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電気商用車市場:推進力、車両タイプ、航続距離、電池タイプ、バス長、出力、電池容量、コンポーネント、自律走行車、エンドユーザー、トラック積載量、地域別 - 2030年の世界予測


Electric Commercial Vehicle Market by Propulsion, Vehicle Type, Range, Battery Type, Length of Bus, Power Output, Battery Capacity, Component, Autonomous Vehicle, End User, Truck Payload Capacity and Region - Global Forecast 2030

電気商用車の世界市場規模は、2022年の353千台から2030年には31.4%のCAGRで3,144千台に成長すると予測されます。各国政府は、低排出ガス車の使用に対する補助金や税制優遇措置を通じてEVを支援し、自国の成長を加... もっと見る

 

 

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MarketsandMarkets
マーケッツアンドマーケッツ
2022年5月18日 US$4,950
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サマリー

電気商用車の世界市場規模は、2022年の353千台から2030年には31.4%のCAGRで3,144千台に成長すると予測されます。各国政府は、低排出ガス車の使用に対する補助金や税制優遇措置を通じてEVを支援し、自国の成長を加速させるためにトップ自動車メーカーと連携しています。
石油価格が上昇する中、効率的で低排出ガスな車両に対する需要の高まりと政府の支援が、商用車用電気自動車の市場を押し上げるでしょう。発展途上国の消費者は、すでにガソリン価格の上昇の熱を感じています。電気商用車は、ICE商用車と比較して運用コストが低いです。市場を成長させるには、電気自動車用バッテリー、電気自動車用充電システムの研究が進むとともに、政府からの継続的な支援が必要でしょう。また、電気バス、バン、ピックアップ、トラックの需要を拡大するために、世界各地に専用の充電ポートやフリートステーションを設置する必要があります。
「電動バンセグメントは、予測期間において最大の市場となる見込みです。
電動バンは、電力網から電力供給を受け、電気モーターで駆動する密閉型のワゴン車またはモータートラック車です。彼らは、電動商用車市場における車両タイプ別の最大セグメントとなることが期待されます。電気商用車の世界市場で事業を展開している主な企業は、ルノー(フランス)、ダイムラーAG(ドイツ)、日産自動車(日本)、PSAグループ(フランス)、トヨタ自動車(日本)、イベコ社(イタリア)、ロンドン電気自動車社(イギリス)、ゼネラルモーターズ(アメリカ)、フォード社(アメリカ)、ABボルボ(スウェーデン)、マヒンドラ&マヒンドラLTD.(インド)、BYD Company Limited(インド)、BYD社(インド)です。(インド)、BYD Company Limited(中国)、Volkswagen AG(ドイツ)です。例えば、2021年1月には、PEUGEOT(フランス)が、同ブランドの最新の小型商用車(LCV)であるPEUGEOT e-Partnerを新たに投入し、完全電気商用車として提供することで、電気バンのラインアップを拡充しています。物流や電子商取引分野の成長により、ラストマイル配送や配送サービスなど、さまざまな用途で電動バン市場が牽引されることが予想されます。電気自動車は、運転コストの削減、有害排出物の排除、政府による様々な支援により、需要が増加することが予想されます。
「エンドユーザー別では、ラストワンマイルデリバリーが予測期間中最大のセグメントとなる。
