世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ペットフード市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Pet Food Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のペットフード市場は、2021年に1,128億7,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.42%を示し、2027年までに1540億4000万米ドルに達すると予想しています。COVI... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
185 英語

 

サマリー

世界のペットフード市場は、2021年に1,128億7,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR5.42%を示し、2027年までに1540億4000万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

長年にわたり、ペットの所有者数の増加により、ペットフードの需要が拡大しています。また、メーカーによる研究や調査によって、ペットの栄養に関する知識も高まっています。これに伴い、メーカーは現在、嗜好性を確保し、ペットの栄養要求を満たす製品を提供しています。さらに、いくつかのペットフード協会や連盟は、メーカーが安全で高品質なペットフードを製造するために厳しい法律を導入しています。

世界のペットフード市場のドライバー
ペットフードは皮膚アレルギーや感染症対策に役立つだけでなく、ペットの全体的な健康と寿命を向上させるため、飼い主はこれらの健康上の懸念に対応するペットフード製品をますます求めるようになっています。また、ペットと飼い主の双方に利便性を提供するため、ペットの品種、年齢、サイズに応じた製品を、1回分の小型で使い捨ての容器で発売するメーカーも増えています。さらに、農薬や合成肥料、ホルモン剤、抗生物質などを使用せずに栽培された原材料を使用したオーガニック製品の開発も進んでいます。これにより、消費者の自然食品への関心が高まり、各社が提供する商品の多様化が進む可能性が高まっています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、ペットフードの世界市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの世界および地域レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、ペットタイプ、製品タイプ、価格タイプ、成分タイプ、流通チャネルに基づき、市場を分類しています。

ペットタイプ別構成比

ドッグフード
キャットフード
その他

ペットの種類によって、市場はドッグフード、キャットフード、その他に分けられます。現在、世界的にペットのヒューマニゼーションが進み、犬の飼育数が増加していることから、ドッグフードが市場を席巻しています。

製品タイプ別構成比

ドライペットフード
ウェットおよび缶詰ペットフード
スナック・おやつ

製品タイプ別では、価格が手ごろで市場に定着しているドライペット・フードが最も人気があります。ドライペットフードに次いで、ウェットフード、缶詰、スナック・おやつがあります。

価格帯別構成比。

マスプロダクツ
プレミアム商品

また、価格帯別にマスプロダクトとプレミアムプロダクトに分類されます。このうち、マスプロダクツは世界売上の大半を占めています。

成分タイプ別構成比。

動物由来
植物由来

原材料の種類別では、動物由来のペットフードが最も多く、次いで植物由来のペットフードが多いことが分かっています。

流通チャネル別構成比。

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
専門店
オンラインストア
その他

流通チャネル別では、消費者の利便性を高めるスーパーマーケットとハイパーマーケットが現在最大のシェアを占めています。次いで、専門店、オンラインストア、その他と続く。すべての流通チャネルの中で、オンラインストアは今後数年間で力強い成長を見せると予想されます。

地域別インサイト

北米
欧州
アジア・パシフィック
ラテンアメリカ
中近東・アフリカ

地域別では、ペットの飼育率が高まっている北米がペットフードの世界市場において主要な地位を占めています。その他の主要地域は、アジア太平洋地域、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカです。

