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生理用ナプキン市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Sanitary Napkin Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界の生理用ナプキン市場は、2021年に244億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には328億米ドルに達し、2022年から2027年の間に4.92%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を... もっと見る

 

 

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IMARC Services Private Limited.
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2022年4月14日 US$2,499
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103 英語

 

サマリー

世界の生理用ナプキン市場は、2021年に244億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には328億米ドルに達し、2022年から2027年の間に4.92%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

生理用ナプキンは、生理用ナプキンとも呼ばれ、主に女性が月経血を吸収するために身につける吸収性のアイテムです。生理用ナプキンは、キルティング加工された綿生地や高吸収性ポリマー、プラスチックで構成された多数の層から成ります。現在、さまざまな形や大きさのものがあり、吸収力もさまざまです。数年前から、女性は月経周期に対応するために自家製の綿の服に頼ってきました。しかし、女性の衛生意識の高まりから、世界中で生理用ナプキンの需要に拍車がかかっています。特に発展途上国では、各国政府が様々な非営利団体(NGO)と連携して、女性の衛生意識を高めるための取り組みを行っています。例えば、アフリカの各国政府は、月経教育を推進するために、女子生徒に生理用ナプキンを無料で配布しています。これとは別に、メーカーは低価格の製品を導入し、消費者層を拡大するために製品の多様化に力を入れています。例えば、パッドの厚さを最小限に抑えながら、羽や香りのついたナプキンを発売しています。また、業界大手各社が採用する積極的なプロモーションやマーケティング戦略も市場に影響を与えている。さらに、女性の購買力の向上と、生理用品の定期購入プランを提供する企業の増加も、プレミアム製品の需要増加の要因となっています。

主な市場セグメンテーション
IMARC Groupでは、生理用ナプキンの世界市場におけるサブセグメントごとの主要トレンドの分析と、2022年~2027年の世界レベルおよび地域レベルでの予測を掲載しています。当レポートでは、市場をタイプおよび流通チャネルに基づいて分類しています。

タイプ別の内訳生理用ナプキン
パンティライナー

生理用ナプキンは、パンティライナーに比べ経血吸収量が多いため、現在最も多く使用されている製品です。

販売チャネル別構成比

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
薬局
コンビニエンスストア
オンライン
専門店
その他

薬局は、一般的に住宅地やその周辺に立地しているため、市場での優位性は明らかです。

地域別インサイト北米
欧州
アジア太平洋地域
ラテンアメリカ
中東・アフリカ

現在、生理用ナプキンの世界市場において、アジア太平洋地域は主要な地位を占めています。これは、同地域における可処分所得の増加と生活水準の向上に起因するものです。

競合環境
市場の競争環境は、業界で事業展開している主要企業の詳細なプロフィールとともに分析されています。本レポートで取り上げている主なプレイヤーは以下の通りです。

プロクター・アンド・ギャンブル
キンバリー・クラーク株式会社
Hengan International Group Company Limited(ヘンガン・インターナショナル・グループ社
エッジウェルパーソナルケアカンパニー
花王株式会社 本レポートで回答した主な質問
1.2021年の生理用ナプキンの世界市場規模は?
2.予測期間(2022-2027年)の世界の生理用ナプキン市場の展望は?
3.生理用ナプキンの世界市場のドライバーは?
4.生理用ナプキンの世界市場の主要トレンドは?
5.COVID-19が生理用ナプキンの世界市場に与える影響とは?
6.生理用ナプキンの世界市場のタイプ別内訳は?
7.生理用ナプキンの世界市場における流通チャネル別の内訳は?
8.生理用ナプキンの世界市場における主要地域は?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sanitary Napkin Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Research and Development
5.9.3 Raw Material Procurement
5.9.4 Manufacturing
5.9.5 Marketing
5.9.6 Distribution
5.9.7 End-Use
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
5.11 Price Analysis
5.11.1 Price Trends
5.11.2 Price Indicators
5.11.3 Price Structure and Margins
6 Market Breakup by Type
6.1 Menstrual Pad
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Pantyliner
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets and Hypermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pharmacies
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Convenience Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Specialty Stores
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Sanitary Napkin Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Procter & Gamble
10.3.1.1 Company Overview
10.3.1.2 Description
10.3.1.3 Product Portfolio
10.3.1.4 Financials
10.3.1.5 SWOT Analysis
10.3.2 Kimberly-Clark Corporation
10.3.2.1 Company Overview
10.3.2.2 Description
10.3.2.3 Product Portfolio
10.3.2.4 Financials
10.3.2.5 SWOT Analysis
10.3.3 Hengan International Group Company Limited
10.3.3.1 Company Overview
10.3.3.2 Description
10.3.3.3 Product Portfolio
10.3.4 Edgewell Personal Care Company
10.3.4.1 Company Overview
10.3.4.2 Description
10.3.4.3 Product Portfolio
10.3.4.4 Financials
10.3.5 Kao Corporation
10.3.5.1 Company Overview
10.3.5.2 Description
10.3.5.3 Product Portfolio
10.3.5.4 Financials
10.3.5.5 SWOT Analysis

 

