スマートホームデバイス:ビジネスモデル、市場動向、2020-2025年予測SMART HOME DEVICES: BUSINESS MODELS, MARKET TRENDS & FORECASTS 2020-2025 ジュニパー・リサーチの最新レポート「スマートホーム機器」は、スマートホーム機器市場の現状と将来を包括的に描き出し、4つの主要なスマートホーム・セグメントに関する戦略的な洞察と詳細な予測を提供して... もっと見る
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サマリー
ジュニパー・リサーチの最新レポート「スマートホーム機器」は、スマートホーム機器市場の現状と将来を包括的に描き出し、4つの主要なスマートホーム・セグメントに関する戦略的な洞察と詳細な予測を提供しています。
スマートホームトレンド調査では、新興サービスから音声アシスタントの使用などのトレンドの継続的な影響まで、スマートホームの普及を促進する現在のドライバーを調査しています。
また、相互運用性やCOVID-19の影響など、この分野が直面している主な制限や課題についても調査しています。
また、ベンダーの戦略についての貴重な洞察や、現在の競合状況についての詳細な分析も提供しています。
この調査スイートには以下が含まれています。
主な特長
市場分析。スマートホーム機器の各セグメントを詳細に分析し、市場の動向、制約、将来の見通しについての洞察を提供します。その内容は以下の通りです。
ビジネスモデル分析。スマートホーム分野における現在のビジネスモデルと発展途上のビジネスモデルを比較し、以下の分析を行います。
ジュニパー・リサーチのリーダーボード。スマートホーム機器の主要ベンダー15社を比較し、スコアリングして、ジュニパー・リサーチ・リーダーボードに掲載しています。
Benchmark Industry Forecasts:業界予測:以下のデータを予測しています。
スマートホームエンターテインメント
スマートホームオートメーション&モニタリング
スマートメーター
コネクテッド・アプライアンス
8つの主要地域の地域区分と、国別のデータ区分があります。
鍵となる質問
参考にした企業
ケーススタディを行った。
ジュニパーリサーチのリーダーボードに含まれています。
August, Brilliant, Eve, LIFX, Logitech, Philips Hue, Rachio, Resideo, Roost, Samsung, Signify, Somfy, tado, TP-Link, VOCOlinc.
Mentioned:4Lite、ADI Global Distribution、Ansell Lighting、Apple、Assa Abloy、Blue Microphones、British Gas、Comcast、Control4、Deliv、E.ON, EET Europarts, Elgato, Foneric, Gome Telecom, Google, Home Adviser, Honeywell, IBM, INNOV8, IQiyi, Kasa, LightwaveRF, Microsoft, Nexia, Philips Lighting, Razer, SmartThings , Sonos, Tapo, Tencent Video, URC, Wills Towers Watson, Wink, Yale, Zigbee Alliance.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチの「スマートホーム機器」予測スイートでは、世界の地域別に、主要なデータの調査結果を紹介しています。
また、市場成長の背景となる仮定を説明しています。インタラクティブなExcelでは、デバイスタイプごとに分割された生データと、デバイスタイプごとのハードウェアおよびソフトウェアの収益を提供しています。分析ツールでは、特定の市場やセクターのためのカスタムチャートを作成することができます。
総設置台数、出荷台数、売上高の予測。
8つの主要地域の地域区分と、国レベルのデータ区分があります。
インタラクティブ・シナリオ・ツールでは、20種類の指標についてジュニパー・リサーチのデータ
を操作することができます。
130のテーブルと25,000以上のデータポイントからなる予測データのフルセットにアクセスできます。
予測データの概要は上記からダウンロードできます。また、すべての表やチャートの詳細なリストは、info@juniperresearch.com からご請求いただけます。 ジュニパー・リサーチが提供する粒度の高いIFxls(Interactive Excels)は、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使ってジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作し、独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートや表で特定の市場を横に並べて比較したりすることができます。
地域:北米、中南米、西欧、中・東欧、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ、中東を含む8つの主要地域
国:オーストラリア、ブラジル、カナダ、中国、デンマーク、フランス、ドイツ、インド、日本、韓国、メキシコ、オランダ、ノルウェー、ポルトガル、サウジアラビア、スペイン、スウェーデン、英国、米国
目次
1.スマートホーム機器の将来展望とダイナミクス
1.1 はじめに .6
1.2 定義 .7
1.3 主な市場動向と全体像.7
1.3.1 ポートフォリオの多様化 .7
1.3.2 破壊的技術 .8
1.3.3 コネクテッドホーム .8
1.3.4 デバイスの形態 .9
i. 音声アシスタント .9
ii.スマートメーター .10
iii.スマートエンターテイメント .10
iv.スマートセキュリティシステム .11
v. その他のスマートデバイス .11
1.3.5 地理的要因 .11
1.3.6 COVID-19 .12
1.4 制約条件 .12
1.4.1 サイバーセキュリティ .12
1.4.2 経費 .13
2.スマートホーム機器のバリューチェーンと機会
2.1 はじめに.15
ケーススタディ:16
2.2 バリューチェーン .17
図3.12:スマートホーム機器のバリューチェーン.17
2.2.1 サードパーティによる開発.17
ケーススタディ:Amazon .18
2.2.2 セントラルハブ .19
2.3 デザインによるスマートホーム .21
ケーススタディ:Wyze :Wyze . 21
3.スマートホームデバイスの競合状況
3.1 はじめに .23
3.2 ステークホルダーの評価基準 .23
表4.1:スマートホームデバイスのベンダー能力基準.24
図4.2:スマートホームデバイスベンダーのリーダーボード.25
表 4.3:26
3.2.1 ベンダーのグループ分け .27
i. 確立されたリーダー .27
ii.リーディングチャレンジャー .27
iii.ディスラプター&エミュレーター .28
3.3 ベンダーのプロフィール .29
3.3.1 8月 .29
