IOTにおけるデジタルツイン:ベンダー戦略、将来展望、市場予測 2020-2024年DIGITAL TWINS IN IOT: VENDOR STRATEGIES, FUTURE OUTLOOK & MARKET FORECASTS 2020-2024 ジュニパーリサーチの最新調査「IoTにおけるデジタルツイン」は、産業用IoTにおけるデジタルツインの起源、課題、利点、主要な推進要因、将来の展望について詳細に評価しています。 このデジタ... もっと見る
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サマリー
ジュニパーリサーチの最新調査「IoTにおけるデジタルツイン」は、産業用IoTにおけるデジタルツインの起源、課題、利点、主要な推進要因、将来の展望について詳細に評価しています。
このデジタルツイン調査は、製造業、運輸業、エネルギー・公益事業など、デジタルツインモデル化ソリューションの強み、機会、弱みについて理解を深めたいと考えている複数の業界に重要な知見を提供します。
本調査では、物理的な資産やプロセスの効率性を高めるために、デジタルツインの使用を支持し、その技術の採用を推進している主要な市場を調査しています。また、革新的なソリューションを強調するために、ベストプラクティスの展開を検証しています。
このリサーチスイートには以下が含まれます。
主な特長
マーケット・ダイナミクス。Digital Twinsの採用と発展を左右する主要なドライバーとイノベーションを戦略的に分析しています。
セクターチャレンジデジタルツインズのさらなる普及に向けた主要な課題と、その困難を克服する方法についての詳細な評価
ベンチマークとなる業界予測。市場の規模と成長に関する主要な予測を含みます。
ジュニパー・リサーチのリーダーボード。デジタルツインを提供している15社を比較し、スコアリングして、ジュニパー・リサーチのリーダーボードに掲載しています。
Key QUESTIONS
参考にした企業
プロファイリングした企業
Ansys、Bentley Systems、Bosch、Dassault Systemes、GE (General Electric)、Hitachi、IBM、Microsoft、Oracle、PTC、SAP、Siemens
Case Studied:Elekta, Hatch, Port of Rotterdam, VinFast.
ジュニパー・リサーチのリーダーボードに含まれています。AWS(Amazon Web Services)、Ansys、AVEVA、Bentley Systems、Bosch、Dassault Systemes、GE(General Electric)、Hitachi、IBM、Microsoft、Oracle、PTC、SAP、Siemens、TIBCO。
Mentioned:ABB, Accenture, Alibaba, Apple, Aras Corporation, Archivideo, Arrow, AT&T, Axeda, Bausch + Strobel, BHP, Boeing, BT, Capgemini, Cisco, Citigroup, Citilabs, ColdLight, Cyber Defense Institute, Deloitte, Ericsson, Eurotech, Flowserve, Fusionex, Gemalto, GroupBC, Honeywell,HPE, Iconics, Intel, Kingham, Matrikon, Maximo, Micros Systems, 三菱, みずほ銀行, National Instruments Corporation, NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organisation), NetSuite, NI, Onshape, Orbit Geospatial Technologies, OSIsoft, OT, PCL, PLAT.ONE、Qualcomm、Roambi、Rockwell Automation、Schneider Electric、Schunk、Smart Cities Alliance、SoftBank、Songas、State Bank of India、Steelcase、ThingWorx、Toyota、T-Systems、United Technologies、Verizon、Vodafone、Vuforia、Vuzix、Wheaton Franciscan、Willow
.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
ジュニパー・リサーチの「Digital Twins in IoT」予測スイートには以下が含まれています。
デジタルツインを導入している製造業、エネルギー・公益事業関連企業の数、製造業、エネルギー・公益事業関連企業が生み出したデジタルツインの総売上高、および企業1社あたりのデジタルツインへの平均支出
額を、8つの主要地域別にまとめたベンチマーク予測です。
デジタルツイン収益、1社あたりの年間平均支出額。業種別(製造業またはエネルギー・公益事業)のデジタルツイン導入企業数
インタラクティブ・エクセル・シナリオ・ツールで、2つの異なる指標についてジュニパー・リサーチのデータを操作可能
14のテーブルと700以上のデータポイントからなる予測データ一式へのアクセス
ジュニパー・リサーチの非常に詳細なIFxls(インタラクティブ・エクセル)は、ジュニパー・リサーチの予測データやチャートを操作して、インタラクティブ・シナリオ・ツールを使って独自の仮定を検証したり、カスタマイズしたチャートやテーブルで厳選した市場を並べて比較したりすることができます。
地域:8つの主要地域(北米、ラテンアメリカ、西ヨーロッパ、中央・東ヨーロッパ、極東・中国、インド亜大陸、その他のアジア太平洋地域、アフリカ)
目次
1.デジタルツインズ市場の状況
1.1 はじめに.5
図1.1:デジタルツインモデルの主な構成要素.5
1.2 デジタルツインの進化.6
1.3 エコシステムの概要.7
1.4 IoTにおけるデジタルツインの利用価値.8
i. コロナウイルスの影響.9
1.5 デジタルツインの導入を促進する主な要因.9
1.6 デジタルツインズ導入の課題.10
1.6.1 産業界からの課題.12
1.6.2 パートナーシップのエコシステム.12
1.7 今後の展望.12
1.7.1 新興技術.13
1.7.2 市場開発.13
1.8 デジタルツインズの実践.14
ケーススタディ:建築環境 .14
ケーススタディ:建築環境:プロセス製造工場(コンゴ民主共和国).14
ケーススタディ:ベトナムの自動車市場におけるデジタルツインズ .15
ケーススタディ:Elekta社によるヘルスケア分野でのデジタルツインズの活用 .16
ケーススタディ:デジタルツインズによるロッテルダム港の変革 .17
2.IIoTにおけるデジタルツインズの競争状況
2.1 はじめに.19
表2.1:デジタルツインズのプレーヤー能力評価基準 .20
表2.2:ジュニパー・リサーチのリーダーボード。デジタルツインズの主要プレーヤー .21
図 2.3: ジュニパー・リサーチのリーダーボード。デジタル Twinsを提供するIIoT企業.22
2.1.1 ベンダーグループ .23
i. 確立されたリーダー企業 .23
ii.先行するチャレンジャー23
2.2 Limitations & Interpretations.25
2.3 Selected Vendor Profiles .26
2.3.1 Ansys.26
i. Corporate.26
ii.地理的な広がり。26
iii.主要顧客と戦略的パートナーシップ .26
iv.高水準の製品群 .26
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強みと戦略的展開機会 .27
2.3.2 ベントレー・システムズ.27
i. 会社概要.27
ii.地理的な広がり。28
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .28
iv.提供製品の概要 .28
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .29
2.3.3 BOSCH.30
i. 会社概要.30
ii.地理的な広がり。30
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .30
iv.30
iv.ハイレベルな製品群 .30
v. ジュニパーリサーチ社の見解主要な強み & 戦略的開発機会.31
2.3.4 Dassault Systemes .31
i. Corporate .31
ii.地域的な広がり .31
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.31
iv.ハイレベルな製品群 .32
v. ジュニパー・リサーチの見解主要な強み & 戦略的開発機会.33
2.3.5 ゼネラル・エレクトリック.33
i. コーポレート .33
ii.地域的な広がり .33
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .33
iv.提供製品のハイレベルビュー .33
図2.4:デジタルツインの種類 .34
v. ジュニパーリサーチの見解主な強み & 戦略的発展機会 .34
2.3.6 日立.35
i. コーポレート .35
ii.地域的な広がり .35
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .35
iv.ハイレベルな製品群 .36
v. ジュニパーリサーチ社の見解主な強みと戦略的展開機会 .36
2.3.7 IBM .37
i. コーポレート.37
ii.37
ii.地理的な広がり。37
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .37
iv.高水準の製品群 .38
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .38
2.3.8 マイクロソフト .38
i. 企業情報38
ii.地理的な広がり。39
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .39
iv.提供製品の概要 .39
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的展開機会 .39
2.3.9 オラクル .40
i. 会社概要 .40
ii.地理的な広がり。40
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .40
iv.提供製品の概要 .40
v. ジュニパー・リサーチの見解。主要な強み & 戦略的発展機会 .42
2.3.10 PTC .43
i. 会社概要 .43
ii.地理的な広がり。43
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .43
iv.高水準の製品群 .43
v. ジュニパー・リサーチの見解:主な強みと戦略的展開機会 .44
2.3.11 SAP.45
i. コーポレート .45
ii.地域的な広がり .45
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ.45
iv.ハイレベルな製品群 .45
v. ジュニパーリサーチ社の見解主要な強み & 戦略的発展機会.46
2.3.12 Siemens .46
i. Corporate .46
ii.地域的な広がり .46
iii.主要顧客及び戦略的パートナーシップ .46
iv.ハイレベルな製品群 .47
v. ジュニパー・リサーチの見解主な強みと戦略的展開機会.48