倉庫からエンドユーザーへのラストマイル配送に電気商用車を利用するケースが増加しており、近い将来、電気商用車市場を押し上げると予想されます。企業は、燃料費の削減と排出ガスの軽減のために、電気商用車、特に電気バン、ピックアップトラックの保有車両への追加を検討しています。2019年9月、アマゾンはリビアンと提携し、2030年までに100万台の電動配送バンを導入する計画を発表した。2022年までに最初の1万台のEバンをグローバルに展開する計画で、2025年までにインドで1万台のEバンを導入することを目指している。2022年5月、テラゴ(インド)は65台のマヒンドラ・トレオ・ゾー貨物車をインドの主要都市での食料品配達に使用した。また、2020年1月には、UPSが英国のEVスタートアップ企業アライバルに、2024年までに米国、英国、欧州全域への配送用に1万台の電気バンを発注している。同社は期間中に1万台のEVを追加発注するオプションがある。2020年8月には、フリップカート(インド)が2030年までに保有する全車両を電動化する計画を発表している。したがって、ラストワンマイルの配送セグメントで使用される最も一般的な電気商用車は電気バンであろう。世界中の企業や政府が電気自動車の使用を奨励しているため、電気商用車業界は今後10年で飛躍的に成長すると予想されます。電気商用車は、低排出ガス、安価なランニングコスト、継続的なメンテナンスの必要性が少ないことから、ラストマイル配送において大きな役割を担っています。
"150マイル未満セグメントが予測期間中に市場最大となる見込み。"
150マイル未満のセグメントが予測期間において最大の市場になると予想される。低性能で手頃な価格の電気商用車は、通常150マイル未満の航続距離となっています。複数のOEMが低コストのバッテリーを搭載した電気バスやバンを提供しており、航続距離は100~150マイルに制限されています。OEMは長年にわたり、このセグメント向けにバスやバンを提供してきました。2021年1月、BYDは航続距離140マイルのスクールバス「タイプA」を米国市場で発売した。2021年6月、BYDはカンポスでブラジル初の現地生産純電気バスの発売を発表した。このモデルは全長22メートルで、リン酸鉄リチウム電池で走行し、1回3時間の充電で150マイルの航続距離を実現する。2021年11月、アナドルいすゞはプロテラ(米国)との提携により、12メートルと18メートルのゼロエミッション電気バス「シティVOLT」にこの電池技術を搭載し、走行距離を120マイルからとすると発表しました。
この市場で活動するさまざまな主要組織のCEO、マーケティングディレクター、その他のイノベーションおよびテクノロジーディレクター、経営陣に詳細なインタビューを実施しました。
- 企業タイプ別ティア1:67%、その他:9%、OEM:24
- 役職別Cレベル幹部:33%、マネージャー:52%、エグゼクティブ:15
- 地域別北米:22%、欧州:42%、アジア太平洋:36
電気商用車市場は、BYD(中国)、Yutong(中国)、AB Volvo(スウェーデン)、VDL Groep(オランダ)、CAF(スペイン)などの既存プレーヤーによって支配されています。市場ランキングは、上記の各社について、ECVの売上高とセグメント売上高の一定割合を考慮し、導き出したものである。また、これらの企業は、自動車産業向けに幅広い製品とソリューションを提供しています。これらの企業はグローバルレベルで強力な販売網を持ち、新製品開発のために研究開発に多額の投資を行っています。
調査対象
電気商用車市場:推進方式(BEV、PHEV、FCEV)、車両タイプ(バス、ピックアップトラック、トラック、バン)、走行距離、バッテリータイプ、バスの長さ、出力、バッテリー容量、コンポーネント、自律走行車、エンドユーザー、トラックの積載量、地域別に調査します。また、電気商用車市場のエコシステムにおける競争環境と主要プレイヤーの企業プロファイルをカバーしています。

