、技術別 124
7.1 導入 125
7.2 手動自動注射器 126
7.2.1 ユーザーフレンドリーなデザインと患者管理の向上が市場成長を促進 126
7.3 自動注射器 131
7.3.1 正確な文書化の容易さと包括的な患者記録が市場成長を支える 131
8 自動注射器市場(投与経路別) 137
8.1 導入 138
8.2 皮下投与経路 138
8.2.1 使いやすさ、迅速な吸収、自己投与への適性が市場成長を後押し 138
8.3 筋肉内投与経路 142
8.3.1 緊急臨床現場での正確な投与が市場を牽引 142
9 自動注射器市場(治療領域別) 145
9.1 導入 146
9.2 関節リウマチ 147
9.2.1 高い有病率と頻回投与の必要性が市場を牽引 147
9.3 糖尿病 153
9.3.1 膨大な糖尿病人口と投与の容易さが需要を刺激する 153
9.4 多発性硬化症 158
9.4.1 費用対効果の高い経口多発性硬化症治療薬のジェネリック医薬品が入手可能であることが市場成長を制限する 158
9.5 アナフィラキシー 164
9.5.1 食物アレルギー患者に対する迅速な初期治療の必要性が市場成長を促進する 164
9.6 肥満症 169
9.6.1 体重管理への関心の高まりが市場成長を後押しする 169
9.7 その他の治療分野 174
10 自己注射器市場:容量別 180
10.1 導入 181
10.2 容量3mlまでの自己注射器 181
10.2.1 自己免疫疾患と長期慢性疾患の有病率の上昇が市場成長を促進する 181
10.3 容量3ml以上の自己注射器 183
10.3.1 高粘度薬剤による複雑な治療への注目の高まりが市場を牽引する 183
11 自動注射器市場:エンドユーザー別 184
11.1 はじめに
11.2 在宅医療現場 185
11.2.1 費用対効果の高さと在宅介護支援サービスの充実が市場成長を促進する 185
11.3 病院・診療所 188
11.3.1 技術の進歩とリアルタイムの患者データの利用可能性が市場成長を支える 188
11.4 外来医療環境 191
11.4.1 外来患者サービスの需要増加が市場成長を促進する 191
12 自動注射器市場、地域別 194
12.1 はじめに 195
12.2 北米 196
12.2.1 米国 202
12.2.1.1 予測期間中、北米の自動注射器市場は米国が支配する 202
12.2.2 カナダ 208
12.2.2.1 高齢者人口の増加と食物アレルギー有病率の増加が市場成長を促進する 208
12.3 欧州 213
12.3.1 ドイツ 219
12.3.1.1 市場の成長を後押しする好ましい政府の取り組みと規制動向 219
12.3.2 イギリス 223
12.3.2.1 アレルギー疾患の高い有病率と生活習慣病の増加が市場成長を促進 223
12.3.3 フランス 227
12.3.3.1 高い糖尿病有病率と有利な償還政策が市場を支える 227
12.3.4 イタリア 231
12.3.4.1 医療費の増加と老年人口の増加が市場成長を促進 231
12.3.5 スペイン 234
12.3.5.1 好ましい償還シナリオと国民皆保険制度の存在が市場成長を後押し 234
12.3.6 その他の欧州 238
12.4 アジア太平洋地域 242
12.4.1 日本 247
12.4.1.1 高齢者人口の多さと医療インフラの整備が市場を牽引 247
12.4.2 中国 250
12.4.2.1 食物アレルギーとアナフィラキシーの有病率の増加が市場成長を促進 250
12.4.3 インド 254
12.4.3.1 糖尿病と心血管疾患の負担増が市場成長を促進 254
12.4.4 韓国 258
12.4.4.1 国内企業による規制当局承認の増加と強力な臨床パイプラインが市場を促進 258
12.4.5 その他のアジア太平洋地域 262
12.5 ラテンアメリカ 266
12.5.1 ブラジル 271
12.5.1.1 自動注射器の採用増加と慢性疾患の蔓延が市場成長を促進 271
12.5.2 その他のラテンアメリカ 274
12.6 中東・アフリカ 278
12.6.1 GCC諸国 283
12.6.1.1 高い医療支出能力と有利な規制シナリオが市場を牽引 283
12.6.2 中東・アフリカのその他地域 287
13 競争環境 291
13.1 はじめに 291
13.2 主要企業の戦略/勝利への権利 291
13.2.1 自動注射器市場で各社が採用した戦略の概要 291
13.3 収益分析 293
13.3.1 収益分析:自己注射器市場 293
13.3.2 収益分析:自己注射器完成製剤市場 294
13.4 市場シェア分析 294
13.4.1 市場シェア分析:自己注射器デバイス市場 294
13.4.2 市場シェア分析:自己注射器完成製剤市場 296
13.5 企業評価マトリックス:主要企業、2023年 298
13.5.1 自己注射器デバイス市場:企業評価マトリクス:
主要企業、2023年 298
13.5.1.1 スター企業 298
13.5.1.2 新興リーダー 298
13.5.1.3 浸透しているプレーヤー 298
13.5.1.4 参入企業 299
13.5.2 自己注射器完成製剤市場:企業評価マトリクス:主要企業、2023年 300
13.5.2.1 スター企業 300
13.5.2.2 新興リーダー 300
13.5.2.3 浸透力のあるプレーヤー 300
13.5.2.4 参入企業 300
13.5.3 企業フットプリント:主要プレーヤー、2023年 302
13.5.3.1 企業フットプリント 302
13.5.3.2 地域別フットプリント 303
13.5.3.3 用途別フットプリント 304
13.5.3.4 投与量フットプリント 306
13.5.3.5 投与経路フットプリント 307
13.6 企業評価マトリックス:新興企業/SM(2023年) 308
13.6.1 進歩的企業 308
13.6.2 対応力のある企業 308
