世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

教育・学習アナリティクス市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Education and Learning Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の教育・学習分析市場は、2021年に258億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.17%を示し、2027年までに671億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年6月13日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
146 英語

 

サマリー

世界の教育・学習分析市場は、2021年に258億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.17%を示し、2027年までに671億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

教育・学習分析とは、学習者の教育経験を最適化するための、学習者に関するデータの測定、収集、分析、報告を指します。これは、人間中心設計のための教育研究、評価科学、統計、可視化、データ科学、人工知能(AI)、社会技術システム思考を組み合わせたものである。これらのツールは、学生のカリキュラム設計に利用されるほか、企業組織では、人材獲得、維持、トレーニング、介入、業績・業務管理などの戦略立案に活用されている。

業界の動向と原動力
教育業界の著しい成長と機械学習(ML)システムの採用拡大が、市場に明るい見通しを生み出している主な要因の1つです。これに伴い、仮想学習環境(VLE)、学習管理システム(LMS)、学生情報システム、図書館管理システムなど、さまざまなソフトウェアベースのシステムが広く活用されていることも、市場成長の原動力となっています。モバイル学習機器、学生情報システム、講義キャプチャ、学習管理ツールなどのeラーニング技術の普及により、学習者は従来の教育システムからより価値のある知見を得ることができ、生産性を向上させることができるようになりました。また、学校や大学キャンパスが学生のデータを集約し、成績を分析するためのデジタルプラットフォームの開発など、さまざまな技術的進歩も市場の成長に寄与しています。その他、学校・大学生や社会人向けの効率的な学習・研修プログラムの開発における教育・学習分析の活用に関する意識の高まりなどが、市場をさらに押し上げると予想されます。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界の教育・学習アナリティクス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、アナリティクスのタイプ、アプリケーション、コンポーネント、展開モード、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。

アナリティクスタイプ別内訳。

記述的
予測型
予測型

アプリケーション別構成比

人材獲得と維持
カリキュラム開発と介入管理
パフォーマンス管理
予算と財務の管理
オペレーション管理
その他

コンポーネント別構成比

ソフトウェア
サービス

導入形態別構成比。

オンプレミス
クラウド型

エンドユーザー別構成比。

学術機関
企業

地域別構成比。

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況
本レポートでは、Alteryx Inc.、Blackboard Inc.、ジーキューブ、Inetsoft Technology Corp.、Information Builders Inc.、iSpring Solutions Inc、MicroStrategy Incorporated、Saba Software Inc. (Cornerstone OnDemand Inc.) 、SAP SE、SAS Institute Inc、Yellowfin Business Intelligence Incなどの主要企業による市場の競争環境についても分析されている。

本レポートで回答した主な質問

世界の教育・学習分析市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界の教育・学習アナリティクス市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域市場とは?
アナリティクスタイプに基づく市場の内訳は?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
構成要素に基づく市場のブレークアップは?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーザー別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界の教育・学習分析市場の構造と主要プレイヤーは?
業界における競争の程度は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Education and Learning Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Analytics Type
6.1 Descriptive
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Predictive
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Prescriptive
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 People Acquisition and Retention
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Curriculum Development and Intervention Management
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Performance Management
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Budget and Finance Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Operations Management
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Component
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Deployment Mode
9.1 On-premises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Cloud-based
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Academic Institutions
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Enterprises
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Alteryx Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.2 Blackboard Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 SWOT Analysis
16.3.3 G-Cube
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Inetsoft Technology Corp.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Information Builders Inc.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 iSpring Solutions Inc.
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 MicroStrategy Incorporated
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Saba Software Inc. (Cornerstone OnDemand Inc.)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 SWOT Analysis
16.3.9 SAP SE
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 SAS Institute Inc.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 SWOT Analysis
16.3.11 Yellowfin Business Intelligence Co.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global education and learning analytics market reached a value of US$ 25.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 67.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 17.17% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Education and learning analytics refers to the measurement, collection, analysis and reporting of data about learners for optimizing their education experience. It is a combination of educational research, assessment sciences, statistics, visualization, data sciences, artificial intelligence (AI) and sociotechnical system thinking for human-centered design. These tools are used for designing curriculum for the students and are also utilized by corporate organizations for developing strategies for personnel acquisition, retention, training, intervention and the management of performance and operations.

