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Wi-Fi市場:コンポーネント(ハードウェア、ソリューション、サービス)、密度(高密度Wi-Fi、エンタープライズクラスWi-Fi)、ロケーションタイプ(屋内、屋外)、組織規模、業種(教育、小売、eコマース)、地域別 - 2027年までの世界市場予測


Wi-Fi Market by Component (Hardware, Solutions, and Services), Density (High-density Wi-Fi and Enterprise-class Wi-Fi), Location Type (Indoor and Outdoor), Organization Size, Vertical (Education, Retail and eCommerce) & Region - Global Forecast to 2027

Wi-Fiの世界市場は、2022年の123億米ドルから2027年には313億米ドルへと、予測期間中に20.4%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されます。キャリアWi-Fiの需要増がWi-Fi市場の成長を牽引している。 予測... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 図表数 言語
MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2022年10月13日 US$4,950
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サマリー

Wi-Fiの世界市場は、2022年の123億米ドルから2027年には313億米ドルへと、予測期間中に20.4%の複合年間成長率(CAGR)で成長すると予測されます。キャリアWi-Fiの需要増がWi-Fi市場の成長を牽引している。
予測期間中、サービスコンポーネントがより高いCAGRを占めると推定される。
サービスには、プロフェッショナルサービスとマネージドサービスが含まれる。Wi-Fiサービスにより、企業はネットワークインフラの管理負担を軽減し、コアビジネスに集中できるようになるため、生産性が向上する。プロバイダーは、サブスクリプションベースの価格モデルを通じて、さまざまなタイプのサービスを提供することにより、企業のWi-Fiネットワークインフラを提供する。
エンタープライズクラスのWi-Fi密度は、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想される
エンタープライズクラスの無線ネットワークは、単なるWi-Fiアクセスポイント(AP)の集合体ではありません。最低でも、優れたセキュリティとパフォーマンス、設定と管理の一元化、ユーザー密度に対するはるかに高い容量が特徴です。企業レベルの接続では、消費者向けネットワークとはわずかに異なるプロトコルと管理方法が使用され、機器は信号のドロップやデッドゾーンの先細りに悩まされることなく、より大きな負荷をサポートすることが可能になっています。アクセスは管理者によって制御され、許可されたユーザーだけが接続できるようにします。これは、企業や公共機関のより高い需要に対応するために設計された、家庭用Wi-Fiの拡大版に似ています。そのため、エンタープライズクラスのWi-Fiは、高密度なWi-Fi利用を想定して設計されており、複数のアクセスポイントを必要とし、アクセスポイント間の連携オプションも充実しています。エンタープライズクラスのWi-Fiは、増大する需要に対応するために拡張性があり、機器は日々稼働して業務をサポートするように設計されています。
組織規模別では、予測期間中に大企業が最大の市場シェアを占める見込み
大企業は、Wi-Fiネットワークの信頼性と管理性を高めるために、AI、ビッグデータ、機械学習(ML)などの新しい最新技術への投資を増やしています。世界銀行が2018年に実施した調査によると、インドなどの国々で高速インターネット接続が10%増加するごとに、その経済成長率が1.3%増加しました。世界中のさまざまな組織によるインターネット接続の展開が増加したことで、大企業におけるWi-Fi市場の成長につながっています。
地域別では、アジア太平洋地域が予測期間中に最も高いCAGRを記録した。
アジア太平洋地域では、ブロードバンドやモバイルインフラが整備されつつあり、モバイルワーカーやBYODの動向も活発化している。アジア太平洋地域におけるこれらのトレンドは、Wi-Fi技術の採用拡大につながると考えられ、アジア太平洋地域のWi-Fi市場の成長を促進するものと期待されています。アジア太平洋地域における技術の進歩は、Wi-Fiソリューションやサービスを採用する傾向の高まりとともに、アジア太平洋地域のWi-Fi市場にさらなる利益をもたらすと予想されます。
プライマリーの内訳
Wi-Fi市場で事業を展開する様々な主要組織の最高経営責任者(CEO)、イノベーションおよびテクノロジーディレクター、システムインテグレーター、経営幹部に対して詳細なインタビューを実施しました。
企業別ではティアI:35%、ティアII:40%、ティアIII:25
役職別Cレベルエグゼクティブ60%, 取締役:20%、その他20
地域別北米:25%、欧州:35%、アジア太平洋:30%、中東・アフリカ:5%、中南米:5
本レポートでは、Wi-Fiハードウェア、ソフトウェア、サービスを提供する主要プレイヤーの調査も行っています。世界のWi-Fi市場における主要ベンダーのプロフィールを掲載しています。世界のWi-Fi市場における主要ベンダーは、Cisco(米国)、Juniper Networks(米国)、NETGEAR(米国)、Aruba(米国)、Huawei(中国)、Panasonic(日本)、Alcatel-Lucent Enterprise(フランス)、Ericsson(スウェーデン)、Extreme Networks(米国)、Fortinet(米国)、D-Link Systems(台湾)、LEVER Technology Group(UK),Redway Networks(英国)、Casa Systems(米国)、Broadcom(米国)、Ubiquiti Networks(米国)、Airtel(インド)、Orange Business Services(フランス)、AT&T(米国)、Comcast Business(米国)、Vodafone(英国)、iPass(米国)、Superloop(オーストラリア)、Telstra(オーストラリア)、富士通(日本)、Cambium Networks(米国)、Fon(スペイン)の7社とした。

