世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

イベント管理ソフトウェア市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Event Management Software Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

イベント管理ソフトウェアの世界市場は、2021年に50億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.3%を示し、2027年までに90億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
アイマークサービス
2022年2月12日 US$2,499
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
108 英語

 

サマリー

イベント管理ソフトウェアの世界市場は、2021年に50億米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR10.3%を示し、2027年までに90億米ドルに達すると予測しています。COVID-19の不確実性を念頭に置き、我々は様々な最終用途分野に対するパンデミックの直接的および間接的な影響を継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに掲載されています。

イベント管理ソフトウェア(EMS)は、イベントコーディネーターが単一のプラットフォームを通じてすべての計画機能を実行できるようにするインターネットベースのシステムです。会場の選定、オンライン登録と支払い、コンテンツ管理、来場者管理、フロアプランニング、デザイン、ネットワーキング、フィードバック収集など、さまざまな作業をEMSを使用して行うことができます。また、イベントマネージャーやコーディネーターは、イベントの登録、招待状の送付、参加者向けのカスタマイズセッションの作成など、他の参加者との交流を促進することができ、作業負荷の軽減、費用の最小化、データ収集の合理化などに役立ちます。EMSは、主に企業、政府機関、サードパーティーのイベント企画会社で利用されています。

メディアおよびエンターテインメント産業の繁栄と、様々な企画関連機能の実行における自動化の要求が高まっていることが、世界的な市場成長の主な要因の1つとなっています。さらに、さまざまなイベントから実用的なビジネスインサイトを獲得したいという需要の高まりも、市場の成長に拍車をかけています。EMSを利用することで、企業はリアルタイムのデータを収集・活用し、顧客との関係やビジネス上の連携、マーケティングや会計機能の改善など、効果的なビジネス上の意思決定を行うことができます。さらに、クラウドプラットフォームの統合や、スマートフォンやタブレット端末の利用が拡大していることも、成長を促す要因の一つとなっています。また、ライブストリーミングやクラウドソーシング、キャッシュレス課金などを提供するソーシャルメディアプラットフォームの普及など、さまざまなイノベーションがソフトウェアソリューションの導入をさらに促進しています。その他、急速な都市化、可処分所得の増加、さまざまな計画システムとモノのインターネット(IoT)の統合などが、市場をさらに牽引すると予測されます。

主な市場区分

IMARC Groupでは、イベント管理ソフトウェアの世界市場におけるサブセグメントごとの主要動向の分析、2022年~2027年の世界レベルおよび地域レベルの予測を提供しています。当レポートでは、コンポーネントの種類、導入形態、組織規模、エンドユースセクターに基づいて市場を分類しています。

コンポーネントタイプ別構成比。

ソフトウェア
会場管理ソフトウェア
チケット販売ソフト
イベント登録ソフト
イベントマーケティングソフトウェア
イベント企画ソフト
その他
コンテンツ管理ソフトウェア
来場者管理ソフト
アナリティクス・レポートソフト
リソーススケジューリングソフトウェア
その他
サービス
プロフェッショナルサービス
デプロイメントとインテグレーション
コンサルティング
サポート&メンテナンス
マネージドサービス

内訳 デプロイメントタイプ。

オンプレミス
クラウド

組織規模別構成比。

中堅・中小企業
大企業

エンドユーズセクター別構成比。

企業
政府機関
サードパーティープランナー
教育
鉱業
その他

地域別構成比

北米
ヨーロッパ
アジア太平洋地域
中近東・アフリカ
ラテンアメリカ

競合の状況。

また、市場の競争環境についても分析しており、主要なプレイヤーとして、アクティブネットワーク、Bizzabo Ltd、RegPack Inc、Hubb、Gather Technologies、Eventbrite、EMS Software LLC、XING SE、Cvent、RainFocus Inc、SignUpGenius Inc、Ungerboeck Software InternationalおよびHubiloなどを紹介しています。本レポートで回答した主な質問

イベント管理ソフトウェアの世界市場はこれまでどのように推移し、今後数年間はどのように推移するのか?
イベント管理ソフトウェアの世界市場における主要な地域市場はどこか?
COVID-19は世界のイベント管理ソフトウェア産業にどのような影響を与えたか?
コンポーネントタイプに基づく市場の内訳は?
デプロイメントタイプに基づく市場のブレークアップは?
組織規模に基づく市場のブレークアップは?
エンドユーズセクターに基づく市場のブレークアップは?
世界のイベント管理ソフトウェア産業のバリューチェーンにおける様々な段階とは?
世界のイベント管理ソフトウェア産業における主要な推進要因と課題とは?
世界のイベント管理ソフトウェア産業の構造と主要プレイヤーは?
世界のイベント管理ソフトウェア産業における競争の度合いとは?

