デジタル地図市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測Digital Map Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 世界のデジタル地図市場は、2021年に41億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.06%を示し、2027年までに89億8000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19... もっと見る
サマリー世界のデジタル地図市場は、2021年に41億7000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR14.06%を示し、2027年までに89億8000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。デジタル地図とは、特定の道路や地域、地理的な場所を表現するために使用されるウェブベースのソフトウェアソリューションを指します。データを収集し、デジタルフォーマットによって画像化することで仮想的に作成され、デジタルインターフェース上に表示されます。様々なグラフィック要素で構成され、それらを組み合わせることで、特定のエリアの水域、道路、重要なランドマークなどの情報を提供します。また、異なる場所間の距離を計算するためにも使用されます。デジタル地図は、拡張性、正確性、リアルタイム性、相互作用、コンパクトなシステムなど、さまざまな利点を備えています。そのため、スマートパーキング、位置情報、交通情報、渋滞情報、ナビゲーション、ロジスティクス管理など、幅広い用途で活用されています。 急速な都市化とナビゲーション用モバイルコンピューティングデバイスの採用拡大が、市場の成長を促進する主な要因の1つとなっています。また、3Dプラットフォームや、可視化、シミュレーション、動的な位置情報入力を利用した高度な技術に対する需要が高まっています。さらに、建設・エンジニアリング分野でのデジタルマップの活用が進んでいることも、市場の成長に拍車をかけています。建設技術者は、効率的なインフラ計画や建物の適切な安全対策を実施するために、地域データを視覚化しています。さらに、大量の地理空間情報を処理するためのデジタルマッピングソリューションにおけるクラウド技術やビッグデータの出現など、さまざまな技術的進歩も成長を促す要因として作用しています。また、乗用車や商用車でのリアルタイムデジタルマップの採用や、ユーザーフレンドリーなプラットフォームの開発なども、市場をさらに牽引する要因として期待されています。 主な市場セグメンテーション IMARC Groupは、世界のデジタル地図市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、市場をタイプ、用途、ソリューション、展開モード、アプリケーション、最終用途産業に基づいて分類しています。 タイプ別の内訳 GIS LiDAR デジタルオルソフォトグラフィー 航空写真 その他 用途別構成比 屋内 屋外 溶液別の内訳。 ソフトウェア サービス 導入形態別構成比。 クラウド型 オンプレミス アプリケーション別内訳 リアルタイム位置情報管理 ジオコーディングとジオポジショニング ルーティングとナビゲーション アセットトラッキング その他 エンドユーザー産業別内訳。 自動車 エンジニアリング・建設 ロジスティクス・運輸 エネルギーと公益事業 軍事・航空宇宙・防衛 その他 地域別構成比 北米 米国 カナダ アジア・パシフィック 中国 日本 インド 韓国 オーストラリア インドネシア その他 欧州 ドイツ フランス イギリス イタリア スペイン ロシア その他 中南米 ブラジル メキシコ その他 中近東・アフリカ 競合の状況 本レポートでは、市場の競争環境についても分析しており、主なプレイヤーとして、Apple Inc.(LightBox)、株式会社環境システム研究所、Getmapping、Google LLC(Alphabet Inc.)、HERE Technologies、MAPQUEST INC.(America Online), Maxar Technologies, Nearmap, ThinkGeo LLC, TomTom International B.V.、など。本レポートで回答した主な質問 デジタル地図の世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか? 主要な地域市場はどこか? COVID-19が世界のデジタル地図市場に与えた影響は? 市場のタイプ別内訳は? 用途別の市場構成は? ソリューション別の市場構成は? 展開モードに基づく市場のブレークアップは? アプリケーションに基づく市場のブレークアップは? 最終用途産業別の市場構成は? 業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは? 業界における主要な推進要因と課題は何か? デジタル地図の世界市場の構造と主要プレイヤーは? 業界内の競争はどの程度か? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Digital Map Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 GIS 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 LiDAR 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Digital Orthophotography 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Aerial Photography 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Usage 7.1 Indoor 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Outdoor 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Solution 8.1 Software 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Services 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Deployment Mode 9.1 Cloud-based 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 On-premise 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Application 10.1 Real-Time Location Data Management 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Geocoding and Geopositioning 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Routing and Navigation 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Asset Tracking 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Others 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 11 Market Breakup by End-Use Industry 11.1 Automotive 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Engineering and Construction 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Logistics and Transportation 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Energy and Utilities 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Military, Aerospace and Defense 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Others 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Apple Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Collins Bartholomew 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Digital Map Products Inc. (LightBox) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Environmental Systems Research Institute Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 Getmapping 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.6 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 SWOT Analysis 16.3.7 HERE Technologies 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 MAPQUEST INC. (America Online) 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Maxar Technologies 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.10 Nearmap 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.11 ThinkGeo LLC 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 TomTom International B.V. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio
SummaryThe global digital map market reached a value of US$ 4.17 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 8.98 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 14.06% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Digital Map Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.3 Impact of COVID-19 5.4 Market Forecast 6 Market Breakup by Type 6.1 GIS 6.1.1 Market Trends 6.1.2 Market Forecast 6.2 LiDAR 6.2.1 Market Trends 6.2.2 Market Forecast 6.3 Digital Orthophotography 6.3.1 Market Trends 6.3.2 Market Forecast 6.4 Aerial Photography 6.4.1 Market Trends 6.4.2 Market Forecast 6.5 Others 6.5.1 Market Trends 6.5.2 Market Forecast 7 Market Breakup by Usage 7.1 Indoor 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Outdoor 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Solution 8.1 Software 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Services 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Deployment Mode 9.1 Cloud-based 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 On-premise 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 10 Market Breakup by Application 10.1 Real-Time Location Data Management 10.1.1 Market Trends 10.1.2 Market Forecast 10.2 Geocoding and Geopositioning 10.2.1 Market Trends 10.2.2 Market Forecast 10.3 Routing and Navigation 10.3.1 Market Trends 10.3.2 Market Forecast 10.4 Asset Tracking 10.4.1 Market Trends 10.4.2 Market Forecast 10.5 Others 10.5.1 Market Trends 10.5.2 Market Forecast 11 Market Breakup by End-Use Industry 11.1 Automotive 11.1.1 Market Trends 11.1.2 Market Forecast 11.2 Engineering and Construction 11.2.1 Market Trends 11.2.2 Market Forecast 11.3 Logistics and Transportation 11.3.1 Market Trends 11.3.2 Market Forecast 11.4 Energy and Utilities 11.4.1 Market Trends 11.4.2 Market Forecast 11.5 Military, Aerospace and Defense 11.5.1 Market Trends 11.5.2 Market Forecast 11.6 Others 11.6.1 Market Trends 11.6.2 Market Forecast 12 Market Breakup by Region 12.1 North America 12.1.1 United States 12.1.1.1 Market Trends 12.1.1.2 Market Forecast 12.1.2 Canada 12.1.2.1 Market Trends 12.1.2.2 Market Forecast 12.2 Asia Pacific 12.2.1 China 12.2.1.1 Market Trends 12.2.1.2 Market Forecast 12.2.2 Japan 12.2.2.1 Market Trends 12.2.2.2 Market Forecast 12.2.3 India 12.2.3.1 Market Trends 12.2.3.2 Market Forecast 12.2.4 South Korea 12.2.4.1 Market Trends 12.2.4.2 Market Forecast 12.2.5 Australia 12.2.5.1 Market Trends 12.2.5.2 Market Forecast 12.2.6 Indonesia 12.2.6.1 Market Trends 12.2.6.2 Market Forecast 12.2.7 Others 12.2.7.1 Market Trends 12.2.7.2 Market Forecast 12.3 Europe 12.3.1 Germany 12.3.1.1 Market Trends 12.3.1.2 Market Forecast 12.3.2 France 12.3.2.1 Market Trends 12.3.2.2 Market Forecast 12.3.3 United Kingdom 12.3.3.1 Market Trends 12.3.3.2 Market Forecast 12.3.4 Italy 12.3.4.1 Market Trends 12.3.4.2 Market Forecast 12.3.5 Spain 12.3.5.1 Market Trends 12.3.5.2 Market Forecast 12.3.6 Russia 12.3.6.1 Market Trends 12.3.6.2 Market Forecast 12.3.7 Others 12.3.7.1 Market Trends 12.3.7.2 Market Forecast 12.4 Latin America 12.4.1 Brazil 12.4.1.1 Market Trends 12.4.1.2 Market Forecast 12.4.2 Mexico 12.4.2.1 Market Trends 12.4.2.2 Market Forecast 12.4.3 Others 12.4.3.1 Market Trends 12.4.3.2 Market Forecast 12.5 Middle East and Africa 12.5.1 Market Trends 12.5.2 Market Breakup by Country 12.5.3 Market Forecast 13 SWOT Analysis 13.1 Overview 13.2 Strengths 13.3 Weaknesses 13.4 Opportunities 13.5 Threats 14 Value Chain Analysis 15 Porters Five Forces Analysis 15.1 Overview 15.2 Bargaining Power of Buyers 15.3 Bargaining Power of Suppliers 15.4 Degree of Competition 15.5 Threat of New Entrants 15.6 Threat of Substitutes 16 Competitive Landscape 16.1 Market Structure 16.2 Key Players 16.3 Profiles of Key Players 16.3.1 Apple Inc. 16.3.1.1 Company Overview 16.3.1.2 Product Portfolio 16.3.1.3 Financials 16.3.1.4 SWOT Analysis 16.3.2 Collins Bartholomew 16.3.2.1 Company Overview 16.3.2.2 Product Portfolio 16.3.3 Digital Map Products Inc. (LightBox) 16.3.3.1 Company Overview 16.3.3.2 Product Portfolio 16.3.4 Environmental Systems Research Institute Inc. 16.3.4.1 Company Overview 16.3.4.2 Product Portfolio 16.3.4.3 SWOT Analysis 16.3.5 Getmapping 16.3.5.1 Company Overview 16.3.5.2 Product Portfolio 16.3.5.3 Financials 16.3.6 Google LLC (Alphabet Inc.) 16.3.6.1 Company Overview 16.3.6.2 Product Portfolio 16.3.6.3 SWOT Analysis 16.3.7 HERE Technologies 16.3.7.1 Company Overview 16.3.7.2 Product Portfolio 16.3.8 MAPQUEST INC. (America Online) 16.3.8.1 Company Overview 16.3.8.2 Product Portfolio 16.3.9 Maxar Technologies 16.3.9.1 Company Overview 16.3.9.2 Product Portfolio 16.3.9.3 Financials 16.3.10 Nearmap 16.3.10.1 Company Overview 16.3.10.2 Product Portfolio 16.3.10.3 Financials 16.3.11 ThinkGeo LLC 16.3.11.1 Company Overview 16.3.11.2 Product Portfolio 16.3.12 TomTom International B.V. 16.3.12.1 Company Overview 16.3.12.2 Product Portfolio
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |