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看護教育の世界市場規模調査:教育内容別(学位プログラム、認定/ディプロマプログラム、専門分野)、教育形態別(キャンパス内、オンライン)、教育機関タイプ別(公立機関、私立機関)、地域別予測:2022-2032年


Global Nursing Education Market Size Study, by Educational Offerings (Degree Programs, Certificate/Diploma Programs, Specializations), by Mode of Education (On-campus, Online), by Institution Type (Public Institutions, Private Institutions), and Regional Forecasts 2022-2032

世界の看護教育市場は2023年に約88億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には4.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。看護教育は、正看護師、看護開業医、その他の上級看護師になるために必要な... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年10月14日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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285 英語

 

サマリー

世界の看護教育市場は2023年に約88億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には4.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。看護教育は、正看護師、看護開業医、その他の上級看護師になるために必要な訓練と指導を提供する、医療分野における重要な要素である。この教育は、理論的な知識と実践的な臨床経験の両方を統合し、学部課程から専門的な大学院課程まで幅広いプログラムに及んでいる。看護教育の包括的な性質により、学生は解剖学、生理学、薬理学、患者ケアなどの分野で不可欠な能力を身につけ、批判的思考力、コミュニケーション能力、倫理的意思決定能力を身につけます。これらのプログラムは、質の高いヘルスケアを提供し、患者ケアを効率的に管理し、進化する看護分野に大きく貢献できる人材を育成するために不可欠である。
市場の成長は、医療サービスに対する需要の高まりが大きな原動力となっており、それは世界的な高齢化によってさらに加速している。例えば、全米高齢化評議会(NCOA)は2024年、60歳以上の成人の95%近くが少なくとも1つの慢性疾患を抱え、80%近くが2つ以上の慢性疾患を抱えていると報告している。その結果、この高齢化層を管理・ケアする有能な看護師が急務となり、看護教育プログラムの需要が高まっている。さらに、グローバル化や国際機関との連携により、看護教育へのアクセスがより身近になり、市場の可能性が拡大している。デジタル教育プラットフォームを通じて、学生や教員は世界の専門家と関わり、仮想会議に参加し、膨大な教育リソースにアクセスできるようになり、市場の成長をさらに後押ししている。しかし、看護教育プログラムのコストが高いことが、世界的な市場の成長を大幅に阻害している主な要因となっている。
医療業界はまた、慢性疾患の蔓延と医療サービスへのアクセス拡大によって悪化した、熟練した看護専門家の危機的な不足に直面している。2021年の国際看護師協議会(International Council of Nurses)の報告書によると、2030年までに世界的な看護師不足のギャップを埋めるために1,300万人の看護師が必要になると推定されている。この看護師不足は、経験豊富な看護師の退職と相まって、看護教育機関が次世代の医療提供者を育成し、ケアの継続性を確保し、医療スタッフの空白を防ぐ大きな機会を生み出している。
世界市場調査で考慮した主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域である。地域別では、人口の高齢化、慢性疾患の増加、医療技術の進歩により、北米が看護教育市場を支配している。同地域の教育機関は、革新的な教育方法、シミュレーション技術、臨床提携を活用した包括的な看護プログラムを提供し、学生に実践的な学習体験を提供している。このように質の高い教育と労働力の準備に重点を置くことで、北米は世界の看護教育市場における主要プレーヤーとしての地位を固めている。一方、アジア太平洋地域の市場は、急速な人口増加と都市化によって医療サービスへの需要が高まり、より大規模で熟練した看護職員が必要となることを背景に、予測期間中に最も速い速度で成長すると予測されている。医療費の増加や医療インフラ改善のための政府の取り組みが、高度な看護教育の必要性をさらに高めている。さらに、医療水準に対する意識の高まりと医療の質向上の推進が、十分な訓練を受けた看護専門家に対する需要を煽っている。さらに、看護教育プログラムの拡大と学習におけるテクノロジーの統合も、市場の成長に寄与している。

看護教育市場に参入している主な企業は以下の通り:
ジョンズ・ホプキンス大学
カリフォルニア大学
コロンビア大学
ペンシルバニア大学看護学部
メリーランド大学看護学部
オハイオ州立大学
ピッツバーグ大学
バージニア大学
エモリー大学
アズサパシフィック大学
ラッシュ大学
イリノイ大学理事会
プラットコロラド
ニューヨーク大学ローリー・マイヤーズ看護大学
アイオワ大学

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
教育内容別
- 学位プログラム
- サーティフィケート/ディプロマ・プログラム
- 専門分野
教育形態別
- オンキャンパス
- オンライン
教育機関のタイプ別
- 公立機関
- 私立教育機関
地域別
北米
- 米国
- カナダ
欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- ロサンゼルス
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- RoLA
中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- RoMEA
調査対象年は以下の通り:
- 過去2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要サイドと供給サイドの分析

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目次

第1章.看護教育の世界市場エグゼクティブサマリー
1.1.看護教育の世界市場規模・予測(2022年~2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.教育内容別
1.3.2.教育形態別
1.3.3.教育機関のタイプ別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章.世界の看護教育市場の定義と調査前提
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.看護教育の世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.高齢化による医療サービスの需要増加
3.1.2.慢性疾患の増加
3.1.3.看護教育のグローバル化と国際連携
3.2.市場の課題
3.2.1.看護教育プログラムの高コスト
3.2.2.有能な看護教育者の不足
3.3.市場機会
3.3.1.オンライン看護教育プログラムの拡大
3.3.2.医療教育インフラへの投資拡大

第4章.世界の看護教育市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝利戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章 看護教育の世界市場看護教育の世界市場規模推移と予測:教育内容別2022年〜2032年
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.看護教育の世界市場教育サービスの収益動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
5.2.1.学位プログラム
5.2.2.サーティフィケート/ディプロマ・プログラム
5.2.3.専門分野

第6章.看護教育の世界市場規模・予測(教育形態別)2022-2032年
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.看護教育の世界市場教育形態別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
6.2.1.オンキャンパス
6.2.2.オンライン

第7章.看護教育の世界市場規模・予測:教育機関タイプ別2022-2032年
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.看護教育の世界市場機関タイプ別売上動向分析、2022年・2032年 (億米ドル)
7.2.1.公的機関
7.2.2.私立教育機関

第8章.看護教育の世界市場規模・地域別予測 2022-2032
8.1.北米看護教育市場
8.1.1.アメリカの看護教育市場
8.1.1.1.教育サービスの内訳規模と予測、2022年〜2032年
8.1.1.2.教育形態の内訳規模・予測、2022-2032年
8.1.1.3.教育機関タイプの内訳、2022-2032年
8.1.2.カナダの看護教育市場
8.1.2.1.教育サービスの内訳規模と予測、2022-2032年
8.1.2.2.教育形態の内訳規模・予測、2022-2032年
8.1.2.3.教育機関タイプの内訳、2022-2032年

8.2.欧州看護教育市場
8.2.1.イギリスの看護教育市場
8.2.2.ドイツの看護教育市場
8.2.3.フランス看護教育市場
8.2.4.スペインの看護教育市場
8.2.5.イタリアの看護教育市場
8.2.6.その他のヨーロッパの看護教育市場

8.3.アジア太平洋地域の看護教育市場
8.3.1.中国の看護教育市場
8.3.2.インド看護教育市場
8.3.3.日本の看護教育市場
8.3.4.オーストラリアの看護教育市場
8.3.5.韓国の看護教育市場
8.3.6.その他のアジア太平洋地域の看護教育市場

8.4.ラテンアメリカの看護教育市場
8.4.1.ブラジルの看護教育市場
8.4.2.メキシコ看護教育市場
8.4.3.その他のラテンアメリカの看護教育市場

8.5.中東・アフリカ看護教育市場
8.5.1.サウジアラビアの看護教育市場
8.5.2.南アフリカの看護教育市場
8.5.3.その他の中東・アフリカの看護教育市場

第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.ジョンズ・ホプキンス大学
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.カリフォルニア大学
9.3.3.コロンビア大学
9.3.4.ペンシルバニア大学看護学部
9.3.5.メリーランド大学看護学部
9.3.6.オハイオ州立大学
9.3.7.ピッツバーグ大学
9.3.8.バージニア大学
9.3.9.エモリー大学
9.3.10.アズサ・パシフィック大学
9.3.11.ラッシュ大学
9.3.12.イリノイ大学評議員会
9.3.13.プラットコロラド
9.3.14.ニューヨーク大学ローリー・マイヤーズ看護大学
9.3.15.アイオワ大学


第10章研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Global nursing education market is valued at approximately USD 8.8 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.3% over the forecast period 2024-2032. Nursing education is a vital component in the healthcare sector, providing the necessary training and instruction for individuals to become registered nurses, nurse practitioners, and other advanced practice nurses. This education spans a broad range of programs, from undergraduate degrees to specialized postgraduate courses, integrating both theoretical knowledge and practical clinical experience. The comprehensive nature of nursing education equips students with essential competencies in areas such as anatomy, physiology, pharmacology, and patient care, along with critical thinking, communication, and ethical decision-making skills. These programs are indispensable in preparing individuals to deliver high-quality healthcare, manage patient care efficiently, and contribute significantly to the evolving field of nursing.
Market growth is largely driven by the escalating demand for healthcare services, which is further amplified by the aging global population. For example, the National Council on Aging (NCOA) reported in 2024 that nearly 95% of adults aged 60 and older have at least one chronic condition, and nearly 80% have two or more. As a result, there is an urgent need for qualified nurses to manage and care for this aging demographic, thereby driving the demand for nursing education programs. Additionally, globalization and collaboration with international institutions have made nursing education more accessible, expanding the market potential. Through digital education platforms, students and faculty can engage with global experts, participate in virtual conferences, and access a vast array of educational resources, further propelling market growth. However, high cost of nursing education programs is a key factor that are substantially halting the growth of the market globally.
The healthcare industry is also facing a critical shortage of skilled nursing professionals, exacerbated by the rising prevalence of chronic diseases and the expanded access to healthcare services. According to a report by the International Council of Nurses in 2021, an estimated 13 million nurses will be needed to fill the global nursing shortage gap by 2030. This shortage, coupled with the retirement of experienced nurses, creates significant opportunities for nursing education institutions to train the next generation of healthcare providers, ensuring continuity of care and preventing gaps in healthcare staffing.
The key regions considered for the global market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. Regionally, North America dominates the nursing education market due to its aging population, increasing prevalence of chronic diseases, and advancements in healthcare technology. Educational institutions across the region offer comprehensive nursing programs, leveraging innovative teaching methods, simulation technology, and clinical partnerships to provide students with hands-on learning experiences. This focus on quality education and workforce readiness solidifies North America's position as a key player in the global nursing education market. Whereas, the market in Asia Pacific is anticipated to grow at the fastest rate over the forecast period fueled by rapid population growth and urbanization increase the demand for healthcare services, necessitating a larger and more skilled nursing workforce. Rising healthcare expenditures and government initiatives to improve healthcare infrastructure further boost the need for advanced nursing education. Additionally, increasing awareness of healthcare standards and the push for quality improvement in medical care fuel the demand for well-trained nursing professionals. Moreover, the expansion of nursing education programs and the integration of technology in learning are also contributing to the market's growth.

