教育・学習アナリティクス市場。世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Education and Learning Analytics Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界の教育・学習分析市場は、2021年に258億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.17%を示し、2027年までに671億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実... もっと見る
サマリー世界の教育・学習分析市場は、2021年に258億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR17.17%を示し、2027年までに671億米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。教育・学習分析とは、学習者の教育経験を最適化するための、学習者に関するデータの測定、収集、分析、報告を指します。これは、人間中心設計のための教育研究、評価科学、統計、可視化、データ科学、人工知能(AI)、社会技術システム思考を組み合わせたものである。これらのツールは、学生のカリキュラム設計に利用されるほか、企業組織では、人材獲得、維持、トレーニング、介入、業績・業務管理などの戦略立案に活用されている。 業界の動向と原動力 教育業界の著しい成長と機械学習(ML)システムの採用拡大が、市場に明るい見通しを生み出している主な要因の1つです。これに伴い、仮想学習環境(VLE)、学習管理システム(LMS)、学生情報システム、図書館管理システムなど、さまざまなソフトウェアベースのシステムが広く活用されていることも、市場成長の原動力となっています。モバイル学習機器、学生情報システム、講義キャプチャ、学習管理ツールなどのeラーニング技術の普及により、学習者は従来の教育システムからより価値のある知見を得ることができ、生産性を向上させることができるようになりました。また、学校や大学キャンパスが学生のデータを集約し、成績を分析するためのデジタルプラットフォームの開発など、さまざまな技術的進歩も市場の成長に寄与しています。その他、学校・大学生や社会人向けの効率的な学習・研修プログラムの開発における教育・学習分析の活用に関する意識の高まりなどが、市場をさらに押し上げると予想されます。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界の教育・学習アナリティクス市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析と、2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、アナリティクスのタイプ、アプリケーション、コンポーネント、展開モード、エンドユーザーに基づいて市場を分類しています。 アナリティクスタイプ別内訳。 記述的 予測型 予測型 アプリケーション別構成比 人材獲得と維持 カリキュラム開発と介入管理 パフォーマンス管理 予算と財務の管理 オペレーション管理 その他 コンポーネント別構成比 ソフトウェア サービス 導入形態別構成比。 オンプレミス クラウド型 エンドユーザー別構成比。 学術機関 企業 地域別構成比。 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 本レポートでは、Alteryx Inc.、Blackboard Inc.、ジーキューブ、Inetsoft Technology Corp.、Information Builders Inc.、iSpring Solutions Inc、MicroStrategy Incorporated、Saba Software Inc. (Cornerstone OnDemand Inc.) 、SAP SE、SAS Institute Inc、Yellowfin Business Intelligence Incなどの主要企業による市場の競争環境についても分析されている。 本レポートで回答した主な質問 世界の教育・学習分析市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? COVID-19は世界の教育・学習アナリティクス市場にどのような影響を与えたか? 主要な地域市場とは? アナリティクスタイプに基づく市場の内訳は? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? 構成要素に基づく市場のブレークアップは? 展開モードに基づく市場のブレークアップは? エンドユーザー別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? 世界の教育・学習分析市場の構造と主要プレイヤーは? 業界における競争の程度は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Education and Learning Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Analytics Type 6.1 Descriptive 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Predictive 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Prescriptive 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 People Acquisition and Retention 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Curriculum Development and Intervention Management 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Performance Management 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Budget and Finance Management 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Operations Management 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Component 8.1 Software 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Services 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Deployment Mode 9.1 On-premises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Cloud-based 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 Academic Institutions 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Enterprises 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Alteryx Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.2 Blackboard Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 SWOT Analysis 16.3.3 G-Cube 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Inetsoft Technology Corp. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Information Builders Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 iSpring Solutions Inc. 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 MicroStrategy Incorporated 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Saba Software Inc. (Cornerstone OnDemand Inc.) 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 SWOT Analysis 16.3.9 SAP SE 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 SAS Institute Inc. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 SWOT Analysis 16.3.11 Yellowfin Business Intelligence Co. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio
SummaryThe global education and learning analytics market reached a value of US$ 25.8 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 67.1 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 17.17% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Education and Learning Analytics Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Analytics Type 6.1 Descriptive 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 Predictive 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Prescriptive 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Application 7.1 People Acquisition and Retention 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Curriculum Development and Intervention Management 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Performance Management 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 7.4 Budget and Finance Management 7.4.1 Market Trends 7.4.2 Market Forecast 7.5 Operations Management 7.5.1 Market Trends 7.5.2 Market Forecast 7.6 Others 7.6.1 Market Trends 7.6.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Component 8.1 Software 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Services 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Deployment Mode 9.1 On-premises 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Cloud-based 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by End User 10.1 Academic Institutions 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Enterprises 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 11 Market Breakup by Region 11.1 North America 11.1.1 United States 11.1.1.1 Market Trends 11.1.1.2 Market Forecast 11.1.2 Canada 11.1.2.1 Market Trends 11.1.2.2 Market Forecast 11.2 Asia Pacific 11.2.1 China 11.2.1.1 Market Trends 11.2.1.2 Market Forecast 11.2.2 Japan 11.2.2.1 Market Trends 11.2.2.2 Market Forecast 11.2.3 India 11.2.3.1 Market Trends 11.2.3.2 Market Forecast 11.2.4 South Korea 11.2.4.1 Market Trends 11.2.4.2 Market Forecast 11.2.5 Australia 11.2.5.1 Market Trends 11.2.5.2 Market Forecast 11.2.6 Indonesia 11.2.6.1 Market Trends 11.2.6.2 Market Forecast 11.2.7 Others 11.2.7.1 Market Trends 11.2.7.2 Market Forecast 11.3 Europe 11.3.1 Germany 11.3.1.1 Market Trends 11.3.1.2 Market Forecast 11.3.2 France 11.3.2.1 Market Trends 11.3.2.2 Market Forecast 11.3.3 United Kingdom 11.3.3.1 Market Trends 11.3.3.2 Market Forecast 11.3.4 Italy 11.3.4.1 Market Trends 11.3.4.2 Market Forecast 11.3.5 Spain 11.3.5.1 Market Trends 11.3.5.2 Market Forecast 11.3.6 Russia 11.3.6.1 Market Trends 11.3.6.2 Market Forecast 11.3.7 Others 11.3.7.1 Market Trends 11.3.7.2 Market Forecast 11.4 Latin America 11.4.1 Brazil 11.4.1.1 Market Trends 11.4.1.2 Market Forecast 11.4.2 Mexico 11.4.2.1 Market Trends 11.4.2.2 Market Forecast 11.4.3 Others 11.4.3.1 Market Trends 11.4.3.2 Market Forecast 11.5 Middle East and Africa 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Breakup by Country 11.5.3 Market Forecast 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Value Chain Analysis 14 Porters Five Forces Analysis 14.1 Overview 14.2 Bargaining Power of Buyers 14.3 Bargaining Power of Suppliers 14.4 Degree of Competition 14.5 Threat of New Entrants 14.6 Threat of Substitutes 15 Price Analysis 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Alteryx Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.2 Blackboard Inc. 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.2.3 SWOT Analysis 16.3.3 G-Cube 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Inetsoft Technology Corp. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.5 Information Builders Inc. 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.6 iSpring Solutions Inc. 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.7 MicroStrategy Incorporated 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.7.3 Financials 16.3.7.4 SWOT Analysis 16.3.8 Saba Software Inc. (Cornerstone OnDemand Inc.) 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.8.3 SWOT Analysis 16.3.9 SAP SE 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.9.4 SWOT Analysis 16.3.10 SAS Institute Inc. 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 SWOT Analysis 16.3.11 Yellowfin Business Intelligence Co. 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(education)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/25 10:26 155.25 円 163.23 円 198.36 円 |