13.6.3 ダイナミックな企業 308
13.6.4 スタートアップ・ブロック 308
13.6.5 競争ベンチマーク:新興企業/SM、2023年 310
13.7 企業評価と財務指標 311
13.7.1 財務指標 311
13.7.2 企業評価 311
13.8 ブランド/製品の比較 312
13.9 競争シナリオ 313
13.9.1 製品の上市と承認 313
13.9.2 取引 314
13.9.3 事業拡大 315
13.10 大量製剤用装置 316
13.11 高粘度製剤用デバイス 317
13.12 自動注射器市場における今後の注目分野についての洞察 319
14 企業プロファイル 320
14.1 主要プレーヤー自己注射器市場 320
14.1.1 shl medical ag 320
14.1.1.1 事業概要 320
14.1.1.2 提供製品 320
14.1.1.3 最近の動向 321
14.1.1.3.1 製品上市 321
14.1.1.3.2 取引 322
14.1.1.3.3 事業拡大 323
14.1.1.4 MnMの見解 323
14.1.1.4.1 主要な強み 323
14.1.1.4.2 戦略的選択 323
14.1.1.4.3 弱点と競争上の脅威 323
14.1.2 イプソメドAG 324
14.1.2.1 事業概要 324
14.1.2.2 提供製品 326
14.1.2.3 最近の動向 327
14.1.2.3.1 製品上市 327
14.1.2.3.2 取引 327
14.1.2.3.3 事業拡大 328
14.1.2.4 MnMの見解 328
14.1.2.4.1 主要な強み 328
14.1.2.4.2 戦略的選択 328
14.1.2.4.3 弱点と競争上の脅威 328
14.1.3 ベクトン・ディッキンソン・アンド・カンパニー(BD) 329
14.1.3.1 事業概要 329
14.1.3.2 提供製品 330
14.1.3.3 最近の動向 331
14.1.3.3.1 取引 331
14.1.3.3.2 その他の動き 331
14.1.3.4 MnMの見解 331
14.1.3.4.1 主要な強み 331
14.1.3.4.2 戦略的選択 331
14.1.3.4.3 弱点と競争上の脅威 331
14.1.4 レセプトファーム社 332
14.1.4.1 事業概要 332
14.1.4.2 提供製品 332
14.1.5 ウェスト・ファーマシューティカル・サービス333
14.1.5.1 事業概要 333
14.1.5.2 提供製品 334
14.1.5.3 最近の動向 335
14.1.5.3.1 事業拡大 335
14.1.6 フィリップス・メディサイズ 336
14.1.6.1 事業概要 336
14.1.6.2 提供製品 336
14.1.6.3 近年の展開 337
14.1.6.3.1 製品上市 337
14.1.7 ハロザイム・インク338
14.1.7.1 事業概要 338
14.1.7.2 提供製品 340
14.1.8 オーエン・マムフォード(株341
14.1.8.1 事業概要 341
14.1.8.2 提供製品 341
14.1.8.3 最近の動き 342
14.1.8.3.1 製品上市 342
14.1.8.3.2 取引 342
14.1.8.3.3 事業拡大 342
14.2 主要プレーヤー自己注射器完成製剤市場 343
14.2.1 アッヴィ343
14.2.1.1 事業概要 343
14.2.1.2 提供製品 344
14.2.1.3 最近の動向 343
14.2.1.3.1 製品の上市と承認 345
14.2.2 エリ・リリー・アンド・カンパニー 346
14.2.2.1 事業概要 346
14.2.2.2 提供製品 348
14.2.2.3 最近の開発状況 349
14.2.2.3.1 製品承認 349
14.2.2.3.2 取引 349
14.2.3 AMGEN INC.350
14.2.3.1 事業概要 350
14.2.3.2 提供製品 352
14.2.3.3 最近の動向 352
14.2.3.3.1 製品上市 352
14.2.4 ノボ ノルディスク 353
14.2.4.1 事業概要 353
14.2.4.2 提供製品 354
14.2.4.3 最近の開発 355
14.2.4.3.1 製品承認 355
14.2.4.3.2 取引 355
14.2.4.3.3 事業拡大 356
14.2.4.3.4 その他の展開 356
14.2.5 ジョンソン・エンド・ジョンソンサービス(株357
14.2.5.1 事業概要 357
14.2.5.2 提供製品 359
14.2.6 サノフィ 360
14.2.6.1 事業概要 360
14.2.6.2 提供製品 361
14.2.7 GSK PLC 362
14.2.7.1 事業概要 362
14.2.7.2 提供製品 363
14.2.7.3 近年の動向 364
14.2.7.3.1 製品承認 364

14.3 その他のプレーヤー
14.3.1 ゲレスハイマーAG 365
14.3.2 ハーゼルマイヤー 366
14.3.3 オーバルメディカルテクノロジーズ(株367
14.3.4 カレオ・インク368
14.3.5 株式会社ソルチーム369
14.3.6 エルカム ドラッグデリバリーデバイス 370
14.3.7 クロスジェクト
14.3.8 ジャビル371
14.3.9 コングルーエンス・メディカル・ソリューションズ LLC 372
14.3.10 ミダスファーマ 372
15 付録 373
15.1 ディスカッションガイド 373
15.2 Knowledgestore:Marketsandmarketsの購読ポータル
15.3 カスタマイズオプション 381
15.4 関連レポート 381
15.5 著者の詳細 382

 

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Summary