競争環境
市場は非常に断片化されており、多数の大小メーカーが存在し、価格と品質の面で競争しています。市場で活動する主要なプレーヤーは以下の通りです。

マース・ペットケア社(Mars Petcare Inc.
ネスレピュリナペットケア(Nestlé SA)
ヒルズ ペットニュートリション
J.M.スマッカー社

本レポートは、世界のペットフード産業について、その本質的な側面をすべて網羅した深い洞察を提供します。市場のマクロ的な概観から、業界パフォーマンスのミクロ的な詳細、最近の動向、主要な市場ドライバーと課題、SWOT分析、ポーターの5力分析、バリューチェーン分析など多岐にわたります。また、ペットフード製造工場設立のための包括的な分析も行っています。加工・製造要件、プロジェクトコスト、プロジェクト資金、プロジェクト経済性、期待される投資収益率、利益率などを分析しています。本レポートは、起業家、投資家、研究者、コンサルタント、ビジネス戦略家、および何らかの形でペットフード産業に関与している、または参入を計画しているすべての人々にとって必読の一冊となっています。本レポートで回答した主な質問
ペットフードの世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移するか?
ペットフードの世界市場における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のペットフード市場にどのような影響を与えたか?
ペットフードの世界市場における主要なペットタイプは何か?
ペットフードの世界市場における様々な製品タイプは何か?
ペットフードの世界市場における様々な価格区分は何か?
ペットフードの世界市場における主要原料は何か?
ペットフードの世界市場における主な流通経路は?
ペットフードの価格動向は?
ペットフードの世界市場のバリューチェーンにおける様々な段階は?
ペットフードの世界市場における主要な推進要因と課題は何か?
ペットフードの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
ペットフードの世界市場における競争の度合は?
ペットフードの世界市場における利益率は?
ペットフード製造工場の設立に必要な主な要件は?
ペットフードの製造方法は?
ペットフード製造工場で行われる様々な単位作業とは?
ペットフード製造工場の設立に必要な土地の広さはどの程度ですか?
ペットフード製造工場の設立に必要な機械設備は何ですか?
ペットフード製造工場の立ち上げに必要な原材料は何ですか?
ペットフードの包装に必要なものは?
ペットフードの輸送に関する要件は?
ペットフード製造工場設立に必要なユーティリティとは?
ペットフード製造工場の立ち上げに必要なマンパワーとは?
ペットフード製造工場の設立に必要なインフラ費用とは?
ペットフード製造工場設立のための資本コストはどの程度ですか?
ペットフード製造工場設立のための運用コストは?
ペットフード製造工場の収支はどのようになりますか?
損益分岐点までの所要時間は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Pet Food Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Pet Type
5.7 Market Breakup by Product Type
5.8 Market Breakup by Pricing Type
5.9 Market Breakup by Ingredient Type
5.10 Market Breakup by Distribution Channel
5.11 Market Forecast
5.12 Trade Data
5.12.1 Imports
5.12.2 Exports
5.13 SWOT Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Strengths
5.13.3 Weaknesses
5.13.4 Opportunities
5.13.5 Threats
5.14 Value Chain Analysis
5.14.1 Raw Material Suppliers
5.14.2 Manufacturers
5.14.3 Distributors
5.14.4 Exporters
5.14.5 Retailers
5.14.6 End-Users
5.15 Porter’s Five Forces Analysis
5.15.1 Overview
5.15.2 Bargaining Power of Buyers
5.15.3 Bargaining Power of Suppliers
5.15.4 Degree of Competition
5.15.5 Threat of New Entrants
5.15.6 Threat of Substitutes
5.16 Key Market Drivers and Success Factors
6 Performance of Key Regions
6.1 North America
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Europe
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia-Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market by Pet Type
7.1 Dog Food
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cat Food
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market by Product Type
8.1 Dry Pet Food
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Wet and Canned Pet Food
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Snacks and Treats
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market by Pricing Type
9.1 Mass Products
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Premium Products
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market by Ingredient Type
10.1 Animal Derived
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Plant Derived
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market by Distribution Channel
11.1 Supermarkets and Hypermarkets
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Specialty Stores
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Online Stores
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Others
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Market Breakup by Key Players
13 Pet Food Manufacturing Process
13.1 Product Overview
13.2 Detailed Process Flow
13.3 Various Types of Unit Operations Involved
13.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
14 Project Details, Requirements and Costs Involved
14.1 Land Requirements and Expenditures
14.2 Construction Requirements and Expenditures
14.3 Plant Machinery
14.4 Raw Material Requirements and Expenditures
14.5 Packaging Requirements and Expenditures
14.6 Transportation Requirements and Expenditures
14.7 Utility Requirements and Expenditures
14.8 Manpower Requirements and Expenditures
14.9 Other Capital Investments
15 Loans and Financial Assistance
16 Project Economics
16.1 Capital Cost of the Project
16.2 Techno-Economic Parameters
16.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
16.4 Taxation and Depreciation
16.5 Income Projections
16.6 Expenditure Projections
16.7 Financial Analysis
16.8 Profit Analysis
17 Key Player Profiles
17.1 Mars Petcare Inc.
17.2 Nestlé Purina Pet Care (Nestlé SA)
17.3 Hill's Pet Nutrition
17.4 The J.M. Smucker Company

