世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドアLBS市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Indoor LBS Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の屋内LBS市場は、2021年に107億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.9%を示し、2027年までに340億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界の屋内LBS市場は、2021年に107億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR19.9%を示し、2027年までに340億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

屋内位置情報サービス(LBS)とは、密閉された空間内の物体や個人の位置を追跡するために使用される技術的なソリューションを指します。これらのソリューションは、地理的な境界が狭く、Wi-Fi、GPS、MEMS、WLANなどのワイヤレスネットワークを通じて動作します。また、スマートフォンの利用者に対して、地図やナビゲーション、店舗での商品検索、Bluetoothを利用した近接サービス、モバイル決済など、利用者の位置情報に応じてカスタマイズした情報を提供します。航空宇宙、防衛、ヘルスケア、小売、ホスピタリティ、輸送など、さまざまな産業で幅広く利用されています。

インドアLBS市場の産業動向
世界的な急速な工業化と都市化が市場成長の主な要因の1つです。また、小売店、レクリエーションパーク、教育機関、複合商業施設、病院などにおける大規模なインフラ整備と地理空間データの活用も、市場成長に弾みをつけています。さらに、スマートフォンやタブレットなどの接続機器の普及が進んでいることや、ソーシャルメディアプラットフォームが普及していることも、市場の成長に拍車をかけています。これらのプラットフォームは、ソーシャルチェックインを通じて潜在顧客をターゲットにし、カスタマイズされたオファーを提供することで視聴者とエンゲージすることで、マーケティング担当者が効率的にジオマーケティングを実施できるよう支援します。さらに、LBSのための5G技術の利用の増加は、別の成長促進要因として作用しています。屋内型LBSは、公共の活動を監視・追跡するための当局への支援とセキュリティを強化します。その他、ビジネスプロセスの最適化、リーン生産ツールやプロセスの導入に向けた最も効率的なプランレイアウトの決定など、クラウドコンピューティング、人工知能(AI)、ビッグデータツールの利用が広がっていることも、市場をさらに牽引すると予測されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測とともに、世界の屋内LBS市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析を行っています。当レポートでは、ソリューションタイプ、テクノロジー、アプリケーション、バーティカルに基づき、市場を分類しています。

ソリューションタイプ別内訳。

アナリティクスとインサイト
キャンペーン管理
エンタープライズサービス
ロケーション&アラート
地図
近接ビーコン
その他
車載サービス
コンシューマー向けサービス
位置情報広告サービス
プレシジョン・ジオ・ターゲティング
セキュアトランザクション&リデンプション
その他

技術別構成比

コンテキストアウェア技術
OTDOAとE-OTDOA
RFIDとNFC
衛星、マイクロ波、赤外線センシング
その他(Wi-Fi/WLAN、UWB、BT/BLE、Beacon、A-GPSなど)

アプリケーション別ブレークアップ

モニタリング
ナビゲーション
トラッキング
アナリティクス
その他

業種別構成比

小売
運輸・物流
メディア・エンターテインメント
ヘルスケア・ライフサイエンス
政府・公共施設
航空宇宙・防衛
BFSI
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
業界の競争環境についても調査しており、主要なプレイヤーとしては、Apple、Cisco Systems Inc.、GloPos Technologies、Google LLC、IndoorAtlas Ltd、Micello Inc.、Microsoft Corporation、Navizon Inc、Ruckus Wireless、YOOSE Pte.Ltd.などです。

本レポートで回答した主な質問
1.屋内LBSの世界市場規模は?
2.屋内LBSの世界市場の成長率は?
3.世界の屋内LBS市場のドライバーは?
4.屋内型LBSの世界市場における主要な業界動向は?
5.COVID-19が屋内LBSの世界市場に与える影響とは?
6.世界の屋内LBS市場のソリューションタイプ別内訳は?
7.世界の屋内LBS市場の技術別内訳は?
8.屋内LBSの世界市場におけるアプリケーション別内訳は?
9.屋内型LBSの世界市場における業種別内訳は?
10.屋内型LBSの世界市場における主要地域は?
11.屋内型LBSの世界市場における主要企業/プレーヤーは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Indoor LBS Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Solution Type
6.1 Analytics and Insights
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Campaign Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Enterprise Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Location and Alerts
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Maps
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Proximity Beacons
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Major Types
6.7.2.1 Automotive Services
6.7.2.2 Consumer Services
6.7.2.3 Location-based Advertising Services
6.7.2.4 Precision Geo-targeting
6.7.2.5 Secure Transactions and Redemptions
6.7.2.6 Others
6.7.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Context Aware Technology
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 OTDOA and E-OTDOA
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 RFID and NFC
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Satellite, Microwave and Infrared Sensing
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others (Wi-Fi/WLAN, UWB, BT/BLE, Beacons, A-GPS, etc.)
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Monitoring
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Navigation
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Tracking
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Analytics
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 Retail
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Transportation and Logistics
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Media and Entertainment
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Healthcare and Life Sciences
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Government and Public Buildings
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Aerospace and Defense
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 BFSI
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Apple
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Cisco Systems Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 GloPos Technologies
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Google LLC
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 SWOT Analysis
14.3.5 IndoorAtlas Ltd
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Micello Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Microsoft Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Navizon Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Ruckus Wireless
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 YOOSE Pte. Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global indoor LBS market reached a value of US$ 10.7 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 34.0 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 19.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Indoor location-based services (LBS) refer to a technological solution that is used to track the location of an object or an individual inside an enclosed space. These solutions are confined to small geographical perimeters and operate through wireless networks, such as Wi-Fi, global positioning system (GPS), microelectronic mechanical system (MEMS) and wireless local area networks (WLAN). They also provide customized information to smartphone users depending upon their location, including mapping and navigation, in-store product search, Bluetooth-assisted proximity services and mobile payments. They find extensive applications across various industries, including aerospace, defense, healthcare, retail, hospitality and transportation.