The global autoinjectors market is projected to to expand to a value of USD 3.02 billion in 2030 from USD 1.40 billion in 2024, with a significant CAGR of 13.6%. The autoinjector finished formulations market is projected to surge to a value of USD 134.27 billion in 2030 from USD 67.30 billion in 2024, growing at a CAGR of 12.2%.
Favorable reimbursement policies in North America and Europe coupled with launch of biosimilars across the globe are some of the factors contributing towards the market growth.
“The manual autoinjectors segment accounted for the largest share in 2023.”
On the basis of technology, the autoinjectors market is further segmented into manual, and automatic. The manual autoinjectors segment dominated the market in 2023, owing to the rise in demand due to rising incidence of conditions such as diabetes, multiple sclerosis, and rheumatoid arthritis. Furthermore, cost-effectiveness and expanding new therapeutic applications, is likely to increase their overall market potential for manual autoinjectors in coming years.
“By end user, the home care settings segment accounted for the largest share in the autoinjectors market.”
The end user segment in the autoinjectors market is segmented into home care settings, hospitals & clinics, and ambulatory care settings. In 2023, the home care settings segment accounted for the largest share owing to increased adoption of autoinjectors at home care settings. Furthermore, cost effectiveness, launch of user friendly autoinjector devices is likely to boost the growth of the home care settings segment. Use of autoinjectors for emergency situations such as anaphylactic reactions is likely to increase demand for autoinjectors in hospitals & clinics further propelling the growth of the market.
“North America: the largest share of the autoinjectors market”
North America dominated the autoinjectors market in 2023 and likely continue dominance during the forecast period. Well-developed healthcare infrastructure, prevalence of chronic diseases such as diabetes, rheumatoid arthritis, and multiple sclerosis and favourable reimbursement policies in North America are some of the factors influencing the use of autoinjectors subsequently contributing towards market growth. The Asia Pacific autoinjectors market is predicted to grow at the significant CAGR during the forecast period of 2024-2030. The growth of the region is primarily attributed to the presence of large number of pharmaceutical and biopharmaceutical companies and growing number of regulatory apporvals for autoinjectors in the region especially China, India and South Korea.
