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木工機械市場調査レポート:機械タイプ別(プレーナー、ジョインター、テーブルソー、フライス盤、ボーリングマシン)、動力源別(電気、油圧、空気圧)、用途別(家具製造、建設、楽器製造、特殊木工)、自動化レベル別(手動、半自動、自動)、サイズ別(卓上、床置き、大型)、地域別(北米、欧州、南米、アジア太平洋、中東・アフリカ):2032年までの予測

木工機械市場調査レポート:機械タイプ別(プレーナー、ジョインター、テーブルソー、フライス盤、ボーリングマシン)、動力源別(電気、油圧、空気圧)、用途別(家具製造、建設、楽器製造、特殊木工)、自動化レベル別(手動、半自動、自動)、サイズ別(卓上、床置き、大型)、地域別(北米、欧州、南米、アジア太平洋、中東・アフリカ):2032年までの予測


Woodworking Machine Market Research Report By Machine Type (Planers, Jointers, Table Saws, Milling Machines, Boring Machines), By Power Source (Electric, Hydraulic, Pneumatic), By Application (Furniture Making, Construction, Musical Instrument Production, Specialty Woodworking), By Automation Level (Manual, Semi-Automatic, Automatic), By Size (Benchtop, Floor-Standing, Large-Scale) and By Regional (North America, Europe, South America, Asia Pacific, Middle East and Africa) Forecast to 2032

木工機械市場調査レポート:機械タイプ別(プレーナー、ジョインター、テーブルソー、フライス盤、ボーリングマシン)、動力源別(電気、油圧、空気圧)、用途別(家具製作、建築、楽器製作、特殊木工)、自動化... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Market Research Future
マーケットリサーチフューチャー (MRFR)
2025年2月20日 US$4,955
シングルユーザライセンス(PDF/印刷不可)
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通常2-3営業日以内 165 英語

 

サマリー

木工機械市場調査レポート:機械タイプ別(プレーナー、ジョインター、テーブルソー、フライス盤、ボーリングマシン)、動力源別(電気、油圧、空気圧)、用途別(家具製作、建築、楽器製作、特殊木工)、自動化レベル別(手動、半自動、自動)、サイズ別(卓上、床置き、大型)、地域別(北米、ヨーロッパ、南米、アジア太平洋地域、中東・アフリカ):2032年までの予測
市場概要
MRFRの分析によると、木工機械市場は予測期間中に約3.9%の大幅なCAGR(成長率)が見込まれます。
技術の進歩と消費者の嗜好の変化が、木工機械市場を大きく変化させています。コンピュータ数値制御(CNC)と高度なソフトウェアを木工機械に組み込むことで、その精度、効率、適応性が大幅に向上し、現代の製造工程に不可欠なものとなっている。

DIYプロジェクトの台頭、持続可能な材料の採用増加、カスタマイズ家具の需要増は、主要な市場促進要因のひとつである。さらに、建設業界の拡大が木工機械に新たな機会をもたらしている。
近年、木工機械市場では、自己最適化機能の出現、ユーザー・インターフェースの強化、特定の業種に合わせた機械の開発が進んでいる。また、自動化とロボット工学の導入により、市場は変貌を遂げつつあり、メーカー各社は生産コストの削減と生産性の向上を実現している。さらに、オペレーターの健康を優先し、業界規制へのコンプライアンスを確保するため、メーカーは安全機能と人間工学の重要性をますます強調するようになっている。

市場セグメントに関する洞察
プレーナー、ジョインター、テーブルソー、フライス盤、中ぐり盤が、木工機械市場の機械タイプ別セグメントを構成している。2023年、テーブルソーは木工機械市場の収益の25%以上を占め、これらのセグメントの中で最大の市場シェアを確保した。
電動、油圧、空気圧が動力源別の市場セグメンテーションを構成している。2023年には電気式セグメントが市場を支配し、予測期間中もその傾向が続くと予想される。
家具製造、建設、楽器製造、特殊木工、その他の用途が木工機械市場を構成している。
手動、半自動、自動装置が市場の自動化レベルセグメントを構成している。
卓上型、床置き型、大型の木工機械は、木工機械市場をサイズに基づいて分類する3つのカテゴリーである。