Indoor LBS Market Industry Trends:
Rapid industrialization and urbanization across the globe are among the key factors driving the growth of the market. Significant infrastructure development and utilization of geospatial data in retail malls, recreational parks, educational institutes, commercial complexes and hospitals, are also providing a boost to the market growth. Furthermore, the increasing penetration of connected devices, such as smartphones and tablets, along with the proliferation of social media platforms, is providing a boost to the market growth. These platforms aid marketers in conducting efficient geo-marketing by targeting potential customers through social check-ins and engaging with their audience by offering customized offers. Additionally, the increasing utilization of 5G technology for LBS is acting as another growth-inducing factor. Indoor LBS provides enhanced assistance and security to the authorities for monitoring and tracking public activities. Other factors, including the widespread utilization of cloud computing, artificial intelligence (AI) and big data tools for business process optimization and determining the most efficient plan layout for implementing lean manufacturing tools and processes, are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global indoor LBS market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on solution type, technology, application and vertical.

Breakup by Solution Type:

Analytics and Insights
Campaign Management
Enterprise Services
Location and Alerts
Maps
Proximity Beacons
Others
Automotive Services
Consumer Services
Location-based Advertising Services
Precision Geo-targeting
Secure Transactions and Redemptions
Others

Breakup by Technology:

Context Aware Technology
OTDOA and E-OTDOA
RFID and NFC
Satellite, Microwave and Infrared Sensing
Others (Wi-Fi/WLAN, UWB, BT/BLE, Beacons, A-GPS, etc.)

Breakup by Application:

Monitoring
Navigation
Tracking
Analytics
Others

Breakup by Vertical:

Retail
Transportation and Logistics
Media and Entertainment
Healthcare and Life Sciences
Government and Public Buildings
Aerospace and Defense
BFSI
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Apple, Cisco Systems Inc., GloPos Technologies, Google LLC, IndoorAtlas Ltd, Micello Inc., Microsoft Corporation, Navizon Inc., Ruckus Wireless, YOOSE Pte. Ltd., etc.

Key Questions Answered in This Report
1. What is the market size for the global indoor LBS market?
2. What is the global indoor LBS market growth?
3. What are the global indoor LBS market drivers?
4. What are the key industry trends in the global indoor LBS market?
5. What is the impact of COVID-19 on the global indoor LBS market?
6. What is the global indoor LBS market breakup by solution type?
7. What is the global indoor LBS market breakup by technology?
8. What is the global indoor LBS market breakup by application?
9. What is the global indoor LBS market breakup by vertical?
10. What are the major regions in the global indoor LBS market?
11. Who are the key companies/players in the global indoor LBS market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Indoor LBS Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Solution Type
6.1 Analytics and Insights
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Campaign Management
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Enterprise Services
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Location and Alerts
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Maps
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
6.6 Proximity Beacons
6.6.1 Market Trends
6.6.2 Market Forecast
6.7 Others
6.7.1 Market Trends
6.7.2 Major Types
6.7.2.1 Automotive Services
6.7.2.2 Consumer Services
6.7.2.3 Location-based Advertising Services
6.7.2.4 Precision Geo-targeting
6.7.2.5 Secure Transactions and Redemptions
6.7.2.6 Others
6.7.3 Market Forecast
7 Market Breakup by Technology
7.1 Context Aware Technology
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 OTDOA and E-OTDOA
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 RFID and NFC
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Satellite, Microwave and Infrared Sensing
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Others (Wi-Fi/WLAN, UWB, BT/BLE, Beacons, A-GPS, etc.)
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Monitoring
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Navigation
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Tracking
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Analytics
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Vertical
9.1 Retail
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Transportation and Logistics
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Media and Entertainment
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Healthcare and Life Sciences
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Government and Public Buildings
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Aerospace and Defense
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 BFSI
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
9.8 Others
9.8.1 Market Trends
9.8.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Apple
14.3.1.1 Company Overview
14.3.1.2 Product Portfolio
14.3.1.3 Financials
14.3.1.4 SWOT Analysis
14.3.2 Cisco Systems Inc.
14.3.2.1 Company Overview
14.3.2.2 Product Portfolio
14.3.2.3 Financials
14.3.2.4 SWOT Analysis
14.3.3 GloPos Technologies
14.3.3.1 Company Overview
14.3.3.2 Product Portfolio
14.3.4 Google LLC
14.3.4.1 Company Overview
14.3.4.2 Product Portfolio
14.3.4.3 SWOT Analysis
14.3.5 IndoorAtlas Ltd
14.3.5.1 Company Overview
14.3.5.2 Product Portfolio
14.3.6 Micello Inc.
14.3.6.1 Company Overview
14.3.6.2 Product Portfolio
14.3.7 Microsoft Corporation
14.3.7.1 Company Overview
14.3.7.2 Product Portfolio
14.3.7.3 Financials
14.3.7.4 SWOT Analysis
14.3.8 Navizon Inc.
14.3.8.1 Company Overview
14.3.8.2 Product Portfolio
14.3.9 Ruckus Wireless
14.3.9.1 Company Overview
14.3.9.2 Product Portfolio
14.3.10 YOOSE Pte. Ltd.
14.3.10.1 Company Overview
14.3.10.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/26 10:26

155.24 円

162.59 円

197.14 円

ページTOPに戻る