The primary interviews conducted for this report can be categorized as follows:

• By Respondent: Supply Side- 70% and Demand Side 30%
• By Designation: Managers - 45%, CXO & Directors - 30%, and Executives - 25%
• By Region: North America -40%, Europe -25%, Asia-Pacific -20%, Latin America -10% and Middle East & Africa- 5%
List of Companies Profiled in the Report:

• SHL Medical AG (Switzerland)
• Ypsomed AG (Switzerland)
• Becton, Dickinson and Company (BD) (US)
• Recipharm AB (Sweden)
• West Pharmaceutical Services, Inc.(US)
• Phillips-Medisize (US)
• Halozyme, Inc. (US)
• Owen Mumford Ltd. (UK)
• Abbvie Inc. (US)
• Eli Lilly and Company (US)
• Amgen Inc. (US)
• Novo Nordisk A/S (Denmark)
• Jonhson & Jonhson Services Inc. (US)
• Sanofi (France)
• GSK plc (UK)
• Gerresheimer AG (Germany)
• Haselmeier (Germany)
• Oval Medical Technologies Ltd. (UK)
• Kaleo, Inc. (US)
• Solteam Incorporation Co., Ltd. (China)
• Elcam Drug Delivery Devices (Israel)
• Crossject (France)
• Jabil, Inc. (US)
• Congruence Medical Solutions LLC (US)
• Midas Pharma GMBH (Germany)

Research Coverage:
This research report categorizes the autoinjectors market usage (reusable and disposable), technology (manual and automatic), route of administration (intramuscular and subcutaneous), therapy area (rheumatoid arthritis, multiple sclerosis, anaphylaxis, diabetes, obesity and other therapy areas), Volume (upto 3ml and above 3 ml) and region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East & Africa). and by region (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, Middle East and Africa). The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of the autoinjectors market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, products, solutions, key strategies, collaborations, partnerships, and agreements. New launches, collaborations and acquisitions, and recent developments associated with the autoinjectors market.
Key Benefits of Buying the Report:
The report will help market leaders/new entrants by providing them with the closest approximations of the revenue numbers for the autoinjector devices and finished formulations market and its subsegments. It will also help stakeholders better understand the competitive landscape and gain more insights to better position their business and make suitable go-to-market strategies. This report will enable stakeholders to understand the market's pulse and provide them with information on the key market drivers, restraints, opportunities, and challenges.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (rising prevalence of chronic diseases, increasing regulatory approvals for autoinjectors, high demand for biologics & biosimilars, growing adoption of self-administered medicines, government support and favorable reimbursement policies), restraints (Focus on needle-free drug delivery systems and prevalence of needle phobia ), opportunities (Impending patent expiry of biological molecules, launch of technologically-advanced autoinjectors) and Challenges (Development of autoinjectors for multiple drug viscosities) influencing the growth of the market.
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research and development activities, and new product launches in the autoinjectors market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the autoinjectors market
• Competitive Assessment: SHL Medical AG (Switzerland), Ypsomed AG (Switzerland), Becton, Dickinson and Company (BD) (US), Abbvie Inc. (US), Eli Lilly and Company (US), Amgen Inc. (US), and Novo Nordisk A/S (Denmark) among others in the market.



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Table of Contents