The major players operating in the nursing education market include:
The Johns Hopkins University
University of California
Columbia University
University of Pennsylvania School of Nursing
University of Maryland School of Nursing
The Ohio State University
University of Pittsburgh
University of Virginia
Emory University
Azusa Pacific University
Rush University
The Board of Trustees of the University of Illinois
PLATTCOLORADO
NYU Rory Meyers College of Nursing
The University of Iowa.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Educational Offerings:
• Degree Programs
• Certificate/Diploma Programs
• Specializations
By Mode of Education:
• On-campus
• Online
By Institution Type:
• Public Institutions
• Private Institutions
By Region:
North America
• U.S.
• Canada
Europe
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
Asia Pacific
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
Latin America
• Brazil
• Mexico
• RoLA
Middle East & Africa
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional-level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with country-level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approaches.
• Analysis of the competitive structure of the market.
• Demand-side and supply-side analysis of the market.



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Table of Contents

Chapter 1. Global Nursing Education Market Executive Summary
1.1. Global Nursing Education Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Educational Offerings
1.3.2. By Mode of Education
1.3.3. By Institution Type
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Nursing Education Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Nursing Education Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Rising Demand for Healthcare Services Due to Aging Population
3.1.2. Increasing Prevalence of Chronic Diseases
3.1.3. Globalization and International Collaborations in Nursing Education
3.2. Market Challenges
3.2.1. High Cost of Nursing Education Programs
3.2.2. Shortage of Qualified Nursing Educators
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Expansion of Online Nursing Education Programs
3.3.2. Growing Investment in Healthcare Education Infrastructure

Chapter 4. Global Nursing Education Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunity
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Nursing Education Market Size & Forecasts by Educational Offerings 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Nursing Education Market: Educational Offerings Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
5.2.1. Degree Programs
5.2.2. Certificate/Diploma Programs
5.2.3. Specializations

Chapter 6. Global Nursing Education Market Size & Forecasts by Mode of Education 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Nursing Education Market: Mode of Education Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
6.2.1. On-campus
6.2.2. Online

Chapter 7. Global Nursing Education Market Size & Forecasts by Institution Type 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Nursing Education Market: Institution Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
7.2.1. Public Institutions
7.2.2. Private Institutions

Chapter 8. Global Nursing Education Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
8.1. North America Nursing Education Market
8.1.1. U.S. Nursing Education Market
8.1.1.1. Educational Offerings breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.2. Mode of Education breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.1.3. Institution Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Canada Nursing Education Market
8.1.2.1. Educational Offerings breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2.2. Mode of Education breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2.3. Institution Type breakdown size & forecasts, 2022-2032

8.2. Europe Nursing Education Market
8.2.1. U.K. Nursing Education Market
8.2.2. Germany Nursing Education Market
8.2.3. France Nursing Education Market
8.2.4. Spain Nursing Education Market
8.2.5. Italy Nursing Education Market
8.2.6. Rest of Europe Nursing Education Market

8.3. Asia-Pacific Nursing Education Market
8.3.1. China Nursing Education Market
8.3.2. India Nursing Education Market
8.3.3. Japan Nursing Education Market
8.3.4. Australia Nursing Education Market
8.3.5. South Korea Nursing Education Market
8.3.6. Rest of Asia Pacific Nursing Education Market

8.4. Latin America Nursing Education Market
8.4.1. Brazil Nursing Education Market
8.4.2. Mexico Nursing Education Market
8.4.3. Rest of Latin America Nursing Education Market

8.5. Middle East & Africa Nursing Education Market
8.5.1. Saudi Arabia Nursing Education Market
8.5.2. South Africa Nursing Education Market
8.5.3. Rest of Middle East & Africa Nursing Education Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. The Johns Hopkins University
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. University of California
9.3.3. Columbia University
9.3.4. University of Pennsylvania School of Nursing
9.3.5. University of Maryland School of Nursing
9.3.6. The Ohio State University
9.3.7. University of Pittsburgh
9.3.8. University of Virginia
9.3.9. Emory University
9.3.10. Azusa Pacific University
9.3.11. Rush University
9.3.12. The Board of Trustees of the University of Illinois
9.3.13. PLATTCOLORADO
9.3.14. NYU Rory Meyers College of Nursing
9.3.15. The University of Iowa.


Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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