インドの生理用ナプキン市場。産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測Indian Sanitary Napkin Market: Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027 インドの生理用ナプキン市場は、2021年に618.4百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.45%を示し、2027年までに1,185.0百万米ドルに達すると予想しています。COVID... もっと見る
サマリーインドの生理用ナプキン市場は、2021年に618.4百万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.45%を示し、2027年までに1,185.0百万米ドルに達すると予想しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々はパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として報告書に含まれています。生理用ナプキン、または生理用ナプキンは、吸収性材料で作られた薄いパッドです。生理の際に月経血を吸収するため、女性の衛生面において重要な役割を担っています。生理用ナプキンには、液体を吸収する層、液体を分配する層、吸収構造、液体を通さない膜の4つの機能部品が含まれています。これらのナプキンには、さまざまなサイズと形状があり、吸収容量もさまざまです。インドでは、月経衛生に対する意識が高まっていることが、生理用ナプキンの需要を支えています。また、生理用ナプキンの製造に高品質で環境に優しい原材料を使用していることも、市場の成長に拍車をかけています。過去数年間、インド政府は複数の民間企業や非政府組織と提携し、特に恵まれない農村部の女性に生理用ナプキンの使用を普及させるための取り組みを始めています。こうした取り組みには、「リプロダクティブ・アンド・チャイルド・ヘルス・プログラム」「エコ・ファム」「マイ・パッド」などがあります。さらに、女性の労働力の拡大により、女性の意思決定力や購買力が向上しています。このため、メーカーは女性層を直接ターゲットにすることができ、ひいては購買行動に影響を与えることができるのです。高吸水性繊維技術などの技術的進歩により、メーカーは生理用ナプキンに高い吸収能力を持たせることに注力できるようになりました。また、オーガニックやケミカルフリーのナプキンも登場し、市場の成長に好影響を与えています。 主な市場細分化 IMARC Groupは、インドの生理用ナプキン市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの国・州レベルの予測を提供しています。当レポートでは、製品タイプや流通チャネルに基づいて市場を分類しています。 製品タイプ別内訳使い捨て生理用ナプキン 布製生理用ナプキン 生分解性生理用ナプキン 現在、月経用ナプキンの中で最も人気があるのは、使い捨てタイプです。これらの月経パッドの需要は、主に中央政府や州政府、さまざまなNGO、多国籍企業による意識向上キャンペーンに起因しています。 販売チャネル別構成比 スーパーマーケット、ハイパーマーケット 薬局 コンビニエンスストア オンライン 専門店 その他 市場は流通チャネルによって区分され、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最大のセグメントであり、市場全体の過半を占めています。 地域別インサイト マハラシュトラ州 デリーNCR タミルナドゥ州 カルナータカ州 グジャラート州 その他 地域別では、マハラシュトラ州がインド最大の生理用ナプキン市場であり、シェアの大半を占めています。 競争環境 市場には少数のメーカーが集中しており、価格、品質、革新性の面で競争しています。主な競合他社は以下のとおりです。 P&G ジョンソン・エンド・ジョンソン ユニ・チャーム 株式会社エマミ マンカインド キンバリー・クラーク Edgewell 本レポートで回答した主な質問 1.2021年のインドの生理用ナプキン市場規模は? 2.2022-2027年におけるインドの生理用ナプキン市場の予想成長率は? 3.インドの生理用ナプキン市場を牽引する主要因は何か? 4.COVID-19はインドの生理用ナプキン市場にどのような影響を与えているか? 5.インドの生理用ナプキン市場の製品タイプ別内訳は? 6.インドの生理用ナプキン市場の流通チャネル別の内訳は? 7.インドの生理用ナプキン市場の主要地域は? 8.インドの生理用ナプキン市場の主要プレイヤー/企業は? 目次1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Sanitary Napkins Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.2.1 Volume Trends 5.2.2 Value Trends 5.3 Market Breakup by Region 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Forecast 6 Indian Sanitary Napkin Market 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.2.1 Volume Trends 6.2.2 Value Trends 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Analysis 6.4.1 Key Price Indicators 6.4.2 Price Structure 6.4.3 Price Trends 6.5 Imports and Exports 6.5.1 Imports by Major Countries 6.5.2 Exports by Major Countries 6.6 Market Breakup by Product Type 6.7 Market Breakup by Distribution Channel 6.8 Market Breakup by Region 6.9 Market Forecast 7 Market Breakup by Product Type 7.1 Disposable Menstrual Pads 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloth Menstrual Pads 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Biodegradable Menstrual Pads 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Supermarkets and Hypermarkets 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Pharmacies 