i. 企業.29
ii.29
ii.地理的な広がり .29
iii. 提供製品の上位互換性 .29
iv.主要顧客および戦略的パートナーシップ .29
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .30
3.3.2 華麗 .30
i. 会社概要 .30
ii.地理的な広がり .31
iii. ハイレベルなサービスの提供 .31
iv.主要顧客及び戦略的関係 .31
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会.31
3.3.3 Eve.31
i. Corporate .31
ii.地域的な広がり .32
iii. 高水準の商品提供 .32
iv.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.32
v. ジュニパー・リサーチの見解:主要な強み & 戦略的発展機会.32
3.3.4 LIFX .33
i. 法人 .33
ii.地域的な広がり .33
iii. 製品のハイレベルな概観 .33
iv.主要顧客および戦略的パートナーシップ.33
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.33
3.3.5 ロジテック.34
i. コーポレート .34
ii.地域的な広がり .34
iii. ハイレベルな製品群 .34
iv.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .34
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .35
3.3.6 Philips Hue .35
i. 会社概要 .35
ii.地理的な広がり。36
iii. ハイレベルな製品群 .36
iv.主要顧客および戦略的パートナーシップ .36
v. ジュニパー・リサーチの見解 .36
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強み & 戦略的発展機会 .36
3.3.7 Rachio.37
i. Corporate.37
ii.地域的な広がり。37
iii. ハイレベルなサービス内容37
iv.主要顧客および戦略的パートナーシップ .37
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .37
3.3.8 Resideo Technologies .38
i. 会社概要.38
表 4.1:Resideo財務スナップショット、2017-2019年度($m)(FYE 12月31日).38
ii.地理的な広がり.39
iii. オファリングのハイレベルビュー.39
iv.主要顧客および戦略的パートナーシップ .39
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強み & 戦略的発展機会 .39
3.3.9 Roost .39
i. 会社概要.40
ii.地域的な広がり .40
iii. ハイレベルなサービス内容 .40
iv.主要顧客および戦略的パートナーシップ.40
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会.40
3.3.10 Samsung.40
i. Corporate .41
ii.地域的な広がり .41
iii. 製品のハイレベルな概観 .41
iv.主要顧客および戦略的パートナーシップ.41
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会.41
3.3.11 Signify.42
i. Corporate .42
ii.地域的な広がり .42
iii. ハイレベルな提供内容 .42
iv.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .43
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的開発機会.43
3.3.12 Somfy.43
i. Corporate .43
ii.地域的な広がり .43
iii. ハイレベルなサービス内容 .43
iv.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .44
v. ジュニパーリサーチ社の見解。主要な強み & 戦略的開発機会.44
3.3.13 tado° .44
i. Corporate.44
ii.地理的な広がり .45
iii. ハイレベルな提供内容 .45
iv.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .45
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .45
3.3.14 TP-Link .45
i. Corporate.46
ii.地域的な広がり。46
iii. 提供製品のハイレベルな概観。46
iv.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .46
v. ジュニパー・リサーチの見解。主な強みと戦略的展開機会 .46
3.3.15 VOCOlinc.47
i. コーポレート .47
ii.地理的な広がり .47
iii. ハイレベルな製品群の紹介 .47
iv.主要顧客と戦略的パートナーシップ .47
v. ジュニパー・リサーチの見解 .47
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的展開機会 .47
4. Smart Home Market Sizing Methodologies & Summary Forecasts
4.1 Introduction & Definitions .50
4.2 Assumptions & Methodology.50
4.2.1 Smart Home Automation .50
Figure 5.1: Smart Home Automation & Monitoring Forecast Methodology.51
4.2.2 スマートメータ .52
図 5.2:スマートメータ予測手法 .53
4.2.3 スマートアプライアンス .54
図 5.3:Connected Appliance Forecast Methodology .55
4.3 Device Forecasts .56
4.3.1 Smart Home Devices Installed Base.56
Figure & Table 5.4: Smart Home Devices Installed Base per annum (m), Split by
Device Category, 2020-2025 .56
4.3.2 Smart Home Devices Annual Spend.57
Figure & Table 5.5: Smart Home Devices Annual Spend ($m), Split by Device
Category, 2020-2025.57
4.4 Regional Forecasts.58
4.
