世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドの生理用ナプキン市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Indian Sanitary Napkin Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

インドの生理用ナプキン市場は、2021年に618.4百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.45%を示し、2027年までに1,185.0百万米ドルに達すると予想しています。COVID... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,299
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
130 英語

 

サマリー

インドの生理用ナプキン市場は、2021年に618.4百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.45%を示し、2027年までに1,185.0百万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。

生理用ナプキン、または生理用ナプキンは、吸収性材料で作られた薄いパッドです。生理の際に月経血を吸収するため、女性の衛生面において重要な役割を担っています。生理用ナプキンには、液体を吸収する層、液体を分配する層、吸収構造、液体を通さない膜の4つの機能部品が含まれています。これらのナプキンには、さまざまなサイズと形状があり、吸収容量もさまざまです。インドでは、月経衛生に対する意識が高まっていることが、生理用ナプキンの需要を支えています。また、生理用ナプキンの製造に高品質で環境に優しい原材料を使用していることも、市場の成長に拍車をかけています。過去数年間、インド政府は複数の民間企業や非政府組織と提携し、特に恵まれない農村部の女性に生理用ナプキンの使用を普及させるための取り組みを始めています。こうした取り組みには、「リプロダクティブ・アンド・チャイルド・ヘルス・プログラム」「エコ・ファム」「マイ・パッド」などがあります。さらに、女性の労働力の拡大により、女性の意思決定力や購買力が向上しています。このため、メーカーは女性層を直接ターゲットにすることができ、ひいては購買行動に影響を与えることができるのです。高吸水性繊維技術などの技術的進歩により、メーカーは生理用ナプキンに高い吸収能力を持たせることに注力できるようになりました。また、オーガニックやケミカルフリーのナプキンも登場し、市場の成長に好影響を与えています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、インドの生理用ナプキン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・州レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプや流通チャネルに基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳使い捨て生理用ナプキン
布製生理用ナプキン
生分解性生理用ナプキン


現在、月経用ナプキンの中で最も人気があるのは、使い捨てタイプです。これらの月経パッドの需要は、主に中央政府や州政府、さまざまなNGO、多国籍企業による意識向上キャンペーンに起因しています。

販売チャネル別構成比

スーパーマーケット、ハイパーマーケット
薬局
コンビニエンスストア
オンライン
専門店
その他


市場は流通チャネルによって区分され、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最大のセグメントであり、市場全体の過半を占めています。