地域別市場インサイト

北米、欧州、APAC、南米、MEAが木工機械市場を構成している。北米は、2023年に205億米ドルの収益を上げ、これらの地域の中で最大の市場シェアを占めている。北米の木工機械市場は、同地域の確立された建設産業とカスタマイズ家具の需要拡大が牽引している。2023年の欧州の市場規模は178億ドルで、北米に次いでいる。
同地域が技術の進歩と自動化を重視した結果、市場は発展を遂げている。同地域の可処分所得の上昇と都市化は、予測期間中にAPAC地域の著しい成長を促進し、2032年までに352億米ドルの市場価値が予測される。また、南米とMEAも、緩やかなペースではあるが、木工機械市場全体の成長に貢献すると予測される。

主要プレーヤー
PorterCable、Bosch、Weinig、Biesse、Ridgid、Metabo、Homag、SCM Group、Bosch、Festool、Dewalt、Makita、Hilti、HolzHer、Milwaukee、Morbidelliが木工機械市場の主要プレーヤーである。



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目次

目次
1. 要旨
1.1. 市場概要
1.2. 主要な調査結果
1.3. 市場セグメンテーション
1.4. 競争環境
1.5. 課題と機会
1.6. 将来展望
2. 市場紹介
2.1.定義
2.2. 調査範囲
2.2.1. 調査目的
2.2.2. 前提条件
2.2.3. 制限事項
3. 研究方法
3.1.概要
3.2.データマイニング
3.3.二次調査
3.4. 一次調査
3.4.1. 一次インタビューと情報収集プロセス
3.4.2. 一次回答者の内訳
3.5. 予測モデル
3.6. 市場規模の推定
3.6.1. ボトムアップアプローチ
3.6.2. トップダウン・アプローチ
3.7. データの三角測量
3.8.検証
4. 市場ダイナミクス
4.概要
4.推進要因
4.3.阻害要因
4.4. 機会
5. 市場要因分析
5.1. バリューチェーン分析
5.2. ポーターの5つの力分析
5.2.1. サプライヤーの交渉力
5.2.2. 買い手の交渉力
5.2.3. 新規参入の脅威
5.2.4. 代替品の脅威
5.2.5.ライバルの激しさ
5.3. コビッド19の影響分析
5.3.1. 市場インパクト分析
5.3.2. 地域別インパクト
5.3.3. 機会と脅威の分析
6. 木工機械市場:機械タイプ別(10億米ドル)
6.1. プランナー
6.2. ジョインター
6.テーブルソー
6.4. フライス盤
6.5. 中ぐり盤
7. 木工機械市場:電源別(10億米ドル)
7.1. 電気式
7.2. 油圧式
7.3.ニューマチック
8. 木工機械市場:用途別(10億米ドル)
8.1. 家具製造
8.2. 建築
8.3. 楽器製造
8.4. 特殊木工
9. 木工機械市場:自動化レベル別(10億米ドル)
9.1. 手動
9.2. 半自動
9.3. 自動
10. 木工機械市場:規模別(10億米ドル)
10.1. ベンチトップ
10.2. 床置き型
10.3. 大型
11. 木工機械市場:地域別(10億米ドル)
11.1. 北米
11.1.1.
11.カナダ
11.ヨーロッパ
11.ドイツ
11.2.2. イギリス
11.2.3. フランス
11.2.4.ロシア
11.2.5. イタリア
11.2.6. スペイン
11.2.7. その他のヨーロッパ
11.アジア太平洋
11.3.1. 中国
11.3.2. インド
11.3.3.
11.3.4. 韓国
11.3.5.マレーシア
11.3.6.タイ
11.3.7. インドネシア
