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インドのタイル、衛生陶器、浴室用付属品市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年予測


Indian Tiles, Sanitary Ware and Bathroom Fittings Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドのタイル、衛生陶器、浴室用備品市場は、2021年に7,516百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には12,006百万米ドルに達し、2022年から2027年の間に8.39%のCAGRを示すと予測しています... もっと見る

 

 

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2022年6月13日 US$2,299
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サマリー

インドのタイル、衛生陶器、浴室用備品市場は、2021年に7,516百万米ドルの値に達しました。今後、IMARCグループは、2027年には12,006百万米ドルに達し、2022年から2027年の間に8.39%のCAGRを示すと予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用部門に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

タイル、衛生陶器、浴室用備品は、トイレ、浴室、キッチンで使用される衛生の必需品です。ガラス、金属、花崗岩、プラスチック、大理石、粘土、スレート、セラミック、コルク、再生紙、パーライトなど、硬質および軟質の素材を使用して作られている。表面は光沢があり、掃除がしやすく、腐食性の化学物質や傷に強いのが特徴です。インドで一般に販売されているタイル、衛生陶器、バスルーム設備には、トイレシンク、キッチンシンク、洗面台、貯水槽、小便器、台座、バスタブ、水栓などがあります。

市場トレンドとドライバー
適切な衛生設備が整っていないことが持続可能な開発の障害となり、深刻な感染症につながる可能性があるため、健康や衛生に関する個人の意識の高まりが、インド全域でのタイル、衛生陶器、バスルーム設備への需要を促進しています。また、インド政府は非政府組織(NGO)とともに、特に農村部において、基本的な衛生設備が手ごろな価格で利用でき、安全であることを保証するための取り組みをいくつか行っています。これは、インドのメーカーにとって、消費者層を拡大するための有益な成長機会となっています。これとは別に、さまざまなサイズ、形状、色、質感の機能的・装飾的製品の導入や、美的に魅力的なインテリアデザインの現代的な住宅への消費支出の増加が、国内のタイル、衛生陶器、バスルーム設備機器の販売に影響を与えています。さらに、ナノテクノロジーにより、市場参加者は、衛生が重要な役割を果たす診療所、病院、研究所、食品加工工場向けに、抗菌性があり、スタイリッシュで耐久性に優れた製品を開発しています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、インドのタイル、衛生陶器、浴室用備品市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析と、2022年から2027年までの国・州レベルでの予測を提供しています。本レポートでは、タイル(製品タイプ、最終用途、用途、組織・非組織部門)、バスルーム設備(製品タイプ、最終用途、組織・非組織部門)、衛生陶器(製品タイプ、最終用途、組織・非組織部門)に基づき市場を分類しています。

インドのタイル市場

製品タイプ別構成比

セラミックタイル
ビトリファイドタイル

ビトリファイドタイルは、セラミックタイルに比べ寿命が長く、傷や摩耗、汚れに強いため、製品タイプ別では圧倒的なシェアを誇っています。

最終用途別構成比

住宅用
商業
機関投資家
その他

住宅分野では、住宅に対する消費者の支出が増加していることから、市場を支配しています。

アプリケーション別構成比

床タイル
壁用タイル

インドのタイル市場は、現在床用タイルがシェアの大半を占めている。

組織・非組織別構成比。

有機部門
未組織部門

組織部門は、認可団体、商社、工場、ショッピングモール、ホテル、大企業の進出により、市場において主導的な地位を占めている。

インド浴室設備機器市場

製品タイプ別構成比

水栓金具
シャワー器具
サーモスタット
その他

現在、水栓金具は操作が簡単で節水に役立つことから、製品タイプ別で圧倒的なシェアを誇っています。

エンドユーザー別構成比

住宅用
施設
商業
その他

住宅部門は最大のエンドユーザーであり、これは集合住宅への消費支出の増加に起因するものです。

組織・非組織別構成比。

未組織部門
有機部門

現在、市場全体の大半を占めているのは未組織部門です。

インドの衛生陶器市場

製品タイプ別構成比:

トイレ
小便器
洗面器
浴槽
その他

トイレは、インド政府が農村部の衛生を向上させるために行っているいくつかの取り組みにより、最も一般的に使用されている衛生陶器製品です。

最終用途別構成比

住宅用
施設
商業
その他

最終用途別では、家庭用が圧倒的なシェアを占めています。

組織・非組織別内訳。

有機部門
未組織部門

インドでは、認可団体、商社、工場、ショッピングモール、ホテル、大企業が進出しているため、有機セクターが最大のシェアを占めています。

地域別構成比

マハラシュトラ州
タミルナドゥ州
アンドラ・プラデシュ州&テランガナ州
カルナータカ州
グジャラート州
デリー
その他

マハラシュトラ州は、都市部の人口が急増していることから、現在、市場を支配しています。

競合環境。
本レポートでは、インドのタイル市場の競争環境について、業界で活動する主要企業の詳細なプロファイルとともに分析しています。これらのプレーヤーには、Kajaria Ceramics Limited、Somany Ceramics Ltd.、H. & R. Johnson (India) Limited、ASIAN GRANITO INDIA LTD.が含まれます。(AGL)、Simpolo Vitrified Pvt.Ltd.などがあります。
インドの衛生陶器と浴室用付属品市場の競争環境については、業界で事業を展開する主要企業の詳細なプロフィールとともに、本レポートで分析されています。これらのプレイヤーの一部は、HSIL Limited、Parryware Bathroom Products Private Limited、S.A、CERA Sanitaryware Limited、Jaquar and Company Private Limited、Grohe India Pvt. Ltd.である。

本レポートで回答した主な質問
1.インドのタイル、衛生陶器、浴室用備品市場の規模は?
2.インドのタイル、衛生陶器、浴室付属品市場の成長率はどの程度と予想されるか?
3.インドのタイル、衛生陶器、浴室付属品市場を牽引する主要因は?
4.COVID-19がインドのタイル、衛生陶器、浴室用付属品市場に与えたインパクトは?
5.インドのタイル市場の製品タイプ別内訳は?
6.インドの浴室用備品市場の製品タイプ別構成は?
7.インドの衛生陶器市場の製品タイプ別構成は?
8.インドのタイル、衛生陶器、浴室設備機器市場のエンドユーズ別構成は?
9.インドのタイル市場の用途別構成は?
10.インドのタイル・衛生陶器市場の組織・非組織別構成は?
11.インドの浴室用備品市場の組織・非組織別構成は?
12.インドのタイル、衛生陶器、浴室用具市場の主要地域は?
13.インドタイル市場の主要プレイヤー/企業はどこか?
14.インドの衛生陶器・浴室用備品市場の主要プレイヤー/企業はどこか?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Tiles, Sanitary Ware and Bathroom Fittings Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.3.1 Global Tiles Market
5.3.1.1 Market Performance
5.3.1.2 Market Breakup by Product Type
5.3.1.3 Market Breakup by End-Use
5.3.1.4 Market Breakup by Region
5.3.1.5 Market Forecast
5.3.2 Global Bathroom Fittings Market
5.3.2.1 Market Performance
5.3.2.2 Market Breakup by Product Type
5.3.2.3 Market Breakup by End-Use
5.3.2.4 Market Breakup by Region
5.3.2.5 Market Forecast
5.3.3 Global Sanitary Ware Market
5.3.3.1 Market Performance
5.3.3.2 Market Breakup by Product Type
5.3.3.3 Market Breakup by End-Use
5.3.3.4 Market Breakup by Region
5.3.3.5 Market Forecast
5.4 Market Forecast
6 Indian Tiles, Sanitary Ware and Bathroom Fittings Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Market Breakup by Product Type
6.4.1 Indian Tiles Market
6.4.1.1 Market Performance
6.4.1.2 Market Breakup by Product Type
6.4.1.2.1 Ceramic Tiles
6.4.1.2.2 Vitrified Tiles
6.4.1.3 Market Breakup by End-Use
6.4.1.3.1 Residential
6.4.1.3.2 Commercial
6.4.1.3.3 Institutional
6.4.1.3.4 Others
6.4.1.4 Market Breakup by Application
6.4.1.4.1 Floor Tiles
6.4.1.4.2 Wall Tiles
6.4.1.5 Market Breakup by Organised and Unorganised Sector
6.4.1.5.1 Organised Sector
6.4.1.5.2 Unorganised Sector
6.4.1.6 Market Forecast
6.4.2 Indian Bathroom Fittings Market
6.4.2.1 Market Performance
6.4.2.2 Market Breakup by Product Type
6.4.2.2.1 Faucets
6.4.2.2.2 Shower Fittings
6.4.2.2.3 Thermostats
6.4.2.2.4 Others
6.4.2.3 Market Breakup by End-Use
6.4.2.3.1 Residential
6.4.2.3.2 Institutional
6.4.2.3.3 Commercial
6.4.2.3.4 Others
6.4.2.4 Market Breakup by Organised and Unorganised Sector
6.4.2.4.1 Unorganised Sector
6.4.2.4.2 Organised Sector
6.4.2.5 Market Forecast
6.4.3 Indian Sanitary Ware Market
6.4.3.1 Market Performance
6.4.3.2 Market Breakup by Product Type
6.4.3.2.1 Toilets
6.4.3.2.2 Urinals
6.4.3.2.3 Basins
6.4.3.2.4 Bathtubs
6.4.3.2.5 Others
6.4.3.3 Market Breakup by End-Use
6.4.3.3.1 Residential
6.4.3.3.2 Institutional
6.4.3.3.3 Commercial
6.4.3.3.4 Others
6.4.3.4 Market Breakup by Organised and Unorganised Sector
6.4.3.4.1 Organised Sector
6.4.3.4.2 Unorganised Sector
6.4.3.5 Market Forecast
6.5 Market Breakup by Region
6.5.1 Maharashtra
6.5.2 Tamil Nadu
6.5.3 Andhra Pradesh & Telangana
6.5.4 Karnataka
6.5.5 Gujarat
6.5.6 Delhi
6.5.7 Others
6.6 Market Forecast
6.7 Key Market Drivers and Success Factors
7 SWOT Analysis
7.1 Overview
7.2 Strengths
7.3 Weaknesses
7.4 Opportunities
7.5 Threats
8 Value Chain Analysis
9 Porter’s Five Forces Analysis
9.1 Overview
9.2 Bargaining Power of the Buyers
9.3 Bargaining Power of the Suppliers
9.4 Degree of Rivalry
9.5 Threat of New Entrants
9.6 Threat of Substitutes
10 Price Analysis
11 Government Initiatives
12 Tile Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.2.1 Indian Tiles Industry
13.2.2 Indian Sanitary Ware and Bathroom Fittings Industry
14 Key Players Profiles
14.1 Indian Tiles Industry
14.1.1 Kajaria Ceramics Limited
14.1.2 Somany Ceramics Limited
14.1.3 H. & R. Johnson (India) Limited
14.1.4 Asian Granito India Limited
14.1.5 Simpolo Vitrified Private Limited
14.2 Indian Sanitary Ware and Bathroom Fittings Industry
14.2.1 HSIL Limited
14.2.2 Parryware Bathroom Products Private Limited
14.2.3 Cera Sanitaryware Limited
14.2.4 Jaquar and Company Private Limited
14.2.5 Grohe India Pvt. Ltd.