ページTOPに戻る


目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Event Management Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Component Type
5.5 Market Breakup by Deployment Type
5.6 Market Breakup by Organization Size
5.7 Market Breakup by End Use Sector
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 SWOT Analysis
6.1 Overview
6.2 Strengths
6.3 Weaknesses
6.4 Opportunities
6.5 Threats
7 Value Chain Analysis
8 Porter’s Five Forces Analysis
8.1 Overview
8.2 Bargaining Power of Buyers
8.3 Bargaining Power of Suppliers
8.4 Degree of Competition
8.5 Threat of New Entrants
8.6 Threat of Substitutes
9 Market Breakup by Component Type
9.1 Software
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Major Types
9.1.2.1 Venue Management Software
9.1.2.2 Ticketing Software
9.1.2.3 Event Registration Software
9.1.2.4 Event Marketing Software
9.1.2.5 Event Planning Software
9.1.2.6 Others
9.1.2.6.1 Major Types
9.1.2.6.1.1 Content Management Software
9.1.2.6.1.2 Visitor Management Software
9.1.2.6.1.3 Analytics and Reporting Software
9.1.2.6.1.4 Resource Scheduling Software
9.1.2.6.1.5 Others
9.1.3 Market Forecast
9.2 Service
9.2.1 Market Trends
9.2.1 Market Breakup by Type
9.2.1.1 Professional Services
9.2.1.1.1 Market Trends
9.2.1.1.2 Major Types
9.2.1.1.2.1 Deployment and Integration
9.2.1.1.2.2 Consulting
9.2.1.1.2.3 Support and Maintenance
9.2.1.1.3 Market Forecast
9.2.1.2 Managed Services
9.2.1.2.1 Market Trends
9.2.1.2.2 Market Forecast
9.2.3 Market Forecast
10 Market Breakup by Deployment Type
10.1 On-Premises
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Cloud
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Organization Size
11.1 Small and Medium Enterprises
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Large Enterprises
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
12 Market Breakup by End Use Sector
12.1 Corporate
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Government
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 Third-party Planner
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Education
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Mining
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
12.6 Others
12.6.1 Market Trends
12.6.2 Market Forecast
13 Market Breakup by Region
13.1 North America
13.1.1 Market Trends
13.1.2 Market Forecast
13.2 Europe
13.2.1 Market Trends
13.2.2 Market Forecast
13.3 Asia Pacific
13.3.1 Market Trends
13.3.2 Market Forecast
13.4 Middle East and Africa
13.4.1 Market Trends
13.4.2 Market Forecast
13.5 Latin America
13.5.1 Market Trends
13.5.2 Market Forecast
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Active Network
14.3.2 Bizzabo Ltd
14.3.3 RegPack Inc
14.3.4 Hubb
14.3.5 Gather Technologies
14.3.6 Eventbrite
14.3.7 EMS Software LLC
14.3.8 XING SE
14.3.9 Cvent
14.3.10 RainFocus Inc
14.3.11 SignUpGenius Inc
14.3.12 Ungerboeck Software International
14.3.13 Hubilo

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The global event management software market reached a value of US$ 5.0 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9.0 Billion by 2027, exhibiting a CAGR of 10.3% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use sectors. These insights are included in the report as a major market contributor.

An event management software (EMS) is an internet-based system that enables the event coordinator to perform all planning functions through a single platform. Various tasks, such as, venue selection, online registration and payments, content management, visitor management, floor planning, designing, networking and feedback collection, etc., can be performed using the EMS. The event manager or coordinator can also register events, send invitations and create customized sessions for the attendees to facilitate interaction with other audiences, which aids in reducing workload, minimizing expenses and streamlining data collection. EMS is primarily utilized by corporates, government organizations and third-party event planning enterprises.

The thriving media and entertainment industry, along with the increasing requirement of automation in performing various planning-related functions, is one of the key factors driving the growth of the market across the globe. Furthermore, the increasing demand for capturing actionable business insights from various events is also providing a boost to the market growth. EMS enables organizations to gather and utilize real-time data to make effective business decisions to improve customer relations, business collaborations and marketing and accounting functions. Additionally, the integration of cloud platforms and the increasing usage of smartphones and tablets are some of the other growth-inducing factors. Various innovations, including the proliferation of social media platforms offering live streaming, provisions for crowdsourcing and cashless billing options, have further enhanced the adoption of the software solution. Other factors, including rapid urbanization, rising disposable incomes and the integration of various planning systems with the Internet of Things (IoT), are projected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global event management software market, along with forecasts at the global and regional level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on component type, deployment type, organization size and end use sector.

