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クレーム管理ソフトウェア市場世界の産業動向、シェア、規模、成長、機会、2022-2027年の予測


Complaint Management Software Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2022-2027

苦情管理ソフトウェアの世界市場は、2021年に19億8,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.70%を示し、2027年には39億9000万米ドルの市場に達すると予測していま... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
IMARC Services Private Limited.
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2022年2月12日 US$2,499
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145 英語

 

サマリー

苦情管理ソフトウェアの世界市場は、2021年に19億8,000万米ドルの規模に達しました。今後、IMARCグループは、2022年から2027年の間にCAGR11.70%を示し、2027年には39億9000万米ドルの市場に達すると予測しています。COVID-19の不確実性を考慮し、弊社では、最終使用産業に対するパンデミックの直接的および間接的な影響について継続的に追跡・評価しています。これらの洞察は、市場の主要な貢献者として本レポートに含まれています。

苦情管理ソフトウェアとは、顧客からの苦情や要望を処理、管理、報告し、タイムリーに対応するために使用されるプラットフォームのことを指します。このソフトウェアは、顧客からの苦情を受け付け、分類し、提出から解決まで追跡することで、組織を支援します。また、さまざまな基準に基づいて苦情の優先順位をつけ、サービス担当者に警告を発し、問題が解決されたら顧客に通知し、プロセス全体を合理化することで、より迅速な解決を可能にします。近年、苦情管理ソフトウェアは、苦情やレポートの自動処理、ワークフローの改善、顧客サービスの向上、リアルタイムでの顧客フィードバックの監視を提供することから、企業の間で人気を博しています。

クレーム管理ソフトの市場動向。
顧客体験を向上させ、ブランドイメージを保護するニーズの高まりが、市場成長の主な要因となっています。苦情管理ソフトウェアは、顧客の苦情やフィードバックを定期的に監視・記録することで、製品やサービスの質を向上させることができます。その結果、効率的なリソース利用、直接的なITコントロール、コスト効率など、クラウドベースの苦情管理ソフトウェアソリューションが提供する多くの利点に関する認識が高まり、製品需要が増加しています。さらに、顧客中心主義の普及や、ワークフローや苦情管理業務の自動化に対する需要の高まりが、市場の成長を促進しています。このほか、人工知能(AI)や機械学習(ML)などの革新的な技術が苦情管理ソフトウェアに統合され、ITインフラが大幅に進歩したことが、市場に有利な機会をもたらしています。さらに、ヘルスケア、政府、公共部門における製品利用の増加、いくつかの製品イノベーション、研究開発(R&D)活動への投資の増加は、市場成長を推進するその他の要因の一部となっています。

主な市場細分化
IMARC Groupは、世界の苦情管理ソフトウェア市場の各サブセグメントにおける主要動向の分析、および2022年から2027年までの世界、地域、国レベルでの予測を提供します。当レポートでは、市場をタイプ、コンポーネント、展開モード、エンドユース産業に基づいて分類しています。

タイプ別内訳

統合型
スタンドアロン

コンポーネント別構成比。

ソフトウェア
サービス

導入形態別内訳。

クラウド型
オンプレミス

エンドユーザー産業別内訳。

政府・公共機関
BFSI
小売業
IT・通信
ホスピタリティ
ヘルスケア
その他

地域別構成比

北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
イギリス
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中近東・アフリカ

競合の状況。
業界の競争環境についても、主要企業(AssurX Inc.、EtQ LLC、Freshworks Inc.、HappyFox Inc.、Intelex Technologies (Industrial Scientific Corporation)、MasterControl Inc、 Quantivate LLC、Salesforce.com Inc、Sparta Systems Inc、Zendesk IncおよびZoho Corporation Pvt.Ltd )のプロファイルと共に検証しています。本レポートで回答した主な質問
苦情管理ソフトウェアの世界市場はこれまでどのように推移してきたか、また今後数年間はどのように推移していくか?
COVID-19は世界の苦情管理ソフトウェア市場にどのような影響を及ぼしたか?
主要な地域別市場とは?
タイプ別の市場の内訳は?
コンポーネント別の市場構成は?
展開モードに基づく市場のブレークアップは?
エンドユーズ産業に基づく市場のブレークアップは?
業界のバリューチェーンにおける様々なステージとは?
業界における主要な推進要因と課題は何か?
苦情管理ソフトウェアの世界市場の構造と主要プレイヤーは?
業界内の競争はどの程度か?