 

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Summary

The Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market reached a value of US$ 7,516 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 12,006 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 8.39% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

Tiles, sanitary ware, and bathroom fixtures are hygiene essentials used in toilets, bathrooms, and kitchens. They are made using hard and soft materials, including glass, metal, granite, plastic, marble, clay, slate, ceramic, cork, recycled paper, and perlite. They have glossy surfaces for easy cleaning and offer resistance to corrosive chemicals and scratches. Some of the commonly available tiles, sanitary ware, and bathroom fixtures in India include toilet sinks, kitchen sinks, washbasins, cisterns, urinals, pedestals, bathtubs, and taps.

Market Trends and Drivers:
As lack of proper sanitation can be a barrier to sustainable development and lead to severe infectious diseases, the growing awareness among individuals about health and hygiene is catalyzing the demand for tiles, sanitary ware, and bathroom fixtures across India. In addition, the Government of India, along with non-governmental organizations (NGOs), are undertaking several initiatives to ensure that basic sanitation facilities are affordable, accessible, and safe, especially in rural communities. This is offering lucrative growth opportunities for manufacturers in the country to expand their consumer base. Apart from this, the introduction of functional and decorative products in different sizes, shapes, colors, and textures, along with the increasing consumer spending on contemporary homes with aesthetically appealing interior designs, is influencing the sales of tiles, sanitary ware, and bathroom fixtures in the country. Moreover, with nanotechnology, market players are developing antibacterial, stylish, and durable products for clinics, hospitals, laboratories, and food processing plants, wherein hygiene plays an important role.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market, along with forecasts at the country and state level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on tiles (product type, end-use, application, and organised and unorganised sector); bathroom fitting (product type, end-use, and organised and unorganised sector); and sanitary ware (product type, end-use, and organised and unorganised sector).