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Summary

The global sanitary napkin market reached a value of US$ 24.4 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 32.8 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 4.92% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Sanitary napkins, also known as menstrual or sanitary pads, are absorbent items that are worn by women primarily for absorbing menstrual blood. They comprise numerous layers of quilted cotton fabric or other super absorbent polymers and plastics. They are currently available in various shapes and sizes, with different absorption capabilities. For several years, women have relied on homemade cotton clothes to deal with the menstrual cycle. However, the growing awareness among women about feminine hygiene has spurred the demand for sanitary napkins across the globe. Governments in numerous countries, in confluence with various non-profit organizations (NGOs), are undertaking initiatives to spread awareness among women about feminine hygiene, particularly in the developing economies. For example, governments in various African countries are distributing free sanitary napkins to school girls to promote menstrual education. Apart from this, manufacturers are introducing low-cost products and focusing on product diversification to expand their consumer-base. For instance, they are launching napkins with wings and fragrances while minimizing the pad thickness. Further, the market is also influenced by aggressive promotions and marketing strategies adopted by major players in the industry. Moreover, the improving purchasing power of women, coupled with the increasing number of companies offering sanitary pad subscription plans, is another factor leading to a rise in the demand for premium products.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global sanitary napkin market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type and distribution channel.

Breakup by Type: Menstrual Pad
Pantyliner

Menstrual pads currently represent the most commonly used product as they assist in absorbing more menstrual blood than pantyliners.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Pharmacies
Convenience Stores
Online
Specialty Stores
Others

Pharmacies exhibit a clear dominance in the market as they are generally located in, or around, residential areas.

Regional Insights: North America
Europe
Asia Pacific
Latin America
Middle East and Africa

At present, Asia Pacific enjoys a leading position in the global sanitary napkin market. This can be attributed to the rising disposable incomes and improving standards of living in the region.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the market has been analyzed along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of the key players covered in this report are:

Procter & Gamble
Kimberly-Clark Corporation
Hengan International Group Company Limited
Edgewell Personal Care Company
Kao Corporation Key Questions Answered in This Report
1. What was the global sanitary napkin market size in 2021?
2. What will be the global sanitary napkin market outlook during the forecast period (2022-2027)?
3. What are the global sanitary napkin market drivers?
4. What are the major trends in the global sanitary napkin market?
5. What is the impact of COVID-19 on the global sanitary napkin market?
6. What is the global sanitary napkin market breakup by type?
7. What is the global sanitary napkin market breakup by distribution channel?
8. What are the major regions in the global sanitary napkin market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sanitary Napkin Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Type
5.5 Market Breakup by Distribution Channel
5.6 Market Breakup by Region
5.7 Market Forecast
5.8 SWOT Analysis
5.8.1 Overview
5.8.2 Strengths
5.8.3 Weaknesses
5.8.4 Opportunities
5.8.5 Threats
5.9 Value Chain Analysis
5.9.1 Overview
5.9.2 Research and Development
5.9.3 Raw Material Procurement
5.9.4 Manufacturing
5.9.5 Marketing
5.9.6 Distribution
5.9.7 End-Use
5.10 Porters Five Forces Analysis
5.10.1 Overview
5.10.2 Bargaining Power of Buyers
5.10.3 Bargaining Power of Suppliers
5.10.4 Degree of Competition
5.10.5 Threat of New Entrants
5.10.6 Threat of Substitutes
5.11 Price Analysis
5.11.1 Price Trends
5.11.2 Price Indicators
5.11.3 Price Structure and Margins
6 Market Breakup by Type
6.1 Menstrual Pad
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Pantyliner
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Distribution Channel
7.1 Supermarkets and Hypermarkets
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Pharmacies
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Convenience Stores
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
7.4 Online
7.4.1 Market Trends
7.4.2 Market Forecast
7.5 Specialty Stores
7.5.1 Market Trends
7.5.2 Market Forecast
7.6 Others
7.6.1 Market Trends
7.6.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Region
8.1 North America
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Europe
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Asia Pacific
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Latin America
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Middle East and Africa
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Sanitary Napkin Manufacturing Process
9.1 Product Overview
9.2 Raw Material Requirements
9.3 Manufacturing Process
9.4 Key Success and Risk Factors
10 Competitive Landscape
10.1 Market Structure
10.2 Key Players
10.3 Profiles of Key Players
10.3.1 Procter & Gamble
10.3.1.1 Company Overview
10.3.1.2 Description
10.3.1.3 Product Portfolio
10.3.1.4 Financials
10.3.1.5 SWOT Analysis
10.3.2 Kimberly-Clark Corporation
10.3.2.1 Company Overview
10.3.2.2 Description
10.3.2.3 Product Portfolio
10.3.2.4 Financials
10.3.2.5 SWOT Analysis
10.3.3 Hengan International Group Company Limited
10.3.3.1 Company Overview
10.3.3.2 Description
10.3.3.3 Product Portfolio
10.3.4 Edgewell Personal Care Company
10.3.4.1 Company Overview
10.3.4.2 Description
10.3.4.3 Product Portfolio
10.3.4.4 Financials
10.3.5 Kao Corporation
10.3.5.1 Company Overview
10.3.5.2 Description
10.3.5.3 Product Portfolio
10.3.5.4 Financials
10.3.5.5 SWOT Analysis

 

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