地域別インサイト

マハラシュトラ州
デリーNCR
タミルナドゥ州
カルナータカ州
グジャラート州
その他


地域別では、マハラシュトラ州がインド最大の生理用ナプキン市場であり、シェアの大半を占めています。

競争環境

市場には少数のメーカーが集中しており、価格、品質、革新性の面で競争しています。主な競合他社は以下のとおりです。

P&G
ジョンソン・エンド・ジョンソン
ユニ・チャーム
株式会社エマミ
マンカインド
キンバリー・クラーク
Edgewell 本レポートで回答した主な質問
1.2021年のインドの生理用ナプキン市場規模は?
2.2022-2027年におけるインドの生理用ナプキン市場の予想成長率は?
3.インドの生理用ナプキン市場を牽引する主要因は何か?
4.COVID-19はインドの生理用ナプキン市場にどのような影響を与えているか?
5.インドの生理用ナプキン市場の製品タイプ別内訳は?
6.インドの生理用ナプキン市場の流通チャネル別の内訳は?
7.インドの生理用ナプキン市場の主要地域は?
8.インドの生理用ナプキン市場の主要プレイヤー/企業は?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sanitary Napkins Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Market Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Forecast
6 Indian Sanitary Napkin Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Analysis
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Price Structure
6.4.3 Price Trends
6.5 Imports and Exports
6.5.1 Imports by Major Countries
6.5.2 Exports by Major Countries
6.6 Market Breakup by Product Type
6.7 Market Breakup by Distribution Channel
6.8 Market Breakup by Region
6.9 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Type
7.1 Disposable Menstrual Pads
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloth Menstrual Pads
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Biodegradable Menstrual Pads
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pharmacies
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Speciality Stores
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Maharashtra
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Delhi-NCR
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Tamil Nadu
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Karnataka
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Gujarat
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Breakup by Key Players
10.2 Competitive Structure
10.3 Market Entry
10.3.1 Setting Up New Plant
10.3.2 Joint Ventures with Multinationals
10.3.3 Buying Equity in Existing Firms
11 Value Chain Analysis
11.1 Overview
11.2 Raw Material Suppliers
11.3 Sanitary Napkin Manufacturers
11.4 Distributors
11.5 Hospitals
11.6 Exporters
11.7 Retailers
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Rivalry
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Sanitary Napkin Manufacturing Process
14.1 Product Overview
14.2 Detailed Process Flow
14.3 Various Unit Operations Involved
14.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
15 Project Details, Requirements and Costs Involved
15.1 Land, Location and Site Development
15.2 Construction Requirements and Expenditures
15.3 Plant Machinery
15.4 Machinery Pictures
15.5 Raw Materials Requirements and Expenditures
15.6 Raw Material and Final Product Pictures
15.7 Packaging Requirements and Expenditures
15.8 Transportation Requirements and Expenditures
15.9 Utilities Requirements and Expenditures
15.10 Manpower Requirements and Expenditures
15.11 Other Capital Investments
16 Loans and Financial Assistance
17 Project Economics
17.1 Capital Cost of the Project
17.2 Techno-Economic Parameters
17.3 Product Pricing and Margins across Various Levels of the Supply Chain
17.4 Taxation and Depreciation
17.5 Income Projections
17.6 Expenditure Projections
17.7 Financial Analysis
17.8 Profit Analysis
18 Profiles of Key Players

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Indian sanitary napkin market reached a value of US$ 618.4 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,185.0 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 11.45% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor.

Sanitary napkins, or sanitary pads, are thin pads made of absorbent materials. They play a vital role in feminine hygiene as they soak the menstrual fluid during menstruation. A sanitary napkin contains four functional components including fluid acquisition layer, distribution component, absorbent structure and liquid impervious membrane. These napkins can be found in different sizes and shapes with varying capacities of absorption. In India, the increasing awareness about menstrual hygiene is supporting the demand for sanitary napkins. Moreover, the utilization of high-quality and environment-friendly raw materials to produce these pads is further providing an impetus to the growth of the market. Over the past few years, the Government of India has started partnering with several private entities and non-governmental organizations to take initiatives for popularizing the use of sanitary napkins, particularly among the underprivileged and rural women. Some of these initiatives include the Reproductive and Child Health Program, Eco Femme and My Pad. In addition to this, an expansion in the female workforce has led to improved decision-making and purchasing power among women. Owing to this, manufacturers can directly target the female audience and, in turn, influence their purchasing behavior. Technological advances, such as superabsorbent fiber technology, have further enabled manufacturers to focus on introducing high absorption capability in sanitary napkins. Other than this, they are also introducing organic and chemical-free variants, which is having a positive impact on market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the Indian sanitary napkin market, along with forecasts at the country and state level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type and distributional channel.

Breakup by Product Type: Disposable Menstrual Pads
Cloth Menstrual Pads
Biodegradable Menstrual Pads


At present, disposable menstrual pads represent the most popular product type. The demand for these pads can be primarily attributed to the awareness campaigns led by the Central and State Governments, along with various NGOs and multinational companies.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets
Pharmacies
Convenience Stores
Online
Specialty Stores
Others


The market is segmented on the basis of the distribution channel, wherein supermarkets and hypermarkets represent the largest segment, holding the majority of the total market share.

Regional Insights:

Maharashtra
Delhi-NCR
Tamil Nadu
Karnataka
Gujarat
Others


On the geographical front, Maharashtra represents the biggest sanitary napkin market in India, holding the majority of the market share.