Breakup by Component Type:

Software
Venue Management Software
Ticketing Software
Event Registration Software
Event Marketing Software
Event Planning Software
Others
Content Management Software
Visitor Management Software
Analytics and Reporting Software
Resource Scheduling Software
Others
Service
Professional Services
Deployment and Integration
Consulting
Support and Maintenance
Managed Services

Breakup Deployment Type:

On-Premise
Cloud

Breakup by Organization Size:

Small and Medium Enterprises
Large Enterprises

Breakup by End Use Sector:

Corporate
Government
Third-party Planner
Education
Mining
Others

Breakup by Region:

North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Active Network, Bizzabo Ltd., RegPack Inc., Hubb, Gather Technologies, Eventbrite, EMS Software LLC, XING SE, Cvent, RainFocus Inc., SignUpGenius Inc., Ungerboeck Software International and Hubilo, etc. Key Questions Answered in This Report:

How has the global event management software market performed so far and how will it perform in the coming years?
What are the key regional markets in the global event management software industry?
What has been the impact of COVID-19 on the global event management software industry?
What is the breakup of the market based on the component type?
What is the breakup of the market based on the deployment type?
What is the breakup of the market based on the organization size?
What is the breakup of the market based on the end use sector?
What are the various stages in the value chain of the global event management software industry?
What are the key driving factors and challenges in the global event management software industry?
What is the structure of the global event management software industry and who are the key players?
What is the degree of competition in the global event management software industry?



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Event Management Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Breakup by Component Type
5.5 Market Breakup by Deployment Type
5.6 Market Breakup by Organization Size
5.7 Market Breakup by End Use Sector
5.8 Market Breakup by Region
5.9 Market Forecast
6 SWOT Analysis
6.1 Overview
6.2 Strengths
6.3 Weaknesses
6.4 Opportunities
6.5 Threats
7 Value Chain Analysis
8 Porter’s Five Forces Analysis
8.1 Overview
8.2 Bargaining Power of Buyers
8.3 Bargaining Power of Suppliers
8.4 Degree of Competition
8.5 Threat of New Entrants
8.6 Threat of Substitutes
9 Market Breakup by Component Type
9.1 Software
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Major Types
9.1.2.1 Venue Management Software
9.1.2.2 Ticketing Software
9.1.2.3 Event Registration Software
9.1.2.4 Event Marketing Software
9.1.2.5 Event Planning Software
9.1.2.6 Others
9.1.2.6.1 Major Types
9.1.2.6.1.1 Content Management Software
9.1.2.6.1.2 Visitor Management Software
9.1.2.6.1.3 Analytics and Reporting Software
9.1.2.6.1.4 Resource Scheduling Software
9.1.2.6.1.5 Others
9.1.3 Market Forecast
9.2 Service
9.2.1 Market Trends
9.2.1 Market Breakup by Type
9.2.1.1 Professional Services
9.2.1.1.1 Market Trends
9.2.1.1.2 Major Types
9.2.1.1.2.1 Deployment and Integration
9.2.1.1.2.2 Consulting
9.2.1.1.2.3 Support and Maintenance
9.2.1.1.3 Market Forecast
9.2.1.2 Managed Services
9.2.1.2.1 Market Trends
9.2.1.2.2 Market Forecast
9.2.3 Market Forecast
10 Market Breakup by Deployment Type
10.1 On-Premises
10.1.1 Market Trends
10.1.2 Market Forecast
10.2 Cloud
10.2.1 Market Trends
10.2.2 Market Forecast
11 Market Breakup by Organization Size
11.1 Small and Medium Enterprises
11.1.1 Market Trends
11.1.2 Market Forecast
11.2 Large Enterprises
11.2.1 Market Trends
11.2.2 Market Forecast
12 Market Breakup by End Use Sector
12.1 Corporate
12.1.1 Market Trends
12.1.2 Market Forecast
12.2 Government
12.2.1 Market Trends
12.2.2 Market Forecast
12.3 Third-party Planner
12.3.1 Market Trends
12.3.2 Market Forecast
12.4 Education
12.4.1 Market Trends
12.4.2 Market Forecast
12.5 Mining
12.5.1 Market Trends
12.5.2 Market Forecast
12.6 Others
12.6.1 Market Trends
12.6.2 Market Forecast
13 Market Breakup by Region
13.1 North America
13.1.1 Market Trends
13.1.2 Market Forecast
13.2 Europe
13.2.1 Market Trends
13.2.2 Market Forecast
13.3 Asia Pacific
13.3.1 Market Trends
13.3.2 Market Forecast
13.4 Middle East and Africa
13.4.1 Market Trends
13.4.2 Market Forecast
13.5 Latin America
13.5.1 Market Trends
13.5.2 Market Forecast
14 Competitive Landscape
14.1 Market Structure
14.2 Key Players
14.3 Profiles of Key Players
14.3.1 Active Network
14.3.2 Bizzabo Ltd
14.3.3 RegPack Inc
14.3.4 Hubb
14.3.5 Gather Technologies
14.3.6 Eventbrite
14.3.7 EMS Software LLC
14.3.8 XING SE
14.3.9 Cvent
14.3.10 RainFocus Inc
14.3.11 SignUpGenius Inc
14.3.12 Ungerboeck Software International
14.3.13 Hubilo

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

IMARC Services Private Limited. 社の最新刊レポート


よくあるご質問


IMARC Services Private Limited.社はどのような調査会社ですか?


インドに調査拠点を持つ調査会社。幅広い分野をカバーしていますがケミカルに特に焦点を当てています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/20 10:26

143.76 円

160.81 円

193.57 円

ページTOPに戻る