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目次

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Complaint Management Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Integrated
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Stand-alone
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Software
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 Cloud-based
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 On-premises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Government and Public Sector
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 BFSI
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 IT and Telecom
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Hospitality
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Healthcare
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AssurX Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 EtQ LLC
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Freshworks Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 HappyFox Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Intelex Technologies (Industrial Scientific Corporation)
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 MasterControl Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Quantivate LLC
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Salesforce.com Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Sparta Systems Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Zendesk Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Zoho Corporation Pvt. Ltd.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio

 

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Summary

The global complaint management software market reached a value of US$ 1.98 Billion in 2021. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach a value of US$ 3.99 Billion by 2027 exhibiting a CAGR of 11.70% during 2022-2027. Keeping in mind the uncertainties of COVID-19, we are continuously tracking and evaluating the direct as well as the indirect influence of the pandemic on different end use industries. These insights are included in the report as a major market contributor.

Complaint management software refers to a platform used to handle, manage, report, and respond to customer grievances and requests in a timely manner. It assists organizations in accepting, categorizing and tracking customer complaints from submission to resolution. It also prioritizes complaints based on various criteria, alerts service personnel, notifies customers when their issue has been addressed and streamlines the entire process to ensure faster resolutions. In recent years, complaint management software has gained traction among enterprises as it offers automated complaint and report processing, improves workflow, enhances customer service, and monitors customer feedback in real-time.

Complaint Management Software Market Trends:
The rising need to improve customer experience and protect brand image represents the primary factor driving the market growth. Complaint management software enables organizations to enhance the quality of their products or services by regularly monitoring and recording customer grievances and feedback. As a result, the growing awareness regarding numerous benefits offered by cloud-based complaint management software solutions, such as efficient resource utilization, direct IT control and cost-effectiveness, is augmenting the product demand. Additionally, the widespread adoption of customer-centric strategies and the escalating demand for automated workflow and complaint management operations are catalyzing the market growth. Besides this, the integration of innovative technologies, such as artificial intelligence (AI) and machine learning (ML), with complaint management software and significant advancements in IT infrastructure are providing lucrative opportunities to the market. Furthermore, the rising product usage in the healthcare, government and public sectors, several product innovations, and increasing investments in research and development (R&D) activities are some of the other factors propelling the market growth.

Key Market Segmentation:
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global complaint management software market, along with forecasts at the global, regional and country level from 2022-2027. Our report has categorized the market based on type, component, deployment mode and end use industry.

Breakup by Type:

Integrated
Stand-alone

Breakup by Component:

Software
Services

Breakup by Deployment Mode:

Cloud-based
On-premises

Breakup by End Use Industry:

Government and Public Sector
BFSI
Retail
IT and Telecom
Hospitality
Healthcare
Others

Breakup by Region:

North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa

Competitive Landscape:
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AssurX Inc., EtQ LLC, Freshworks Inc., HappyFox Inc., Intelex Technologies (Industrial Scientific Corporation), MasterControl Inc., Quantivate LLC, Salesforce.com Inc., Sparta Systems Inc., Zendesk Inc. and Zoho Corporation Pvt. Ltd. Key Questions Answered in This Report:
How has the global complaint management software market performed so far and how will it perform in the coming years?
What has been the impact of COVID-19 on the global complaint management software market?
What are the key regional markets?
What is the breakup of the market based on the type?
What is the breakup of the market based on the component?
What is the breakup of the market based on the deployment mode?
What is the breakup of the market based on the end use industry?
What are the various stages in the value chain of the industry?
What are the key driving factors and challenges in the industry?
What is the structure of the global complaint management software market and who are the key players?
What is the degree of competition in the industry?



