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アレルギー診断市場:製品・サービス(消耗品、機器(免疫測定装置、ルミノメーター)、サービス)、検査タイプ(生体内(皮膚プリック、パッチ)、生体外)、アレルゲン(食品、吸入、薬剤)、エンドユーザー、地域別 - 2029年までの世界予測


Allergy Diagnostics Market by Product & Service (Consumables, Instruments (Immunoassay Analyzer, Luminometer), Services), Test Type (In Vivo (Skin Prick, Patch), In Vitro), Allergen (Food, Inhaled, Drug), End User, & Region - Global Forecast to 2029

世界のアレルギー診断市場は、予測期間中の年平均成長率11.0%で、2024年の53億米ドルから2029年には98億米ドルに達すると予測される。この市場の成長は、政府や団体による啓発プログラムの増加、アレルギー研究の... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2024年4月22日 US$4,950
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サマリー

世界のアレルギー診断市場は、予測期間中の年平均成長率11.0%で、2024年の53億米ドルから2029年には98億米ドルに達すると予測される。この市場の成長は、政府や団体による啓発プログラムの増加、アレルギー研究の増加、アレルギー診断のための革新的技術の増加が主な要因である。しかし、アレルギー専門医の数が少なく、アレルギー検査法の実施が不十分であることが、アレルギー診断市場の成長を抑制する可能性がある。
「予測期間中、製品・サービス別では、消耗品セグメントがアレルギー診断薬市場で最も高い市場シェアを占めた。
製品・サービスに基づき、アレルギー診断市場は消耗品、機器、サービスに区分される。2023年には、消耗品セグメントがアレルギー診断薬市場で最大のシェアを占めた。吸入アレルギーや食物アレルギーを含むアレルギーの有病率の高まりと、生体内検査キットにおける現地プレイヤーの出現が、予測期間中にこのセグメントの市場を牽引する。この分野も予測期間中に大幅な成長が見込まれる。
"予測期間中、アレルギー診断市場において、検査タイプ別では生体内検査タイプがより大きな市場シェアを占める"
アレルギー診断薬市場は、検査タイプに基づいてin vivo検査とin vitro検査に区分される。in vivo検査セグメントは2023年にアレルギー診断薬市場で最大のシェアを占め、予測期間中のCAGRも最も高くなると予測されている。in vivo検査セグメントの成長は、ポイントオブケア検査に対する需要の増加、アレルギー症状や検査を受ける必要性に対する意識の高まりが主な要因である。
「予測期間中のCAGRは、病院ベースの検査室と診療所が最も高かった。
エンドユーザーに基づき、アレルギー診断市場は診断ラボ、病院ベースのラボ&クリニック、学術研究機関、その他のエンドユーザーに区分される。2023年には、病院ベースの検査室&診療所セグメントが市場の最大シェアを占めた。クリニックがin vivoアレルギー検査で大きなエンドユーザーを獲得していること、アレルギー管理および治療オプションの面で便利であることが、市場シェアが大きい主な理由である。
"予測期間中、地域別アレルギー診断市場において北米セグメントが最も高い市場シェアを占めた。"
地域別に見ると、アレルギー診断薬市場は北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東・アフリカに分けられる。北米地域は、2023年に世界のアレルギー診断薬市場で最大のシェアを占めた。この北米の大きなシェアは、食物アレルギーや呼吸器アレルギーの罹患率の増加、政府と協会間の認識に関する合意の増加、およびこの地域における主要プレイヤーの存在によるものである。
供給側一次インタビューの企業タイプ別、呼称別、地域別内訳
- 企業タイプ別:ティア1(20%)、ティア2(45%)、ティア3(35)
- 役職別Cレベル(30%)、ディレクターレベル(20%)、その他(50)
- 地域別北米(36%)、アジア太平洋(27%)、ヨーロッパ(25%)、中南米(7%)、MEA(5%)

主な企業は、Thermo Fisher Scientific Inc.(米国)、Siemens Healthineers Ag(ドイツ)、Danaher Corporation(米国)、Minaris Medical America, Inc.(米国)、Omega Diagnostics Group PLC(英国)、bioMérieux SA(フランス)、Romer Labs Division Holding(オーストリア)、EUROIMMUN Medizinische Labordiagnostika AG(ドイツ)、HollisterStier Allergy(米国)、Eurofins Scientific(ルクセンブルク)、Stallergenes Greer(英国)など。

調査範囲
この調査レポートは、アレルギー診断市場を製品&サービス、検査タイプ、アレルゲン、エンドユーザー、地域別に分類しています。アレルギー診断市場の成長に影響を与える促進要因、阻害要因、課題、機会などの主要要因に関する詳細情報を網羅しています。主要な業界プレイヤーを詳細に分析し、その事業概要、ソリューション、サービス、主要戦略、契約、パートナーシップ、合意などに関する洞察を提供しています。アレルギー診断薬市場に関連する新製品発表、合併・買収、最近の動向。Allergy Diagnostics市場のエコシステムにおける今後の新興企業の競合分析もカバーしています。
レポート購入の主な利点
本レポートは、アレルギー診断薬市場全体およびサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、本市場の市場リーダー/新規参入者に役立ちます。本レポートは、利害関係者が競争状況を理解し、より良い事業の位置付けと適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。また、本レポートは、関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。
本レポートは、以下のポイントに関する洞察を提供しています:
- アレルギー診断市場の成長に影響を与える主な促進要因(アレルギー疾患の世界的な有病率の上昇と経済的負担の重さ、環境汚染の拡大、保険適用)、抑制要因(分析装置の高コスト、医療サービスへのアクセスが制限されている)、機会(mHealthの利用、アレルギー診断におけるAIの統合)、課題(アレルギー専門医の数の少なさ、アレルギー診断時の課題)の分析
- 製品開発/イノベーション:アレルギー診断薬市場における今後の技術、研究開発活動、新製品・サービス開始に関する詳細な洞察。
- 市場開発:有利な市場に関する包括的な情報 - 当レポートでは、様々な地域のアレルギー診断薬市場を分析しています。
- 市場の多様化:アレルギー診断薬市場における新製品、未開拓地域、最近の開発、投資に関する詳細情報
- 競合評価:Thermo Fisher Scientific Inc.(米国)、Siemens Healthineers AG(ドイツ)、Danaher(米国)、Canon, Inc.(日本)[Minaris Medical America, Inc.(米国)]など、アレルギー診断薬市場戦略における主要企業の市場ランキング、成長戦略、サービス内容を詳細に評価。