3.Digital Twins in IoT Market Forecast Summary
3.1 Introduction.50
3.2 Methodology & Assumptions .50
3.2.1 Industrialised Markets & Regions & Key IoT Developments in
Vertical Sectors.50
Figure 3.1:51
3.3 デジタルツインズのセクター別支出 .52
図・表3.2:デジタルツインズの収益(百万ドル)、主要3セクター別、2019年~
2024年.52
3.4 市場全体のまとめ .53
3.4.1 デジタルツインズを導入している先進国企業の総支出.53
図・表3.3:デジタルツインズを利用している先進国企業の総収益
(百万ドル)、主要8地域別、2019年~2024年.53
3.4.2 デジタル Twins を利用している製造業企業の総数.54
図 & 表 3.4:デジタル Twinsを導入している製造企業の総数、主要8地域別に分割 2019-2024年 .54
3.4.3 デジタル Twinsを利用している製造企業の総支出.55
図及び表3.5:デジタル Twinsを利用している製造企業の総収入
(10億ドル)、主要8地域別2019年~2024年に分割 .55
3.4.4 デジタル Twins を導入しているエネルギー・ユーティリティ企業の総数.56
図及び表 3.6:デジタル Twinsを導入しているエネルギー&ユーティリティー企業の総数、
8つの主要地域別に分割 2019-2024年 .56
3.4.5デジタルツインを導入しているエネルギー及び公益企業の総収入.57
図及び表3.7:デジタル ツインを導入しているエネルギー及び公益企業の総支出額
(10億ドル)、8つの主要地域別に分割 2019-2024.57
Summary
このレポートは、産業用IoTにおけるデジタルツインの起源、課題、利点、主要な推進要因、将来の展望について詳細に評価し、製造業、運輸業、エネルギー・公益事業など、デジタルツインモデル化ソリューションの強み、機会、弱みについて理解を深めたいと考えている複数の業界に重要な知見を提供します。
Report Description
Juniper Research’s latest Digital Twins in IoT research provides an in-depth assessment of the origin, challenges, advantages, key drivers and future outlook for Digital Twins in the Industrial IoT. It offers a detailed evaluation of select key players and industries that are offering and utilising Digital Twins solutions to boost efficiency and add value.
This Digital Twin research provides crucial insights for multiple industries, particularly in manufacturing, transport and energy and utilities, seeking to deepen their understanding of the different strengths, opportunities and weaknesses of Digital Twin modelling solutions. It explores key markets championing the use of Digital Twins, and subsequently driving adoption of the technology, to enhance the efficiency of their physical assets and processes. It also examines best practice deployments to highlight innovative solutions.
This research suite includes:
KEY FEATURES
Market Dynamics: Strategic analysis of the major drivers and innovations shaping the adoption and development of Digital Twins including:
Sector Challenges: In-depth assessment of the key challenges to further Digital Twins deployments and how to overcome these difficulties.
Benchmark Industry Forecasts: Key forecasts for size and growth of the market, including:
Juniper Research Leaderboard: 15 players offering Digital Twins compared, scored and positioned on the Juniper Research Leaderboard, including:
KEY QUESTIONS
COMPANIES REFERENCED
Profiled: Ansys, Bentley Systems, Bosch, Dassault Systemes, GE (General Electric), Hitachi, IBM, Microsoft, Oracle, PTC, SAP, Siemens.
Case Studied: Elekta, Hatch, Port of Rotterdam, VinFast.
Included in Juniper Research Leaderboard: AWS (Amazon Web Services), Ansys, AVEVA, Bentley Systems, Bosch, Dassault Systemes, GE (General Electric), Hitachi, IBM, Microsoft, Oracle, PTC, SAP, Siemens, TIBCO.
Mentioned: ABB, Accenture, Alibaba, Apple, Aras Corporation, Archivideo, Arrow, AT&T, Axeda, Bausch + Strobel, BHP, Boeing, BT, Capgemini, Cisco, Citigroup, Citilabs, ColdLight, Cyber Defense Institute, Deloitte, Ericsson, Eurotech, Flowserve, Fusionex, Gemalto, GroupBC, Honeywell, HPE, Iconics, Intel, Kingham, Matrikon, Maximo, Micros Systems, Mitsubishi, Mizuho Bank, National Instruments Corporation, NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organisation), NetSuite, NI, Onshape, Orbit Geospatial Technologies, OSIsoft, OT, PCL, PLAT.ONE, Qualcomm, Roambi, Rockwell Automation, Schneider Electric, Schunk, Smart Cities Alliance, SoftBank, Songas, State Bank of India, Steelcase, ThingWorx, Toyota, T-Systems, United Technologies, Verizon, Vodafone, Vuforia, Vuzix, Wheaton Franciscan, Willow.
DATA & INTERACTIVE FORECAST
Juniper Research’s Digital Twins in IoT forecast suite includes:
5-year benchmark forecasts with key metrics by 8 key regions
Number of manufacturing, energy and utility companies deploying Digital Twins; Total Digital Twin Revenue generated by manufacturing, and energy and utilities companies, plus Average Spend per Company on Digital Twins according to verticals:
Digital Twins Revenue, average spend per company per annum, and number of companies deploying Digital Twins according to industry (Manufacturing or Energy & Utilities)
Interactive Excel Scenario tool allowing the user to manipulate Juniper Research’s data for 2 different metrics
Access to the full set of forecast data of 14 tables and more than 700 datapoints
Juniper Research’s highly granular IFxls (interactive Excels) enable clients to manipulate Juniper Research’s forecast data and charts to test their own assumptions using the Interactive Scenario Tool and compare select markets side by side in customised charts and tables. IFxls greatly increase clients’ ability to both understand a particular market and to integrate their own views into the model.
Regions:8 Key Regions - includes North America, Latin America, West Europe, Central & East Europe, Far East & China, Indian Subcontinent, Rest of Asia Pacific and Africa & M
Table of Contents
1. Digital Twins: Market Landscape
1.1 Introduction.5
Figure 1.1: Main Components of a Digital Twin Model .5
1.2 Evolution of Digital Twins.6
1.3 Ecosystem Outline.7
1.4 The Value of Using Digital Twins in IoT.8
i. Impact of Coronavirus.9
1.5 Key Factors Driving Digital Twins Adoption.9
1.6 Challenges to Digital Twins Implementation.10
1.6.1 Challenges from Industry.12
1.6.2 Partnership Ecosystems.12
1.7 Future Outlook .12
1.7.1 Emerging Technologies .13
1.7.2 Market Development.13
1.8 Digital Twins in Action .14
Case Study: Built Environment: Process Manufacturing Plant, Democratic
Republic of Congo.14
Case Study: Digital Twins in Vietnamese Car Market .15
Case Study: Elekta Leveraging Digital Twins in Healthcare .16
Case Study: Digital Twins Transform the Port of Rotterdam .17
2. Competitive Landscape for Digital Twins in the IIoT
2.1 Introduction.19
Table 2.1: Digital Twins Player Capability Assessment Criteria . 20
Table 2.2: Juniper Research Leaderboard: Digital Twins Key Players. 21
Figure 2.3: Juniper Research Leaderboard: IIoT Companies Offering Digital
Twins . 22
2.1.1 Vendor Groupings .23
i. Established Leaders. 23
ii. Leading Challengers. 23
2.2 Limitations & Interpretations.25
2.3 Selected Vendor Profiles .26
2.3.1 Ansys.26
i. Corporate. 26
ii. Geographical Spread. 26
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 26
iv. High Level View of Offerings . 26
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 27