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Table of Contents

1 Preface
2 Scope and Methodology
2.1 Objectives of the Study
2.2 Stakeholders
2.3 Data Sources
2.3.1 Primary Sources
2.3.2 Secondary Sources
2.4 Market Estimation
2.4.1 Bottom-Up Approach
2.4.2 Top-Down Approach
2.5 Forecasting Methodology
3 Executive Summary
4 Introduction
4.1 Overview
4.2 Key Industry Trends
5 Global Complaint Management Software Market
5.1 Market Overview
5.2 Market Performance
5.3 Impact of COVID-19
5.4 Market Forecast
6 Market Breakup by Type
6.1 Integrated
6.1.1 Market Trends
6.1.2 Market Forecast
6.2 Stand-alone
6.2.1 Market Trends
6.2.2 Market Forecast
7 Market Breakup by Component
7.1 Software
7.1.1 Market Trends
7.1.2 Market Forecast
7.2 Services
7.2.1 Market Trends
7.2.2 Market Forecast
8 Market Breakup by Deployment Mode
8.1 Cloud-based
8.1.1 Market Trends
8.1.2 Market Forecast
8.2 On-premises
8.2.1 Market Trends
8.2.2 Market Forecast
9 Market Breakup by End Use Industry
9.1 Government and Public Sector
9.1.1 Market Trends
9.1.2 Market Forecast
9.2 BFSI
9.2.1 Market Trends
9.2.2 Market Forecast
9.3 Retail
9.3.1 Market Trends
9.3.2 Market Forecast
9.4 IT and Telecom
9.4.1 Market Trends
9.4.2 Market Forecast
9.5 Hospitality
9.5.1 Market Trends
9.5.2 Market Forecast
9.6 Healthcare
9.6.1 Market Trends
9.6.2 Market Forecast
9.7 Others
9.7.1 Market Trends
9.7.2 Market Forecast
10 Market Breakup by Region
10.1 North America
10.1.1 United States
10.1.1.1 Market Trends
10.1.1.2 Market Forecast
10.1.2 Canada
10.1.2.1 Market Trends
10.1.2.2 Market Forecast
10.2 Asia-Pacific
10.2.1 China
10.2.1.1 Market Trends
10.2.1.2 Market Forecast
10.2.2 Japan
10.2.2.1 Market Trends
10.2.2.2 Market Forecast
10.2.3 India
10.2.3.1 Market Trends
10.2.3.2 Market Forecast
10.2.4 South Korea
10.2.4.1 Market Trends
10.2.4.2 Market Forecast
10.2.5 Australia
10.2.5.1 Market Trends
10.2.5.2 Market Forecast
10.2.6 Indonesia
10.2.6.1 Market Trends
10.2.6.2 Market Forecast
10.2.7 Others
10.2.7.1 Market Trends
10.2.7.2 Market Forecast
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.1.1 Market Trends
10.3.1.2 Market Forecast
10.3.2 France
10.3.2.1 Market Trends
10.3.2.2 Market Forecast
10.3.3 United Kingdom
10.3.3.1 Market Trends
10.3.3.2 Market Forecast
10.3.4 Italy
10.3.4.1 Market Trends
10.3.4.2 Market Forecast
10.3.5 Spain
10.3.5.1 Market Trends
10.3.5.2 Market Forecast
10.3.6 Russia
10.3.6.1 Market Trends
10.3.6.2 Market Forecast
10.3.7 Others
10.3.7.1 Market Trends
10.3.7.2 Market Forecast
10.4 Latin America
10.4.1 Brazil
10.4.1.1 Market Trends
10.4.1.2 Market Forecast
10.4.2 Mexico
10.4.2.1 Market Trends
10.4.2.2 Market Forecast
10.4.3 Others
10.4.3.1 Market Trends
10.4.3.2 Market Forecast
10.5 Middle East and Africa
10.5.1 Market Trends
10.5.2 Market Breakup by Country
10.5.3 Market Forecast
11 SWOT Analysis
11.1 Overview
11.2 Strengths
11.3 Weaknesses
11.4 Opportunities
11.5 Threats
12 Value Chain Analysis
13 Porters Five Forces Analysis
13.1 Overview
13.2 Bargaining Power of Buyers
13.3 Bargaining Power of Suppliers
13.4 Degree of Competition
13.5 Threat of New Entrants
13.6 Threat of Substitutes
14 Price Analysis
15 Competitive Landscape
15.1 Market Structure
15.2 Key Players
15.3 Profiles of Key Players
15.3.1 AssurX Inc.
15.3.1.1 Company Overview
15.3.1.2 Product Portfolio
15.3.2 EtQ LLC
15.3.2.1 Company Overview
15.3.2.2 Product Portfolio
15.3.3 Freshworks Inc.
15.3.3.1 Company Overview
15.3.3.2 Product Portfolio
15.3.3.3 Financials
15.3.4 HappyFox Inc.
15.3.4.1 Company Overview
15.3.4.2 Product Portfolio
15.3.5 Intelex Technologies (Industrial Scientific Corporation)
15.3.5.1 Company Overview
15.3.5.2 Product Portfolio
15.3.6 MasterControl Inc.
15.3.6.1 Company Overview
15.3.6.2 Product Portfolio
15.3.7 Quantivate LLC
15.3.7.1 Company Overview
15.3.7.2 Product Portfolio
15.3.8 Salesforce.com Inc.
15.3.8.1 Company Overview
15.3.8.2 Product Portfolio
15.3.8.3 Financials
15.3.8.4 SWOT Analysis
15.3.9 Sparta Systems Inc.
15.3.9.1 Company Overview
15.3.9.2 Product Portfolio
15.3.10 Zendesk Inc.
15.3.10.1 Company Overview
15.3.10.2 Product Portfolio
15.3.10.3 Financials
15.3.11 Zoho Corporation Pvt. Ltd.
15.3.11.1 Company Overview
15.3.11.2 Product Portfolio

 

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