世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェア市場。世界の産業動向、シェア、サイズ、成長、機会、2022-2027年の予測


Visualization and 3D Rendering Software Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

世界のビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場は、2021年に21億4000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.9%を示し、2027年までに68億7000万... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年4月14日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
145 英語

 

サマリー

世界のビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場は、2021年に21億4000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR20.9%を示し、2027年までに68億7000万米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

ビジュアライゼーションと3Dレンダリングは、3次元(3D)データに基づいて画像を作成・生成するプロセスを指します。ソフトウェアやアプリケーションのディスプレイやグラフィカルインターフェースの作成、3Dモデルや2D画像、動画の変換などに広く利用されています。ビジュアライゼーションとレンダリングの装置は、一般的にスタンドアロンとプラグインのバリエーションで提供されています。これらは、リアルタイムの洞察力、処理能力の向上、ユーザーフレンドリーなレンダリングインターフェース、費用対効果の向上を提供します。レンダリングソフトウェアは、建築や製品のアニメーション、ビジュアライゼーション、デザイン、ハイエンドなビデオゲーム開発、トレーニングシミュレーション、マーケティング、広告などに幅広く使用されています。その結果、建設、メディア、エンターテインメント、ヘルスケアなど、さまざまな産業で幅広く利用されています。

ビジュアライゼーションと3Dレンダリングソフトウェアの市場動向。
仮想モデリングや建築設計ソリューションに対する需要の高まりは、市場の成長を促進する重要な要因の一つです。スマートシティの開発が進み、効率的な建築計画ソリューションの需要が高まる中、企業は建設計画、交通システム、ユーティリティネットワークを刺激するために、ビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソリューションを広く採用しています。これに伴い、3Dモデリングは、今後の建設プロジェクトの内部および外部の特徴を視覚化するのに役立ち、これもまた市場に明るい見通しを生み出しています。さらに、人工知能(AI)ソリューションとレンダリングおよびビジュアライゼーションソフトウェアの統合など、さまざまな技術的進歩が市場成長の推進力となっています。さらに、高度な編集機能を備えたリアルタイムレンダリングソリューションに対する需要の高まりが、市場の成長を後押ししています。これらは、ユーザーがデザインに迅速な調整を行い、照明や素材の質感を自動的に調整することを可能にします。その他、効果的なツール、プラグイン、アドオンを備えたユーザーフレンドリーなレンダリングソフトウェアの開発、ハイレベルなゲームやビデオ撮影のプラットフォームに対する需要の増加などが、市場の成長に向けて推進力になると予想されます。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界のビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場の各サブセグメントにおける主要トレンドの分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を行っています。当レポートでは、製品タイプ、展開モード、アプリケーション、最終使用産業に基づいて市場を分類しています。

製品タイプ別内訳。

プラグイン
スタンドアロン

導入形態別の内訳。

オンプレミス
クラウド型

アプリケーション別構成比。

建築・ビジュアライゼーション
研究・トレーニング
ゲーム
マーケティングと広告
その他

エンドユーズインダストリー別構成比。

建設・不動産
エネルギー・公共事業
メディア・エンターテインメント
教育
ヘルスケア・ライフサイエンス
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア・パシフィック
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
中南米
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合環境。
このレポートでは、Adobe Inc.、Altair Engineering Inc.、Autodesk Inc.、Chaos Software Ltd.、Corel Corporation、Dassault Systèmes SE、Luxion Inc.、Next Limit Technologies、NVIDIA Corporation、SAP SE、Siemens AGおよびTrimble Incの主要企業のプロファイルと共に業界の競争環境も検証されている。本レポートで回答した主な質問
世界のビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
COVID-19は世界のビジュアライゼーションおよび3Dレンダリングソフトウェア市場にどのような影響を与えたか?
主要な地域別市場とは?
製品タイプに基づく市場の内訳は?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
アプリケーション別の市場構成は?
最終使用産業に基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
世界のビジュアライゼーション・3Dレンダリングソフトウェアの市場構造と主要プレイヤーはどこか?
業界内の競争はどの程度か?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Visualization and 3D Rendering Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Plugin
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Stand-alone
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Architectural and Visualization
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Research and Training
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Gaming
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Marketing and Advertisement
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Construction and Real Estate
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Energy and Utilities
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Media and Entertainment
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Education
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare and Life Science
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Adobe Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Altair Engineering Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Autodesk Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Chaos Software Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Corel Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 Dassault Systèmes SE
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Luxion Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Next Limit Technologies
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 NVIDIA Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 SAP SE
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Siemens AG
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Trimble Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global visualization and 3D rendering software market reached a value of US$ 2.14 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.87 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 20.9% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Visualization and 3D rendering refers to the process of creating and generating images based on three-dimensional (3D) data. This software is widely used to create displays and graphical interfaces for software and applications and convert 3D models, 2D images and videos. The visualization and rendering equipment is commonly available in stand-alone and plug-in variants. They offer real-time insights, improved processing, a user-friendly renderer interface and enhanced cost-effectiveness. The rendering software is widely used for architectural and product animation, visualization, design, high-end video game development, training simulation, marketing and advertising. As a result, it finds extensive applications across various industries, such as construction, media and entertainment and healthcare.