Indian Tiles Market

Breakup by Product Type:

Ceramic Tiles
Vitrified Tiles

Vitrified tiles dominate the product type as they are long-lasting and resistant to scratch, abrasion and stain compared to ceramic tiles.

Breakup by End-Use:

Residential
Commercial
Institutional
Others

The residential sector dominates the market on account of the increasing consumer spending on residential properties.

Breakup by Application:

Floor Tiles
Wall Tiles

Floor tiles currently hold the majority of the Indian tiles market share.

Breakup by Organised and Unorganised Sector:

Organised Sector
Unorganised Sector

The organised sector enjoys the leading position in the market due to the expansion of licensed organizations, traded companies, factories, shopping malls, hotels, and large businesses in the country.

Indian Bathroom Fitting Market

Breakup by Product Type:

Faucets
Shower Fittings
Thermostats
Others

At present, faucets dominate the product type as they are easy to operate and help in water conservation.

Breakup by End-Use:

Residential
Institutional
Commercial
Others

The residential sector represents the largest end-user, which can be attributed to the increasing consumer spending on residential complexes.

Breakup by Organised and Unorganised Sector:

Unorganised Sector
Organised Sector

Presently, the unorganised sector holds the majority of the total market share.

Indian Sanitary Ware Market

Breakup by Product Type:

Toilets
Urinals
Basins
Bathtubs
Others

Toilets represent the most commonly used sanitary ware product due to several initiatives undertaken by the Government of India toward rural sanitation.

Breakup by End-Use:

Residential
Institutional
Commercial
Others

The residential sector dominates the end-use segment.

Breakup by Organised and Unorganised Sector:

Organised Sector
Unorganised Sector

The organised sector holds the largest market share due to the expansion of licensed organizations, traded companies, factories, shopping malls, hotels, and large businesses in India.

Breakup by Region:

Maharashtra
Tamil Nadu
Andhra Pradesh & Telangana
Karnataka
Gujarat
Delhi
Others

Maharashtra currently dominates the market on account of the rapidly growing urban population in the state.

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the Indian tiles market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are Kajaria Ceramics Limited, Somany Ceramics Ltd., H. & R. Johnson (India) Limited, ASIAN GRANITO INDIA LTD. (AGL), and Simpolo Vitrified Pvt. Ltd.
The competitive landscape of the Indian sanitary ware and bathroom fittings market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are HSIL Limited, Parryware Bathroom Products Private Limited, S.A, CERA Sanitaryware Limited, Jaquar and Company Private Limited, and Grohe India Pvt. Ltd..