1 INTRODUCTION 38
1.1 STUDY OBJECTIVES 38
1.2 MARKET DEFINITION 38
1.3 INCLUSIONS & EXCLUSIONS 39
1.4 STUDY SCOPE 40
1.4.1 SEGMENTS CONSIDERED 40
1.4.2 YEARS CONSIDERED 41
1.4.3 CURRENCY CONSIDERED 41
1.5 STAKEHOLDERS 41
1.6 SUMMARY OF CHANGES 42
2 RESEARCH METHODOLOGY 43
2.1 RESEARCH DATA 43
2.1.1 RESEARCH DESIGN 43
2.1.2 SECONDARY DATA 44
2.1.2.1 Objectives of secondary research 44
2.1.3 PRIMARY DATA 44
2.1.3.1 Breakdown of primaries (supply- and demand-side participants) 45
2.1.3.2 Objectives of primary research 45
2.2 MARKET SIZE ESTIMATION OF AUTOINJECTOR DEVICES 46
2.3 MARKET SIZE ESTIMATION OF AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS 49
2.3.1 INSIGHTS FROM PRIMARY EXPERTS 51
2.3.2 TOP-DOWN APPROACH 52
2.4 MARKET GROWTH RATE PROJECTIONS 54
2.5 DATA TRIANGULATION 57
2.6 STUDY ASSUMPTIONS 58
2.7 RESEARCH LIMITATIONS 58
2.8 RISK ANALYSIS 59
3 EXECUTIVE SUMMARY 60
4 PREMIUM INSIGHTS 66
4.1 AUTOINJECTORS MARKET OVERVIEW 66
4.2 NORTH AMERICA: AUTOINJECTOR DEVICES MARKET, BY USAGE AND COUNTRY (2023) 67
4.3 NORTH AMERICA: AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS MARKET,
BY ROUTE OF ADMINISTRATION AND COUNTRY (2023) 67
4.4 AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS MARKET, BY THERAPY AREA,
2024 VS. 2030 (USD MILLION) 68
4.5 AUTOINJECTORS MARKET SHARE, BY TECHNOLOGY, 2023 68
4.6 AUTOINJECTOR DEVICES MARKET: GEOGRAPHIC GROWTH OPPORTUNITIES 69
4.7 AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS MARKET: GEOGRAPHIC GROWTH OPPORTUNITIES 70
5 MARKET OVERVIEW 71
5.1 INTRODUCTION 71
5.2 MARKET DYNAMICS 71
5.2.1 DRIVERS 72
5.2.1.1 Rising prevalence of chronic diseases 72
5.2.1.2 Increasing regulatory approvals for autoinjectors 72
5.2.1.3 High demand for biosimilars and biologics 73
5.2.1.4 Growing adoption of self-administered medicines 74
5.2.1.5 Government support and favorable reimbursement policies 74
5.2.2 RESTRAINTS 75
5.2.2.1 Focus on needle-free drug delivery systems and prevalence of needle phobia 75
5.2.3 OPPORTUNITIES 75
5.2.3.1 Impending patent expiry of biological molecules 75
5.2.3.2 Launch of technologically-advanced autoinjectors 77
5.2.4 CHALLENGES 77
5.2.4.1 Development of autoinjectors for multiple drug viscosities 77
5.3 TRENDS/DISRUPTIONS IMPACTING CUSTOMERS’ BUSINESSES 78
5.4 VALUE CHAIN ANALYSIS 78
5.4.1 VALUE CHAIN ANALYSIS: AUTOINJECTOR DEVICE MANUFACTURERS (PLATFORM PROVIDERS) 78
5.4.2 VALUE CHAIN ANALYSIS: AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATION MANUFACTURERS 80
5.5 SUPPLY CHAIN ANALYSIS 82
5.6 ECOSYSTEM ANALYSIS 83
5.6.1 AUTOINJECTOR PROVIDERS 84
5.6.2 END USERS 85
5.6.3 REGULATORY BODIES 86
5.7 REGULATORY ANALYSIS 86
5.7.1 REGULATORY LANDSCAPE 86
5.7.1.1 North America 86
5.7.1.2 Europe 87
5.7.1.3 Asia Pacific 87
5.7.2 REGULATORY BODIES, GOVERNMENT AGENCIES, AND OTHER ORGANIZATIONS 88
5.7.2.1 North America 88
5.7.2.2 Europe 88
5.7.2.3 Asia Pacific 89
5.7.2.4 Rest of the World 90
5.8 PORTER’S FIVE FORCES ANALYSIS 90
5.8.1 INTENSITY OF COMPETITIVE RIVALRY 91
5.8.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS 91
5.8.3 BARGAINING POWER OF BUYERS 92
5.8.4 THREAT OF SUBSTITUTES 92
5.8.5 THREAT OF NEW ENTRANTS 92
5.9 TRADE DATA ANALYSIS 92
5.9.1 IMPORT DATA FOR PRODUCTS (INCLUDING AUTOINJECTORS) 93
5.9.2 EXPORT DATA FOR PRODUCTS (INCLUDING AUTOINJECTORS) 93
5.10 TECHNOLOGY ANALYSIS 94
5.10.1 KEY TECHNOLOGIES 95
5.10.1.1 Injection mechanism technology 95
5.10.1.2 Electronic and connectivity solutions 95
5.10.2 ADJACENT TECHNOLOGIES 96
5.10.2.1 Wearable drug delivery devices 96
5.10.2.2 Implantable drug delivery systems 96
5.10.3 COMPLEMENTARY TECHNOLOGIES 96