11.3.8. その他のアジア
11.4. 南米
11.ブラジル
11.4.2. メキシコ
11.4.3. アルゼンチン
11.4.4. その他の南米諸国
11.5.中東・アフリカ
11.5.1. GCC諸国
11.5.2. 南アフリカ
11.5.3. その他の地域
12. 競争環境
12.1.概要
12.2. 競合分析
12.3. 市場シェア分析
12.4. 木工機械市場における主要成長戦略
12.5. 競争ベンチマーク
12.6. 木工機械市場における主要企業の開発数
12.7. 主要開発と成長戦略
12.7.1. 新製品発売/サービス展開
12.7.2. M&A
12.7.3. 合弁事業
12.8. 主要企業の財務マトリックス
12.8.1. 売上高と営業利益
12.8.2. 主要企業の研究開発費。
13. 企業プロフィール
13.1. ホーマグ
13.1.1. 財務概要
13.1.2. 提供製品
13.1.3. 主要な開発
13.1.4. swot分析
13.1.5. 主要戦略
13.2.SCMグループ
13.2.1. 財務概要
13.2.2. 提供製品
13.2.3. 主要な開発
13.2.4. swot分析
13.2.5. 主要戦略
13.3.ボッシュ
13.3.1. 財務概要
13.3.2. 提供製品
13.3.3.
13.3.4. swot分析
13.3.5. 主要戦略
13.4.ヴァイニッヒ
13.4.1. 財務概要
13.4.2. 提供製品
13.4.3. 主要な開発
13.4.4. swot分析
13.4.5. 主要戦略
13.5.ビッセ
13.5.1. 財務概要
13.5.2. 提供製品
13.5.3.
13.5.4. swot分析
13.5.5. 主要戦略
13.6. リッジッド
13.6.1. 財務概要
13.6.2. 提供製品
13.6.3. 主要開発製品
13.6.4. swot分析
13.6.5. 主要戦略
13.7.メタボ
13.7.1. 財務概要
13.7.2. 提供製品
13.7.3. 主要開発製品
13.7.4. swot分析
13.7.5. 主要戦略
13.8.ポーターケーブル
13.8.1. 財務概要
13.8.2. 提供製品
13.8.3. 主要な開発
13.8.4. swot分析
13.8.5. 主要戦略
13.9.フェストゥール
13.9.1. 財務概要
13.9.2. 提供製品
13.9.3.
13.9.4. swot分析
13.9.5. 主要戦略
13.10.デウォルト
13.10.1. 財務概要
13.10.2. 提供製品
13.10.3. 主要開発製品
13.10.4. swot分析
13.10.5. 主要戦略
13.11. マキタ
13.11.1. 財務概要
13.11.2. 提供製品
13.11.3. 主要な開発
13.11.4. swot分析
13.11.5. 主要戦略
13.12. ヒルティ
13.12.1. 財務概要
13.12.2. 提供製品
13.12.3.
13.12.4. swot分析
13.12.5. 主要戦略
13.13.ホルツハー
13.13.1. 財務概要
13.13.2. 提供製品
13.13.3.
13.13.4. swot分析
13.13.5. 主要戦略
13.14.ミルウォーキー
13.14.1. 財務概要
13.14.2. 提供製品
13.14.3.
13.14.4. swot分析
13.14.5. 主要戦略
13.15.モルビデリ
13.15.1. 財務概要
13.15.2. 提供製品
13.15.3.
13.15.4. swot分析
13.15.5. 主要戦略
14. 付録
14.1. 参考文献
14.2. 関連レポート

 