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global pet food market reached a value of US$ 112.87 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 154.04 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 5.42% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Over the years, the growing number of pet-owners has resulted in an extensive demand for pet food. Research and studies conducted by the manufacturers have also increased their knowledge of pet nutrition. In-line with this, they are now offering products which ensure palatability and meet the nutritional requirements of pets. Moreover, several pet food associations and federations have introduced strict legislation for the manufacturers to produce safe and high-quality pet food.

Global Pet Food Market Drivers:
As pet food helps in combating skin allergies and infections as well as improving the overall health and life expectancy of pets, the owners are increasingly looking for pet food products that address these health concerns. Manufacturers are also introducing products specific to the breed, age and size of pets in smaller, disposable, single-serve containers in order to offer convenience to both the pets and owners. Apart from this, pet food companies are developing organic variants which are made using ingredients that are grown without the use of pesticides, synthetic fertilizers, hormones or antibiotics. This has increased consumer’s interest in natural formulations, thereby increasing the potential of the companies to further diversify their offerings.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global pet food market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on pet type, product type, pricing type, ingredient type and distribution channel.

Breakup by Pet Type:

Dog Food
Cat Food
Others

On the basis of pet type, the market is segmented into dog food, cat food and others. Currently, dog food dominates the market due to increasing dog ownership coupled with the rising pet humanization trend across the globe.

Breakup by Product Type:

Dry Pet Food
Wet and Canned Pet Food
Snacks and Treats

Based on product type, dry pet food represents the most popular product type as it is more affordable and has a long-standing market presence. Dry pet food is followed by wet and canned pet food, and snacks and treats.

Breakup by Pricing Type:

Mass Products
Premium Products

The market is also categorized on the basis of pricing into mass products and premium products. Amongst these, mass products account for the majority of the global sales.

Breakup by Ingredient Type:

Animal Derived
Plant Derived

On the basis of ingredient type, the report finds that animal derived pet food is the leading segment, followed by plant derived pet food.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Specialty Stores
Online Stores
Others

Based on distribution channel, supermarkets and hypermarkets currently hold the largest share as they offer convenience to the consumers. They are followed by specialty stores, online stores and others. Among all the distribution channels, online stores are expected to exhibit a strong growth in the coming years.

Regional Insights:

North America
Europe
Asia-Pacific
Latin America
Middle East and Africa

Region-wise, North America enjoys the leading position in the global pet food market on account of the growing pet adoption rate in the region. Other major regions include Asia-Pacific, Europe, Latin America, and Middle East and Africa.

Competitive Landscape:
The market is highly fragmented with the presence of numerous small and large manufacturers who compete in terms of prices and quality. Some of the leading players operating in the market are:

Mars Petcare Inc.
Nestlé Purina Pet Care (Nestlé SA)
Hill's Pet Nutrition
The J.M. Smucker Company

