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欧州の教育IoT市場規模調査:提供サービス別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、用途別(学習管理システム、授業管理、事務管理、その他)、エンドユーザー別(幼稚園から高校まで、高等教育、企業)、国別予測:2022年~2032年


Europe IoT in Education Market Size study, by Offering (Hardware, Software, Service) by Application (Learning Management System, Classroom Management, Administration Management, Others) by End-User (K-12, Higher Education, Corporate) and Country Forecasts 2022-2032

欧州の教育IoT市場は2023年に約24.4億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には19.92%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。教育におけるモノのインターネット(IoT)には、学習環境を強化するために... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月1日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

欧州の教育IoT市場は2023年に約24.4億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には19.92%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。教育におけるモノのインターネット(IoT)には、学習環境を強化するためにデータを収集、交換、分析する相互接続されたデバイス、センサー、技術の統合が含まれる。このスマートデバイスのエコシステムは、リアルタイムのフィードバック、パーソナライズされた学習、効率的なリソース管理を提供することで、教育体験を大きく変えることができる。教育におけるIoTは、より接続され、効率的で、パーソナライズされた学習環境への大きな転換を意味し、教育と学習体験の両方を強化することが期待される。さらに、eラーニングの人気の高まりと効果的な遠隔教育ソリューションの必要性が、インタラクティブで魅力的なバーチャル学習体験を促進するIoTの採用を後押ししている。さらに、IoTデバイスは、教育リソースへのリモートアクセスやバーチャルラボへの参加を可能にし、場所に関係なく教育の継続性を保証する。このように、これらの要因が欧州の教育IoT市場の採用と成長に有利な環境を作り出している。

eラーニングの人気の高まりと効果的な遠隔教育ソリューションの必要性が、欧州教育IoT市場の需要を促進している。欧州の教育機関ではオンライン学習モデルの採用が増加しており、遠隔教育体験を強化するためにはIoT技術の統合が不可欠となっている。スマートカメラ、インタラクティブ・ホワイトボード、コネクテッド・ラーニング・プラットフォームなどのIoTデバイスは、リアルタイムの参加、インタラクティブな授業、即時フィードバックを可能にし、遠隔教育をよりダイナミックで効果的なものにする。これらのテクノロジーはバーチャルクラスルームをサポートし、教師が生徒の学習状況をモニターし、個々のニーズに合わせて指導を適応させることで、教育成果を向上させる。さらに、IoTソリューションは、さまざまなデジタル・リソースやコラボレーション・ツールへのアクセスを容易にし、eラーニング環境を充実させ、さまざまな地理的な場所にまたがる教育の継続性を確保します。柔軟で質の高い遠隔教育ソリューションへの需要が高まり続ける中、欧州の教育セクターにおけるIoTの採用は、学生や教育者の進化するニーズに応え、拡大すると予想される。しかし、IoTシステムの導入と管理には専門的なスキルが必要であり、多くの教育機関では必要な技術的専門知識を持つスタッフが不足している可能性があり、予測期間2024-2032年の市場成長を阻害している。

欧州教育IoT市場調査で考慮した主要国には、英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州が含まれる。2023年には、ドイツが収益面で市場を支配していた。ドイツの教育IoT市場は、継続的なデジタル変革への取り組み、遠隔学習ソリューションのニーズ、パーソナライズされたインタラクティブな教育体験の重視によって、継続的な成長が見込まれている。教育機関が、学習成果の向上や将来のキャリアに向けた生徒の準備においてIoT技術の利点を認識するようになるにつれ、IoTソリューションに対する需要は全国的に高まると予想される。しかし、ドイツで教育におけるIoTの可能性を最大限に引き出すには、プライバシーに関する懸念、サイバーセキュリティリスク、相互運用性の問題などの課題に対処することが不可欠となる可能性がある。英国の市場は、予測期間2024~2032年にかけて最も速い速度で発展すると予想されている。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り:
SAP SE
シュナイダーエレクトリック
インテティクス
4社
5社
会社6
7社目
8社目
9社目
10社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
ハードウェア
ソフトウェア
サービス

アプリケーション別
学習管理システム
教室管理
運営管理
その他

エンドユーザー別
K-12
高等教育機関
企業
地域別
ヨーロッパ
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE

調査対象年は以下の通り:
ヒストリカルイヤー - 2022
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
国別分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.欧州教育IoT市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.欧州の教育IoT市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.地域別概要
2.3.セグメント別概要
2.3.1.製品別
2.3.2.アプリケーション別
2.3.3.エンドユーザー別
2.4.主要動向
2.5.不況の影響
2.6.アナリストの推奨と結論
第3章.欧州の教育IoT市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.欧州教育IoT市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 教育IoT市場欧州の教育IoT市場:2022年~2032年のオファリング別市場規模・予測
5.1.ハードウェア
5.2.ソフトウェア
5.3.サービス
第6章.欧州の教育IoT市場規模・用途別予測 2022-2032
6.1.学習管理システム
6.2.教室管理
6.3.運営管理
6.4.その他
第7章.欧州の教育IoT市場:エンドユーザー別市場規模・予測 2022-2032
7.1.K-12
7.2.高等教育
7.3.企業
第8章.欧州の教育IoT市場規模・国別予測 2022年~2032年
8.1.イギリスの教育IoT市場
8.1.1.2022年~2032年の内訳規模と予測
8.1.2.アプリケーションの内訳サイズと予測、2022年~2032年
8.1.3.エンドユーザーの内訳と予測、2022-2032年
8.2.ドイツの教育IoT市場
8.3.フランスの教育IoT市場
8.4.スペインの教育IoT市場
8.5.イタリアの教育IoT市場
8.6.その他のヨーロッパの教育IoT市場
第9章.競合他社の動向
9.1.主要企業のSWOT分析
9.1.1.企業1
9.1.2.企業2
9.1.3.会社3
9.2.トップ市場戦略
9.3.企業プロフィール
9.3.1.SAP SE
9.3.1.1.主要情報
9.3.1.2.概要
9.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
9.3.1.4.製品概要
9.3.1.5.市場戦略
9.3.2.シュナイダーエレクトリック
9.3.3.インテティクス
9.3.4.4社
9.3.5.5社目
9.3.6.6社
9.3.7.7社
9.3.8.8社
9.3.9.9社
9.3.10.10社
第10章.研究プロセス
10.1.研究プロセス
10.1.1.データマイニング
10.1.2.分析
10.1.3.市場推定
10.1.4.バリデーション
10.1.5.出版
10.2.研究属性

