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デジタル地図市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Digital Map Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のデジタル地図市場は、2021年に41億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.06%を示し、2027年までに89億8000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
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147 英語

 

サマリー

世界のデジタル地図市場は、2021年に41億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.06%を示し、2027年までに89億8000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

デジタル地図とは、特定の道路や地域、地理的な場所を表現するために使用されるウェブベースのソフトウェアソリューションを指します。データを収集し、デジタルフォーマットによって画像化することで仮想的に作成され、デジタルインターフェース上に表示されます。様々なグラフィック要素で構成され、それらを組み合わせることで、特定のエリアの水域、道路、重要なランドマークなどの情報を提供します。また、異なる場所間の距離を計算するためにも使用されます。デジタル地図は、拡張性、正確性、リアルタイム性、相互作用、コンパクトなシステムなど、さまざまな利点を備えています。そのため、スマートパーキング、位置情報、交通情報、渋滞情報、ナビゲーション、ロジスティクス管理など、幅広い用途で活用されています。

急速な都市化とナビゲーション用モバイルコンピューティングデバイスの採用拡大が、市場の成長を促進する主な要因の1つとなっています。また、3Dプラットフォームや、可視化、シミュレーション、動的な位置情報入力を利用した高度な技術に対する需要が高まっています。さらに、建設・エンジニアリング分野でのデジタルマップの活用が進んでいることも、市場の成長に拍車をかけています。建設技術者は、効率的なインフラ計画や建物の適切な安全対策を実施するために、地域データを視覚化しています。さらに、大量の地理空間情報を処理するためのデジタルマッピングソリューションにおけるクラウド技術やビッグデータの出現など、さまざまな技術的進歩も成長を促す要因として作用しています。また、乗用車や商用車でのリアルタイムデジタルマップの採用や、ユーザーフレンドリーなプラットフォームの開発なども、市場をさらに牽引する要因として期待されています。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupは、世界のデジタル地図市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、用途、ソリューション、展開モード、アプリケーション、最終用途産業に基づいて分類しています。

タイプ別の内訳

GIS
LiDAR
デジタルオルソフォトグラフィー
航空写真
その他

用途別構成比

屋内
屋外

溶液別の内訳。

ソフトウェア
サービス

導入形態別構成比。

クラウド型
オンプレミス

アプリケーション別内訳

リアルタイム位置情報管理
ジオコーディングとジオポジショニング
ルーティングとナビゲーション
アセットトラッキング
その他

エンドユーザー産業別内訳。

自動車
エンジニアリング・建設
ロジスティクス・運輸
エネルギーと公益事業
軍事・航空宇宙・防衛
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ


競合の状況
本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主なプレイヤーとして、Apple Inc.(LightBox)、株式会社環境システム研究所、Getmapping、Google LLC(Alphabet Inc.)、HERE Technologies、MAPQUEST INC.(America Online), Maxar Technologies, Nearmap, ThinkGeo LLC, TomTom International B.V.、など。本レポートで回答した主な質問
デジタル地図の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
主要な地域市場はどこか?
COVID-19が世界のデジタル地図市場に与えた影響は?
市場のタイプ別内訳は?
用途別の市場構成は?
ソリューション別の市場構成は?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーションに基づく市場のブレークアップは?
最終用途産業別の市場構成は?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
デジタル地図の世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Digital Map Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 GIS
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 LiDAR
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Digital Orthophotography
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Aerial Photography
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Usage
7.1 Indoor
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Outdoor
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Solution
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Deployment Mode
9.1 Cloud-based
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 On-premise
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Real-Time Location Data Management
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Geocoding and Geopositioning
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Routing and Navigation
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Asset Tracking
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Others
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Market Breakup by End-Use Industry
11.1 Automotive
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Engineering and Construction
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Logistics and Transportation
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Energy and Utilities
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Military, Aerospace and Defense
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 Others
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Apple Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Collins Bartholomew
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Digital Map Products Inc. (LightBox)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Environmental Systems Research Institute Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Getmapping
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.6 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 SWOT Analysis
16.3.7 HERE Technologies
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 MAPQUEST INC. (America Online)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Maxar Technologies
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.10 Nearmap
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.11 ThinkGeo LLC
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 TomTom International B.V.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global digital map market reached a value of US$ 4.17 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.98 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.06% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