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Convenience Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Online 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Speciality Stores 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 Maharashtra 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Delhi-NCR 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Tamil Nadu 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Karnataka 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Gujarat 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Competitive Landscape 10.1 Market Breakup by Key Players 10.2 Competitive Structure 10.3 Market Entry 10.3.1 Setting Up New Plant 10.3.2 Joint Ventures with Multinationals 10.3.3 Buying Equity in Existing Firms 11 Value Chain Analysis 11.1 Overview 11.2 Raw Material Suppliers 11.3 Sanitary Napkin Manufacturers 11.4 Distributors 11.5 Hospitals 11.6 Exporters 11.7 Retailers 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Rivalry 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Sanitary Napkin Manufacturing Process 14.1 Product Overview 14.2 Detailed Process Flow 14.3 Various Unit Operations Involved 14.4 Mass Balance and Raw Material Requirements 15 Project Details, Requirements and Costs Involved 15.1 Land, Location and Site Development 15.2 Construction Requirements and Expenditures 15.3 Plant Machinery 15.4 Machinery Pictures 15.5 Raw Materials Requirements and Expenditures 15.6 Raw Material and Final Product Pictures 15.7 Packaging Requirements and Expenditures 15.8 Transportation Requirements and Expenditures 15.9 Utilities Requirements and Expenditures 15.10 Manpower Requirements and Expenditures 15.11 Other Capital Investments 16 Loans and Financial Assistance 17 Project Economics 17.1 Capital Cost of the Project 17.2 Techno-Economic Parameters 17.3 Product Pricing and Margins across Various Levels of the Supply Chain 17.4 Taxation and Depreciation 17.5 Income Projections 17.6 Expenditure Projections 17.7 Financial Analysis 17.8 Profit Analysis 18 Profiles of Key Players
SummaryThe Indian sanitary napkin market reached a value of US$ 618.4 Million in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,185.0 Million by 2027, exhibiting a CAGR of 11.45% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic. These insights are included in the report as a major market contributor. Table of Contents1 Preface2 Scope and Methodology 2.1 Objectives of the Study 2.2 Stakeholders 2.3 Data Sources 2.3.1 Primary Sources 2.3.2 Secondary Sources 2.4 Market Estimation 2.4.1 Bottom-Up Approach 2.4.2 Top-Down Approach 2.5 Forecasting Methodology 3 Executive Summary 4 Introduction 4.1 Overview 4.2 Key Industry Trends 5 Global Sanitary Napkins Market 5.1 Market Overview 5.2 Market Performance 5.2.1 Volume Trends 5.2.2 Value Trends 5.3 Market Breakup by Region 5.4 Market Breakup by Product Type 5.5 Market Forecast 6 Indian Sanitary Napkin Market 6.1 Market Overview 6.2 Market Performance 6.2.1 Volume Trends 6.2.2 Value Trends 6.3 Impact of COVID-19 6.4 Price Analysis 6.4.1 Key Price Indicators 6.4.2 Price Structure 6.4.3 Price Trends 6.5 Imports and Exports 6.5.1 