Key Questions Answered in This Report
1. What is the size of the Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market?
2. What is the expected growth rate of the Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market?
3. What are the key factors driving the Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market?
5. What is the breakup of the Indian tiles market based on the product type?
6. What is the breakup of the Indian bathroom fittings market based on the product type?
7. What is the breakup of the Indian sanitary ware market based on the product type?
8. What is the breakup of the Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market based on the end-use?
9. What is the breakup of the Indian tiles market based on the application?
10. What is the breakup of the Indian tiles and sanitary ware market based on the organised and unorganised sector?
11. What is the breakup of the Indian bathroom fittings market based on the organised and unorganised sector?
12. What are the key regions in the Indian tiles, sanitary ware and bathroom fittings market?
13. Who are the key players/companies in the Indian tiles market?
14. Who are the key players/companies in the Indian sanitary ware and bathroom fittings market?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Tiles, Sanitary Ware and Bathroom Fittings Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Market Breakup by Product Type
5.3.1 Global Tiles Market
5.3.1.1 Market Performance
5.3.1.2 Market Breakup by Product Type
5.3.1.3 Market Breakup by End-Use
5.3.1.4 Market Breakup by Region
5.3.1.5 Market Forecast
5.3.2 Global Bathroom Fittings Market
5.3.2.1 Market Performance
5.3.2.2 Market Breakup by Product Type
5.3.2.3 Market Breakup by End-Use
5.3.2.4 Market Breakup by Region
5.3.2.5 Market Forecast
5.3.3 Global Sanitary Ware Market
5.3.3.1 Market Performance
5.3.3.2 Market Breakup by Product Type
5.3.3.3 Market Breakup by End-Use
5.3.3.4 Market Breakup by Region
5.3.3.5 Market Forecast
5.4 Market Forecast
6 Indian Tiles, Sanitary Ware and Bathroom Fittings Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Market Breakup by Product Type
6.4.1 Indian Tiles Market
6.4.1.1 Market Performance
6.4.1.2 Market Breakup by Product Type
6.4.1.2.1 Ceramic Tiles
6.4.1.2.2 Vitrified Tiles
6.4.1.3 Market Breakup by End-Use
6.4.1.3.1 Residential
6.4.1.3.2 Commercial
6.4.1.3.3 Institutional
6.4.1.3.4 Others
6.4.1.4 Market Breakup by Application
6.4.1.4.1 Floor Tiles
6.4.1.4.2 Wall Tiles
6.4.1.5 Market Breakup by Organised and Unorganised Sector
6.4.1.5.1 Organised Sector
6.4.1.5.2 Unorganised Sector
6.4.1.6 Market Forecast
6.4.2 Indian Bathroom Fittings Market
6.4.2.1 Market Performance
6.4.2.2 Market Breakup by Product Type
6.4.2.2.1 Faucets
6.4.2.2.2 Shower Fittings
6.4.2.2.3 Thermostats
6.4.2.2.4 Others
6.4.2.3 Market Breakup by End-Use
6.4.2.3.1 Residential
6.4.2.3.2 Institutional
6.4.2.3.3 Commercial
6.4.2.3.4 Others
6.4.2.4 Market Breakup by Organised and Unorganised Sector
6.4.2.4.1 Unorganised Sector
6.4.2.4.2 Organised Sector
6.4.2.5 Market Forecast
6.4.3 Indian Sanitary Ware Market
6.4.3.1 Market Performance
6.4.3.2 Market Breakup by Product Type
6.4.3.2.1 Toilets
6.4.3.2.2 Urinals
6.4.3.2.3 Basins
6.4.3.2.4 Bathtubs
6.4.3.2.5 Others
6.4.3.3 Market Breakup by End-Use
6.4.3.3.1 Residential
6.4.3.3.2 Institutional
6.4.3.3.3 Commercial
6.4.3.3.4 Others
6.4.3.4 Market Breakup by Organised and Unorganised Sector
6.4.3.4.1 Organised Sector
6.4.3.4.2 Unorganised Sector
6.4.3.5 Market Forecast
6.5 Market Breakup by Region
6.5.1 Maharashtra
6.5.2 Tamil Nadu
6.5.3 Andhra Pradesh & Telangana
6.5.4 Karnataka
6.5.5 Gujarat
6.5.6 Delhi
6.5.7 Others
6.6 Market Forecast
6.7 Key Market Drivers and Success Factors
7 SWOT Analysis
7.1 Overview
7.2 Strengths
7.3 Weaknesses
7.4 Opportunities
7.5 Threats
8 Value Chain Analysis
9 Porter’s Five Forces Analysis
9.1 Overview
9.2 Bargaining Power of the Buyers
9.3 Bargaining Power of the Suppliers
9.4 Degree of Rivalry
9.5 Threat of New Entrants
9.6 Threat of Substitutes
10 Price Analysis
11 Government Initiatives
12 Tile Manufacturing Process
12.1 Product Overview
12.2 Detailed Process Flow
12.3 Various Types of Unit Operations Involved
12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
13 Competitive Landscape
13.1 Market Structure
13.2 Key Players
13.2.1 Indian Tiles Industry
13.2.2 Indian Sanitary Ware and Bathroom Fittings Industry
14 Key Players Profiles
14.1 Indian Tiles Industry
14.1.1 Kajaria Ceramics Limited
14.1.2 Somany Ceramics Limited
14.1.3 H. & R. Johnson (India) Limited
14.1.4 Asian Granito India Limited
14.1.5 Simpolo Vitrified Private Limited
14.2 Indian Sanitary Ware and Bathroom Fittings Industry
14.2.1 HSIL Limited
14.2.2 Parryware Bathroom Products Private Limited
14.2.3 Cera Sanitaryware Limited
14.2.4 Jaquar and Company Private Limited
14.2.5 Grohe India Pvt. Ltd.

 

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