This report provides a deep insight into the global pet food industry covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter’s five forces analysis, value chain analysis, etc. The report also provides a comprehensive analysis for setting up a pet food manufacturing plant. The study analyses the processing and manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the pet food industry in any manner. Key Questions Answered in This Report:
How has the global pet food market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global pet food market?
What has been the impact of COVID-19 on the global pet food market?
What are the major pet types in the global pet food market?
What are the various product types in the global pet food market?
What are the different pricing segments in the global pet food market?
What are the key ingredients in the global pet food market?
What are the major distribution channels in the global pet food market?
What are the price trends of pet food?
What are the various stages in the value chain of the global pet food market?
What are the key driving factors and challenges in the global pet food market?
What is the structure of the global pet food market and who are the key players?
What is the degree of competition in the global pet food market ?
What are the profit margins in the global pet food market ?
What are the key requirements for setting up a pet food manufacturing plant?
How is pet food manufactured?
What are the various unit operations involved in a pet food manufacturing plant?
What is the total size of land required for setting up a pet food manufacturing plant?
What are the machinery requirements for setting up a pet food manufacturing plant?
What are the raw material requirements for setting up a pet food manufacturing plant?
What are the packaging requirements for pet food?
What are the transportation requirements for pet food?
What are the utility requirements for setting up a pet food manufacturing plant?
What are the manpower requirements for setting up a pet food manufacturing plant?
What are the infrastructure costs for setting up a pet food manufacturing plant?
What are the capital costs for setting up a pet food manufacturing plant?
What are the operating costs for setting up a pet food manufacturing plant?
What will be the income and expenditures for a pet food manufacturing plant?
What is the time required to break-even?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Pet Food Industry
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Price Analysis
5.4.1 Key Price Indicators
5.4.2 Price Structure
5.4.3 Price Trends
5.5 Market Breakup by Region
5.6 Market Breakup by Pet Type
5.7 Market Breakup by Product Type
5.8 Market Breakup by Pricing Type
5.9 Market Breakup by Ingredient Type
5.10 Market Breakup by Distribution Channel
5.11 Market Forecast
5.12 Trade Data
5.12.1 Imports
5.12.2 Exports
5.13 SWOT Analysis
5.13.1 Overview
5.13.2 Strengths
5.13.3 Weaknesses
5.13.4 Opportunities
5.13.5 Threats
5.14 Value Chain Analysis
5.14.1 Raw Material Suppliers
5.14.2 Manufacturers
5.14.3 Distributors
5.14.4 Exporters
5.14.5 Retailers
5.14.6 End-Users
5.15 Porter’s Five Forces Analysis
5.15.1 Overview
5.15.2 Bargaining Power of Buyers
5.15.3 Bargaining Power of Suppliers
5.15.4 Degree of Competition
5.15.5 Threat of New Entrants
5.15.6 Threat of Substitutes
5.16 Key Market Drivers and Success Factors
6 Performance of Key Regions
6.1 North America
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Europe
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
6.3 Asia-Pacific
6.3.1 Market Trends
6.3.2 Market Forecast
6.4 Latin America
6.4.1 Market Trends
6.4.2 Market Forecast
6.5 Middle East and Africa
6.5.1 Market Trends
6.5.2 Market Forecast
7 Market by Pet Type
7.1 Dog Food
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cat Food
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Others
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market by Product Type
8.1 Dry Pet Food
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Wet and Canned Pet Food
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Snacks and Treats
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
9 Market by Pricing Type
9.1 Mass Products
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Premium Products
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
10 Market by Ingredient Type
10.1 Animal Derived
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Plant Derived
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market by Distribution Channel
11.1 Supermarkets and Hypermarkets
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Specialty Stores
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
11.3 Online Stores
11.3.1 Market Trends
11.3.2 Market Forecast
11.4 Others
11.4.1 Market Trends
11.4.2 Market Forecast
12 Competitive Landscape
12.1 Market Structure
12.2 Market Breakup by Key Players
13 Pet Food Manufacturing Process
13.1 Product Overview
13.2 Detailed Process Flow
13.3 Various Types of Unit Operations Involved
13.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
14 Project Details, Requirements and Costs Involved
14.1 Land Requirements and Expenditures
14.2 Construction Requirements and Expenditures
14.3 Plant Machinery
14.4 Raw Material Requirements and Expenditures
14.5 Packaging Requirements and Expenditures
14.6 Transportation Requirements and Expenditures
14.7 Utility Requirements and Expenditures
14.8 Manpower Requirements and Expenditures
14.9 Other Capital Investments
15 Loans and Financial Assistance
16 Project Economics
16.1 Capital Cost of the Project
16.2 Techno-Economic Parameters
16.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
16.4 Taxation and Depreciation
16.5 Income Projections
16.6 Expenditure Projections
16.7 Financial Analysis
16.8 Profit Analysis
17 Key Player Profiles
17.1 Mars Petcare Inc.
17.2 Nestlé Purina Pet Care (Nestlé SA)
17.3 Hill's Pet Nutrition
17.4 The J.M. Smucker Company

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る