5.10.3.1 Power assistance mechanisms 96
5.10.3.2 Advanced needle technology 97
5.11 PATENT ANALYSIS 97
5.11.1 METHODOLOGY 97
5.11.2 NUMBER OF PATENTS FILED, BY DOCUMENT TYPE 97
5.11.3 INNOVATION AND PATENT APPLICATIONS 98
5.11.4 TOP APPLICANTS FOR PATENTS 98
5.12 INDICATIVE PRICING ANALYSIS 101
5.12.1 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY PRODUCT TYPE 101
5.12.2 AVERAGE SELLING PRICE TREND, BY USAGE 101
5.12.3 INDICATIVE AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS PRICING ANALYSIS, BY KEY PLAYER 102
5.12.4 INDICATIVE AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS PRICING ANALYSIS, BY REGION 103
5.13 KEY CONFERENCES AND EVENTS, 2024–2025 103
5.14 INVESTMENT AND FUNDING SCENARIO 105
5.15 KEY STAKEHOLDERS AND BUYING CRITERIA 106
5.15.1 KEY STAKEHOLDERS IN BUYING PROCESS 106
5.15.1.1 Key stakeholders in buying process for autoinjector devices 106
5.15.1.2 Key stakeholders in buying process for autoinjector finished formulations 107
5.15.2 KEY BUYING CRITERIA 108
5.15.2.1 Key buying criteria for autoinjector devices 108
5.15.2.2 Key buying criteria for autoinjector finished formulations 109
5.16 IMPACT OF GENERATIVE AI ON AUTOINJECTORS MARKET 110
6 AUTOINJECTORS MARKET, BY USAGE 111
6.1 INTRODUCTION 112
6.2 DISPOSABLE AUTOINJECTORS 113
6.2.1 EASE OF USE AND REDUCED RISK OF NEEDLESTICK INJURIES TO PROPEL MARKET GROWTH 113
6.3 REUSABLE AUTOINJECTORS 118
6.3.1 COST-EFFECTIVENESS, VERSATILITY, AND SUSTAINABILITY TO FUEL MARKET GROWTH 118
7 AUTOINJECTORS MARKET, BY TECHNOLOGY 124
7.1 INTRODUCTION 125
7.2 MANUAL AUTOINJECTORS 126
7.2.1 USER-FRIENDLY DESIGN AND INCREASED PATIENT CONTROL TO AUGMENT MARKET GROWTH 126
7.3 AUTOMATIC AUTOINJECTORS 131
7.3.1 EASE OF ACCURATE DOCUMENTATION AND COMPREHENSIVE PATIENT RECORDS TO SUPPORT MARKET GROWTH 131
8 AUTOINJECTORS MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION 137
8.1 INTRODUCTION 138
8.2 SUBCUTANEOUS ROUTE OF ADMINISTRATION 138
8.2.1 EASE OF USE, RAPID ABSORPTION, AND SUITABILITY FOR SELF-ADMINISTRATION TO AID MARKET GROWTH 138
8.3 INTRAMUSCULAR ROUTE OF ADMINISTRATION 142
8.3.1 NEED FOR PRECISE DOSE DELIVERY IN EMERGENCY CLINICAL SETTINGS TO DRIVE MARKET 142
9 AUTOINJECTORS MARKET, BY THERAPY AREA 145
9.1 INTRODUCTION 146
9.2 RHEUMATOID ARTHRITIS 147
9.2.1 HIGH DISEASE PREVALENCE AND NEED FOR FREQUENT DOSING TO DRIVE MARKET 147
9.3 DIABETES 153
9.3.1 LARGE DIABETIC POPULATION AND EASE OF ADMINISTRATION TO STIMULATE DEMAND 153
9.4 MULTIPLE SCLEROSIS 158
9.4.1 AVAILABILITY OF COST-EFFECTIVE GENERIC ORAL MULTIPLE SCLEROSIS DRUGS TO LIMIT MARKET GROWTH 158
9.5 ANAPHYLAXIS 164
9.5.1 REQUIREMENT FOR PROMPT INITIAL TREATMENT FOR PATIENTS WITH FOOD ALLERGIES TO FUEL MARKET GROWTH 164
9.6 OBESITY 169
9.6.1 INCREASING FOCUS ON WEIGHT MANAGEMENT TO BOOST MARKET GROWTH 169
9.7 OTHER THERAPY AREAS 174
10 AUTOINJECTORS MARKET, BY VOLUME 180
10.1 INTRODUCTION 181
10.2 UP TO 3ML VOLUME AUTOINJECTORS 181
10.2.1 RISING PREVALENCE OF AUTOIMMUNE DISORDERS AND LONG-TERM CHRONIC DISEASES TO PROPEL MARKET GROWTH 181
10.3 ABOVE 3ML VOLUME AUTOINJECTORS 183
10.3.1 INCREASING FOCUS ON COMPLEX TREATMENTS WITH HIGH-VISCOSITY DRUGS TO DRIVE MARKET 183
11 AUTOINJECTORS MARKET, BY END USER 184
11.1 INTRODUCTION 185
11.2 HOME CARE SETTINGS 185
11.2.1 COST-EFFECTIVENESS AND INCREASED AVAILABILITY OF HOME CARE SUPPORT SERVICES TO PROPEL MARKET GROWTH 185
11.3 HOSPITALS & CLINICS 188
11.3.1 TECHNOLOGICAL ADVANCEMENTS AND AVAILABILITY OF REAL-TIME PATIENT DATA TO SUPPORT MARKET GROWTH 188
11.4 AMBULATORY CARE SETTINGS 191
11.4.1 GROWING DEMAND FOR OUTPATIENT SERVICES TO FUEL MARKET GROWTH 191
12 AUTOINJECTORS MARKET, BY REGION 194