 

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Summary

The global Allergy Diagnostics market is projected to reach USD 9.8 billion by 2029 from USD 5.3 billion in 2024, at a CAGR of 11.0% during the forecast period. The growth of this market is majorly driven by rise in awareness program by government and associations, growing allergy research, and rise in innovative technologies for allergy diagnosis. However, a smaller number of allergists and poor implementation of allergy testing methods could restrain the growth of the Allergy Diagnostics market.
“Consumables segment accounted for the highest market share in the Allergy Diagnostics market, by product & service, during the forecast period.”
Based on product & service, the Allergy Diagnostics market is segmented into consumables, instruments, and services. In 2023, the consumables segment accounted for the largest share of the Allergy Diagnostics market. Growing prevalence of allergies including inhaled and food allergies and emergence of local players in in vivo test kits to drive the market of this segment during the forecast period. This segment is also anticipated to witness substantial growth over the projected period.
“In Vivo type of tests accounted for the larger market share in the Allergy Diagnostics market, by test type, during the forecast period.”
The Allergy Diagnostics market is segmented into in vivo tests and in vitro tests based on test type. The in vivo tests segment accounted for the largest share of the Allergy Diagnostics market in 2023 and is also projected to acquire highest CAGR during the forecast period. The growth of in vivo test segment is majorly driven by the increase in demand for point-of care testing and growing awareness about allergic symptoms and need for getting tested.
“Hospital-based laboratories & clinics accounted for the highest CAGR during the forecast period.”
Based on the end user, the Allergy Diagnostics market is segmented into diagnostic laboratories, hospital-based laboratories & clinics, academic research institutes, and other end users. In 2023, the hospital-based laboratories & clinics segment accounted for the largest share of the market. The clinics' significant end-user standing for in vivo allergy testing and their convenience in terms of allergy management and treatment options are the main reasons for their substantial market share.
“The North America segment accounted for the highest market share in the Allergy Diagnostics market, by region, during the forecast period.”
Based on the region, the Allergy Diagnostics market is divided into North America, Europe, the Asia Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa. North America region accounted for the largest share of the global Allergy Diagnostics market in 2023. This large share of North America is due to the growing incidence of food and respiratory allergies, rise in agreement for awareness between government and associations, and presence of major players in the region.
Breakdown of supply-side primary interviews by company type, designation, and region:
• By Company Type: Tier 1 (20%), Tier 2 (45%), and Tier 3 (35%)
• By Designation: C-level (30%), Director-level (20%), and Others (50%)
• By Region: North America (36%), Asia- Pacific (27%), Europe (25%), and Latin America- (7%) and MEA-(5%)

Prominent companies include Thermo Fisher Scientific Inc., (US), Siemens Healthineers Ag (Germany), Danaher Corporation (US), Minaris Medical America, Inc. (US), Omega Diagnostics Group PLC (UK), bioMérieux SA (France), Romer Labs Division Holding (Austria), EUROIMMUN Medizinische Labordiagnostika AG (Germany), HollisterStier Allergy (US), Eurofins Scientific (Luxembourg), and Stallergenes Greer (UK).

Research Coverage
This research report categorizes the Allergy Diagnostics market by product & service, test type, allergen, end user, and region. The scope of the report covers detailed information regarding the major factors, such as drivers, restraints, challenges, and opportunities, influencing the growth of the Allergy Diagnostics market. A detailed analysis of the key industry players has been done to provide insights into their business overview, solutions, services; key strategies; Contracts, partnerships, and agreements. New product launches, mergers and acquisitions, and recent developments associated with the Allergy Diagnostics market. Competitive analysis of upcoming startups in the Allergy Diagnostics market ecosystem is covered in this report.
Key Benefits of Buying the Report:
The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall Allergy Diagnostics market and the subsegments. This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies. The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.
The report provides insights on the following pointers:
• Analysis of key drivers (global rise in prevalence and heavy economic burden of allergic illnesses, growing environmental pollution, and insurance coverage), restraints (high costs of analyzers and access is limited to healthcare services), opportunities (use of mHealth and integration of AI in allergy diagnosis), and challenges (a few number of allergists and challenges during diagnosis of allergy) influencing the growth of the Allergy Diagnostics market
• Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the Allergy Diagnostics market.
• Market Development: Comprehensive information about lucrative markets – the report analyses the Allergy Diagnostics market across varied regions.
• Market Diversification: Exhaustive information about new products, untapped geographies, recent developments, and investments in the Allergy Diagnostics market
• Competitive Assessment: In-depth assessment of market ranking, growth strategies, and service offerings of leading players like Thermo Fisher Scientific Inc., (US), Siemens Healthineers AG (Germany), Danaher (US), and Canon, Inc. (Japan) [Minaris Medical America, Inc. (US)], among others in the Allergy Diagnostics market strategies.



 

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