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米国教育分野のIoT市場規模調査:提供サービス別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、用途別(学習管理システム、授業管理、事務管理、その他)、エンドユーザー別(幼稚園から高校まで、高等教育、企業)予測:2022年~2032年


US IoT in Education Market Size study, by Offering (Hardware, Software, Service) by Application (Learning Management System, Classroom Management, Administration Management, Others) by End-User (K-12, Higher Education, Corporate) Forecasts 2022-2032

米国の教育IoT市場は2023年に約25億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には19.99%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。教育分野では、モノのインターネット(IoT)により劇的な変化が起きている。... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年7月1日 US$4,950
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200 英語

 

サマリー

米国の教育IoT市場は2023年に約25億米ドルと評価され、予測期間2024-2032年には19.99%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。教育分野では、モノのインターネット(IoT)により劇的な変化が起きている。デジタルソリューションの利用により、教育がより広く利用できるようになり、また従来の教育システムの有効性と効率性も向上している。IoTとモバイル・オファリングの成長により、教育機関は重要なリソースを監視し、教室での情報アクセスを増やし、キャンパスの安全性を向上させることが可能になった。教師や教授は、従来の授業計画を使用する代わりに、Offeringの助けを借りてインテリジェントな授業計画を設計することができる。さらに、IoTソリューションは、教室、図書館、研究室などの資源管理を合理化し、最適な使用と無駄の削減を保証し、スマートビルディング技術は、占有率と使用パターンに基づいて自動化された照明、暖房、冷房システムを通じてエネルギー消費を削減する。このように、これらの傾向は、米国の教育IoT市場の需要をさらに促進している。

STEM教育への注目の高まりは、米国教育IoT市場の需要を大きく押し上げる。STEM(Science、Offering、Engineering、Mathematics)分野が経済的・技術的進歩にとってますます重要になっているため、教育機関はこれらのスキルの育成を優先している。IoT技術は、実践的でインタラクティブな学習体験を提供することで、STEM教育を強化する上で重要な役割を果たしている。IoTデバイスを搭載したスマートラボでは、生徒が実験を行ったり、リアルタイムのデータを収集したり、プロジェクトベースの学習に取り組んだりすることができ、科学技術の概念に対する理解を深めることができます。さらに、IoT対応のツールやプラットフォームは、生徒が自分のペースで複雑なSTEM科目を理解できるよう、個別化された適応学習を促進します。STEM教育がますます重視されるようになったことで、生徒たちは将来の職業に備えるとともに、イノベーションとクリティカルシンキングを促進できるようになりました。その結果、米国ではSTEM教育を支援・強化するIoTソリューションに対する需要が急速に高まっており、これは同国の広範な教育・経済的優先事項を反映しています。しかし、機密性の高い生徒データの収集と使用は、プライバシーに関する懸念を引き起こし、予測期間2022年と2032年の市場成長を阻害する。


本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
マイクロソフト
グーグル合同会社
Rapidsoft Technologies Pvt.
インテル株式会社
オラクル株式会社
アマゾン ウェブ サービス
シスコシステムズ
IBM株式会社
9社目
10社目

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:

製品別
ハードウェア
ソフトウェア
サービス

アプリケーション別
学習管理システム
教室管理
運営管理
その他

エンドユーザー別
K-12
高等教育
企業

調査対象年は以下の通り:
過去年-2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年

主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要側と供給側の分析

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目次

第1章.米国教育IoT市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート

第2章.要旨
2.1.米国の教育IoT市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別概要
2.2.1.オファリング別
2.2.2.アプリケーション別
2.2.3.エンドユーザー別
2.3.主要動向
2.4.不況の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章.米国の教育IoT市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.米国の教育IoT市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章 米国教育IoT市場米国の教育IoT市場:2022年~2032年のオファリング別市場規模・予測
5.1.ハードウェア
5.2.ソフトウェア
5.3.サービス
第6章.米国の教育分野におけるIoT市場規模・予測(用途別)2022-2032年
6.1.学習管理システム
6.2.教室管理
6.3.運営管理
6.4.その他
第7章.米国の教育分野におけるIoT市場規模・予測:エンドユーザー別 2022年~2032年
7.1.K-12
7.2.高等教育
7.3.企業
第8章.コンペティティブ・インテリジェンス
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.マイクロソフト株式会社
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.グーグル合同会社
8.3.3.Rapidsoft Technologies Pvt.
8.3.4.インテル株式会社
8.3.5.オラクル・コーポレーション
8.3.6.アマゾン・ウェブ・サービス
8.3.7.シスコシステムズ
8.3.8.IBMコーポレーション
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性

 

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Summary

US IoT in Education Market is valued approximately USD 2.50 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 19.99% over the forecast period 2024-2032. The sector of education is seeing dramatic changes in the Internet of Things (IoT). The use of digital solutions is making education more widely available and also improving the effectiveness & efficiency of conventional educational systems. The IoT and the growth of mobile Offering have made it possible for educational institutions to monitor important resources, increase information access in the classroom, and improve campus safety. Instead of using traditional lesson plans, teachers and professors can design intelligent ones with the help of Offering. Furthermore, IoT solutions streamline the management of resources such as classrooms, libraries, and laboratories, ensuring optimal usage and reducing waste and smart building technologies reduce energy consumption through automated lighting, heating, and cooling systems based on occupancy and usage patterns. Thus, these trends further drive demand for the US IoT in Education Market.