Imports by Major Countries 6.5.2 Exports by Major Countries 6.6 Market Breakup by Product Type 6.7 Market Breakup by Distribution Channel 6.8 Market Breakup by Region 6.9 Market Forecast 7 Market Breakup by Product Type 7.1 Disposable Menstrual Pads 7.1.1 Market Trends 7.1.2 Market Forecast 7.2 Cloth Menstrual Pads 7.2.1 Market Trends 7.2.2 Market Forecast 7.3 Biodegradable Menstrual Pads 7.3.1 Market Trends 7.3.2 Market Forecast 8 Market Breakup by Distribution Channel 8.1 Supermarkets and Hypermarkets 8.1.1 Market Trends 8.1.2 Market Forecast 8.2 Pharmacies 8.2.1 Market Trends 8.2.2 Market Forecast 8.3 Convenience Stores 8.3.1 Market Trends 8.3.2 Market Forecast 8.4 Online 8.4.1 Market Trends 8.4.2 Market Forecast 8.5 Speciality Stores 8.5.1 Market Trends 8.5.2 Market Forecast 8.6 Others 8.6.1 Market Trends 8.6.2 Market Forecast 9 Market Breakup by Region 9.1 Maharashtra 9.1.1 Market Trends 9.1.2 Market Forecast 9.2 Delhi-NCR 9.2.1 Market Trends 9.2.2 Market Forecast 9.3 Tamil Nadu 9.3.1 Market Trends 9.3.2 Market Forecast 9.4 Karnataka 9.4.1 Market Trends 9.4.2 Market Forecast 9.5 Gujarat 9.5.1 Market Trends 9.5.2 Market Forecast 9.6 Others 9.6.1 Market Trends 9.6.2 Market Forecast 10 Competitive Landscape 10.1 Market Breakup by Key Players 10.2 Competitive Structure 10.3 Market Entry 10.3.1 Setting Up New Plant 10.3.2 Joint Ventures with Multinationals 10.3.3 Buying Equity in Existing Firms 11 Value Chain Analysis 11.1 Overview 11.2 Raw Material Suppliers 11.3 Sanitary Napkin Manufacturers 11.4 Distributors 11.5 Hospitals 11.6 Exporters 11.7 Retailers 12 SWOT Analysis 12.1 Overview 12.2 Strengths 12.3 Weaknesses 12.4 Opportunities 12.5 Threats 13 Porters Five Forces Analysis 13.1 Overview 13.2 Bargaining Power of Buyers 13.3 Bargaining Power of Suppliers 13.4 Degree of Rivalry 13.5 Threat of New Entrants 13.6 Threat of Substitutes 14 Sanitary Napkin Manufacturing Process 14.1 Product Overview 14.2 Detailed Process Flow 14.3 Various Unit Operations Involved 14.4 Mass Balance and Raw Material Requirements 15 Project Details, Requirements and Costs Involved 15.1 Land, Location and Site Development 15.2 Construction Requirements and Expenditures 15.3 Plant Machinery 15.4 Machinery Pictures 15.5 Raw Materials Requirements and Expenditures 15.6 Raw Material and Final Product Pictures 15.7 Packaging Requirements and Expenditures 15.8 Transportation Requirements and Expenditures 15.9 Utilities Requirements and Expenditures 15.10 Manpower Requirements and Expenditures 15.11 Other Capital Investments 16 Loans and Financial Assistance 17 Project Economics 17.1 Capital Cost of the Project 17.2 Techno-Economic Parameters 17.3 Product Pricing and Margins across Various Levels of the Supply Chain 17.4 Taxation and Depreciation 17.5 Income Projections 17.6 Expenditure Projections 17.7 Financial Analysis 17.8 Profit Analysis 18 Profiles of Key Players
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(産業機械)の最新刊レポート
IMARC Services Private Limited.社のその他分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(sanitary)の最新刊レポート
よくあるご質問IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/23 10:26 157.72 円 164.94 円 201.11 円 |