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Summary

Woodworking Machine Market Research Report By Machine Type (Planers, Jointers, Table Saws, Milling Machines, Boring Machines), By Power Source (Electric, Hydraulic, Pneumatic), By Application (Furniture Making, Construction, Musical Instrument Production, Specialty Woodworking), By Automation Level (Manual, Semi-Automatic, Automatic), By Size (Benchtop, Floor-Standing, Large-Scale) and By Regional (North America, Europe, South America, Asia Pacific, Middle East and Africa) Forecast to 2032
Market Overview
The Woodworking Machine Market is expected to experience a substantial CAGR (growth rate) of approximately 3.9% during the forecast period, according to the MRFR analysis.
Technological advancements and changing consumer preferences are propelling the woodworking machine market through a substantial transformation. The incorporation of computer numerical control (CNC) and sophisticated software into woodworking machines has significantly improved their precision, efficiency, and adaptability, rendering them essential for contemporary manufacturing processes.

The growing prominence of DIY projects, the increasing adoption of sustainable materials, and the increasing demand for customized furniture are among the key market drivers. In addition, the construction industry's expansion is generating new opportunities for woodworking machinery.
Recently, the woodworking machine market has experienced the emergence of self-optimization features, enhanced user interfaces, and the development of machines that are tailored to specific industry verticals. The market is also being transformed by the adoption of automation and robotics, which is allowing manufacturers to reduce production costs and increase productivity. Furthermore, manufacturers are increasingly emphasizing the importance of safety features and ergonomics, as they prioritize the well-being of operators and ensure compliance with industry regulations.

Market segment insights
Planers, jointers, table saws, milling machines, and boring machines comprise the Woodworking Machine Market segmentation by machine type. In 2023, the Table Saws segment accounted for over 25% of the Woodworking Machine Market revenue, securing the largest market share among these segments.
Electric, hydraulic, and pneumatic comprise the market segmentation by power source. The Electric segment dominated the market in 2023 and is expected to continue to do so throughout the forecast period.
Furniture Making, Construction, Musical Instrument Production, Specialty Woodworking, and other applications comprise the Woodworking Machine Market.
Manual, semi-automatic, and automatic devices comprise the automation level segment of the market.
Benchtop, floor-standing, and large-scale woodworking machines are the three categories into which the woodworking machine market is divided based on size.

Regional Market Insights

North America, Europe, APAC, South America, and MEA comprise the Woodworking Machine Market. North America, with a revenue of USD 20.5 billion in 2023, possesses the greatest market share among these regions. The woodworking machine market in North America is being driven by the region's well-established construction industry and the growing demand for customized furniture. In 2023, Europe's market value was USD 17.8 billion, following that of North America.
The market is experiencing development as a result of the region's emphasis on technological advancements and automation. The rising disposable income and urbanization in the region are anticipated to drive significant growth in the APAC region during the forecast period, with a projected market value of USD 35.2 billion by 2032. South America and MEA are also anticipated to contribute to the Woodworking Machine Market's overall growth, albeit at a sluggish pace.

Major Players
PorterCable, Bosch, Weinig, Biesse, Ridgid, Metabo, Homag, SCM Group, Bosch, Festool, Dewalt, Makita, Hilti, HolzHer, Milwaukee, and Morbidelli are major players in the woodworking machine market.