A digital map refers to a web-based software solution that is used to represent a specific road, area or geographical location. It is virtually created by collecting data and formatting it into an image through digital formatting that is presented on a digital interface. It consists of various graphical elements that are combined to provide information of waterbodies, roads and important landmarks in a given area. It is also used for calculating distances between different places. Digital maps offer various benefits, such as scalability, accuracy, real-time information, interaction and compact systems to operate. Owing to this, they find extensive applications in smart parking, location, traffic and congestion intelligence, navigation and logistics management.

Rapid urbanization and the increasing adoption of mobile computing devices for navigation are among the key factors driving the growth of the market. There is a rising demand for 3D platforms and advanced technologies that use visualization, simulations and dynamic location-based inputs. Furthermore, the increasing utilization of digital maps in the construction and engineering sectors is also providing a boost to the market growth. Construction engineers visualize territorial data for efficient infrastructural planning and implementing adequate safety measures in buildings. Additionally, various technological advancements, such as the advent of cloud technology and big data in digital mapping solutions to process large amounts of geospatial information, are acting as another growth-inducing factor. The adoption of real-time digital maps in passenger and commercial vehicles, along with the development of user-friendly platforms, are some of the other factors that are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global digital map market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, usage, solution, deployment mode, application and end-use industry.

Breakup by Type:

GIS
LiDAR
Digital Orthophotography
Aerial Photography
Others

Breakup by Usage:

Indoor
Outdoor

Breakup by Solution:

Software
Services

Breakup by Deployment Mode:

Cloud-based
On-premise

Breakup by Application:

Real-Time Location Data Management
Geocoding and Geopositioning
Routing and Navigation
Asset Tracking
Others

Breakup by End-Use Industry:

Automotive
Engineering and Construction
Logistics and Transportation
Energy and Utilities
Military, Aerospace and Defense
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa


Competitive Landscape:
The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Apple Inc., Collins Bartholomew, Digital Map Products Inc. (LightBox), Environmental Systems Research Institute Inc., Getmapping, Google LLC (Alphabet Inc.), HERE Technologies, MAPQUEST INC. (America Online), Maxar Technologies, Nearmap, ThinkGeo LLC, TomTom International B.V., etc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global digital map market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets?
What has been the impact of COVID-19 on the global digital map market?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the usage?
What is the breakup of the market based on the solution?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end-use industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global digital map market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Digital Map Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 GIS
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 LiDAR
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Digital Orthophotography
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Aerial Photography
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Others
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Usage
7.1 Indoor
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Outdoor
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Solution
8.1 Software
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Services
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Deployment Mode
9.1 Cloud-based
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 On-premise
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Application
10.1 Real-Time Location Data Management
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Geocoding and Geopositioning
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
10.3 Routing and Navigation
10.3.1 Market Trends
10.3.2 Market Forecast
10.4 Asset Tracking
10.4.1 Market Trends
10.4.2 Market Forecast
10.5 Others
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Forecast
11 Market Breakup by End-Use Industry
11.1 Automotive
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Engineering and Construction
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Logistics and Transportation
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Energy and Utilities
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
11.5 Military, Aerospace and Defense
11.5.1 Market Trends
11.5.2 Market Forecast
11.6 Others
11.6.1 Market Trends
11.6.2 Market Forecast
12 Market Breakup by Region
12.1 North America
12.1.1 United States
12.1.1.1 Market Trends
12.1.1.2 Market Forecast
12.1.2 Canada
12.1.2.1 Market Trends
12.1.2.2 Market Forecast
12.2 Asia Pacific
12.2.1 China
12.2.1.1 Market Trends
12.2.1.2 Market Forecast
12.2.2 Japan
12.2.2.1 Market Trends
12.2.2.2 Market Forecast
12.2.3 India
12.2.3.1 Market Trends
12.2.3.2 Market Forecast
12.2.4 South Korea
12.2.4.1 Market Trends
12.2.4.2 Market Forecast
12.2.5 Australia
12.2.5.1 Market Trends
12.2.5.2 Market Forecast
12.2.6 Indonesia
12.2.6.1 Market Trends
12.2.6.2 Market Forecast
12.2.7 Others
12.2.7.1 Market Trends
12.2.7.2 Market Forecast
12.3 Europe
12.3.1 Germany
12.3.1.1 Market Trends
12.3.1.2 Market Forecast
12.3.2 France
12.3.2.1 Market Trends
12.3.2.2 Market Forecast
12.3.3 United Kingdom
12.3.3.1 Market Trends
12.3.3.2 Market Forecast
12.3.4 Italy
12.3.4.1 Market Trends
12.3.4.2 Market Forecast
12.3.5 Spain
12.3.5.1 Market Trends
12.3.5.2 Market Forecast
12.3.6 Russia
12.3.6.1 Market Trends
12.3.6.2 Market Forecast
12.3.7 Others
12.3.7.1 Market Trends
12.3.7.2 Market Forecast
12.4 Latin America
12.4.1 Brazil
12.4.1.1 Market Trends
12.4.1.2 Market Forecast
12.4.2 Mexico
12.4.2.1 Market Trends
12.4.2.2 Market Forecast
12.4.3 Others
12.4.3.1 Market Trends
12.4.3.2 Market Forecast
12.5 Middle East and Africa
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Breakup by Country
12.5.3 Market Forecast
13 SWOT Analysis
13.1 Overview
13.2 Strengths
13.3 Weaknesses
13.4 Opportunities
13.5 Threats
14 Value Chain Analysis
15 Porters Five Forces Analysis
15.1 Overview
15.2 Bargaining Power of Buyers
15.3 Bargaining Power of Suppliers
15.4 Degree of Competition
15.5 Threat of New Entrants
15.6 Threat of Substitutes
16 Competitive Landscape
16.1 Market Structure
16.2 Key Players
16.3 Profiles of Key Players
16.3.1 Apple Inc.
16.3.1.1 Company Overview
16.3.1.2 Product Portfolio
16.3.1.3 Financials
16.3.1.4 SWOT Analysis
16.3.2 Collins Bartholomew
16.3.2.1 Company Overview
16.3.2.2 Product Portfolio
16.3.3 Digital Map Products Inc. (LightBox)
16.3.3.1 Company Overview
16.3.3.2 Product Portfolio
16.3.4 Environmental Systems Research Institute Inc.
16.3.4.1 Company Overview
16.3.4.2 Product Portfolio
16.3.4.3 SWOT Analysis
16.3.5 Getmapping
16.3.5.1 Company Overview
16.3.5.2 Product Portfolio
16.3.5.3 Financials
16.3.6 Google LLC (Alphabet Inc.)
16.3.6.1 Company Overview
16.3.6.2 Product Portfolio
16.3.6.3 SWOT Analysis
16.3.7 HERE Technologies
16.3.7.1 Company Overview
16.3.7.2 Product Portfolio
16.3.8 MAPQUEST INC. (America Online)
16.3.8.1 Company Overview
16.3.8.2 Product Portfolio
16.3.9 Maxar Technologies
16.3.9.1 Company Overview
16.3.9.2 Product Portfolio
16.3.9.3 Financials
16.3.10 Nearmap
16.3.10.1 Company Overview
16.3.10.2 Product Portfolio
16.3.10.3 Financials
16.3.11 ThinkGeo LLC
16.3.11.1 Company Overview
16.3.11.2 Product Portfolio
16.3.12 TomTom International B.V.
16.3.12.1 Company Overview
16.3.12.2 Product Portfolio

 

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