4.4.1 スマートホーム機器の設置台数 .58
図 & 表 5.6:スマートホーム機器、年間設置台数(m)、 8 主要地域別、2020-2025 .58
4.4.2 スマートホームの収益 .59
図 & 表 5.7:スマートホームの収益、年間設置台数(m)、
8 主要地域別、2020-2025 .59
Summary
このレポートでは、スマートホーム機器市場の現状と将来を包括的に描き出し、4つの主要なスマートホーム・セグメントに関する戦略的な洞察と詳細な予測を提供しています。
Report Description
Juniper Research’s latest Smart Home Devices research paints a comprehensive picture of the current and future of the smart home devices market; providing strategic insights and detailed forecasts into four key smart home segments:
The smart home trends research investigates current drivers of smart home adoption pushing the space forward, from emerging services to the ongoing impact of trends like voice assistant use. Juniper Research also looks into the main limitations and challenges the field faces, from interoperability to the impact of COVID-19.
Readers will also be provided with valuable insights into vendors’ strategies and a fine-grained analysis of the current competitive landscape.
This research suite includes:
KEY FEATURES
Market Analysis: Detailed analysis of each smart home devices segment, together with insights of market trends, limitations and future outlook. This examines:
Business Model Analysis: Comparison of current and developing business models in the smart home space, including an analysis of:
Juniper Research Leaderboard: 15 leading smart home device vendors compared, scored and positioned on the Juniper Research Leaderboard, including:
Benchmark Industry Forecasts: Data projections for:
Smart Home Entertainment
Smart Home Automation & Monitoring
Smart Metering
Connected Appliances
Regional splits for 8 key regions, as well as country-level data splits are given for:
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Case Studied: Amazon, Hive, Wyze.
Included in Juniper Research Leaderboard: August, Brilliant, Eve, LIFX, Logitech, Philips Hue, Rachio, Resideo, Roost, Samsung, Signify, Somfy, tado, TP-Link, VOCOlinc.
Mentioned: 4Lite, ADI Global Distribution, Ansell Lighting, Apple, Assa Abloy, Blue Microphones, British Gas, Comcast, Control4, Deliv, E.ON, EET Europarts, Elgato, Foneric, Gome Telecom, Google, Home Adviser, Honeywell, IBM, INNOV8, IQiyi, Kasa, LightwaveRF, Microsoft, Nexia, Philips Lighting, Razer, SmartThings , Sonos, Tapo, Tencent Video, URC, Wills Towers Watson, Wink, Yale, Zigbee Alliance.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Smart Home Devices forecast suite showcases key data findings, broken down by global regions. In addition, the report provides explanation and assumptions behind the market growth. An interactive Excel provides raw data split by device types, together with hardware and software revenue for each device type. Analysis tools enable users to create custom charts for specific markets or sectors.
Total installed base, shipments and revenue forecasts for:
Regional splits for 8 key regions, as well as country-level data splits, are given for:
Interactive Scenario Tool allowing users to manipulate Juniper Research’s data for 20 different metrics.
Access to the full set of forecast data of 130 tables and over 25,000 datapoints.