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Table of Contents

TABLE OF CONTENTS
1. EXECUTIVE SUMMARY
1.1. MARKET OVERVIEW
1.2. KEY FINDINGS
1.3. MARKET SEGMENTATION
1.4. COMPETITIVE LANDSCAPE
1.5. CHALLENGES AND OPPORTUNITIES
1.6. FUTURE OUTLOOK
2. MARKET INTRODUCTION
2.1. DEFINITION
2.2. SCOPE OF THE STUDY
2.2.1. RESEARCH OBJECTIVE
2.2.2. ASSUMPTION
2.2.3. LIMITATIONS
3. RESEARCH METHODOLOGY
3.1. OVERVIEW
3.2. DATA MINING
3.3. SECONDARY RESEARCH
3.4. PRIMARY RESEARCH
3.4.1. PRIMARY INTERVIEWS AND INFORMATION GATHERING PROCESS
3.4.2. BREAKDOWN OF PRIMARY RESPONDENTS
3.5. FORECASTING MODEL
3.6. MARKET SIZE ESTIMATION
3.6.1. BOTTOM-UP APPROACH
3.6.2. TOP-DOWN APPROACH
3.7. DATA TRIANGULATION
3.8. VALIDATION
4. MARKET DYNAMICS
4.1. OVERVIEW
4.2. DRIVERS
4.3. RESTRAINTS
4.4. OPPORTUNITIES
5. MARKET FACTOR ANALYSIS
5.1. VALUE CHAIN ANALYSIS
5.2. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
5.2.1. BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
5.2.2. BARGAINING POWER OF BUYERS
5.2.3. THREAT OF NEW ENTRANTS
5.2.4. THREAT OF SUBSTITUTES
5.2.5. INTENSITY OF RIVALRY
5.3. COVID-19 IMPACT ANALYSIS
5.3.1. MARKET IMPACT ANALYSIS
5.3.2. REGIONAL IMPACT
5.3.3. OPPORTUNITY AND THREAT ANALYSIS
6. WOODWORKING MACHINE MARKET, BY MACHINE TYPE (USD BILLION)
6.1. PLANERS
6.2. JOINTERS
6.3. TABLE SAWS
6.4. MILLING MACHINES
6.5. BORING MACHINES
7. WOODWORKING MACHINE MARKET, BY POWER SOURCE (USD BILLION)
7.1. ELECTRIC
7.2. HYDRAULIC
7.3. PNEUMATIC
8. WOODWORKING MACHINE MARKET, BY APPLICATION (USD BILLION)
8.1. FURNITURE MAKING
8.2. CONSTRUCTION
8.3. MUSICAL INSTRUMENT PRODUCTION
8.4. SPECIALTY WOODWORKING
9. WOODWORKING MACHINE MARKET, BY AUTOMATION LEVEL (USD BILLION)
9.1. MANUAL
9.2. SEMI-AUTOMATIC
9.3. AUTOMATIC
10. WOODWORKING MACHINE MARKET, BY SIZE (USD BILLION)
10.1. BENCHTOP
10.2. FLOOR-STANDING
10.3. LARGE-SCALE
11. WOODWORKING MACHINE MARKET, BY REGIONAL (USD BILLION)
11.1. NORTH AMERICA
11.1.1. US
11.1.2. CANADA
11.2. EUROPE
11.2.1. GERMANY
11.2.2. UK
11.2.3. FRANCE
11.2.4. RUSSIA
11.2.5. ITALY
11.2.6. SPAIN
11.2.7. REST OF EUROPE
11.3. APAC
11.3.1. CHINA
11.3.2. INDIA
11.3.3. JAPAN
11.3.4. SOUTH KOREA
11.3.5. MALAYSIA
11.3.6. THAILAND
11.3.7. INDONESIA
11.3.8. REST OF APAC
11.4. SOUTH AMERICA
11.4.1. BRAZIL
11.4.2. MEXICO
11.4.3. ARGENTINA
11.4.4. REST OF SOUTH AMERICA
11.5. MEA
11.5.1. GCC COUNTRIES
11.5.2. SOUTH AFRICA
11.5.3. REST OF MEA
12. COMPETITIVE LANDSCAPE
12.1. OVERVIEW
12.2. COMPETITIVE ANALYSIS
12.3. MARKET SHARE ANALYSIS
12.4. MAJOR GROWTH STRATEGY IN THE WOODWORKING MACHINE MARKET
12.5. COMPETITIVE BENCHMARKING
12.6. LEADING PLAYERS IN TERMS OF NUMBER OF DEVELOPMENTS IN THE WOODWORKING MACHINE MARKET
12.7. KEY DEVELOPMENTS AND GROWTH STRATEGIES
12.7.1. NEW PRODUCT LAUNCH/SERVICE DEPLOYMENT