Competitive Landscape:

The nature of the market is concentrated with the presence of few manufacturers who compete in terms of prices, quality and innovation. Some of the leading players operating in the market are:

P&G
Johnson & Johnson
Unicharm
Emami, Ltd.
Mankind
Kimberly-Clark
Edgewell Key Questions Answered in This Report
1. What was the size of the Indian sanitary napkin market in 2021?
2. What is the expected growth rate of the Indian sanitary napkin market during 2022-2027?
3. What are the key factors driving the Indian sanitary napkin market?
4. What has been the impact of COVID-19 on the Indian sanitary napkin market?
5. What is the breakup of the Indian sanitary napkin market based on the product type?
6. What is the breakup of the Indian sanitary napkin market based on the distribution channel?
7. What are the key regions in the Indian sanitary napkin market?
8. Who are the key players/companies in the Indian sanitary napkin market?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Sanitary Napkins Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.2.1 Volume Trends
5.2.2 Value Trends
5.3 Market Breakup by Region
5.4 Market Breakup by Product Type
5.5 Market Forecast
6 Indian Sanitary Napkin Market
6.1 Market Overview
6.2 Market Performance
6.2.1 Volume Trends
6.2.2 Value Trends
6.3 Impact of COVID-19
6.4 Price Analysis
6.4.1 Key Price Indicators
6.4.2 Price Structure
6.4.3 Price Trends
6.5 Imports and Exports
6.5.1 Imports by Major Countries
6.5.2 Exports by Major Countries
6.6 Market Breakup by Product Type
6.7 Market Breakup by Distribution Channel
6.8 Market Breakup by Region
6.9 Market Forecast
7 Market Breakup by Product Type
7.1 Disposable Menstrual Pads
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloth Menstrual Pads
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
7.3 Biodegradable Menstrual Pads
7.3.1 Market Trends
7.3.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Distribution Channel
8.1 Supermarkets and Hypermarkets
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Pharmacies
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Convenience Stores
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Online
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Speciality Stores
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
8.6 Others
8.6.1 Market Trends
8.6.2 Market Forecast
9 Market Breakup by Region
9.1 Maharashtra
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Delhi-NCR
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Tamil Nadu
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Karnataka
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Gujarat
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Competitive Landscape
10.1 Market Breakup by Key Players
10.2 Competitive Structure
10.3 Market Entry
10.3.1 Setting Up New Plant
10.3.2 Joint Ventures with Multinationals
10.3.3 Buying Equity in Existing Firms
11 Value Chain Analysis
11.1 Overview
11.2 Raw Material Suppliers
11.3 Sanitary Napkin Manufacturers
11.4 Distributors
11.5 Hospitals
11.6 Exporters
11.7 Retailers
12 SWOT Analysis
12.1 Overview
12.2 Strengths
12.3 Weaknesses
12.4 Opportunities
12.5 Threats
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Rivalry
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Sanitary Napkin Manufacturing Process
14.1 Product Overview
14.2 Detailed Process Flow
14.3 Various Unit Operations Involved
14.4 Mass Balance and Raw Material Requirements
15 Project Details, Requirements and Costs Involved
15.1 Land, Location and Site Development
15.2 Construction Requirements and Expenditures
15.3 Plant Machinery
15.4 Machinery Pictures
15.5 Raw Materials Requirements and Expenditures
15.6 Raw Material and Final Product Pictures
15.7 Packaging Requirements and Expenditures
15.8 Transportation Requirements and Expenditures
15.9 Utilities Requirements and Expenditures
15.10 Manpower Requirements and Expenditures
15.11 Other Capital Investments
16 Loans and Financial Assistance
17 Project Economics
17.1 Capital Cost of the Project
17.2 Techno-Economic Parameters
17.3 Product Pricing and Margins across Various Levels of the Supply Chain
17.4 Taxation and Depreciation
17.5 Income Projections
17.6 Expenditure Projections
17.7 Financial Analysis
17.8 Profit Analysis
18 Profiles of Key Players

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る