12.1 INTRODUCTION 195
12.2 NORTH AMERICA 196
12.2.1 US 202
12.2.1.1 US to dominate North American autoinjectors market during forecast period 202
12.2.2 CANADA 208
12.2.2.1 Rising geriatric population and increasing prevalence of food allergies to propel market growth 208
12.3 EUROPE 213
12.3.1 GERMANY 219
12.3.1.1 Favorable government initiatives and regulatory trends to aid market growth 219
12.3.2 UK 223
12.3.2.1 High prevalence of allergic conditions and increased incidence of lifestyle diseases to boost market growth 223
12.3.3 FRANCE 227
12.3.3.1 High prevalence of diabetes and favorable reimbursement policies to support market 227
12.3.4 ITALY 231
12.3.4.1 Rising healthcare expenditure and increasing geriatric population to augment market growth 231
12.3.5 SPAIN 234
12.3.5.1 Favorable reimbursement scenario and presence of universal health coverage facility to aid market growth 234
12.3.6 REST OF EUROPE 238
12.4 ASIA PACIFIC 242
12.4.1 JAPAN 247
12.4.1.1 Large geriatric population and improved healthcare infrastructure to drive market 247
12.4.2 CHINA 250
12.4.2.1 Increasing prevalence of food allergies and anaphylaxis to fuel market growth 250
12.4.3 INDIA 254
12.4.3.1 Increasing burden of diabetes and cardiovascular diseases to spur market growth 254
12.4.4 SOUTH KOREA 258
12.4.4.1 Increased regulatory approvals and strong clinical pipeline by domestic players to propel market 258
12.4.5 REST OF ASIA PACIFIC 262
12.5 LATIN AMERICA 266
12.5.1 BRAZIL 271
12.5.1.1 Rising adoption of autoinjectors and growing prevalence of chronic diseases to augment market growth 271
12.5.2 REST OF LATIN AMERICA 274
12.6 MIDDLE EAST & AFRICA 278
12.6.1 GCC COUNTRIES 283
12.6.1.1 High healthcare spending capacity and favorable regulatory scenario to drive market 283
12.6.2 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA 287
13 COMPETITIVE LANDSCAPE 291
13.1 INTRODUCTION 291
13.2 KEY PLAYER STRATEGY/RIGHT TO WIN 291
13.2.1 OVERVIEW OF STRATEGIES ADOPTED BY PLAYERS IN AUTOINJECTORS MARKET 291
13.3 REVENUE ANALYSIS 293
13.3.1 REVENUE ANALYSIS: AUTOINJECTOR DEVICES MARKET 293
13.3.2 REVENUE ANALYSIS: AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS MARKET 294
13.4 MARKET SHARE ANALYSIS 294
13.4.1 MARKET SHARE ANALYSIS: AUTOINJECTOR DEVICES MARKET 294
13.4.2 MARKET SHARE ANALYSIS: AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS MARKET 296
13.5 COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 298
13.5.1 AUTOINJECTOR DEVICES MARKET: COMPANY EVALUATION MATRIX:
KEY PLAYERS, 2023 298
13.5.1.1 Stars 298
13.5.1.2 Emerging leaders 298
13.5.1.3 Pervasive players 298
13.5.1.4 Participants 299
13.5.2 AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS MARKET: COMPANY EVALUATION MATRIX: KEY PLAYERS, 2023 300
13.5.2.1 Stars 300
13.5.2.2 Emerging leaders 300
13.5.2.3 Pervasive players 300
13.5.2.4 Participants 300
13.5.3 COMPANY FOOTPRINT: KEY PLAYERS, 2023 302
13.5.3.1 Company footprint 302
13.5.3.2 Region footprint 303
13.5.3.3 Usage footprint 304
13.5.3.4 Volume footprint 306
13.5.3.5 Route of administration footprint 307
13.6 COMPANY EVALUATION MATRIX: STARTUPS/SMES, 2023 308
13.6.1 PROGRESSIVE COMPANIES 308
13.6.2 RESPONSIVE COMPANIES 308
13.6.3 DYNAMIC COMPANIES 308
13.6.4 STARTING BLOCKS 308
13.6.5 COMPETITIVE BENCHMARKING: STARTUPS/SMES, 2023 310
13.7 COMPANY VALUATION AND FINANCIAL METRICS 311
13.7.1 FINANCIAL METRICS 311
13.7.2 COMPANY VALUATION 311
13.8 BRAND/PRODUCT COMPARISON 312
13.9 COMPETITIVE SCENARIO 313
13.9.1 PRODUCT LAUNCHES AND APPROVALS 313
13.9.2 DEALS 314
13.9.3 EXPANSIONS 315
13.10 DEVICES FOR LARGE-VOLUME FORMULATIONS 316