12.7.2. MERGER & ACQUISITIONS
12.7.3. JOINT VENTURES
12.8. MAJOR PLAYERS FINANCIAL MATRIX
12.8.1. SALES AND OPERATING INCOME
12.8.2. MAJOR PLAYERS R&D EXPENDITURE. 2023
13. COMPANY PROFILES
13.1. HOMAG
13.1.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.1.2. PRODUCTS OFFERED
13.1.3. KEY DEVELOPMENTS
13.1.4. SWOT ANALYSIS
13.1.5. KEY STRATEGIES
13.2. SCM GROUP
13.2.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.2.2. PRODUCTS OFFERED
13.2.3. KEY DEVELOPMENTS
13.2.4. SWOT ANALYSIS
13.2.5. KEY STRATEGIES
13.3. BOSCH
13.3.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.3.2. PRODUCTS OFFERED
13.3.3. KEY DEVELOPMENTS
13.3.4. SWOT ANALYSIS
13.3.5. KEY STRATEGIES
13.4. WEINIG
13.4.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.4.2. PRODUCTS OFFERED
13.4.3. KEY DEVELOPMENTS
13.4.4. SWOT ANALYSIS
13.4.5. KEY STRATEGIES
13.5. BIESSE
13.5.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.5.2. PRODUCTS OFFERED
13.5.3. KEY DEVELOPMENTS
13.5.4. SWOT ANALYSIS
13.5.5. KEY STRATEGIES
13.6. RIDGID
13.6.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.6.2. PRODUCTS OFFERED
13.6.3. KEY DEVELOPMENTS
13.6.4. SWOT ANALYSIS
13.6.5. KEY STRATEGIES
13.7. METABO
13.7.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.7.2. PRODUCTS OFFERED
13.7.3. KEY DEVELOPMENTS
13.7.4. SWOT ANALYSIS
13.7.5. KEY STRATEGIES
13.8. PORTERCABLE
13.8.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.8.2. PRODUCTS OFFERED
13.8.3. KEY DEVELOPMENTS
13.8.4. SWOT ANALYSIS
13.8.5. KEY STRATEGIES
13.9. FESTOOL
13.9.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.9.2. PRODUCTS OFFERED
13.9.3. KEY DEVELOPMENTS
13.9.4. SWOT ANALYSIS
13.9.5. KEY STRATEGIES
13.10. DEWALT
13.10.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.10.2. PRODUCTS OFFERED
13.10.3. KEY DEVELOPMENTS
13.10.4. SWOT ANALYSIS
13.10.5. KEY STRATEGIES
13.11. MAKITA
13.11.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.11.2. PRODUCTS OFFERED
13.11.3. KEY DEVELOPMENTS
13.11.4. SWOT ANALYSIS
13.11.5. KEY STRATEGIES
13.12. HILTI
13.12.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.12.2. PRODUCTS OFFERED
13.12.3. KEY DEVELOPMENTS
13.12.4. SWOT ANALYSIS
13.12.5. KEY STRATEGIES
13.13. HOLZHER
13.13.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.13.2. PRODUCTS OFFERED
13.13.3. KEY DEVELOPMENTS
13.13.4. SWOT ANALYSIS
13.13.5. KEY STRATEGIES
13.14. MILWAUKEE
13.14.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.14.2. PRODUCTS OFFERED
13.14.3. KEY DEVELOPMENTS
13.14.4. SWOT ANALYSIS
13.14.5. KEY STRATEGIES
13.15. MORBIDELLI
13.15.1. FINANCIAL OVERVIEW
13.15.2. PRODUCTS OFFERED
13.15.3. KEY DEVELOPMENTS
13.15.4. SWOT ANALYSIS
13.15.5. KEY STRATEGIES
14. APPENDIX
14.1. REFERENCES
14.2. RELATED REPORTS

 

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