2.3.2 Bentley Systems.27
i. Corporate. 27
ii. Geographical Spread. 28
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 28
iv. High Level View of Offerings . 28
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 29
2.3.3 BOSCH.30
i. Corporate. 30
ii. Geographical Spread. 30
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .30
iv. High Level View of Offerings .30
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities.31
2.3.4 Dassault Systemes .31
i. Corporate .31
ii. Geographical Spread .31
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.31
iv. High Level View of Offerings .32
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development Opportunities.33
2.3.5 General Electric.33
i. Corporate .33
ii. Geographical Spread .33
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .33
iv. High Level View of Offerings .33
Figure 2.4: Types of Digital Twin .34
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.34
2.3.6 Hitachi.35
i. Corporate .35
ii. Geographical Spread .35
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .35
iv. High Level View of Offerings .36
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.36
2.3.7 IBM .37
i. Corporate. 37
ii. Geographical Spread. 37
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 37
iv. High Level View of Offerings . 38
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 38
2.3.8 Microsoft .38
i. Corporate. 38
ii. Geographical Spread. 39
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 39
iv. High Level View of Offerings . 39
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 39
2.3.9 Oracle .40
i. Corporate. 40
ii. Geographical Spread. 40
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 40
iv. High Level View of Offerings . 40
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 42
2.3.10 PTC .43
i. Corporate. 43
ii. Geographical Spread. 43
iii. Key Clients & Strategic Partnerships . 43
iv. High Level View of Offerings . 43
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities . 44
2.3.11 SAP.45
i. Corporate .45
ii. Geographical Spread .45
iii. Key Clients & Strategic Partnerships.45
iv. High Level View of Offerings .45
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.46
2.3.12 Siemens .46
i. Corporate .46
ii. Geographical Spread .46
iii. Key Clients & Strategic Partnerships .46
iv. High Level View of Offerings .47
v. Juniper Research’s View: Key Strengths & Strategic Development
Opportunities.48
3. Digital Twins in IoT Market Forecast Summary
3.1 Introduction.50
3.2 Methodology & Assumptions .50
3.2.1 Industrialised Markets & Regions & Key IoT Developments in
Vertical Sectors.50
Figure 3.1: Digital Twins Forecasting Methodology.51
3.3 Digital Twins Spend by Sector .52
Figure & Table 3.2: Digital Twins Revenues ($m), Split by 3 Key Sectors, 2019-
2024.52
3.4 Total Market Summary .53
3.4.1 Total Spend by Industrialised Companies Deploying Digital
Twins.53
Figure & Table 3.3: Total Revenues of Industrialised Companies using Digital
Twins ($m), Split by 8 Key Regions 2019-2024. 53
3.4.2 Total Number of Manufacturing Companies using Digital
Twins .54
Figure & Table 3.4: Total Number of Manufacturing Companies Deploying Digital
Twins, Split by 8 Key Regions 2019-2024 . 54
3.4.3 Total Spend by Manufacturing Companies using Digital
Twins .55
Figure & Table 3.5: Total Revenue by Manufacturing Companies using Digital
Twins ($bn), Split by 8 Key Regions 2019-2024. 55
3.4.4 Total Number of Energy & Utility Companies Deploying Digital
Twins .56
Figure & Table 3.6: Total number of Energy & Utility Companies Deploying Digital
Twins, Split by 8 Key Regions 2019-2024 . 56
3.4.5 Total Revenue of Energy & Utility Companies Deploying
Digital Twins .57
Figure & Table 3.7: Total Spend by Energy & Utility Companies Deploying Digital
Twins ($bn), Split by 8 Key Regions 2019-2024. 57
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