Visualization and 3D Rendering Software Market Trends:
The rising demand for virtual modeling and building design solutions is one of the key factors driving the growth of the market. With the increasing development of smart cities and escalating demand for efficient architectural planning solutions, organizations are widely adopting visualization and 3D rendering solutions to stimulate construction plans, transportation systems and utility networks. In line with this, 3D modeling also assists in visualizing the interior and exterior features of upcoming construction projects, which is also creating a positive outlook for the market. Moreover, various technological advancements, such as the integration of artificial intelligence (AI) solutions with the rendering and visualization software, are providing a thrust to the market growth. Additionally, the increasing demand for real-time rendering solutions with advanced editing capabilities is favoring the market growth. They enable the users to make prompt adjustments to the designs and automatically adjust the lights and material textures. Other factors, including the development of user-friendly rendering software with effective tools, plug-ins and add-ons, along with the increasing demand for high-level gaming and videography platforms, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global visualization and 3D rendering software market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on product type, deployment mode, application and end use industry.

Breakup by Product Type:

Plugin
Stand-alone

Breakup by Deployment Mode:

On-premises
Cloud-based

Breakup by Application:

Architectural and Visualization
Research and Training
Gaming
Marketing and Advertisement
Others

Breakup by End Use Industry:

Construction and Real Estate
Energy and Utilities
Media and Entertainment
Education
Healthcare and Life Science
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Adobe Inc., Altair Engineering Inc., Autodesk Inc., Chaos Software Ltd., Corel Corporation, Dassault Systèmes SE, Luxion Inc., Next Limit Technologies, NVIDIA Corporation, SAP SE, Siemens AG and Trimble Inc. Key Questions Answered in This Report:
How has the global visualization and 3d rendering software market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global visualization and 3d rendering software market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the product type?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the application?
What is the breakup of the market based on the end use industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global visualization and 3d rendering software market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Visualization and 3D Rendering Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Product Type
6.1 Plugin
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Stand-alone
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Deployment Mode
7.1 On-premises
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Cloud-based
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Application
8.1 Architectural and Visualization
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 Research and Training
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
8.3 Gaming
8.3.1 Market Trends
8.3.2 Market Forecast
8.4 Marketing and Advertisement
8.4.1 Market Trends
8.4.2 Market Forecast
8.5 Others
8.5.1 Market Trends
8.5.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Construction and Real Estate
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 Energy and Utilities
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Media and Entertainment
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 Education
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Healthcare and Life Science
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Others
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 Adobe Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.1.3 Financials
15.3.1.4 SWOT Analysis
15.3.2 Altair Engineering Inc.
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.2.3 Financials
15.3.3 Autodesk Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.3.4 SWOT Analysis
15.3.4 Chaos Software Ltd.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Corel Corporation
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.5.3 SWOT Analysis
15.3.6 Dassault Systèmes SE
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.6.3 Financials
15.3.6.4 SWOT Analysis
15.3.7 Luxion Inc.
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Next Limit Technologies
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.9 NVIDIA Corporation
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.9.3 Financials
15.3.9.4 SWOT Analysis
15.3.10 SAP SE
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.10.4 SWOT Analysis
15.3.11 Siemens AG
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio
15.3.11.3 Financials
15.3.11.4 SWOT Analysis
15.3.12 Trimble Inc.
15.3.12.1 Company Overview
15.3.12.2 Product Portfolio
15.3.12.3 Financials
15.3.12.4 SWOT Analysis

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/27 10:26

153.88 円

161.83 円

196.22 円

ページTOPに戻る