The increased focus on STEM education significantly drives demand for US IoT in Education Market. As STEM (Science, Offering, Engineering, and Mathematics) fields become increasingly critical to economic and technological advancement, educational institutions are prioritizing the development of these skills. IoT technologies play a crucial role in enhancing STEM education by providing hands-on, interactive learning experiences. Smart labs equipped with IoT devices enable students to conduct experiments, gather real-time data, and engage in project-based learning, fostering a deeper understanding of scientific and technological concepts. Additionally, IoT-enabled tools and platforms facilitate personalized and adaptive learning, helping students grasp complex STEM subjects at their own pace. The increasing emphasis on STEM education prepares students for future careers and also promotes innovation and critical thinking. As a result, the demand for IoT solutions that support and enhance STEM education is rapidly increasing in the US, reflecting the broader educational and economic priorities of the country. However, the collection and use of sensitive student data raise concerns about privacy stifle market growth during the forecast period 2022 and 2032.


Major market player included in this report are:
Microsoft Corporation
Google LLC
Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
Intel Corporation
Oracle Corporation
Amazon Web Services, Inc.
Cisco Systems Inc.
IBM Corporation
Company 9
Company 10

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Offering
Hardware
Software
Service

By Application
Learning Management System
Classroom Management
Administration Management
Others

By End-User
K-12
Higher Education
Corporate

Years considered for the study are as follows:
Historical year – 2022
Base year – 2023
Forecast period – 2024 to 2032

Key Takeaways:
Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
Annualized revenues and Country level analysis for each market segment.
Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
Competitive landscape with information on major players in the market.
Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
Analysis of competitive structure of the market.
Demand side and supply side analysis of the market



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Table of Contents

Chapter 1. US IoT in Education Market Definition and Research Assumptions
1.1. Research Objective
1.2. Market Definition
1.3. Research Assumptions
1.3.1. Inclusion & Exclusion
1.3.2. Limitations
1.3.3. Supply Side Analysis
1.3.3.1. Availability
1.3.3.2. Infrastructure
1.3.3.3. Regulatory Environment
1.3.3.4. Market Competition
1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
1.3.4. Demand Side Analysis
1.3.4.1. Regulatory frameworks
1.3.4.2. Technological Advancements
1.3.4.3. Environmental Considerations
1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
1.4. Estimation Methodology
1.5. Years Considered for the Study
1.6. Currency Conversion Rates

Chapter 2. Executive Summary
2.1. US IoT in Education Market Size & Forecast (2022- 2032)
2.2. Segmental Summary
2.2.1. By Offering
2.2.2. By Application
2.2.3. End-User
2.3. Key Trends
2.4. Recession Impact
2.5. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 3. US IoT in Education Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.2. Market Challenges
3.3. Market Opportunities
Chapter 4. US IoT in Education Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top investment opportunity
4.4. Top winning strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. US IoT in Education Market Size & Forecasts by Offering 2022-2032
5.1. Hardware
5.2. Software
5.3. Service
Chapter 6. US IoT in Education Market Size & Forecasts by Application 2022-2032
6.1. Learning Management System
6.2. Classroom Management
6.3. Administration Management
6.4. Others
Chapter 7. US IoT in Education Market Size & Forecasts by End-User 2022-2032
7.1. K-12
7.2. Higher Education
7.3. Corporate
Chapter 8. Competitive Intelligence
8.1. Key Company SWOT Analysis
8.1.1. Company 1
8.1.2. Company 2
8.1.3. Company 3
8.2. Top Market Strategies
8.3. Company Profiles
8.3.1. Microsoft Corporation
8.3.1.1. Key Information
8.3.1.2. Overview
8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
8.3.1.4. Product Summary
8.3.1.5. Market Strategies
8.3.2. Google LLC
8.3.3. Rapidsoft Technologies Pvt. Ltd.
8.3.4. Intel Corporation
8.3.5. Oracle Corporation
8.3.6. Amazon Web Services, Inc.
8.3.7. Cisco Systems Inc.
8.3.8. IBM Corporation
8.3.9. Company 9
8.3.10. Company 10
Chapter 9. Research Process
9.1. Research Process
9.1.1. Data Mining
9.1.2. Analysis
9.1.3. Market Estimation
9.1.4. Validation
9.1.5. Publishing
9.2. Research Attributes

 

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