Industry Trends and Drivers:
Significant growth in the education industry and the increasing adoption of machine learning (ML) systems are among the key factors creating a positive outlook for the market. In line with this, the widespread utilization of various software-based systems, such as virtual learning environment (VLE), learning management system (LMS), student information system and library management systems, are also driving the market growth. The proliferation of e-learning technologies, such as mobile learning devices, student information systems, lecture capturing and learning management tools, have enabled the learners to obtain more valuable insights from the conventional education systems and enhance their productivity. Various technological advancements, such as the development of digital platforms for schools and university campuses to consolidate student data and analyze their performance, are also contributing to the market growth. Other factors, including the increasing awareness regarding the utilization of education and learning analytics for developing efficient learning and training programs for school/college students and working professionals, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global education and learning analytics market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on analytics type, application, component, deployment mode and end user.

Breakup by Analytics Type:

Descriptive
Predictive
Prescriptive

Breakup by Application:

People Acquisition and Retention
Curriculum Development and Intervention Management
Performance Management
Budget and Finance Management
Operations Management
Others

Breakup by Component:

Software
Services

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by End User:

Academic Institutions
Enterprises

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Alteryx Inc., Blackboard Inc., G-Cube, Inetsoft Technology Corp., Information Builders Inc., iSpring Solutions Inc., MicroStrategy Incorporated, Saba Software Inc. (Cornerstone OnDemand Inc.), SAP SE, SAS Institute Inc. and Yellowfin Business Intelligence Co.

Key Questions Answered in This Report:

How has the global education and learning analytics market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global education and learning analytics market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the analytics type?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the end user?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global education and learning analytics market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Education and Learning Analytics Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Analytics Type
6.1 Descriptive
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Predictive
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Prescriptive
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Application
7.1 People Acquisition and Retention
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Curriculum Development and Intervention Management
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Performance Management
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Budget and Finance Management
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Operations Management
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Component
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Deployment Mode
9.1 On-premises
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Cloud-based
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by End User
10.1 Academic Institutions
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Enterprises
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Region
11.1 North America
11.1.1 United States
11.1.1.1 Market Trends
11.1.1.2 Market Forecast
11.1.2 Canada
11.1.2.1 Market Trends
11.1.2.2 Market Forecast
11.2 Asia Pacific
11.2.1 China
11.2.1.1 Market Trends
11.2.1.2 Market Forecast
11.2.2 Japan
11.2.2.1 Market Trends
11.2.2.2 Market Forecast
11.2.3 India
11.2.3.1 Market Trends
11.2.3.2 Market Forecast
11.2.4 South Korea
11.2.4.1 Market Trends
11.2.4.2 Market Forecast
11.2.5 Australia
11.2.5.1 Market Trends
11.2.5.2 Market Forecast
11.2.6 Indonesia
11.2.6.1 Market Trends
11.2.6.2 Market Forecast
11.2.7 Others
11.2.7.1 Market Trends
11.2.7.2 Market Forecast
11.3 Europe
11.3.1 Germany
11.3.1.1 Market Trends
11.3.1.2 Market Forecast
11.3.2 France
11.3.2.1 Market Trends
11.3.2.2 Market Forecast
11.3.3 United Kingdom
11.3.3.1 Market Trends
11.3.3.2 Market Forecast
11.3.4 Italy
11.3.4.1 Market Trends
11.3.4.2 Market Forecast
11.3.5 Spain
11.3.5.1 Market Trends
11.3.5.2 Market Forecast
11.3.6 Russia
11.3.6.1 Market Trends
11.3.6.2 Market Forecast
11.3.7 Others
11.3.7.1 Market Trends
11.3.7.2 Market Forecast
11.4 Latin America
11.4.1 Brazil
11.4.1.1 Market Trends
11.4.1.2 Market Forecast
11.4.2 Mexico
11.4.2.1 Market Trends
11.4.2.2 Market Forecast
11.4.3 Others
11.4.3.1 Market Trends
11.4.3.2 Market Forecast
11.5 Middle East and Africa
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Breakup by Country
11.5.3 Market Forecast
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Value Chain Analysis
14 Porters Five Forces Analysis
14.1 Overview
14.2 Bargaining Power of Buyers
14.3 Bargaining Power of Suppliers
14.4 Degree of Competition
14.5 Threat of New Entrants
14.6 Threat of Substitutes
15 Price Analysis
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Alteryx Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.2 Blackboard Inc.
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.2.3 SWOT Analysis
16.3.3 G-Cube
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Inetsoft Technology Corp.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.5 Information Builders Inc.
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.6 iSpring Solutions Inc.
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.7 MicroStrategy Incorporated
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.7.3 Financials
16.3.7.4 SWOT Analysis
16.3.8 Saba Software Inc. (Cornerstone OnDemand Inc.)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.8.3 SWOT Analysis
16.3.9 SAP SE
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.9.4 SWOT Analysis
16.3.10 SAS Institute Inc.
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 SWOT Analysis
16.3.11 Yellowfin Business Intelligence Co.
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(education)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る