13.11 DEVICES FOR HIGHLY VISCOUS FORMULATIONS 317
13.12 INSIGHTS ON FUTURE AREAS OF FOCUS IN AUTOINJECTORS MARKET 319
14 COMPANY PROFILES 320
14.1 KEY PLAYERS: AUTOINJECTOR DEVICES MARKET 320
14.1.1 SHL MEDICAL AG 320
14.1.1.1 Business overview 320
14.1.1.2 Products offered 320
14.1.1.3 Recent developments 321
14.1.1.3.1 Product launches 321
14.1.1.3.2 Deals 322
14.1.1.3.3 Expansions 323
14.1.1.4 MnM view 323
14.1.1.4.1 Key strengths 323
14.1.1.4.2 Strategic choices 323
14.1.1.4.3 Weaknesses and competitive threats 323
14.1.2 YPSOMED AG 324
14.1.2.1 Business overview 324
14.1.2.2 Products offered 326
14.1.2.3 Recent developments 327
14.1.2.3.1 Product launches 327
14.1.2.3.2 Deals 327
14.1.2.3.3 Expansions 328
14.1.2.4 MnM view 328
14.1.2.4.1 Key strengths 328
14.1.2.4.2 Strategic choices 328
14.1.2.4.3 Weaknesses and competitive threats 328
14.1.3 BECTON, DICKINSON AND COMPANY (BD) 329
14.1.3.1 Business overview 329
14.1.3.2 Products offered 330
14.1.3.3 Recent developments 331
14.1.3.3.1 Deals 331
14.1.3.3.2 Other developments 331
14.1.3.4 MnM view 331
14.1.3.4.1 Key strengths 331
14.1.3.4.2 Strategic choices 331
14.1.3.4.3 Weaknesses and competitive threats 331
14.1.4 RECIPHARM AB 332
14.1.4.1 Business overview 332
14.1.4.2 Products offered 332
14.1.5 WEST PHARMACEUTICAL SERVICES, INC. 333
14.1.5.1 Business overview 333
14.1.5.2 Products offered 334
14.1.5.3 Recent developments 335
14.1.5.3.1 Expansions 335
14.1.6 PHILLIPS-MEDISIZE 336
14.1.6.1 Business overview 336
14.1.6.2 Products offered 336
14.1.6.3 Recent developments 337
14.1.6.3.1 Product launches 337
14.1.7 HALOZYME, INC. 338
14.1.7.1 Business overview 338
14.1.7.2 Products offered 340
14.1.8 OWEN MUMFORD LTD. 341
14.1.8.1 Business overview 341
14.1.8.2 Products offered 341
14.1.8.3 Recent developments 342
14.1.8.3.1 Product launches 342
14.1.8.3.2 Deals 342
14.1.8.3.3 Expansions 342
14.2 KEY PLAYERS: AUTOINJECTOR FINISHED FORMULATIONS MARKET 343
14.2.1 ABBVIE INC. 343
14.2.1.1 Business overview 343
14.2.1.2 Products offered 344
14.2.1.3 Recent developments 345
14.2.1.3.1 Product launches and approvals 345
14.2.2 ELI LILLY AND COMPANY 346
14.2.2.1 Business overview 346
14.2.2.2 Products offered 348
14.2.2.3 Recent developments 349
14.2.2.3.1 Product approvals 349
14.2.2.3.2 Deals 349
14.2.3 AMGEN INC. 350
14.2.3.1 Business overview 350
14.2.3.2 Products offered 352
14.2.3.3 Recent developments 352
14.2.3.3.1 Product launches 352
14.2.4 NOVO NORDISK A/S 353
14.2.4.1 Business overview 353
14.2.4.2 Products offered 354
14.2.4.3 Recent developments 355
14.2.4.3.1 Product approvals 355
14.2.4.3.2 Deals 355
14.2.4.3.3 Expansions 356
14.2.4.3.4 Other developments 356
14.2.5 JOHNSON & JOHNSON SERVICES, INC. 357
14.2.5.1 Business overview 357
14.2.5.2 Products offered 359
14.2.6 SANOFI 360
14.2.6.1 Business overview 360
14.2.6.2 Products offered 361
14.2.7 GSK PLC 362
14.2.7.1 Business overview 362
14.2.7.2 Products offered 363
14.2.7.3 Recent developments 364
14.2.7.3.1 Product approvals 364

14.3 OTHER PLAYERS 365
14.3.1 GERRESHEIMER AG 365
14.3.2 HASELMEIER 366
14.3.3 OVAL MEDICAL TECHNOLOGIES LTD. 367
14.3.4 KALEO, INC. 368
14.3.5 SOLTEAM INCORPORATION CO., LTD. 369
14.3.6 ELCAM DRUG DELIVERY DEVICES 370
14.3.7 CROSSJECT 371
14.3.8 JABIL INC. 371
14.3.9 CONGRUENCE MEDICAL SOLUTIONS LLC 372
14.3.10 MIDAS PHARMA GMBH 372
15 APPENDIX 373
15.1 DISCUSSION GUIDE 373
15.2 KNOWLEDGESTORE: MARKETSANDMARKETS’ SUBSCRIPTION PORTAL 379
15.3 CUSTOMIZATION OPTIONS 381
15.4 RELATED REPORTS 381
15.5 AUTHOR DETAILS 382

 

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2024/11/14 10:27

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