Download a summary of the forecasts above, or request a detailed list of every table and chart via info@juniperresearch.com
Juniper Research’s highly granular IFxls (Interactive Excels) enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool, as well as comparing select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & Middle East
Countries:Australia, Brazil, Canada, China, Denmark, France, Germany, India, Japan, South Korea, Mexico, Netherlands, Norway, Portugal, Saudi Arabia, Spain, Sweden, UK, USA
Table of Contents
1. Smart Home Devices Future Outlook & Dynamics
1.1 Introduction.6
1.2 Definitions .7
1.3 Key Market Trends and Overall Outlook.7
1.3.1 Portfolio Diversification .7
1.3.2 Disruptive Technologies .8
1.3.3 The Connected Home.8
1.3.4 Device Forms .9
i. Voice Assistants .9
ii. Smart Meters .10
iii. Smart Entertainment .10
iv. Smart Security Systems.11
v. Miscellaneous Smart Devices .11
1.3.5 Geographical Factors.11
1.3.6 COVID-19 .12
1.4 Constraints.12
1.4.1 Cybersecurity.12
1.4.2 Expense .13
2. Smart Home Devices Value Chain & Opportunities
2.1 Introduction.15
Case Study: Hive.16
2.2 Value Chain .17
Figure 3.12: Smart Home Appliances Value Chain. 17
2.2.1 Third-party Development.17
Case Study: Amazon . 18
2.2.2 The Central Hub.19
2.3 Smart Home by Design .21
Case Study: Wyze . 21
3. Smart Home Devices Competitive Landscape
3.1 Introduction.23
3.2 Stakeholder Assessment Criteria .23
Table 4.1: Smart Homes Devices Vendor Capability Criteria. 24
Figure 4.2: Smart Home Device Vendor Leaderboard. 25
Table 4.3: Smart Homes Device Vendor Leaderboard Scoring . 26
3.2.1 Vendor Groupings .27
i. Established Leaders. 27
ii. Leading Challengers. 27
iii. Disruptors & Emulators. 28
3.3 Vendor Profiles .29
3.3.1 August .29
i. Corporate. 29
ii. Geographical Spread. 29
iii. High-level View of Offerings. 29
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 29
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.30
3.3.2 Brilliant.30
i. Corporate .30
ii. Geographical Spread .31
iii. High-level View of Offerings .31
iv. Key Clients & Strategic Relationships .31
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.31
3.3.3 Eve.31
i. Corporate .31
ii. Geographical Spread .32
iii. High-level of Offerings.32
iv. Key Clients & Strategic Partnerships.32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.32
3.3.4 LIFX .33
i. Corporate .33
ii. Geographical Spread .33
iii. High-level View of Offerings .33
iv. Key Clients & Strategic Partnerships.33
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.33
3.3.5 Logitech.34
i. Corporate .34
ii. Geographical Spread .34
iii. High-level View of Offerings .34
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 34
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 35
3.3.6 Philips Hue .35
i. Corporate. 35
ii. Geographical Spread. 36
iii. High-level View of Offerings. 36
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 36
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 36
3.3.7 Rachio.37
i. Corporate. 37
ii. Geographical Spread. 37
iii. High-level View of Offerings. 37
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 37
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 37
3.3.8 Resideo Technologies .38
i. Corporate. 38
Table 4.1: Resideo Financial Snapshot, FY 2017-2019 ($m) (FYE December 31st)
. 38
ii. Geographical Spread. 39
iii. High-level View of Offerings. 39
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 39
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 39
3.3.9 Roost .39
i. Corporate. 40
ii. Geographical Spread .40
iii. High-level View of Offerings .40
iv. Key Clients & Strategic Partnerships.40
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.40
3.3.10 Samsung.40
i. Corporate .41
ii. Geographical Spread .41
iii. High-level View of Offerings .41
iv. Key Clients & Strategic Partnerships.41
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.41
3.3.11 Signify.42
i. Corporate .42
ii. Geographical Spread .42
iii. High-level View of Offerings .42
iv. Key Clients & Strategic Partnerships.43
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.43
3.3.12 Somfy.43
i. Corporate .43
ii. Geographical Spread .43
iii. High-level View of Offerings .43
iv. Key Clients & Strategic Partnerships.44
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.44
3.3.13 tado° .44
i. Corporate. 44
ii. Geographical Spread. 45
iii. High-level of Offering. 45
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 45
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 45
3.3.14 TP-Link .45
i. Corporate. 46
ii. Geographical Spread. 46
iii. High-level View of Offerings. 46
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 46
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 46
3.3.15 VOCOlinc.47
i. Corporate. 47
ii. Geographical Spread. 47
iii. High-level View of Offerings. 47
iv. Key Clients & Strategic Partnerships . 47
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities . 47
4. Smart Home Market Sizing Methodologies & Summary Forecasts
4.1 Introduction & Definitions .50
4.2 Assumptions & Methodology.50
4.2.1 Smart Home Automation .50
Figure 5.1: Smart Home Automation & Monitoring Forecast Methodology. 51
4.2.2 Smart Metering.52
Figure 5.2: Smart Metering Forecast Methodology .53
4.2.3 Smart Appliances.54
Figure 5.3: Connected Appliance Forecast Methodology .55
4.3 Device Forecasts .56
4.3.1 Smart Home Devices Installed Base.56
Figure & Table 5.4: Smart Home Devices Installed Base per annum (m), Split by
Device Category, 2020-2025 .56
4.3.2 Smart Home Devices Annual Spend.57
Figure & Table 5.5: Smart Home Devices Annual Spend ($m), Split by Device
Category, 2020-2025.57
4.4 Regional Forecasts.58
4.4.1 Smart Home Devices Installed base .58
Figure & Table 5.6: Smart Home Devices, Installed Base per annum (m), Split by
8 Key Regions, 2020-2025 .58
4.4.2 Smart Home Revenue.59
Figure & Table 5.7: Smart Home Revenue, Installed Base per annum (m), Split by
8 Key Regions, 2020-2025 .59
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