また、市場の主要企業の詳細な競合分析、企業プロファイル、製品および事業の提供に関する主要な観測、最近の開発、主要な市場戦略も含まれています。
レポート購入の主なメリット
- 本レポートは、電気商用車市場全体とそのサブセグメントに関する収益数の最も近い近似値に関する情報を提供し、この市場における市場リーダー/新規参入者を支援します。
- 本レポートは、利害関係者が競争環境を理解し、より良いビジネスの位置付けと適切な市場参入戦略を計画するためのより多くの洞察を得るのに役立ちます。
- また、利害関係者が市場の脈動を理解するのに役立ち、主要な市場促進要因、阻害要因、課題、機会に関する情報を提供します。

 

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Summary

The global electric commercial vehicle market size is projected to grow from 353 thousand units in 2022 to 3,144 thousand units by 2030, at a CAGR of 31.4%. Governments are supporting EV’s through subsidies & tax rebates for using low emission vehicles and working in collaboration with top automobile manufacturers to speed up growth of their countries.
Increased demand for efficient and low emission vehicles along with government support amid the rising prices of petroleum will boost the electric commercial vehicle market. Consumers from developing countries are already feeling the heat of the increasing cost of petrol. Electric commercial vehicles have lower operating cost as compared to ICE commercial vehicles. To make the market grow, a continued support from the government will be needed along with the growing research of EV batteries, EV charging systems. Specalised charging deports and fleet stations will also need to be installed around the world for growing the demand for electric buses, vans, pickups and trucks.
“The Electric Van Segment is expected to be the largest market in the forecast period.”
Electric vans are enclosed wagons or motor truck vehicles that receive power from the power grid and are driven by an electric motor. they are expected to be the largest segment by vehicle type in the electric commercial vehicle market. Major players operating in the global electric van market include Renault (France), Daimler AG (Germany), Nissan Motor Corporation (Japan), PSA Group (France), Toyota Motor Corporation (Japan), IVECO S.p.A. (Italy), London Electric Vehicle Company (United Kingdom), General Motors (US), Ford Motor Company (US), AB Volvo (Sweden), Mahindra & Mahindra LTD. (India), BYD Company Limited (China), and Volkswagen AG (Germany). For instance, in January 2021, PEUGEOT (France) is expanding its electric van range with the new PEUGEOT e-Partner, the latest light commercial vehicle (LCV) in the brand’s lineup to be offered as a fully electric commercial vehicle. The growth of the logistics and e-commerce sectors is expected to drive the market for electric vans for various applications such as last-mile delivery and distribution services. Electric vans would witness an increasing demand due to lower operating costs, negligible harmful emissions, and various forms of government support.
“Last mile delivery will be the largest segment in the forecast period by End User”
The increasing use of electric commercial vehicles for last mile delivery of goods from warehouses to end users is expected to boost the electric commercial vehicle market in the near future. Companies are considering the addition of electric commercial vehicles, especially electric vans, and pickup trucks, to their fleets to reduce fuel expenses and mitigate emissions. In September 2019, Amazon announced plans to introduce 1,00,000 electric delivery vans by 2030 in partnership with Rivian. The company plans to roll out the first 10,000 e-vans globally by 2022 and aims to have 10,000 e-vans in India by 2025. In May 2022, Terrago (India) used a fleet of 65 Mahindra Treo Zor cargo vehicles for grocery delivery in major cities in India. Also, In January 2020, UPS ordered 10,000 electric vans from Arrival, a UK EV startup company, for delivery across the US, the UK, and Europe by 2024. The company will have the option to order an additional 10,000 EVs during the period. In August 2020, Flipkart (India) announced plans to convert its entire fleet to electric by 2030. Thus, the most common electric commercial vehicle used in the last mile delivery segment would be electric vans. With companies and governments across the globe encouraging the use of electric vehicles, the electric commercial vehicle industry is expected to grow exponentially in the next decade. Electric commercial vehicles have a major role in last mile delivery with lower emissions, cheaper running costs, and less ongoing maintenance.
“Less than 150 miles segment is expected to be largest in market in the forecast period.”
Less than 150 miles segment is expected to be the largest market in the forecast period. Low performance and affordable electric commercial vehicles usually have a range of less than 150 miles. Several OEMs offer electric buses and vans with low-cost batteries with a restricted range of 100-150 miles. OEMs have been providing buses and vans for this segment over the years. In January 2021, BYD launched the Type A school bus with a range of 140 miles in the US market. In June 2021, BYD announced the launch of Brazil’s first locally made pure electric bus in Campos. The model is 22-meter long, runs on lithium-iron-phosphate batteries, and has a 150 miles range on a single 3-hour charge. In November 2021, Anadolu Isuzu announced a collaboration with Proterra (US) to incorporate the battery technology into its new 12-meter and 18-meter zero-emission Citi VOLT electric bus models would have a driving range starting from 120 miles.
In-depth interviews were conducted with CEOs, marketing directors, other innovation and technology directors, and executives from various key organizations operating in this market.
• By Company Type: Tier I - 67%, Others - 9%, and OEMs - 24%
• By Designation: C Level Executives - 33%, Managers - 52%, and Executives - 15%
• By Region: North America - 22%, Europe - 42% and Asia Pacific - 36%
The electric commercial vehicle market is dominated by established players such as BYD (China), Yutong (China), AB Volvo (Sweden), VDL Groep (Netherland), and CAF (Spain). The market ranking has been derived by considering ECV sales and a certain percentage of segmental revenue for each of the companies mentioned above. These companies also offer extensive products and solutions for the automotive industry. These companies have strong distribution networks at the global level, and they invest heavily in R&D to develop new products.
Research Coverage:
Electric Commercial Vehicle Market by Propulsion (BEV, PHEV, FCEV), Vehicle Type (Bus, Pickup Truck, Truck, Van), Range, Battery Type, Length of Bus, Power Output, Battery Capacity, Component, Autonomous Vehicle, End User, Truck Payload Capacity and Region. It also covers the competitive landscape and company profiles of the major players in the electric commercial vehicle market ecosystem.

The study also includes an in-depth competitive analysis of the key players in the market, along with their company profiles, key observations related to product and business offerings, recent developments, and key market strategies.
Key Benefits of Buying the Report:
• The report will help market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of revenue numbers for the overall electric commercial vehicle market and its subsegments.
• This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to better position their businesses and plan suitable go-to-market strategies.
• The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.



 

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