 

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Summary

Europe IoT in Education Market is valued approximately USD 2.44 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.92% over the forecast period 2024-2032. The Internet of Things (IoT) In Education includes integration of interconnected devices, sensors, and technologies that collect, exchange, and analyze data to enhance the learning environment. This ecosystem of smart devices can significantly transform educational experiences by providing real-time feedback, personalized learning, and efficient resource management. IoT in education represents a significant shift towards more connected, efficient, and personalized learning environments, promising to enhance both teaching and learning experiences. In addition, the growing popularity of e-learning and the need for effective remote education solutions drive the adoption of IoT to facilitate interactive and engaging virtual learning experiences. Moreover, IoT devices enable remote access to educational resources and participation in virtual labs, ensuring continuity of education regardless of location. Thus, these factors create a favorable environment for the adoption and growth of Europe IoT in education Market.

The growing popularity of e-learning and the need for effective remote education solutions are driving demand for Europe IoT in Education Market. As European educational institutions increasingly adopt online learning models, the integration of IoT technologies becomes vital to enhance the remote education experience. IoT devices such as smart cameras, interactive whiteboards, and connected learning platforms enable real-time engagement, interactive lessons, and immediate feedback, making remote education more dynamic and effective. These technologies support virtual classrooms, allowing teachers to monitor student progress and adapt instruction to meet individual needs, thereby improving educational outcomes. Additionally, IoT solutions facilitate access to a wide range of digital resources and collaborative tools, enriching the e-learning environment and ensuring continuity of education across diverse geographical locations. As the demand for flexible, high-quality remote education solutions continues to rise, the adoption of IoT in the European education sector is expected to grow, meeting the evolving needs of students and educators. However, deployment & management of IoT systems require specialized skills, many educational institutions may lack staff with the necessary technical expertise stifle market growth during the forecast period 2024-2032.

The key countries considered for the Europe IoT in Education market study includes UK, Germany, France, Italy, Spain, and Rest of Europe. In 2023, Germany was the dominating market in terms of revenue. The IoT in education market in Germany is poised for continued growth, driven by ongoing digital transformation efforts, the need for remote learning solutions, and the emphasis on personalized and interactive education experiences. As educational institutions increasingly recognize the benefits of IoT technologies in enhancing learning outcomes and preparing students for future careers, the demand for IoT solutions is expected to rise across the country. However, addressing challenges such as privacy concerns, cybersecurity risks, and interoperability issues can be essential to unlock the full potential of IoT in education in Germany. The market in UK is expected to develop at the fastest rate over the forecast period 2024-2032.

Major market player included in this report are:
SAP SE
Schneider Electric
Intetics
Company 4
Company 5
Company 6
Company 7
Company 8
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Offering
Hardware
Software
Service

By Application
Learning Management System
Classroom Management
Administration Management
Others

By End-User
K-12
Higher Education
Corporate
By Region:
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. Europe IoT in Education Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. Europe IoT in Education Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Regional Summary
2.3. Segmental Summary
2.3.1. By Offering
2.3.2. By Application
2.3.3. End-User
2.4. Key Trends
2.5. Recession Impact
2.6. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. Europe IoT in Education Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. Europe IoT in Education Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Europe IoT in Education Market Size & Forecasts by Offering 2022-2032
5.1. Hardware
5.2. Software
5.3. Service
Chapter 6. Europe IoT in Education Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Learning Management System
6.2. Classroom Management
6.3. Administration Management
6.4. Others
Chapter 7. Europe IoT in Education Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032
7.1. K-12
7.2. Higher Education
7.3. Corporate
Chapter 8. Europe IoT in Education Market Size & Forecasts by Country 2022-2032
8.1. U.K. IoT in Education Market
8.1.1. Offering breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.2. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.1.3. End-User breakdown size & forecasts, 2022-2032
8.2. Germany IoT in Education Market
8.3. France IoT in Education Market
8.4. Spain IoT in Education Market
8.5. Italy IoT in Education Market
8.6. Rest of Europe IoT in Education Market
Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Key Company SWOT Analysis
9.1.1. Company 1
9.1.2. Company 2
9.1.3. Company 3
9.2. Top Market Strategies
9.3. Company Profiles
9.3.1. SAP SE
9.3.1.1. Key Information
9.3.1.2. Overview
9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.3.1.4. Product Summary
9.3.1.5. Market Strategies
9.3.2. Schneider Electric
9.3.3. Intetics
9.3.4. Company 4
9.3.5. Company 5
9.3.6. Company 6
9.3.7. Company 7
9.3.8. Company 8
9.3.9. Company 9
9.3.10. Company 10
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes

 

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