調査対象地域
本市場調査は、各セグメントにわたるWi-Fi市場を対象としています。コンポーネント、アプリケーション、エンドユーザー、地域など、さまざまなセグメントにおける市場規模や成長性を推定することを目的としています。また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロフィール、製品および事業内容に関する主な見解、最近の開発状況、主要な市場戦略についても記載しています。
本レポートを購入する主な利点
本レポートは、本市場の市場リーダー/新規参入者に、Wi-Fi市場全体とそのサブセグメントにおける収益数の最も近い近似値に関する情報を提供するものである。ステークホルダーが競争環境を理解し、自社のビジネスを位置づけ、適切な市場参入戦略を計画するためのより良い洞察を得るのに役立つでしょう。また、利害関係者が市場の鼓動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The global Wi-Fi market is projected to grow from USD 12.3 billion in 2022 to USD 31.3 billion by 2027, at a compound annual growth rate (CAGR) of 20.4% during the forecast period. Increasing demand for carrier Wi-Fi is driving the Wi-Fi market growth.
Services component is estimated to account for higher CAGR during the forecast period
Services include professional and managed services. Wi-Fi services enable organizations to offload the burden of managing their network infrastructures and focus on their core businesses, thereby increasing their productivity. Providers of Wi-Fi network infrastructures of enterprises by providing them different types of services through a subscription-based pricing model.
Enterprise-class Wi-Fi density is expected to account for the largest market share during the forecast period
An enterprise-class wireless network is more than just a collection of Wi-Fi Access Points (APs). At the minimum, it is characterized by superior security and performance; centralized configuration and management; and a much higher capacity for user density. Enterprise-level connections use slightly different protocols and management methods than consumer networks, and the equipment is able to support larger loads without suffering from dropped signals or tapering off into dead zones. Access is controlled by an administrator to ensure only authorized users can connect. It resembles a scaled-up version of home Wi-Fi designed to handle the higher demands of businesses and public institutions. Therefore, enterprise-class Wi-Fi is designed for high-density Wi-Fi use and requires multiple access points, and it has better options for linking up access points. Enterprise-class Wi-Fi is scalable to meet growing demand, and the equipment is designed to run daily to support operations.
In terms of organization sizes, large enterprises to account for the largest market share during the forecast period
Large enterprises are increasingly investing in new and latest technologies such as AI, Big Data, and Machine Learning (ML) to increase the reliability and manageability of their Wi-Fi networks. According to research conducted by the World Bank in 2018, for every 10% increase in high-speed internet connections in countries such as India, there was an increase of 1.3% in their economic growth. Increased deployment of internet connections by different organizations across the globe has led to the growth of the Wi-Fi market in large enterprises.
Among regions, Asia Pacific recorded the highest CAGR during the forecast period
As broadband and mobile infrastructures are improving in the Asia Pacific region, the mobile workforce and BYOD trend are also gaining momentum. These trends in the Asia Pacific region are expected to lead to the increased adoption of Wi-Fi technology, which is expected to fuel the growth of the Asia Pacific Wi-Fi market. The technological advancements in Asia Pacific along with the increasing trend toward adopting Wi-Fi solutions and services are expected to provide added benefits to the Asia Pacific Wi-Fi market.
Breakdown of primaries
In-depth interviews were conducted with Chief Executive Officers (CEOs), innovation and technology directors, system integrators, and executives from various key organizations operating in the Wi-Fi market.
 By Company: Tier I: 35%, Tier II: 40%, and Tier III: 25%
 By Designation: C-Level Executives: 60%, Directors: 20%, and others: 20%
 By Region: North America: 25%, Europe: 35%, Asia Pacific: 30%, Middle East and Africa: 5%, Latin America: 5%
The report includes the study of key players offering Wi-Fi hardware, software, and services. It profiles major vendors in the global Wi-Fi market. The major vendors in the global Wi-Fi market include Cisco (US), Juniper Networks (US), NETGEAR (US), Aruba (US), Huawei (China), Panasonic (Japan), Alcatel-Lucent Enterprise (France), Ericsson (Sweden), Extreme Networks (US), Fortinet (US), D-Link Systems (Taiwan), LEVER Technology Group (UK), Redway Networks (UK), Casa Systems (US), Broadcom (US), Ubiquiti Networks (US), Airtel (India), Orange Business Services (France), AT&T (US), Comcast Business (US), Vodafone (UK), iPass (US), Superloop (Australia), Telstra (Australia), Fujitsu (Japan), Cambium Networks (US), and Fon (Spain).

Research Coverage
The market study covers the Wi-Fi market across segments. It aims at estimating the market size and the growth potential of this market across different segments, such as component, application, end user, and region. It includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key Benefits of Buying the Report
The report would provide the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the overall Wi-Fi market and its subsegments. It would help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights better to position their business and plan suitable go-to-market strategies. It also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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